Z nenávisti ke spojenectví. Ryanair zahájil spolupráci s Kiwi.com
Šéf Ryanairu Eddie Wilson a šéf Kiwi.com Oliver Dlouhý. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Ryanair proti online prodejcům letenek v minulosti bojoval, spor řešily i soudy.
Vždyt letenku Ryanair na kiwi kupuju už několik let… to mi nepříjde jako novinka.. Je teda možné, že změnili podmínky, obvzlášť u zavazadel, ale já nic nepocítil… O tom psali už tady před 6 lety.. https://www.srovnator.cz/clanky/zavazadla-a-prepravni-podminky-pri-ceste-letadlem/
Spojuje nás příliš mnoho peněz, než bychom se nedohodli…
Je to tak, Ryanair přišel na to, že i když dělal co mohl, lidi stejně ty letenky přes ty přeprodejce kupují a že to nejsou čísla, o který by mohl přijít.
A že se o něco postará Kiwi – tak pokud tomu někdo věří, tak mu přeju hodně štěstí.
Neco podobneho ma Easyjet, ktery prodava navazne spojeni a vlastne zaroven neprodava. V pripade miss connection postarej se sam, vlastni zkusenost. Potom Vam mozna za mesic proplati vice naklady. Hodne stesti kiwi, uprimne toto uz nikdy …. Komedie na zakazniky ….
Kiwi podle mě vytváří jedinou hodnotu v tom, že ví, odkud kam a jak často chtějí lídé létat. Do určité míry možná i kolik jsou ochotni zaplatit. Zajmalo by mě, jestli tato data prodávají aerolinkám. Předpokládám, že ano.
Jejich druhý byznys nemohu posoudit, protože jsem přes ně nikdy letenku nekoupil, ale na získání rychléhho přehledu kdo, odkud kam a zhruba za kolik létá, to není špatné, tak doufám, že jim ten obchodní model vydrží:)
Kiwi má tu hodnotu očividně obří.
PRG-BGY – totožné lety v totožný termín
Ryanair 638 Kč
Pelikán 1087 Kč
Kiwi 1626 Kč a aktuálně už doplněno o „Partnerství s Ryanairem“
A to je nemálo lidí, co je schopnejch to koupit tam či tam.
„Riziko ztráty přípoje na jiný let ponese kompletně Kiwi.com.“
Má někdo čerstvou zkušenost? Protože toto vždy platilo len na papíře, ale v praxi znám několik lidí, které Kiwi pořádně vypeklo.
Není nic lepšího, než se po dovolené v Karibiku kodrcat Flixbusem z Paříže do Prahy, protože Kiwi prodalo nereálnou kombinaci letů a jejich „garance“ se vztahuje pouze na lety ve stejné nebo nižší ceně…
To nefunguje ani na papíře (četl jste kompletní podmínky co se stane, když to uletí a náhradní spoj by stál moc peněz?).
Coz ne vlastne nesmysl, protoze cena v dobe odletu je vzdy nejvyssi… diky, nebrat.
Latenku přes kiwi si koupí jen blázen. Vždy kupovat letenku přímo od letecké společnosti
Kupuji i od preprodejcu, ovšem od kiwi bych nekoupil ani žvýkačky.
LOL, cetl vubec nekdo tady z tech chytrych komentujicich, o cem ten deal je? A jak to ted vypada na Kiwi a za jake ceny? 😀
NE
Ta ceska zavist je legendarni. Kiwi funguje vice nez dobre i bez Cechu, jeste ze tak.
Pokud funguje skvěle bez Čechů, proč tedy firma dostala státní dotace?
Je snad něco špatného na firmách, které sídlí zde v ČR a realizují naprostou většinu tržeb mimo ČR? Tedy pokud tato a i jiné firmy splňují podmínky nastavené pro čerpání dotací v příslušném státě, potom na ně mají nárok.
na ceske firme, ktera vetsinu trzen dela mimo cr neni nic spatného … naopak, je to super.
Nicmene dotovat firmu, ktera soustavně okrádá své zákazníky, z dob covidu jim jeste dluzí stamiliony za letenky na zrušené lety …. nevím no, ale mě se to úplně nepáčí.
jak by se líbílo vám, kdyby z vašich daní dostal dotaci nějaký šmejd s hrncema okrádající důchodce?
Neznám fakta, kolik komu dluží.
Stát je ten, kdo tu řídí legislativu a i tok dotací. Já si nedělám mnoho iluzí o efektivitě státu.
A pokud stát rozhodne, že dotaci poskytne, tak si můžeme tady pouze napsat, jak to vidíme my.
No já se teď podíval na jednu letenku (PRG-KRK) na Ryanair a na Kiwi a funguje to úplně stejně jako dříve jen teď z toho má Ryanair nějakou provizi.
Přednostní nástup + kabinové zavazadlo: RYR 258Kč, Kiwi 492 Kč.
