Více dopravců, jedna jízdenka. V neděli startuje „státní“ tarif, neomezené cestování bude stát 24 206 Kč za rok
Vlaky GW Trainu a ČD se potkávají na českobudějovickém nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dopravci hlásí, že jsou od neděle připraveni prodávat jednotný tarif. Lidem odpadne nutnost kupovat více jízdenek. Novinkou jsou časové jízdenky například jen na měsíc či týden.
Jestli správně rozumím článku,prodej bude probíhat jen v E-shopu, takže já který bojkotuje Velkého Bratra a nemá chytrý telefon si jednotnou jízdenku nekoupí.
Zajímavé, v článku je uvedena cena 24 206Kč, zatímco
https://oneticket.cz/#/networkPassSearch
Jak to tedy je?
Platí cena v textu. Ta na stránkách Cendisu bude změněna 13. prosince.
Ahojte…..ví někdo, jak na tu cenu přišli?… 🙂 24206…proč takové chlupaté číslo?.. 🙂
Vtipná je taky ta vratka za nevyužitou jízdenku 7 %, pokud ji vrátíte den předem u stejného dopravce, a 100% když ji chcete vrátit méně jak den před odjezdem. Něco naprosto nevídaného, přece papírovej lístek můžu u ČD vrátit kdykoli před odjezdem zadarmo, a e-lístky do 15 minut před pravidelným odjezdem jak u ČD, tak u RJ zdarma.
SJT ale nie je viazaný na vlak, teda lístok platí od polnoci.
Lístek ČD taky ne.
A to vadí přesně čemu?
Vratka 7 % je buzerace, ale 100 % ten samý den být musí, neboť je už jízdenka v platnosti.
Proč? Když lístek koupím v pokladně a není označený?
to ovšem neznamená, že není projetý.
Co třeba jestli je načtený QR nějakou POPkou? Pokud jo, je lístek projetý a žádost o storno by mohla být i pokus o podvod.
Možná jsem se přehlédl,ale po srovnání ceníků ČD a OneTicket vychází SJT levněji.
Moc to nechápu, když ceník ČD schvaluje MF a jesli jsem pochopil tak u SJT je to MD. To už opravdu ten Tarif TR 10 můžou hodit do koše. Jo hlavně že ČD patří státu 😀
Jo stát je správný hospodář
Základní ceník z TR10 se v plné výši používá málo. Na delších relacích se obvykle použije alespoň na část cesty relační jízdné. Na kratších zase spíše nějaký IDS. A když jedou alespoň 2 lidi, tak je stropem skupinová sleva.
MF ceníky ČD neschvaluje. MF vydává cenový výměr, tedy stanovuje maximální možné ceny a těch TR 10 v základním jízdném beze slev nedosahuje.
Co jsem se koukal, základní ceník ČD na střední vzdálenosti u zlomku vzdáleností o korunu levnější, jinak stejný, na nejmenší a největší vzdálenosti o korunu až dvě levnější. Navíc Vám někdy připíší nějaké body a někdy dají nějaké výhodnější nabídky, které v SJT nenajdete. Tím neříkám, že mě jejich nabídka uspokojuje … jejich tarif použiji/bude pro mě nejvýhodnější výjmečně, zvlášť ten základní.
TR10 je taky MD. 🙂
není je ČD a ČD nejsou MD a ani nejsou v přímé řídící působnosti MD. Jsou akciovka ve vlastnictví státu.
Ale tarif vydává ministerstvo. 🙂
Tarif je ČD a publikuje se v Přepravním a tarifním věstníku vydávaném MD. V PTV by se měly publikovat i tarify ostatních dopravců.
A mě by zajímaly náklady. Přehledně rozepsane.
Docela by mě zajímalo, který expert sázel přílohu č. 8 Cenového věstníku, kde poslední řádek tabulky na straně 50 se ocitnul na straně 51 a podobné hrůzy dál v textu (třeba ta-rifu). Tohle má být oficiální dokument Ministerstva financí zpracovaný profesionály?
Obecně je na těchto úřadech úroveň zpracování nízká. Nakonec, myslím si, že je to všechno děláno na poslední chvíli, což je pro tyto úřady taktéž typické.
Nějak sem to nenašel nikde, bude možnost koupit si celoroční 2. třídu a připlatit si v případě zájmu ad hoc 1. třídu?
U ČD to možné bude. U ostatních dopravců jsem tuto informaci zatím nenašel. Nicméně jediný, kdo 1. třídu mimo ČD má, je RJ na lince R8.
Díky diky, zrovna R8 právě občas jezdím 🙂
S R8 to mám podobně. Třeba to bude důvod si pořídit tu kartu na slevu 25 % a jezdit tak levněji.
Vypadá to, že s připlácením na 1. třídu se počítá.
také děkuji 🙂
Bohužel s VO (odečítač) na Iphonech ta jejich apka One ticket není moc přístupná, např. se do vyhledávání furt cpe debilní našeptávač, kvůli kterému nejde pořádně dopsat start/cíl. Podobných bolestí má ta apka víc a i když to bylo z řad nevidomých připomenuto Cendisu, tak náprava nikde. Komunikace skoro žádná a to chtějí v neděli do ostrého provozu, plantážníci. Zajímalo by mě, kdy bude celostátní SJT v autobusech, bodlo by to jako překryv všech zatím vzájemně nekomunikujících nebo špatně komunikujících krajských IDS, odpadl by tak vtip: kolik potřebuje turista aplikací, aby si mohl koupit ve městě výhodnou jízdenku. (Sejf nepočítám,… Číst vice »
Dneska už bez „aplikace“ neumíme jít ani na záchod.
Takže někteří obzvášť degenerovaní jedinci budou potřebovat aplikací i k tomu, aby si vzpomněli, proč šli na záchod…
Stáhněte si aplikaci Můj vlak, tam bude jednotnou jízdenku také možné koupit a na iPhonech by snad měla fungovat normálně (ta už přecejen nějakou tu dobu existuje). Anebo e-shop. Tímto samozřejmě nerozporuji, že ta aplikace One ticket ještě není úplně funkční.
