Z Liberce do České Lípy za hodinu. Proměna další části trati má projektanty

Zastávka Zákupy-Božíkov. Foto: Vít Heral / mapy.czZastávka Zákupy-Božíkov. Foto: Vít Heral / mapy.cz

Správa železnic posunula o další rok možné zahájení stavby.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Takže ministerstvo dopravy tam za drahé peníze bude objednávat dvouzdrojové jednotky a správa železnic ani v roce 2030 neplánuje ani kousek té trati elektrizovat i když bude dělat kompletní rekonstrukci….

František

Zřejmě žijeme ještě hluboko v minulém století (obava z návratu Němců do Sudet), neboť Sudetská linie je pro obsluhu železnicí přímo ideální Liberec+Jablonec nad Nisou a okolí 200 tis. obyvatel, Česká Lípa+Nový Bor 50 tis., Děčín cca 50 tisíc, Ústí n/L 90 tisíc, Teplice 50 tisíc, Most 65 tisíc+Litvínov 23tisíc, Chomutov 50 tisíc+ Jirkov 20 tisíc + Klášterec/Kadaň 32 tisíc – Karlovy Vary 50 tisíc a Cheb 35 tisíc, suma – jen na této lince jsem napočítal přes 700 tisíc lidí (a to s okolím ještě 100 tisíc navrch), to je jako Brno a Ostrava dohromady a my zde jásáme… Číst vice »

Krusty55

Za hodinu? Autem se to da za 40 minut, ausgerechnet az bude obchvat Lvove.

HonzaS

Nejspíš by to finančně vyšlo neskutečně draho, ale pohledem na mapu mi přijde, že by nejvíc by se dalo časově ušetřit novostavbou trati podél I/13 z Rynoltic do Chrastavy. https://mapy.com/s/cofamanute

Kubrt

Toto byla jedna ze zvažovaných tras při výstavbě této tratě 🙂

HonzaS

Jo, jsem trouba. Nespočítal jsem si sklon, který je 29 promile, to je tak, když se člověk jen kouká do mapy, ale pak nepřemýšlí nad profilem

Lukas B.

ale proč ne? proč se pro projektování železnic mentálně neodpoutat od věku páry (a neprojet se třeba ozubnicí z tanvaldu do harrachova, kde se už nějaký pátek jezdí 58 promile adhezně a ozubnicuje se jen nostalgicky)?

Lukas B.

jenom připomínám – podobný maximální podélný sklon je uvažován pro ony opěvované chimérické VRTky

Alibaba

To je sice pravda, ale taky tento sklon souvisí, jakou rychlostí se pak má pojíždět a na jaké následné vzdálenosti se to má dát ubrzdit.

Twix

Tak u nich je to v pořádku. Pokud se takový sklon u VRTek (těch co mají být jen pro osobní dopravu) nevyužije, budou ještě více chimérické.

Jiří Šrámek

Je tam kopec. Byl by potřeba vrcholový tunel zhruba pod Jitravským sedlem.

Alibaba

Aby to vyšlo normálně sklonově tak zhruba takhle s 5 km tunelem: https://mapy.com/s/cebozajuva

Halbáč

Sloní kameny, zastávka na znamení 🙂 Ale jinak by ten tunel byl asi fakt lepší než složité terénní úpravy..

David

V zásadách územního rozvoje Libereckého kraje je tam koridor pro železnici v podobné stopě.

fabec

Pokud zůstane křižování v Rynolticích, tak to bude hodina stejně jen na papíře.

Ex ČD

Proč?

David

Naposledy co jsem tudy jel, tak jen kvůlki špatnému křižování jsme nabrali půl hodiny zpoždění, v Karlově pod Ještědem byla odstavená jendotka a tak se muselo čekat v Růžodolu a v Jablonném SŽ asi křižovat nedokáže a tak jsme čekali v Rynolticích, přestože protijedoucí vlak byl teprve v Brništi.

Rabín

O tom, že překládat křižování je pro SŽ problém téměř kosmický, jsem se už několikrát přesvědčil…

Nádražák

První ranní rychlík jede Lb – Čl 61 minut a šikovnej fíra minutu z Mimoně pokrátí pokud nestojí v Božíkově. Takže pod 60 minut jezdí i teď s 845.

Ex ČD

Ovšem variantu „pokud nestaví v Božíkově“ nelze brát jako systémový čas. Buď zastávku obsloužit chceme a do jízdní doby započítáme (byť na znamení) nebo jí obsloužit nechceme a tudíž si nepočítáme.

Twix

Nejde o to jestli se zastávka obsluhuje, rychlík tam nestaví, čeká jen kvůli křižování. Ale je pravda, že zajet to za 60 minut se nerovná systémové jízdní době 60 minut. Ta znamená, že se to na obou koncích tratě trefuje do přestupních uzlů 60 minut od sebe, takže jízdní doba musí být o několik minut kratší a samozřejmě musí vycházet křižování.

Ex ČD

No právě, že zrovna ten první ranní tam staví…… nejsme ve sporu, já je reagoval na příspěvek o tom, že to jde když se vynechá plánovaná zastávka a jede „šikovný“ strojvedoucí (další dost nestabilní proměnná, těch nešikovných je víc).

Twix

OK, to jsem přehlédl. Nejsme ve sporu, systémová jízdní doba musí i s tímto počítat.

