Z D11 u Prahy zmizeli po letech dělníci, s rozšířením na šest pruhů se počítá v roce 2022
Z prvních kilometrů dálnice D11 a jejího křížení s pražským okruhem (D0) zmizela dnes dopravní omezení, způsobená rekonstrukcí dálnice. Ředitelství
Z prvních kilometrů dálnice D11 a jejího křížení s pražským okruhem (D0) zmizela dnes dopravní omezení, způsobená rekonstrukcí dálnice. Ředitelství silnic a dálnic opravovalo prvních 25 kilometrů dálnice postupně od roku 2012 (některé menší úseky se látaly už od roku 2008), dneškem počínaje by měli mít řidiči několik let klid.
Poslední stavba probíhala na prvních osmi kilometrech, na pravém jízdním pásu (směrem na Hradec Králové) pracovali dělníci v loňské sezoně od dubna do října, levý jízdní pás se rekonstruoval letos od dubna. V posledních dnech se pracovalo hlavně na napojení na D0.
„Akce zahrnovala kromě kompletní výměny vozovky v obou směrech také opravu křižovatkových větví na MÚK Horní Počernice, rekonstrukci čtyř mostů, opravu odpočívek a výměnu kanalizace,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Stavbu provedla Skanska, náklady činily 788 milionů bez DPH.
Nyní by měl na D11 u Prahy nastat na několik let stavební klid. ŘSD už ale chystá rozšíření dálnice na prvních osmi kilometrech u Prahy na šest pruhů. Plán před rokem schválila centrální komise ministerstva dopravy. Kopnout by se mělo v roce 2022, hotovo pak má být o dva roky později. Podmínkou pro rozšíření dálnice je mimo jiné zbudování dalších protihlukových stěn.