Wrocław spustila první vyhrazenou silnici pro autobusy, v budoucnu ji nahradí tramvajová trať
Nová silnice výhradně pro autobusy ve Vratislavi. Foto: wroclav.pl

Město již vybralo projektanty na stavbu tramvajové trati.
Město již vybralo projektanty na stavbu tramvajové trati.
Super nápad.Poláci opět o kolo napřed.Blahoprání.Zato v Liberci již dvacet let je plánována tramvajová trať do Rochlice a stala se z této akce pouze předvolební fraška stejně jako nová železniční trať přes Ml.Boleslav do Prahy..
Oceňuji, že alespoň v popisu fotky je město pojmenováno normálně česky. Je to výraz toho, že to město je pro nás významné a v našem kulturním okruhu o něm odedávna víme.
O New Yorku taky víme. A pořád je to New York.
A až do toho významného polského města pojedu, bude na cedulích u cesty psáno Vratislav nebo spíše Wrocław?
A co to má dokazovat?
Co to má dokazovat? Třeba že tohle obrozenecké národovoství přidělává zbytečné komplikace.
JIné komplikace zase přidělává používání originálního názvu v českém textu. Najít si před cestou originální název (pokud ho dotyčný nezná), aby věděl, co má očekávat na cedulích, snad není tak těžké. Ostatně, když dotyčný pojede zpět ze zahraničí do ČR, taky se bude muset vyrovnat s tím, že v zahraničí neuvidí na cedulích „Praha“.
Na polských cedulích bude to město označeno polsky, což je stejně logické jako to, že v českých textech se nazývá česky a ve slezskoněmeckých textech slezskoněmecky.
Mě zase přijde logické užívat jednotný název, zvláště pak, pokud se jedná o oblast používající stejné písmo, tj. latinku.
hodně Němců ho pokládá za tradiční německé město „ukradené“ po druhé světové válce aniž by se zajímalo o to, že ho sebrali za války proti Marii Terezii Rakouské monarchii ke které tehdy České království patřilo 🙂 Pro ně je to Breslau a … tak bychom se mohli dohadovat o stovkách měst a obcí jenom v centrální Evropě jak se jmenují ….
Za cenu jednoho parkovacího domu výrazně zefektivnit veřejnou dopravu pro desítky tisíc lidí. I když je to jen dočasné, tak ekonomicky to dává smysl. Při stavbě tramvajové trati to bezesporu zase ušetří spoustu peněz a času.
Vtipné řešení, ale proč v rovinatém městě nenasadí na trať rovnou elektrobusy?
Už tam mají zavedené tramvaje. Měli by na to vůbec dostatek vozidel?
A az zacnou stavet tramvaj, tak ty autobusy odkloni do puvodni silnice mezi auta? 😆 Koczurków
Lepší by bylo nedělat nic a čekat do 2028 (možná déle), až PKP PLK přeloží dotyčnou železniční trať?
Čekat do 2028 je spíše takový český kolorit…
To ano, nicméně toto je oficiální plán PKP PLK 🙂
Smazáno pro tupost.
A co tak si ten článek přečíst?
Předpokládá se, že v roce 2028 ta dnes úrovňově překonávaná železniční trať do Svídnice bude přeložena výše, na úroveň souběžného a stávajícího železničního obchvatu Wroclawi.
V případě Poláků bych aktuálně už docela věřil, že tomu tak bude: už není doba jako někdy před 30+ roky.