Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Z Chomutova do Mostu čtyřpruh. Silničáři dokončili křižovatku Třebušice

Silnice I/13, výstavba křižovatky Třebušice. Pramen: ŘSD
Silnice I/13, výstavba křižovatky Třebušice. Pramen: ŘSD
Z podkrušnohorské magistrály zmizelo kritické místo u Mostu

Podkrušnohorská magistrála I/13 je ode dneška v celém úseku mezi Chomutovem a Mostem čtyřpruhová. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u Mostu zprovoznilo mimoúrovňovou křižovatku Třebušice a přilehlou část silnice. Dobudování křižovatky včetně mostu přes trať vyšlo na 200 milionů korun.

Křižovatka Třebušice na silnici I/13. Pramen: ŘSD
Křižovatka Třebušice na silnici I/13. Pramen: ŘSD

„Úsek u Třebušic byl posledním mezi městy Chomutov a Most, který byl pouze dvoupruhový, což snižovalo plynulost a tedy i bezpečnost dopravy. Nová mimoúrovňová křižovatka tuto dopravní závadu odstranila,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Nová křižovatka má tvar trumpety a silnice se kvůli ní posunula mírně na jih. Stavbaři se při jejím zakládání museli mimo jiné vyrovnat s poddolovaným územím. Stavba navázala na přeložku silnice I/13 Jirkov – Třebušice.

Silnice I/13 je důležitou severočeskou tepnou; čtyřpruh fakticky vede z Chomutova až do Teplic, je ale přerušen v Bílině. Ta patří na podkrušnohorské magistrále k nejpostiženějším městům. Bílinou nyní vede dvoupruhový průtah s několika kruhovými objezdy, a město tak trápí pomalu jedoucí tranzit. Vyřešit to má tunel, jehož stavba ale není jistá.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Big Fat Fabulous Woman

Parádní ta čtvrtá fotka s projíždějícím vlakem GW Train. 😊

Pavel Beňa

Tak přeju aby to vydrželo v dobrém stavu. Podloží – výsypka se pořád hýbe a konsoliduje. Aby to nakonec nemuseli pořád opravovat.

Milan

S velkou slávou konečně otevřeli 2 km silnice. Když jsem začal jezdit do práce na DTS Vrbenský tak už bylo rozestavěno ale to se psal rok 1998. Takže cca 10 let na jeden kilometr tomu se říká slušný výkon 😉

Petřík

Je to zrychlení a pohodlnější cesta do Chomutova. Každý kousek dobrý.

PetrN

Trochu z jiného soudku, neví někdo proč nejsou na I/13 směrově dělené čtyřpruhové úseky s MUK mimo obce podle „nového“ zákona SPMV s dovolenou rychlostí 110 km/h? Mám pocit že zrovna na těchto úsecích se to před změnou zákona deklarovalo, jak KV-Ostrov, tak Chomutov-Most-Bílina a také Bílina-Teplice… Jedině že by na danou rychlost nevyhovovaly délky připojovacích pruhů. Problém s úzkou krajnicí nebude, jelikož se na 110 budují čtyřpruhové silnice v kategorii S21,5

john334

Už jsou všude svodidla?

Ten_z_Bíliny

Policajti to zatrhli, protože by neměli kde měřit a buzerovat lidi, co tady jedou 110…

Pietro

Protože I/13 se zkapacitňuje již od pravěku. Nebyla rozšiřována podle dálničních norem. Stejně jako na R7 například u Středokluk. Někde připojovací pruhy jsou, někde ne, záleží na době vzniku.

Ten_z_Biliny

A kde budou teď policajti buzerovat a vybírat? 👀

Petr Šimral

Všude na čtyřpruhu s devadesátkou 🙂

smart

Třeba na těch nesmyslných autobusových zastávkách…

Michal

Úplně nesmyslné ty zastávky nejsou – za mírnou úplatu je občas možné si na nich pořídit nějaký ten živý suvenýrek – chlamydie, kapavku nebo (jak říká klasik) „nedejbože syfilis“… 🙂

looking4bucho

Fajn. Jeste by to chtelo alespon ten obchvat Klasterce, protoze nic dalsiho uz asi na I/13 v dohledne dobre realne neni – zejmena ne usek Ostrov – Klasterec ktery je na cele silnice nejhorsi.

Martin V.

A co jižní obchvat Teplic, co mu říkají Kladrubská spojka? https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/150/infoletak_s13-kladrubska-spojka.pdf Ten by se hodil už dávno, jen nechápu ty rozvleklé termíny, co tam mají psané? SP 2023, ZS 2025, UP 2027 🙁

Honza z Jirkova

Škoda jen, že hned vedle je most 13-039A již od R 2018 v havarijním stavu, po kterém se jede 50km/h jedním pruhem 🙁

Tím věta „Podkrušnohorská magistrála I/13 je ode dneška v celém úseku mezi Chomutovem a Mostem čtyřpruhová“ není pravdivá.

Zlámalík

Jen nechápu, jak tam někdo může bydlet… furt jak měsíční krajina.

john334

Většina lidí tam bydlí spíš jen ze setrvačnosti, počty obyvatel se snižují, ale to rozhodně není dobře. Na druhou stranu si tam můžete koupit solidní byt 2+1 do milionu – to mě teď nedávno docela překvapilo, o kolik jsou tam byty levnější než třeba v jižních Čechách…

Indian

Každýmu se nepovedlo dobře se narodit…

Ten_z_Biliny

Severní Čechy jsou hodně krásné a po zatopení dolů to bude mít obrovský potenciál. Problém zde nejsou doly, ale spíše část nepřizpůsobivého obyvatelstva.

Aleš

Jako člověk z Mostu plně souhlasím…

Kalanis

A nezapomenout na ten bezva kruhák hned před Mostem. Taky výplod inženýrského ducha. A přitom místo na MÚK tvaru diamant tam je, možná dokonce s možností úpravy pro směr Litvínov.

Honza D.

Jo jo, ten kruháč je přímo výplod toho nejhoršího, co mohli naši dopravní projektanti vytvořit. Ještě že neprojektovali kadibudku, možná by byla k použití pouze ve stoji na rukách.

Honza

Jsou v Evropě země, kde mají okružní křižovatky celkem běžně i na silnicích s vyšší povolenou rychlostí než 90 kn/h. Někdy je prostě dobré trochu omezit příliš spěchající řidiče. Třináctka není dálnice, byť si to část uživatelů evidentně nemyslí.

Kalanis

A toužíme chystat na naše řidiče, co už jsou takhle blbí, další pasti?

Ten_z_Biliny

Zase ten kruháč je takový příjemný zpestření na nudný cestě 🙂

Honza D.

Podle této teorie by právě postavený úsek byl možná zbytečný, příliš spěchající řidiče je prostě dobré trochu omezit, vždyť třináctka není dálnice. 😁😁

Miloslav

Výjezd z toho kruháku směr Teplice je šílený, o ten jde…

Láďa

Další kousek co lidem zlepší cestování a zkrátí cestu ,,,, jen se ta stavba dlouho vlekla mi přijde ,,,, ale hlavní je že stojí a slouží,,,