A kolikpak nás tahle legrace stála? Jaký je to poměr oproti tomu, kolik stát ušetřil soutěžemi?
Nebylo by lepší dát výdej a odbavování jednotného tarifu jako povinnost dopravci v ZDO?
To jakže by každý dopravce vyvíjel samostatný software pro SJT?
Ne, to jakože by každý dopravce byl povinen SJT zaintegrovat do svého vyhledávače a byl povinen mít jak e-shop, který SJT jízdenku vydá, tak i pokladny a personál (POP), který opět bude schopen jízdenku SJT vydat či stornovat. Nebo je to snad podle vás sci-fi?
Aha. Nepochopil jsem to.
Máte asi pravdu.
Ale stejně musí být nějaký centrální systém, který SJT spravuje. Ale mohl by odpadnout státní e-shop.
Proti tarifu objednavatele řvali režijkáří naposledy v JMK. (Ačkoli jiní dopravci nemají problém s režijkami IDS JMK, a ani modrogumy nemají problém s IN100 v JMK.)
Tak to snad ti dopravci umět budou, ne?
To si právě vůbec nejsem jistý. Mnozí dopravci ani e-shop či POP nemají.
Tak e-shop možná ne, ale POP?
Jednotnou jízdenku bude možné zakoupit u jakéhokoli dopravce zapojeného do Systému jednotného tarifu. Ať už na pokladně na nádraží nebo v osobní pokladně u průvodčího – to platí pro všechny zapojené dopravce. Otázkou je e-shop – vím o jediném, a to o e-shopu ČD, kde je (bude) možné jednotkou jízdenku One ticket zakoupit. O jiném dopravci v závazku, který by prodával své jízdenky přes e-shop (a počítal v něm i s prodejem One ticket) nevím.
Ale měl by fungovat e-shopo a aplikace CENDISu. to stačí jednoduchý prolink na webu.
Mě by docela zajímalo, jak to budou dopravci řešit v komerčních spojích, kde je nutné mít místenku. Místenka vás prostě přiváže konkrétní vlak v konkrétní čas. Takže, když si koupíte lístek z Prahy na východ, většinu spojů bez místenky nebudete moct využít. Padne tím ten základní princip „koupím jízdenku a pojedu prvním vlakem, co mi pojede.“ Nedokážu si moc představit, že by třeba RegioJet kvůli tomu zrušil místenky. Potom mě ještě zajímá, jak se to bude snášet s IDS. Někdy na jaře, nebo snad už i dřív, se mluvilo o tom, že přes ONeTicket bude do budoucna možné kupovat jízdenky… Číst vice »
Miestenky budú povinné, ale mali by byť bezplatne stornovateľné, teda ak cestujúci bude chcieť ísť iným vlakom, jednoducho si ju prebookuje.
Mohli by zavest prodej samostatnych „last-minute“ mistenek pro cestujici s jednotnou jizdenkou. Jestli tedy budou chtit, ze ano.
Takze si zas budete kupovat nekolik dokladu, stejne jako doposud.
Na vlak je vázaná jen ta místenka, ne? Vždyť přeci su můžu koupit jízdenku a pak si vzpomenu, že by bylo dobrý si koupit i místenku, taksi koupím místenku na konkrétní vlak bez jízdenky.
Princip „koupím jízdenku a pojedu prvním vlakem, co mi pojede“ pada „jen“ tam, kde jezdi povinne mistenkovy vlaky. Jinde ne. Samozrejme je otazka jestli je nutny, aby na kdejaky kozi draze jezdilo dva nebo vic dopravcu.
Ze se s tim neda dostat z ostravy je jedna vec, ale proc neexistuje jednodenni celositova jizdenka?
§4 Není na to předpis
§7 Cestující by to zneužili
no a reálně nejspíš proto jako že není jednodenní dálniční známka…
Jak by toho zneužili? Jak toho zneužívali dosud u ČD?
Se bojí, aby náhodou lidi nezačali jezdit vlakem.
No jak….No lezli by s tim do vlaku.
Považují za přirozenější řešit 1 den jednotlivými jízdenkami.
Což ovšem postrádá jakoukoliv logiku.
Tak záleží jak a kdy… Parkrát se mi stalo, že celodenní jízdenka byla levnější a o dost, než jízdenky jednotlivě.. 🙂
Hlavně ale nemusíte řešit, kde a jakou jízdenku koupíte a když během přestupů a obratů nestíháte koupit, tak i ušetříte za přirážky.
Proč pořád to soudružské dělení dráha versus bus – proč SJT neplatí v autobusech a MHD?
Protože ani neplatí ve všech vlacích.
Ve kterých neplatí?
Zatím v žádných (tedy kromě tratí, kde je SJT v pilotním provozu). No a od změny jízdního řádu bude platit ve všech vlacích v závazku a zatím nebude platit ve vlacích komerčně provozovaných (jejich zařazení do SJT se plánuje). … nic nejde najednou, aspoň, že to bude takto
Tak většina autobusů jezdí v závazku veřejné služby, takže tam by problém být nemusel.
a hlavně je to na rozhodnutí toho dopravce.
Vize byla taková, že to bude platit i v busech, ale nejdříve se zapojí jen vlaky.
Podle toho cenového věstniku ČÁST II. Článek 1 (3) Využití přepravních služeb na základě
jednotného jízdního dokladu může dopravce umožnit i při
a) provozování jiné veřejné drážní osobní dopravy na dráze celostátní nebo regionální nebo
b) při poskytování jiných integrovaných veřejných služeb než podle odst. 2, splní-li podmínky potřebné pro technickou akceptaci jednotných jízdních dokladů.
Je to tedy aspoň dle cenového věstníku jednoznačně na těchto dopravcích, ne že prostě až příští rok.
Bez té ostravské komerce to hodně ztrácí na zajímavosti, bohužel. Ale co se to vlastně stalo, tam musel někdo cuknout na poslední chvíli – ještě někdy v létě dopravci deklarovali ochotu do toho jít i s komercí…?
