Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Z D11 u Prahy zmizeli po letech dělníci, s rozšířením na šest pruhů se počítá v roce 2022

Opravená dálnice D11 u Prahy. Pramen: ŘSD
Opravená dálnice D11 u Prahy. Pramen: ŘSD

Z prvních kilometrů dálnice D11 a jejího křížení s pražským okruhem (D0) zmizela dnes dopravní omezení, způsobená rekonstrukcí dálnice. Ředitelství silnic a dálnic opravovalo prvních 25 kilometrů dálnice postupně od roku 2012 (některé menší úseky se látaly už od roku 2008), dneškem počínaje by měli mít řidiči několik let klid.

Poslední stavba probíhala na prvních osmi kilometrech, na pravém jízdním pásu (směrem na Hradec Králové) pracovali dělníci v loňské sezoně od dubna do října, levý jízdní pás se rekonstruoval letos od dubna. V posledních dnech se pracovalo hlavně na napojení na D0.

„Akce zahrnovala kromě kompletní výměny vozovky v obou směrech také opravu křižovatkových větví na MÚK Horní Počernice, rekonstrukci čtyř mostů, opravu odpočívek a výměnu kanalizace,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Stavbu provedla Skanska, náklady činily 788 milionů bez DPH.

Nyní by měl na D11 u Prahy nastat na několik let stavební klid. ŘSD už ale chystá rozšíření dálnice na prvních osmi kilometrech u Prahy na šest pruhů. Plán před rokem schválila centrální komise ministerstva dopravy. Kopnout by se mělo v roce 2022, hotovo pak má být o dva roky později. Podmínkou pro rozšíření dálnice je mimo jiné zbudování dalších protihlukových stěn.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ketchup1970

Docela by mne zajímalo jak řešit v případné koloně zachranařskou uličku. Pokud zůstaneme všichni v pruzích tak tím “třetím” může projet vozidlo IZS .

Hasler

Běžte zpět do autoškoly, tam Vás to naučí. Na tří pruhu pravé dva pruhy doprava levý ke svodidlum.

Most

Otázka zřejmě zněla tak, že pokud ke svodidlům, tak zcela doleva do toho třetího (nenamalovaného) pruhu a běžný rychlý pruh by zůstal prázdný.

Pavel

….to se naučíte na severojižní magistrále v Praze natošup…

Démon

Na D11 je ještě hodně práce aby bylo 6 pruhů.
A) EIA
B) protihluková opatření (v h.počernicích asi pseudotunel) + Šestajovice a Jirny
C) MUK Beránka vč.kolektorů

Most

Pak jen otázka, proč se to neudělalo rovnou a najednou. Takto si za dva roky znovu užijeme prakticky stejné uzavírky jako byly letos a vloni.

Martin

Vždyť se snad mluvilo o tom, že rozšíření má být součástí této stavby?!

Libor

Ono se to rozšířilo, ale kvůli EIA se tam domaluje ten třetí pruh později…

Most

A domalovávat se budou ty dva roky, o kterých je v článku řeč ? (….Kopnout by se mělo v roce 2022, hotovo pak má být o dva roky později……). Toto prostě nikdy nepochopím, ty tři pruhy se tam mohly provoznit už při této rozsáhlé přestavbě a takto je to u nás se vším.

Tom

Spíš se tím myslí výstavba protihlukových stěn a výstavba MÚK Beranka.

Karel

Omluva za můj předchozí příspěvek, zkopírování se co nemělo. D11: stevbne je vskutku hotovo a rozšířeno na tři pruhy, dopravní značení je však uděláno na dva pruhy cca po 4. km směr z Prahy, dal už jsou k 8. km tři pruhy v provozu. Autor článku se nebyl ani podívat na místě. Rozšíření je tedy otázkou pouze schválení EIA atd. Kopat se už budou max.ty stěny.

VRT

A když to vyjde (spíš ne), tak jedna MUK.