Wolt nabízí grant 2,5 milionu na nákup elektrických doručovacích vozítek pro Prahu

Nákladní elektrovozítko VOK S. Foto: VOKNákladní elektrovozítko VOK S. Foto: VOK

Česko patří mezi země s nejvyššími emisemi v síti firmy. Až 72 % objednávek se zde doručuje autem.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Za mě dobrý, díky politikům jsme banánová republika, a ted to posouváme o level výš, a budou i vozítka ala Bangladeš.Snad to omezí počty těch šílenců s tou bednou na kolech, kteří jsou nebezpečím sami pro sebe, natož pro chodce a motoristy.

Jenda

Rozvážení jedné porce jídla autem mi přijde nejen neekologické, ale hlavně pro kurýra extrémně neekonomické. Nedávno jsem četl rozhovor s Wolťačkou, která si pochvalovala, že může pracovat klidně 12 hodin denně a vydělá si AŽ 40 tisíc. Jenže to je před započtením nákladů na auto, které Wolt, ani jiné rozvážkové služby, nijak nekompenzují. V tom rozhovoru padla informace o naježděných 2 až 3 tisících kilometrech za měsíc.I kdybych se držel hodně při zemi, navzdory extrémní spotřebě paliva v městském provozu a vyššímu opotřebení, a počítal náklady včetně paliva 6 Kč na kilometr, tak jsme minimálně na 12 tisících Kč. Skútr,… Číst vice »

Pájin

Nosnost 120kg? Řidič a 2 krabice pizzy. V podstatě na jídlo to stačí, ale nerozváží se jen jídlo.

Kafro

To je fakt k pláči… Stát/město není schopné jakkoliv podporovat moderní formy dopravy/přepravy po městě, že to za něj musí dělat soukromé společnosti

Zbyněk

Česká společnost zamrzla s auty.

Jihočeský velkoměšťan

Ta pražská určitě ano. V ČB, HK, na jižní moravě a jinde jsou kola zavedená a používaná pro pohyb po městě velmi často. I infrastruktura tam je vybudována skvěle. Zlom nastává na vnější hranici středočeského kraje, kde nevlastnit auto znamená být automaticky označen za podivína a za propagaci stavby cyklostezek vás místní poženou na hranici. Křivka autíčkářství pak mírně klesá s blízkostí Prahy, ale na malou úroveň se dostane až v centru Prahy. A to ne kvůli kolům, ale kvůli MHD. Jezdit na kole skrz Prahu (a to i tu rovinatou část) pak znamená zdržovat tramvaj (páč cyklokoridor vede po… Číst vice »

Jaaa

To jsme dva…

Petr Bárta

To vozítko mi pro pražské prostředí přijde nevhodné. Z hlediska různých povrchů atd. To elektrické kolo naopak vypadá více obratněji a projede lépe v hustém provozu.

Chleba Nakup

Levné elektřiny bude pro všechny dost?

tarten

Bude pro všechny dost, když jí nikdo nebude chtít moc. 😀

Pájin

Co je to moc. V domě (326 bytů) vaříme na plynu. Pokud budeme donucení přejít na elektriku, bude se 1F muset vyměnit všude na 3F, posílit kabely i místní trafačku. Ve všední den počítejte mezi 17:00 a 19:00 zátah v průměru okolo 2KW / domácnost navíc. To tení moc, jen jsou to velká čísla.

Jaaa

Ta vozítka budou možná zajímavá, ale elektrokola v Praze? Bez šance.