Oni ju deklarujú stále. Môj odhad je že ide o technické dôvody (keďže SJT zatiaľ zdá sa nezvláda miestenky), ale nemám to ničím podložené.
Jízdenka bez místenky je často dost k ničemu.
U pohřebáka a žlutohnoje je to opravdu na exkrement. Ale u ČD, vyjma Pendolina, je místenka postradatelná.
Minimálně od září 2015 do května 2019 to u EC 114 a 117 šlo i bez místenky. A sedět!
Jak kdy a jak kde.
Ochota a technické řešení jsou dvě různé věci. Nejedná se triviální projekt.
To ale nevysvětluje přinejmenším ČD, které to musí umět pro 99% výkonů. Ostatně i třeba Regiojet (regionálka v Ústí) a konec konců i LE kolem Letohradu.
SJT není systém ČD a ČD si tedy nemohou dělat co chtějí. Zkuste si přečíst zde publikované starší články k SJT a zamyslet se nad tím. SJT není jenom o prodeji jízdních dokladů. Pro zúčastněné dopravce jsou podstatné úplně jiné funkcionality systému.
Píšete (aspoň tak to chápu), že jde o technické důvody. Jaké, když tentýž dopravce musí tentýž systém umět kvůli jiným výkonům?
Všude ve světě to jde, jen u nás je všechno složité, aby se kolem mohly dělat tanečky a účtovat více peněz za méně muziky.
Stejně to je bez jednodenní celosíťovky pro mě úplně k ničemu.
BackOffice SJT provádí rozúčtování tržeb mezi. Ale protože proběhl jen pilotní provoz v omezeném rozsahu a plánovaný celosíťový pilot se neuskutečnil, jsou na místě obavy zda by tržby s komerčních vlaků byly správně zaúčtovány. Což ostatně platí i pro vlaky v závazku. Vy byste do takového rizika šel?
Plánovaný celosíťový pilot se neuskutečnil
No vida, a už jsme u toho. Klasika. Termíny se nestíhají a tak se testování zkrouhne až na kost. Přitom každýmu soudnýmu člověku pracujícímu v IT je jasný, že testování je naprosto stejně důležité jako návrh a vývoj.
No čili co se teď spouští, je tedy vlastně ten „celosíťový pilot“ => vlastně se nedodržel termín plnohodnoteného (= včetně komerce) startu. Tak to jo, to už chápu. 😉
Ve vztahu k prodeji jízdenek, tedy pro cestující by to, že se neuskutečnil plošný pilot nemělo žádné zásadní dopady. Plošný pilot byl plánovaný hlavně na odladění vyúčtování .
oneticket.cz se zdá už částečně fungovat (ovšem koupi nesmyslů jsem pochopitelně nedokončil – nechtěl dokončit), nesmysly, které ještě včera byly nabízeny (síťovka na rok na několik let dopředu za cenu týdenní) dnes už nabízeny nejsou, při zadání počátku platnosti od neděle dál už je v článku uvedená cena (s okamžitou platností ještě o něco nižší), evidentně tedy na tom intensivně pracují.
To nezaradenie komerčných spojov je dosť fail, najmä keď medzi Prahou a Ostravou skoro nič nejazdí…
Tak proč to stát nedal „svému“ dopravci befelem? Jo aha, v tomto případě je to zase obchodní společnost jako každá jiná.
Znovu. protože ten státní dopravce je v tom nevinně. Befelem by to měl dostat spíš Cendis, jenže dost možná i ten je v tom nevinně, protože je tu i možnost, že to zprasil někdo na ministerstvu a v tom případě by byl befel komukoliv poněkud kontraproduktivní 😉
Tak státní dopravce se mohl angažovat i sám, ne?
A proč by to dělal? Ten má v současné koronavirové situaci svých starostí dost, nemyslíte?
Stejně jako „proč by to dělal kdokoliv jiný“ – pro zvýšení tržeb.
U státní akciovky bych taky čekal jistou „společenskou odpovědnost“ ve smyslu převést cestující
A jste si jistý, že to povede ke zvýšení tržeb??
pro dobro cestujících?
A vy to navíc v daních ochotně zaplatíte?
Co by bylo navíc? SJT je dražší, než tarif ČD. I při započtení režie Cendisu dostanou ČD víc než komerční cenu, tedy pro ně by to bylo výhodné.
A vyváží to ztracené příležitosti a integraci aplikace?
akorát, že při prodeji jízdních dokladů platných pouze ve vlaku jednoho dopravce jsou celé tržby pouze tohoto dopravce, u SJT jízdenky tomu tak být nemusí. Cena SJT jízdenky Praha -Ostrava se může rozpadnout na více dopravců, zvlášť když v omezeném pilotu nevznikl záznam o kontrole cca u poloviny prodaných jízdenek.
kdo je státní dopravce? Žádný takový není. A s tím befelem to také není tak jednoduché.
Takže pro cestování po hlavní trati např. z Prahy do Olomouce prakticky k ničemu (normální člověk fakt nerozlišuje co jezdí v objednávce a co je komerční). Za tu cenu jízdenky to považuji za naprostou nehoráznost.
Na druhou stranu z Prahy do Olomouce se jede jen jedním dopravcem a proto SJT není potřeba 🙂
No a ti co jedou z mimo Prahu a až za Olomouc holt pojedou tak jako doposud a budou doufat, že se to co nejdřív změní a zahrnou do toho i komerční linky.
Proč k ničemu? Státem objednaný rychlý vlak tam jezdí každou hodinu. O tom si můžou v Liberci nebo Jihlavě nechat leda tak zdát.
U Liberce to tak zůstane nejméně 1 Furt…
Řekl bych, že CENDIS je parta neschopných lidí přisátých na státní peníze.Pořádné informace o sátním tarifu nemají ani na jejich stránkách. Co na to MD ? (mohla by to redakce na MD zjistit?). Co je to za blbost, že bude stačit jedna jízdenka, když v komerčních vlacích to platit nebude. Možná si tarif dělali čecháčci pro sebe a na Moravu serou jako vždy
Podle mě by o SJT mělo informovat Ministerstvo dopravy. CENDIS „jen“ vyrobil a bude provozovat to co mu MD zadalo. Případně při objednání SJT mělo být součástí i informační kampaň.
