Z metra o Velikonocích zmizí dalších 290 dřevěných pražců, na trase C bude výluka
Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) využije dny velikonočního volna k likvidaci další sady dřevěných pražců v metru. Na trase C dělníci vymění 290 dřevěných pražců za betonové. Výměna pražců v síti pražského metra probíhá postupně už několik let, práce zatím nejsou ani v polovině.
Velikonoční práce se neobejdou bez úplné výluky. Provoz metra bude obousměrně přerušen v úseku Pražského povstání – Muzeum. Dopravní podnik zavede náhradní autobusovou dopravu XC, která bude v provozu mezi Hlavním nádraží a Pražského povstání. Práce začnou v pátek 2. dubna v brzkých ranních hodinách a skončí v pondělí 5. dubna před půlnocí. Metro na lince C bude v této době jezdit jen v úsecích Letňany – Muzeum a Pražského povstání – Háje.
V pražském metru je celkem 39 808 pražců, z toho jich je 19 397 na trase C. DPP dosud vyměnil 16 879 původních dřevěných pražců za betonové, z toho na trase C jich je nových 6520. V celé síti metra tak zbývá nahradit ještě zhruba 57 procent pražců, na lince C 66 procent pražců. V pracích se bude letos pokračovat i v dalších dvou obvyklých termínech: na začátku letních prázdnin (od 3. do 11. července) a na podzim během prodlouženého víkendu od 28. do 31. října.
Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice. Pražce jsou navíc v metru zabetonovány a nelze je vytáhnout z boku. Musí se demontovat obě kolejnice i se třetí, napájecí, a rozříznout pražec na tři části a vylomit. Protože mají nepravidelný tvar, pro nový betonový pražec je třeba lože ručně uzpůsobit.