Malé zavazadlo: RYR 332 Kč, Kiwi 615 Kč
Velké zavazadlo: RYR 529 Kč, Kiwi 1200 Kč
Místo k sezení za stejnou cenu
Ne, to je právě to, na čem KIWI vydělává…
Nechci se nějak kiwiho zastávat, ale nesrovnávate omylem cenu za zpáteční let (kterou primárně zobrazuje kiwi) s cenou za jeden segment (kterou primárně zobrazuje ryanair)?
Jsem si na takových 99% jistý, že ano – to, že jde u kiwiho o dvojnásobky, nebude náhoda.
A když jsem ted zkusil pár rezervací kiwi vs. ryanair, tak ceny za doplatky v podstatě seděly +/- pár korun.
Srovnávat jednosměrná a zpatecni letenku !!!
Kdo nechápal v čem spočíval byznys Kiwi a proč ho Ryan nesnášel, zkusím nastínit. Ryanair má svůj byznys řešený tak, že za ty ultra levně prodávané letenky, pokud je prodá pouze jako letenku, nic nevydělá. Většinou ale spoléhá na to, že i kdyby si zákazník nekoupil zavazadlo, koupí si třeba cestovní pojištění, pojištění storna, nebo jinou doplňkovou službu. Kiwi mělo tyhle doplňkové služby při prodeji letenek Ryanairu své. Ryanair byl naštvaný, protože zatímco on prodal oholenou, nevýdělečnou letenku, na doplňkových službách mohlo vydělat Kiwi. Proto se snažil všemožným způsobem Kiwi bránit prodávat jeho letenky, což nakonec vedlo k tomu, že… Číst vice »
To je tak 10% pravdy. Problem je ze Kiwi ma otresne sluzby, resit pres ne reklamace nebo vraceni penez je hrozne. Ryanair musel resit lidi, co nevedeli svoje rezervacni cislo nebo email.
Je to jen a pouze o penězích – přídavných službách. že lidí nevědí PNR a email je jedno jelikož Kiwi dělá lidem samo online check-in a změny letu.
To ale úplně jedno není, protože prodejce odebírá zákazníkovi možnosti, které by v základu měl mít. Tohle jsou prostě šmejdské praktiky a Kiwi je tím pověstné.
Ryanair především miluje socialistické dotace (byť vůči zaměstnancům praktikuje kapitalismus 19. století) inkasované od sekundárních a terciárních letišť. Veškerá sláva „Frankfurtu“ Hahn, coby „megahubu“ Ryanairu skončila doslova ze dne na den, poté co hesenská vláda utnula dotace pro HHN.
Jsou to docela smejdi … ty teda delaji ve svete reklamu
Osobně „služby“ ani jedné z těchto společností v životě nevyužiju…
To jsme rádi že to víme a doufám že nám v diskuzi tuhle důležitou informaci už nebudou sdělovat další milióny spoluobčanů, kteří to mají také tak 😃
Kiwi pochopím, ale proč nevyužít Ryanair, to nechápu. Je to z Vasi strany spíš póza. Ryanair dodá vše, za co si zaplatíte. A ve slušne úrovni. Mnohdy jejich nabídka občerstvení vyjde líp u nich na palube, než na letišti. Lítám s nimi zdaleka nejčastěji a vůbec nevidím problém.
Navíc docela často nabízí spojení, kde není konkurence nebo jen s přestupem. Takže i kdybych je neměl rád, tak už jen tohle ušetří několik hodin času….
Nenechat ze sebe dělat d.b.t.k nepovažuji za pózu.
Jakože letět s Ryanem znamená udělat ze sebe d.b.t.k (ať to znamená cokoli)? 😂 no ty kraso. Do Barcelony se z Prahy dá létat několika zpusoby. Pro lepší pocit z TOP aerolinky můžete klidně přestoupit v Istanbulu, Dubaji, nebo Doha. Já to klidně vezmu Ryanem. 🙂
Pro lepsi pocit se najima bizjet 😉
Od doby, co mi zavřeli letadlo večer v Londýně před nosem a nechali mě tam i s rodinou a malými dětmi ( koupě novych letenek a hotel, za víc jak 20 tis Kč , letadlo přitom nechali stát hodinu na ranvei) se dost starám o to, aby dolítali úplně . Od té doby do Londýna vlakem. Je to paradoxně do cca Berlína či Dresden ne o tolik pomalejší ( pak už je problém v režimu skanzen = než se dostaneme na rychlou. Trať z Čech trvá dost dlouho)
To byla jenom otázka času 👍
Že se nakonec domluvili? No jistě, o peníze jde až na prvním místě.
Ale teď vážně, trochu to nechápu. Nemyslím si, že by jim toho kiwi tolik prodal. Cokoli a nimi řešit je problém a spíš si Ryan uškodí.
Hele, je to k nevire, ale prej jo.
Ryanair asi pred ctvrtrokwm prezentoval, ze kdyz odstavili kiwi, tak se to na prijmech projevilo.