Na druhou stranu, čím méně lidí o tom ví, tím méně jich to bude používat a nespadne jim to hned první den 🙂
Ono s tím nejde jezdit po Moravě? Nebo Češi nejezdí na Moravu? Poslední věta ten jinak logický odstavec, s nímž se dá souhlasit, bohužel zabíjí.
No Ivo!!!
Mohl byste se nejprve naučit vyjadřovat slušně a zbavit se komplexů z místa svého bydliště? Děkuji.
řekl bych že je to hodně složitý a náročný projekt a požadovaný termín realizace toto nereflektoval.
Všechno něco stojí. Nasadíme ne dráhu konkurenci, aby na tom zákazník vydělal. No a potom zjistíme, že si musí kupovat dvě a více jízdenek. Jejda. Tak vymyslíme jednotnou jízdenku. Jenže ta není levnější, protože sjednocení něco stojí. Bude se na ceně přiživovat někdo z Kajmanských ostrovů? To nevím, ale zadarmo to nebude. Slovy klasika: „Nechci slevu zadarmo“.
„Zavedením jednotné jízdenky odpadají vtipy“
A vo tom to je.
Kdepak, jenom se zapomenou staré vtipy a vytvoří nové. Třeba o cizinci s SJT v Pendolinu.
Takže si koupím celosíťovou jízdenku za skoro 30 000 a z Prahy do Ostravy se nedostanu. Běžte s tím někam.
Dostanete. Akorát jedině s ČD…(takže služby zůstaly, akorát zásadně zdražily…)
To spíš kombinací Ex2+R8.
Úžasný ….a jak to bude prosím třeba se spoluzavazadly (kolo), mohla by redakce zjistit? Neboť vidím to nadšení, že si koupím jednotnou jízdenku na vlak xy, abych následně v eshopu ČD zjistil, že místo na kolo je už nedostupné, ha? Co teď….
Nebo Arriva – taky povinná místenka….ovšem neumí ji ani vydat na eshopu, je třeba volat na callcentrum, kde je domluva…..jako s arrivou … Tam se potom to jak bude řešit? Ha?
(Ano, správná odpověď je , …se vám divím proc nejedete autem, že? )
Na kterím spoji má Arriva povinnou místenku?
Pane Jiří, na všech. Přečte se jejich SPPo při jízdě se zavazadly/koly. Přeprava je možná jen na základě předchozí rezervace tuším 48 hod předem, a jen na call centru, na eshopu nelze …
Chce se mi zvolat „zlaté ČD, které už vstoupili do 21. století“, ale raději to neudělám, abych nebyl zdejšími Arriva-lovers umínosován k smrti LOL
Aha, tak to jo. Newpochopil jsem, že ta místenka se vztahuje na spoluzavazadlo. V tomto případě to zřejmě problém může být.
No tuhle nas jelo s Arrivou 12 s koly do Starého Města a bez místenek, bez rezervace normálně jsme se vešli na pohodu….
Tak to ať jdou víte kam.
No s tou přepravou kol je to na spoustu cestujících pěkný podraz, že se na to vykašlali a nechali to na jednotlivých dopravcích. Takže se neodstranil ten problém, který už je nyní, a to v případě, že cestující s kolem musí přestupovat mezi vlaky jiných dopravců. Příklad: rodina 2 dospělí a 2 děti jedou s koly vlakem ČD min. po 30 Kč za kolo do Strakonic a pak třeba směr Šumava s GW train regio (ale stačí jen pár stanic, cena je pevná) za 50 Kč za kolo, tedy celkem 320 Kč za rodinu, při jednodenním výletu, tam a zpět… Číst vice »
myslíte že dopravci stojí o to aby každej cestující ještě překážel s kolem a pokud možno zadara?
Proč zadarmo? Mnohé vozy na ně mají i místo, jen ta administrativa okolo.
Cyklisti mají šlapat a ne se vozit vlakem.
To lze říct v rámci (menšího) města, ne když jedu z onoho města do přírody třeba nějakých 100 km.
Pane Tučku, jste jen pseudonym nebo někdo z rodiny jisté p. Hňul…é, která toto letitě tvrdila, a dnes působí u Arrivy….(jistě podobnosti a vlivy asi nejsou nahodné….)
Asi Vámi nepochopená ironie. A pak, třeba je pan Tuček vášnivý cyklista a nějakých 100 až 200 km pro něj není problém.
no tak pánovi výše se zdá 640 Kč moc a představuje si nějaké desetikoruny za den
ano 640 Kc za 4 kola je hodne na kratky usek, aktualne stoji celodenni jidzenka CD pro kolo 99 Kc, tak je tak pro srovnani…
Pán ABC zjevně nepochopil pointu. Vůbec nereaguji na aktuální ceny za přepravu kol. Když ale vydávám za něco peníze, chci za to něco získat. Pokud bych jel s koly s přestupem vlakem jednoho dopravce, zaplatil bych za přepravu kol méně než polovinu uváděné částky. Takto zaplatím za stejnou přepravu více než dvojnásobek a co za to získám navíc? Nic, a to mi opravdu vadí.
Proč zadarmo, ať platí.
Ale ať se dá místenka (jedno jak drahá) koupit v e-shopu, nebo pokud to některý vagón v soupravě umožňuje tak nastoupit i bez místenky (471 má v druhé třídě dost místa, sklápěcích sedaček).
A nebo sednou na kolo a jedou zadarmo !
Na psy se taky zapomělo.
Jó, mít kocoura má svoje výhody…
Režijka je levnější
No to jasný pokud jste železničář 👍
Hmm, kolik stojí IN100 a kolik roční SJT?
Prosím ČD,aby vydaly „manuál“ pro starší“ v tom „blázinci“se normální člověk nezorientuje.Děkuji. To se vymýšlí pořád“ lépe a lépe“ a přitom to stojí za starou bačkoru.Můj názor,nikoho tím neovlivňuji.
