Z Česka do Pobaltí vlakem za tři dny: Přejezd do Varšavy elfem i polským pendolinem
09 Polské pendolino po příjezdu do Varšavy. Foto: Aleš Petrovský

V prvním díle Aleš Petrovský popisuje, jaký byl přejezd Polskem.
V prvním díle Aleš Petrovský popisuje, jaký byl přejezd Polskem.
U českého naklápějícího se Pendolina se projevuje ten menší počet míst. 🙂 Jak nejrychleji Pendolino jede v úseku Kat-Var? Většina cestujících si musela vybrat jedny dveře?
Jinak, tahle generace Pesa Elf by mohla získat ocenění za nejošklivější přední masku u nových vlaků
Když vidím co funguje ve světě, tak by to mělo jít za 3hodiny.
Nebo taky celej den
Tvl, ten regiojet je fakt síla.
tam snad schválně nějací záškodníci vyšroubovávají co jde
No a tadle síla je nejlepší na komerčních spojích, kde od začátku tvrdí, že celej vlak je jídelní vůz. Jídelní vůz na okamžitý uzavření hygienou.
Stran toho EIP, jel jsem s tím nedávno z Gdynie do Warszawy a nemůžu si stěžovat. Stran toho bistra asi s Alešem úplně souhlasit nebudu, mě přijdou obě varianty v pohodě. Jsou to dva trochu odlišné koncepty a řekl bych, že fungují. Já jsem jel v první třídě, takže kromě vody jsem měl ještě teplý a studený nápoj zdarma + výběr malého snacku (zkusil jsem croissant s višňovým přelivem a bylo to moc fajn). Z Bistra jsem zkoušel již tradičně Źurek, pak polskou obdobu zelňačky, pierogi (ty jediné dobré nebyly) a pochopitelně pivo. Ceny rozumné a potvrzuju, že standardně dostanete… Číst vice »
Díky za další postřehy 🙂
Ne, tady by se ČD fakt měly rozhodnout, co chtějí dělat.
Pokud je v menu řízek a svíčková, tak by se rozumně mělo dát očekávat, že si k tomu člověk sedne. Nebo chtějí vyprodat vlak do posledního místa, což je OK, ale pak by to mělo menu bistra zohledňovat a nabízet spíš věcí, které se dají rozumněji konzumovat na stojáka nebo odnést na místo.
A ano, vím, že to umí zabalit s sebou. Aktuální verze obalu má tak výrazné žebrování, že půlka omáčky vždy uvízne v záhybech obalu.
No v Pendoline je miest na sedenie dostatok, pokojne si to clovek moze zjest aj na mieste. Problem v pripade plneho vlaku je ten, ze sa clovek toho jedla vobec nemusi dockat, pretoze obsluha nestiha, obzvlast, ak je plno a v jednicke si objednavaju pitie a maju prednost pred odnosom jedla na miesto.
Je logický, že ve špičkách ti lidi víc ocení to, že se vlezou, než že si sednou do bistra. Ale i to by šlo vyřešit – informací o tom, že prostě ve špičkové časy se tsm prodává níato a sedět se tam nebude, v můj vlak by to šlo rovnou uvádět u nákupu jízdenky.
Takový výletník a mění eura ve směnárně ČD? Má to nějaký zvláštní důvod?
Ano, zapomněl si svou peněženku s eury, v článku o tom mluví dvakrát nebo třikrát.
Děkuji, ale můj dotaz směřoval primárně na autora, názory čtenářů nejsou zrovna relevantní.
Zajímá mě, co vede zcestovalého člověka k tomu využívat kamennou fyzickou směnárnu v době různých Wise, Curve, Revolut a dalších fintechů. A to zejména v případě cesty do Polska a Pobaltí kde jde bezhotovostně téměř vše.
Možná to slovo „téměř“ je klíčem. A v článku zmíněné „pár Eur“ zbytkem klíče.
Ano, článek má popsat všechny možné aspekty takové cesty i pro ostatní a s větou „šel jsem se podívat na směnárnu ČD, abyste věděli jak funguje“ by se vám líbila zřejmě ještě méně. 😉
Vy jste autorem, že víte co vše má článek popsat?
A to ví jen autor nebo se snažíte dělat ze sebe dělat něco víc? 😉
Já jsem se ptal, to byl dotaz. Zaujalo mě to, nebývá běžné používat kamenné směnárny.