Marťas

SŽ si včas uvědomila svůj fatální omyl a čas zahájení stavby správně posunula na magický rok 2028…

Libor

Nechápu, proč tam rovnou nenatáhnou drát… když je to akce takového charakteru. Sice by to byl zatím ostrov, ale určitě by bylo kam pokračovat…

Svojšín

Protože drát je určen do Slavonic:-)

libor

ajo, tak to chápu, taková trať světového významu si to zaslouží dřív

Hájek

Nad současnou trati je nesmysl natahovat drát. Tady to chce trat z Děčína až do Liberce berce

Hájek

Zmodernizovat alespoň na 120 a alespoň částečně zdvoukolejnit.

Modré zábradlí

Není drát v Libereckém kraji proti přírodním zákonům?

55p

Protože tady budou přece jezdit ty dvouzdrojové jednotky. Proč jim to ulehčovat.

Alibaba

Protože TNS je další velká pálka peněz a na tomhle kousku by to asi ekonomicky nevycházelo. Na smysluplnost bych to viděl až v případě, že budou moci být dráty na všechny strany od České Lípy.

Twix

Nebyla tady nedávno nějaká studie, co všechno by se v Libereckém kraji muselo minimálně zadrátovat, aby nebyly potřeba diesely? Byl tam také nějaký pavouk na všechny strany od České Lípy. Ale vzhledem k tomu, že MD potvrdilo dvouzdrojové jednotky na rychlíky, se podmínky stejně změnily.

Os5600

Smutný projekt. Být tato města ve Švýcarsku, tak je pro rychlík Liberec – Česká Lípa jízdní doba nanejvýš 30 minut s návaznou jízdní dobou Česká Lípa – Děčín taky 30 minut. Aby jízdní doba Děčín – Liberec byla 60 minut.

Lukáš

Být tato města ve Švýcarsku, tak se za jízdenku nedoplatíte.

Alibaba

Proč?
To bychom měli švýcarské platy.

Jan Hašek

Takové vylepšení tratě nedosahují ani nase TEN-T koridory.
Už to, ze bude rychlikova lokalka v celém úseku CL-Mimon v nové stope včetně fungl noveho nádraží v Lipé velké únikum.

Twix

To je spíš jen teorie, ve Švýcarsku by trať zřejmě v takové stopě nevznikla, nestavěli tam podle rakouskouherských lokálkových standardů. Asi by tam bylo od začátku více umělých staveb pro vyšší rychlost, efektivněji vyřešené křižování a samozřejmě drát, napájený vodními elektrárnami na Ploučnici, sevřené alpskými velikány. Rovnání a přeložkování tratí u nich moc nefrčí (resp. jen těch výrazně důležitějších), když už tak někde prokopnou dlouhý tunel. Možná by jim vyšlo, že pro systémovou jízdní dobu potřebují naklápěcí jednotky, možná by nějak zkusili přivést trať do Liberce ze západní strany, možná by podvrtali to Jitravské sedlo.

Alibaba

Ve Švýcarsku by takovouto trať na tu systémovou hodinu přestavěli. Naopak, tam, kde potřebují zkrátit na systémový časy, tak tam přeložkují, vkládají dvojkolejné úseky, prodlužují zhlaví pro záporné intervaly. Podívejte se na tratě RhB, třeba mezi Landquarteem a Klostersem.

Martin

Ve Švýcarsku taky neměli Saskou dráhu, které se tak vehementně bránila tomu, aby trať vedla Jitravským sedlem k Bílému Kostelu a pak do Liberce, že nakonec nezbylo ÚTD (ATE) než se vydrápat do Křižan a za cenu plno umělých staveb pak klesat nad údolím Rokytky k Liberci.

Ex ČD

No jo, ale to by jste musel z Liberce vydloubat tunel někam a za Osečnou a pak to táhnout přímo na Lípu….. ale zase by se tím tunelem vyřešila i cesta ku Praze.

Aaabbb

O tomto projektu se mluví minimálně pět let. A stále jsme jen u projektu, možná, v roce 2028-2030… je mi líto, že současná vláda nemá železnici jako prioritu.

Kubrt

A s novou vládou to bude ještě horší.

Argo

Kdo ví. Jestli tam nebudou motoristi tak se Babiš možná nechá uplatit nějakým svým kamarádem co staví železnice haha.

fabec

To jste hodně mírnej ještě. Minimálně pět let měl být podle původních plánů už hotov

Modré zábradlí

Nějak mi tam nesedí ty roky a která vláda za to může 🙂

FrenkyUL

Každá, raději jedu autem a až bude hotovo, pojedu na výlet důchodcovským autobusem

Frantisek X

A sloužíte jako důkaz, že vlaky nepotřebujeme, tudíž stavíme nové silnice. Sice chápu pohodlí, ale dokud se stát řídí jen současnou poptávkou a není schopen z toho myšlení vystoupit, pomáháte tomu. Podobně ovšem i technokratický přístup v plánování vlaků pro vlaky, hlavně ať to jede 200 místo 160, stavět to může lidem klidně v polích, vlečky pro jistotu odpojíme, náklady by nás rušily.

Alibaba

Hele, když někdy bude 200 na trati Pardubice – Choceň, tak která zastávka se oddálí od zástavby?

MartinS.

Heleďte silnice a dálnice se Vám nelíbí, zrychlení železnice se Vám také nelíbí, můžete popsat, co by podle Vás byl ideál, tak aby byla železnice rychlá, kapacitní, vyhledávaná cestujícími a schopná převážet více nákladů? Celkem by mne ta představa zajímala.

Ex ČD

Všechny, už od socialismu.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Přesněji včetně minulého režimu