Proč ČD??
Protože „pro starší“ jsou ČD a vlak synonyma.
Nejen vlak, ale i koleje xD
Myslenka statniho jednotneho tarifu je skvela, ale…Prijde mi, ze cestovani pro bezneho cestujiciho bez statnich slev o dost podrazi a sleva 25% je spatne pochopena, ze na to neni ani cenik a neplati pro casove jizdenky. A v nabidce neni ani na 24 hodin jizdenka. A eshop nefunguje uz dlouho, jen jakysi pilotni projekt a stranky neprehledne a hlavne neaktualni pred avizovanou zmenou. Celkove ta myslenka jednotneho tarifu byla pojata v neprospech zakaznika. Opravdu jde o neschopnost s ostudou statniho podniku par dni pred platnosti noveho grafikonu, ze nejde nic koupit. Doufam jen, ze dopravci budou mit cenovou politiku nastavenou… Číst vice »
Co je to „běžný cestující“?
Podle mě, ten kdo cestuje párkrát do roka v klidu využít. Dražší jízdenka jej tolik nebude trápit a vyváží to zdlouhavé hledání nejvhodnějšího tarifu pro více dopravců.
Kdo chce, tak může trávit čas hledáním nejlevnějšího řešení.
Přesně tak, lidé co cestují pravidelně (v drtivé většině cestují na jedné trase) si to už dávno vyřešili jinak (krajské tarify, zvýhodněné nabídky jednotlivých dopravců). Tohle je pro lidi co jednou za čas pojedou z Chebu do Zlína.
Takže modří nostalgici opět hledají problém tam kde žádný není. A šotouši si holt na své „výlety“ budou muset nakombinovat jízdenky. Tedy pokud jim těch pár korun stojí za to.
Heh, že dražší jízdenka nebude dotyčného trápit? Já fakt nevím, kde žijete, ale pokud jízdenka na vlak stojí 2x tolik co jízdenka busem, tak je to celé naprosto k ničemu.
SJT vychází ze základního tarifu ČD, tedy se pro příležitostného cestujícího, který nemá nějakou „kartičku“ nic nezmění. Prostě zaplatí plnou cenu jako předtím. Pokud bude chtít šetřit, tak tomu věnuje pár minut a nakombinujte si jízdenky. Šoto výlety neřeším, buď si koupí SJT a nebo si též nakombinují jízdenky. Případně budou jezdit jen v síti ČD ( správný šotouš a modrý nostalgik by si stejně do vlaku jiného dopravce nikdy nesedl, jak tu neustále vykřikují). To už je na každém, aby si řekl co preferuje, tedy zda pohodlí, cenu nebo třídní nenávist.
Fajn, ještě k tomu i aplikaci dokonalou jak Můj vlak, placení kreditem z účtu v appce a ty síťové varianty jízdenek i na kratší úseky (1 den, víkend, skupinová).
Doufám že vámi zmíněné verze síťovek budou. Přídemi že ty variace uvedený v textu jsou hlavně pro lidi dojíždějící za prací a ty vámi uvedený zase pro lidi jedoucí na výlet. Ty síťový jízdenky by měli být pro obě dvě skupiny cstujicích.
Síťovky by se daly udělat i na nějaké zóny.
Ať si IDS(linkové vedení, jízdní řády) řídí kraj, ale uznává se i státní jízdenka.
One ticket budete moci v aplikaci Můj vlak zakoupit. (Pro trati, kde je SJT v pilotním provozu, tj. Plzeň – Most a Česká Lípa – Rumburk, to je už delší dobu možné).
A nejen, placená slevová karta, průšvih že dráha se neumí zbavit této zastaralé veteše.
By mě zajímalo, kdo vám dal všechny ty mínusy za tenhle veskrze pravdivý příspěvek. Placená slevová karta, aby se člověk dostal na aspoň solidně přijatelnou cenu je prasárna. Slevové karty různých obchodů sice také nemám nijak rád, ale alespoň jedinou cenou za ně je to, že vás bude daný obchodní řetězec špiclovat, což si myslím, že je férová cena. Placené karty „nechci slevu zadarmo“ jsou, naproti tomu, prasárna, která měla vyhynout už dávno.
Proč, když to lidi kupujou?
pro nekoho kdo jezdi casto, tak se to vyplati, dat 990 kc za 3 roky neni zas tak moc a za ty 3 roky se usetri vic nez tech 990…
druha vec je, ze momentalne clovek nevi s kym bude jezdit za rok, pri tom bordelu, co se u nas predvadi, tak uznavam, ze je to ponekud neprakticke, tak je asi lepsi si kupovat slevu jen na rok
Možná to tu je někde napsáno, přesto se zeptám: V krajích, kde platí ve vlacích jen IDS tarif, to platit bude, nebude, nebo bude pouze v případě cesty přes hranici IDS?
Bude to platit všude ,kde je ten vlak v závazku (kraje, MD) ,na komerčních vlacích zatím ne,to jsou vlaky RJ ,LE a ČD vyjmenované vlaky (jsou na netu uvedeny)Čili zjednodušeně na Ostravu s RJ ,LE a na Ex ČD ne,jinak všude ano a je jedno či s ČD,Arriva,Die Landerbahn,GWTR a pod.Co se týká ČD bude moci kombinace SJT a jakýmkoliv doplatkem k jízdence(in kartě)ČD ,např.sítová SJT na týden a doplatek 1 třídy na in kartě ČD,no a jelikož soukomníci většinou 1 třídu nemají a na komerci to neplatí tak za týden v této kombinaci ušetřím 140 kč
A co v Railway Capital a.s. Z Opavy východ do Kylešovic? 😁
Jestli nejsou v systému Základní dopravní obslužnosti, tak zatím ne. Zřejmě si je kraj neobjednává.
Až budou moci do SJT vstoupit i komerční linky, tak pak by tam mohla být.
A jak to má cestující vědět?
Nevím.
Předpokládám, že si nejdřív vyhledám spojení a na to pak koupím jízdenku. Tam mi to komerční spoje (asi) nenabídne.