Ten váš výkřik byl dotaz? Ale no tak. A pokud. Tak jste odpověď dostal. A že není od autora? Copak jste to výslovně uvedl? Ne, jen jste to pak dodatečně tvrdil. 😉 A jak jste přišel na to, že nebývá běžné používat kamenné směnárny? To by popíralo jejich existenci ne? 😉
Ono je zvláštní i to uváděné množství „několik euro“ a „pár korun“ – za to si koupíte tak zhruba jedno kafe a rohlík, to je bezvýznamná částka, proto mě zajímá motivace k výměně (což asi bude v dalších dílech).
Proč jsou kamenné směnárny na ústupu, na to jistě přijdete sám, jste-li toho tedy schopen.
Někteří čtenáři touží, aby jim odpověděl sám autor, cítí se pak výjimečně
Třeba by pak dostal i klíčenku…
Ak si zoberiem vymenny kurz na obidvoch zmenarnach v Prahe na hl.n., rad poslem turistu do zmenarne CD.
Zapomněl jsem si peněženku s Eury. Při cestování stále občas narazíte na situace, kdy se vám hotovost hodí. Třeba mnoho hotelů stále neumí platit městskou daň kartou, obdobně poplatek za toalety, nákup jízdenek u řidiče/průvodčího, nefunkční terminály v jídelních vozech a bistrech atd.
Děkuji, jen se mi to zdálo dost málo, osobně si beru spíše vyšší desítky eur, ze stejných důvodů, obvykle je však vyberu až na místě.
Pokud Vás nepřekvapí vysoký poplatek za výběr zahraniční kartou, který se šíří Evropou jako mor.
já dal v úterý a středu s prckem /6/ Beroun-Praha-Berlin-vež-kebab-Mnichov-AllianzArena-Praha-Beroun. Super výlet. Hltám tyto cestopisy
Arena-/Plzeň-Beroun
Příště s prvkem ještě do ZOO v Berlíně na pandy. Až bude teplo, jinak nejspíš pandy chrápou.
Ano vím, mám to v plánu.
Díky 🙂
Také jsem někdy před 5 lety řešil nákup jízdenky na Koleje Slezské. Kvůli zpoždění Silesie mi v Chałupkách těsně ujel vlak do Racibórze, později jelo něco přes Rybnik ale neměl jsem jízdenku. Aplikace snad tehdy ještě nebyla a neměl jsem ani hotovost, tak jsem potmě vyrazil do „centra“ Chałupek, jestli nenajdu bankomat nebo směnárnu. A narazil jsem v takové stavební buňce na poštovní pobočku, která měla zrovna jen v pondělí do osmi večer, takže jsem peníze vyměnil. Ve vlaku to tehdy šlo snad jen hotově a ještě to byl takový ten model, že průvodčího je třeba aktivně vyhledat.
Pobaltí mám velmi rád, ale zatím jsou tam ty vlaky spíš za trest.
Doufám, že Rail Baltica se uskuteční v plném rozsahu.
Teď se jim tam alespoň podařilo ty jízdní řády konečně sesynchronizovat 🙂
Probuďte mne, až to bude do Varšavy za tři hodiny. :-/
To už budete mať 250 rokov…..
Vstávejte, za dvě hodiny to letí.
Díky za článek a těším se na pokračování. Již dlouho tu od Vás nic nebylo, přitom Vaše cestovatelské články mají z mého pohledu největší úroveň a čtenář se do nich nejlépe vžije. 🙂
Moc díky za slova chvály 🙂
Taky je čtu nejradši. Narozdíl od ostatních nejsou suché.
ano, jsou chutné a dostatečně naplněné
To je základ! A jak říká kolega z práce „knedlík nebyl dostatečně vláčný“ 🙂
Zatím docela pohodová jízda. My jsme to poprvé brali z Prahy přes Tanvald do Polska a pak spacím vlakem do Varšavy, jelikož přes koridor se nedá dostat včas, aby člověk ráno stihnul přestoupit na ten vlak dále do Pobaltí 🙂
Je to tak, proto ten layover ve Varšavě 🙂
Tento jízdní řád lze v některé dny použít LE z Prahy do Krakowa (20:58-3:47) a z Krakowa jet IC s odj.4:01.
Nevíte zda se dá tento přestup zvládnout, nemívá tam LE nějaké zpoždění?