Hold lidi jsou blbi… co se da delat. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
On neodstavil pouze Kiwi, ale i další OTA. Takže to v součtu něco udělalo, přecijen i u Kiwi se najdou zákazníci, co tam nakupují opakovaně. Do prvního problému.
Byznys model Kiwi byl pro mě vždycky záhadou a tímhle krokem se pro mě nic nevyjasnilo. Pokud nebudou navyšovat ceny letenek (jako to dělali doposud) tak nemají polštář pro kryti svého rozika, kromě dodatečných servisních poplatků. Otázka jestli ts garance přestupu je reálná a nebo je to jen PR fráze plná vylučujících podminek. Jak jim to bude fungovat uvidíme časem.
Je to PR fráze plná vylučujících podminek. Ozkoušeno osobně + několika přáteli, kterým jsem Kiwi doporučil a pak jim musel pomáhat s řešením problému.
Oni si polštář dělají tím, že zpoplatňují právě tu záruku přestupu a asistenci… Ostatně, jejich obchodní podmínky jsou výživné čtení…
Podstatnou částí jejich polštáře je předražování doplňkových služeb (zpoplatněná zavazadla, výběr sedačky, prioritní nástup do letadla atd.) „Holý“ tarif nabídnou nižší než aerolinka a pak k tomu osolí poplatky tak, že je to v součtu dražší než nákup na webu aerolinky. Což už si průměrný cestovatel neověří.
Jeden ze zásadních podvodů, kterých se Kiwi dopouští, je zpoplatnění služeb, které letecké společnosti poskytují v rámci letenky. Typicky třeba to, že zpoplatňují zavazadla i u tarifů těch společností, které nabízejí volnou váhu zavazadel v rámci i nejlevnějších tarifů. Nebo že tvrdí cestujícím, že jejich letenka se nedá změnit nebo vyrefundovat, i když tarif letecké společnosti toto umožňuje.
Ta garance je podfuk nejvetsi. to je vetsi smecko, nez hrncove zajezdy pro duchodce a harvardske fondy dohromady.
Stale se divim, ze pri tom kurzu, ve kterem EU neustale neco reguluje, aby nahodou hloupoucky uzivatel nenaletel, tohle funguje dal bez povsimnuti.
Krom toho, ze ty vyluky jsou nastavene tak, ze pripady, kdy ta garance muze byt pouzita, jsou prakticky ze 100% vyloucene, tak jednim ze zdroju financi jsou kompenzace – vyuzitim garance se vzdavas EU kompenzace (a pripadne i dalsich, na ktere mas pravo) ve prospech kiwi.
Osobně by mě zajímalo, jak se můžu vzdát nároku na EU kompenzaci… Bohužel vůbec pro podobné případy neexistuje judikatura (nikomu se nechce roky soudit a platit tisíce EUR za advokáta kvůli nějakému průlomu v právu).
Tady s tebou musím souhlasit.
Nároku se vzdáte tím, že kliknete na „Souhlasím s obchodními podmínkami.“
Takto to opravdu nefunguje. To, že to tam mají napsané a že na to klikneš, ještě fakt nemusí znamenat, že by to u soudu prošlo. Kdyby měli v podmínkách schované, že se nákupem vzdáváš veškerého svého majetku a do konce života jim musíš odevzdávat půlku svého platu, tak soud samozřejmě taky pošle někam…
To je sice hezka teorie, ale … cestujicich co kupuji letenky pres kiwi ins garanci jsou statisice a miliony, a tato podminka je tam uz dlouho, takze je vicemene proverena i casem.
V podmínkách to je. Že je to zlodějna je věc jiná. Dost lidí vůbec neví jaké jsou podmínky vyplacení kompenzace, případně že nějaká kompenzace vůbec je. A na Kiwi nakupují především ti kteří až tak moc často nelétají.
Ano, s veskerym majetkem a pulkou platu je soud pošle někam, protoze to . S kompenzací 250 éček uz mozna ne. Stale ale cekame na precedens, az se nekdo nas3r3.
Naroku na kompenzaci se vubec nevzdavate, akorat si narok uplatni Kiwi.
To je ve finale uplne jedno – jen slovickarite.
Dopad je stejny – kompenzaci dostane kiwi, ne vy.
Uplne jedno to neni, jen jsem spis mel komentar pridat o uroven nize, pod „jak je mozne se vzdat zakonneho naroku“.
Konečně v Kiwi akceptovali, že samotným prodejem letenky obchod pro ně nekončí a Ryanair bez spolupráce s ním neprodá ty miliony sedaček v navýšené kapacitě díky rozšíření flotily během následujícího roku. Pro cestující dobrá zpráva.
Na to kiwi opravdu nepotřebuje
Ryanair vyprodá letadlo i bez pomocí Kiwi.
Pro cestujici zprava stale spatna – protoze jeden z nejvetsich podvodu na cestujici za poslednich 20 let, muze pokracovat s razitkem zdanlive oficiality.
Pro FR je to jenom výhodné, Kiwi bude platit za přístup do systému Ryanairu. Navíc Ryanair získá další výhody z článku.