Ale jak to bude, když některý přípoj nestihnu a budu čekat na další vlak, tak tam to asi jednoduše nepoznám, jestli jede v závazku nebo na komerční riziko.
V jízdním řádu to asi uvedeno není.
Další problém může být se síťovkami. Ale zrovna tady v tomto konkrétním případě je možné, že do léta, kdy mají tyto vlaky vyjet, už může být problém komerčních spojů vyřešen. Tak uvidíme, jak to bude.
Přesně…
Bude to platit všude,ale………….Jak jednoduché.
Všechny kraje komplet závazková doprava.
P. Sůra, položím otázky, klidně je zahrňte do dalších článků, nebo reagijte tady::
1. Mám SJT. Když mi ujede přípoj, mohu jet dalším vlakem? Předpokládám, že ano.
2. Jak poznám, že vlak, který přijede na nádraží, je v závazku. Bude v jízdním řádu nějaká poznámka?
Poznámka by mohla u komerčních spojů vypadat jako měšec – zaplať!
U závazkových spojů by pak pochopitelně nebylo nic.
Ideálně kdyby Idos přidal volbu Jen závazkové vlaky.
Když by mě stál OneTicket méně než IDS jízdenka (na S3 jih u Brna skoro všude), můžu si koupit One Ticket, aniž bych pokračoval mimo JMK?
MM: Ano, můžete. Dodám jen, že je to jediná trať v JMK, kde bude SJT na vybraných relacích levnější, protože trať je rovná jak přímka.
Super, takže vymysleli kolo. IN100 v minulosti stála okolo 20 tis. Celý projekt stál okolo 220 mil.Kč. A výsledek je předražená tzv.státní jízdenka.
Tak pokud stála v minulosti 20 tis (otázka v jak dávné) a nyní 24, tak zdražení o 2% by se dalo chápat spíš jako započítání inflace.
Ono je to 20% nikoliv 2%
IN 100 stojí 19990 nyní. A v ceně je bezplatná přeprava jízdních kol (spoluzavazadel) a bezplatné místenky (kromě povinných místenek do Pendolína).
Jenže IN100 platila jen u ČD (čili tam bylo rozúčtování jednoduché).
To vím
Co je na té jízdence předražené? Ta částka je a bude pro hodně lidí v pohodě přijatelná a výhodná.
Bez komerčních vlaků ? No nějaké další „vyjímky“, jako lanovka, pátek odpoledne nebo povinné místenky se určitě najdou. Jinak zatím z nedostatku času jsem nic oficiálního nečetl, jen neodborné novinářské tlachání, takže se omlouvám.
Komerční spoje nejspíš brzo (na jaro?) přibudou (měly by).
Což je ostuda. Rok to testovali a dnes je podstatná čás spojů vynechána z prodeje. To opravdí není avizovaný univerzální One Ticket. Jaro je zo tohoto pohledu velmi optimistické. Hezky se to plánuje, když to ještě nemají ani nasmlouvané nebo zařízené.
Přijatelná a výhodná v případě, že by i nadále (a u všech dopravců) byla v ceně přeprava spoluzavazadel a místenky.
Odkaz na cenový věstník v článku nefunguje, tady je správný:
https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Cenovy-vestnik_2020-c-18.pdf
Na konci věstníku je v zásadě tarif SJT, což je věc, která na webu oneticket.cz stále chybí.
Důležitá věc, co v článku chybí je ta, že sleva 25% bude platit pouze na jednotlivé jízdné (+zpáteční), nikoliv na traťové jízdenky (narozdíl od slevy IN25).
To že to nebude platit u komerčních vlaků RJ a LEO není takový průšvih jako komerční vlaky ČD. Většina člověk netuší, že něco takového vůbec existuje. Takže to zase je kočkopes…
ČD budou dál dělat naschvály, to se dalo čekat.
Takže ČD dělaj naschvály, ale u soukromníků to je v pohod, i když se to jmenuje jednotný tarif?
Ty jsi asi moc inteligence nepobral.
V tehdle vlacich neplati ani rezijka, respektive je nutne si dokoupit jeji rozsireni o tyto vlaky.
Nejsou to ČD kdo dělá naschvály, ale Ministerstvo dopravy, resp. jím zřízená firma Cendis, která nedokázala tarif zpracovat tak, aby se do něj komerční vlaky vůbec mohly zařadit. Až tato možnost bude a ČD se přesto nepřipojí, pak váš komentář bude mít váhu. Ale v současné situaci je to jenom nesmyslný a zbytečný útok na někoho, kdo v tomto případě za nic nemůže.
Podel ty nejfrekventovanejsi trati bydli tolik danovych poplatniku dotujicich cely system, ze aby zrovna jim to na jejich trati neplatilo je fakt sprosty.
Od neděle Cendis spustí na stránkách OneTicket i prodej jízdenek přes vlastní e-shop a mobilní aplikaci.
A taky ho hned po startu zase rychle, ale plánovaně, vypnou, jako ten dálniční? 🙂
Když bude velký nápor jako na dálniční tak servery nebudou schopné fungovat
Naprogramovali si e-shop, ale chodili jim tam lidi kupovat jízdenky.
To záleží na tom, jestli Havlíček bude spát nebo mít tiskovku….
Nebo spát na tiskovce
Zkusil jsem tedy aplikaci oneticket a nenašlo mi to jediný spoj („chyba, zkuste jiné zadání). Aplikace Můj vlak spoje jiných dopravců ukazuje, ale nakoupit jízdenku nelze. Půjde to v budoucnu?
Omlouvám se ale jste četl článek ?
Místenky předpokládám u jednotlivých dopravců k tomu přiřadit v eshopech půjdou, nebo ne ??
U ČD bude možné k jízdence SJT přikoupit místenku ČD (vyjma komerčních vlaků jak je v čl. uvedeno). Jak to bude u ostatních nevím, ale který dopravce ještě prodává samostatné místenky?. Cílový stav je ovšem místenka SJT
Otázka je, jestli půjde tu místenku SJT (myslím v aplikaci nebo na webu OneTicket, ne v aplikacích dopravců) vybrat z plánku, což dnes umí jak ČD (vyjma stále některých spojů ze zahraničí, bohužel), tak i RegioJet (s ostatními zkušenosti nemám, tak tam nevím), nebo budete muset vzít zavděk místem, které vám systém přidělí. A další věc, která by mě zajímala, je jestli jízdenky z aplikace Můj vlak a eshopu ČD (a případně dalších elektronických prodejních kanálů jiných dopravců) bude platit i u dalších dopravců, nebo to bude jako u jízdenek IDS JMK, že ty které cestující koupí v Můj vlak… Číst vice »
V mezinárodní přepravě provozované v rámci úmluvy COTIF to standardně funguje tak, že vlak se rezervuje v rezervačním systému výchozí železnice vlaku systém ČD s těmito systémy komunikuje na základě mezinárodně dohodnutého komunikačního protokolu, který ovšem informace umožnující výběr místa z plánku vozu nepřenáší. Pokud je u některých vlaků výběr místa z plánku umožněn, je to proto, že vlak je rezervován v obou směrech v systému ČD.
A nebo proto, že existuje úmluva mezi ČD a daným dopravcem, a data o řazení a rezervacích se předávají.
Místenku ČD do vlaků ČD k jízdence ČD zatím půjde zakoupit pouze u ČD. Nekoupíte ji tedy u žádného jiného dopravce ani na webu nebo v aplikaci SJT.
A kolik taková místenka bude (u ČD) stát? Nyní je v eshopu k jízdence nebo IN100 zdarma (kromě Pendolina).
35 Kč vyjma Pendolina, tak jsou ceny dynamické dle obsazenosti.
Jakože u narvaných drahé a u prázdných levné?
tak nějak to už nějakou dobu funguje.
No když se s tým spočítá tak asi ano ale to asi nejlíp se ptát jednotlivých dopravců
„Původně měl začít už loni s velkým nástupem alternativních dopravců, ministerstvo ale přípravu systému zadalo pozdě.“
Když 13.července 2018 na TK ministr Ťok vyhlašoval nástup alternativních dopravců zaskočil jej dotaz jednoho novináře na jednotný tarif platný pro všechny dopravce. Ministra Ťoka dotaz velmi zaskočil, neboť vůbec netušil o co vlastně jde.
Protože Ťok byl ministrem silnic a dálnic. Železnici řídí už několik let Faltýnek a jeho spolužáci. Ministra Ťoka tedy naprosto chápu (vtip).
Otázkou je ještě, kam to řídí…
Nejspíš do občerstvovacího zařízení na této adrese:
Václavské náměstí 38
Závodí, 266 01 Beroun
Budou teda na sebe od neděle čekat vlaky různých dopravců? U ČD se mi už mnohokrát hodilo, když jsem se zeptal průvodčí, jestli na nás počká ve stanici můj další vlak a ona to zařídila. Ale bude to tak fungovat i třeba mezi GWT a ČD?
Toto funguje již teď, dané čekací doby se týkají všech dopravců a přípádné delší čekání na přípoj je na domluvě.
Jenžer ta domluva je dneska daleko složitější a trvá delší dobu, než dříve.
No vzhledem k tomu, že o těch přípojích nerozhudují ani dopravci, dokonce ani ne výpravčí v daných stanicích, tak si myslím, že jaký je to dopravce, nehraje roli. Tuhle se mi stalo, že jsem jel dopravcem AŽD z Třebenic a potřeboval jsem pokračovat osobákem ČD z Lovosic na Ústí a AŽD měl, kvůli výluce, 10 minut zpoždění. Bylo nás více, co chtělli přestupovat jak směrem na Ústí, tak na Roudnici. Jednalo se o počkání cca do 5 minut, tak pan průvodčí to vytelefonoval, že tam má lidi na přestupy a za chvíli mu přišla odpověď „vlak na Ústí nečeká, vlak… Číst vice »
Pokud je zpoždění menší než čekačka, tak to funguje.
Pokud je větší, není jistota ani v rámci jednoho dopravce (ČD).
Dříve průvodčí zavolal do stanice, kde hrozilo ujetí přípoje, výpravčímu a ten ve většině případů rozhodl ve své kompetenci. Takž kolikrát čekal i delší dobu, než byla čekačí doba. Protože znal místní situaci . Dneska se musí domluvit více dopravců ( jejich dispečeři ) a je to složité. Například dipsčeři od LEO Tendens, ktří provozují dopravu Ústí nad Orlicí – Letohrad – Lichkov, sedí někde v Ostravě a ani pořádně neví, kde ta jejich trať je …….(-:(-:(-:
To se dělá pořád, ale nerozhodují o tom výpravčí, ale nějaký dispečer v Plzni.
A je k tomu nějaká statistika, kolikrát rozhodne dobře/blbě výpravčí ve stanici a dispečer dopravce?
Opravdu výpravčí v Plzni ví, jestli a kolik může zkrátit Pendolino do Prahy, kolik lidí bude přestupovat z čekajícího,..?
Proto si myslím, že by tu pravomoc měli mít výpravčí v příslužných stanicích a ne nějaký dispečer v Plzni.
A existuje k tomu nějaká statitsika, v kolika % případů rozhodne blbě dispečer dopravce nebo výpravčí SŽ?
Co to má společného s tarifem?
Třeba že když ujede poslední použitelný přípoj, potřebujete vrátit část jízdného a koupit si nové zpět. Aktuální zejména s dalším ořezáváním spojení a pokračující neochotou na přípojích pracovat.
Už 1 rok na sebe standardně čekají všechny vlaky v závazku veřejné služby, bez ohledu na dopravce.
Tak teď jste mě ale opravdu pobavil. To myslíte vážně, nebo to byla ironie ?
Jak píše TR, tak to skutečně funguje.
Většina vlaků PID má v jízdním řadě roztok (nečeká na žádné přípoje) týká se to i „posledních“ (kolem 23 h).
Tak to je zase úlet. Pochopil jsem správně, že si koupím jízdenku třeba Kájov – Pardubice -Hradec Králové (GWTR – ČD – ČD – Arriva) a ono mě to nebude platit v expresů z Prahy do Pardubic? Takže opravdu super tah. Takže vlastně zase jedu na 3 minimálně. A to se vyplatí. 😁 Chudák průvodčí, aby nějakému zoufalců, který si zaexperimentoval se státním jízdným vysvětloval, že v Ex 2 je vše v pořádku, ale v Ex 1 má smůlu. 😁
Na expresy ne, ale třeba na takovej rychlík ano.
To bude náhodný cestující nadšen.
Je to počáteční stav. Pravděpodobně od března by mohli být zapojeny komerční vlaky ČD.
To běžného člověka nezajímá. Že mu jako pokusnému králíků naúčtují novou jízdenku se slovy, že je to počátku stav. Možná by jste dopadl, že vaše pravé zuby byly jen počáteční stav a teď máte konečný stav umělé zuby až by vás inzultoval. 😁
to si stěžujte u ČD 🙂
Jenže ministerstvo dopravy de facto jako vlastník ČD a i vlastník CENDIS má mít tohle vše už dávno zařízeno.
proč u ČD.?? Vlastník SJT je MD.
V IT je obvyklé, že se velké projekty realizují v postupných krocích. Jestli si někdo myslel, že se SJT kompletně vyvine za 2 roky tak hodně naivní.
Tak ještě aby se vázalo na rychlíky a ne na expresy, v tom bude asi hlavní zádrhel. Na tom pak stojí celá degrese kategorií. 🙂
Ty síťovky vypadají docela zajímavě. Bude možné je kombinovat s 25% slevou? Pokud by se časem povedlo zaintegrovat i autobusy nebo krajské IDS, aby stačila jen jedna karta bylo by to super.
A je nějaká vize (míněno oficiální, nikoli „šotonápad“), že by vznikl celostátní „super-IDS“? Pro lidi, kteří hodně cestují a přitom nepotřebují jezdit autem, by to mohla být motivace, proč si za pevnou cenu pořídit síťovou jízdenku „na všechno“ a ušetřit si starosti s autem (údržba, parkování). Když už ne pro život bez auta, tak aspoň pro řešení „jedno auto do rodiny“ místo více aut pro individuální dopravu každého jejího člena.
Motivovat nejezdit autem ano, ale nevlastnit auto vůbec, je většinou špatně. Přece čas od času je potřeba přivézt větší množství brambor, jablek, čehokoliv podobného, nějaký velký nákup, stavební materiál nebo přivézt nějaký rozměrnější spotřebič a podobně. To se vlakem asi těžko přiveze, nehledě na to, že vlak nejezdí do každé Řitě v ČR a autobusové spojení tam bývá bídné.
Zdravím, zajímalo by mě, co je to u Regiojetu a Lea 2. třída a co je to 1. A jak se budou řešit rezervace u těchto 2 dopravců.
RJ by se prý během 1. pololetí 2020 měl s komerčními vlaky do SJT zapojit, ale musí na to upravit prodejní systém, aby umožnil prodej samostatné místenky.
Regiojet má 1. třídu jen na lince R8.
Na komerční vlaky RegioJet a Leo Express se zatím dle článku jednotná jízdenka nevztahuje. Něco jiného je však, když tito dopravci provozují vlaky objednané státem nebo krajem (RegioJet na R8, Leo Express v Pardubickém kraji apod.).
Abych odpověděl na otázku, tak se domnívám, že u komerčních vlaků RegioJet je 1. třídou akorát třída Business, ostatní jsou jako 2. třída. U Leo Expressu netuším, jak to je.
Bude zajímavé porovnat, kolik lidí si koupí celostátní jízdenku a kolik krajské jízdenky, které kromě vlaků zahrnují i krajské autobusy a MHD a tipuji, že pro většinu denních dojíždějících jsou zajímavější.
Hlavně si jí nekoupí Petr Vlček.
To je kdo, ten pan Vlček?
Ví někdo, zda ale třeba ta roční síťovka bude platit třeba v Pendolinu? To z toho není jasné. Tam to přeci není ryze komerční, ale státní dopravce, takže by to platit mělo. jinak opravdu na houby a pak i předražené.
Komerční vlaky nejsou dotovány.Jaký je dopravce nezáleží.
Takže v Pendolínu jen z Prahy do Karlových Var.
Nebo Fr. Lázní.
Nebo do Plzně.
V komerční části trasy (Praha-Ostrava a dále) od 13.12. platit nebude, ale v trase CHEB Plzeň by platit měla.
Komerční není dopravce, ale spoj.
SJT tarif není primárně určen pro dojíždění po kraji a konkurování levnějším IDS, pořád dokola, jako u blbečků na dvorečku.
Na druhou stranu, pro dojíždění mezi dvěma kraji (resp. dvěma krajskými IDS) i na velmi krátkou vzdálenost, pokud na dané trase jezdí více dopravců, to určeno je. Ale ceny jsou bohužel tak šílené, že se člověku spíše vyplatí mít dvě krajské jízdenky a chudáci pak průvodčí, kteří to musejí kontrolovat.
S pouhými ČD jsem měl někdy i tři. 🙂 Ale mohli by to už vychytat.
Jj, najednou je konkurence špatně. 😀
Najednou…
To máte sice pravdu, IDS je většinou levnější a pokrývá i jiné dopravní prostředky než vlak, ale pokud si koupím celoroční síťovou, tak bych očekával, že bude platit ve všech spojích a vlacích, ne zase jen někde. Ale když je to jen dočasný problém, tak to celkem nevadí.
Zapojení komerčních vlaků je jen o rozhodnutí dopravce. Zatím není legislativa nastavena tak, že by to stát mohl dopravci nařídit. U vlaků v závazku veřejné služby to ale možné je. Ale asi existuje nepřímá cesta jak komerční vlaky do SJT zapojit a to úpravou podmínek pro zvláštní jízdné , tedy pro diskutované slevy pro děti, žáky studenty a seniory 65+.