lot
Letecké společnosti Letectví

Wizz Air výrazně škrtá lety, v Praze v říjnu nechá jedinou linku

Airbus A320 společnosti Wizz Air. Foto: Pixabay.com
Airbus A320 společnosti Wizz Air. Foto: Pixabay.com
Wizz Air bude v říjnu a v listopadu létat z Prahy jen do Varny, ostatní linky ruší. V Pardubicích omezí provoz o polovinu.

Letecká společnost Wizz Air začíná s velkým omezováním letů kvůli slabé poptávce. Škrty se dotknou i obou letišť, kam Wizz Air v Česku létá: Prahy a Pardubic.

Maďarská letecká společnost, která naopak v době největších škrtů u konkurence oznamovala jednu novou linku za druhou uvedla, už musela omezit kapacitu v říjnu na 50 % loňské úrovně. Šéf aerolinek József Váradito uvedl na konferenci World Aviation Festival. Podle něj všemožná karanténní opatření naprosto podrývají poptávku a firma omezí provoz ještě více, než plánovala. Ještě v srpnu létal Wizz Air na 80 % kapacity loňského roku. Wizz Air za letošní rok oznámil téměř 200 nových linek.

„Bohužel jsou všechny kroky jednotlivých zemí naprosto nekoordinované. Potřebujeme centrálnější přístup, to se ale neděje. Létáme do 46 zemí, ale není ani jedna dvojice, kde by opatření byla naprosto stejná,“ řekl Váradi. Například v Budapešti musela kvůli zákazu příjezdu většiny cizinců omezit provoz z deseti na dvě letadla.

Wizz Air původně uváděl, že poptávka se vrátí na původní úroveň do března příštího roku. Váradi je teď ale podstatně méně optimistický a mluví o delší době. Je ale přesvědčen, že po konci omezení se poptávka rychle vrátí.

Škrty se výrazně dotknout podle rezervačního systému aerolinek i Česka. V případě letů z Prahy ruší Wizz Air většinu letů až do prosince. Výjimkou je linka do Varny, která v říjnu i v listopadu bude dál v provozu. Na začátku října poletí ještě jednou do Bari. Všechny lety do ostatních destinací jsou posunuty nejméně do prosince, některé až na jaro. Wizz Air z Prahy nabízí lety do Bari, Bukurešti, Varny, Kutaisi, Kišiněva, Larnaky a Tirany. V případě Pardubic dochází na říjen k redukci počtu letů o polovinu. Do Kyjeva a Lvova bude maďarský dopravce létat jen jednou týdně.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

To bylo jasne celou dobu,ze se letat nebude. Kdo veril v letani v Evrope letosni podzim a zimu,tak je naivni. Bude se letat az od jara,kdy se nad koronavirem mavne rukou…

Zdeněk

Mad koronavirem se na jare rukou nemávne. Anebo možná ano, ale nebude to jaro příštího roku.

Tomas

Kde jsou ti snílci, co tu snili, jak ryanair /wizzair zaplácnou díru po smartwingsu desítkami letadel?

teď malý OT – občas sem chodí fakt lidi, co o tom něco tuší – situace – mám pár set tisíc mil u ČSA. Pokud bych je nyní utratil za bonusové letenky /např. u KLM/ na příští rok, a sw/csa slo do kopru .. ty letenky zůstanou (neb je čsa klm-ku už zaplatila,) nebo taky skončí?

Dan

No však ano, lepší „jedna linka než nic“. V Praze to seškrtaly všichni zahraniční dopravci a samozřejmě i OK/QS na minimum, což je na domácí aerolinku smutný příběh na sklonku existence 🤷🏻‍♂️

Petr

Tu Vaši první větu moc nechápu. Wizzair létal do destinací, kam teď Češi nemůžou buď vůbec, nebo jenom s testem. Zrušení je logickým krokem. Zato QS group zrušila třeba i Varšavu, kam se dá létat bez omezení. Až bude reálné letět i jinam než do té Varšavy, tak na zaplácávání děr stoprocentně dojde.

Tomas

Co je na ní k nepochopení? 🙂

Petr

Letenky skončí také, protože vyrovnání (interline) proběhne až po proletu. Jízdní doklady zkrachovalého dopravce ostatní okamžitě odmítnou uznávat.

Tomas

tak to jste me nepotesil …. 🙁 diky

DrFj

Domnivam se, ze aktualne nejlepsi vyuziti mil je rozdavani voucheru do salonku lidem na letisti. Sice Menzies za moc nestoji, ale kafe si tam clovek da…

Rampakk

Menzies salonky jsou zavreny na neurcito.

Apex

Otevírání nových linek, nebo spíše jejich ohlašování, bylo od počátku motivováno spíše marketingově, obchodně to moc smysl nedávalo (třeba PRG- TIA… kam nebyla linka ani v době konjunktury…) Snaha získat nové trhy je možná pro někoho sympatická, ale … WZZ jiné řešení nezbývalo, když prakticky na všech nových linkách musel těžce krvácet, a to přes snahu dosáhnout odpuštění všech poplatků, zejména na menších letištích… Jenže poptávka je minimalni a ani peněz na podpory a dotace se už nedostává, není kde brát, což se zjevně ukazuje aktuální rozhodnutí…. Ale téměř všechna letadla na leasing, navíc nové dodávky, to je pro hotovostní… Číst vice »

Bob

Tak zrovna ty lety do/z Tirany, kterými jsem letěl, měly v létě odhadem 80% obsazenost.

Apex

Děkuji za info, neměl jsem čas ani možnost sledovat, za jaké ceny se to prodávalo, ale 80% obsazenost je pro ultra LC dost na hraně… takže si nemyslím, že se jednalo o dlouhodobě udržitelnou linku, ale spíše o pokus ve stylu LC – máme k dispozici letadlo, než by stálo na kanálu, tak ho zkusíme využít na linku z A do B… třeba to vyjde a chytí se… Obecně, krátkodobá relativně vysoká obsazenost neznamená, že jde o linku dlouhodobě udržitelnou. A to se teď ukazuje.

Webster

Zahájí LOT v říjnu lety z Ostravy do Varšavy? LIKE = ANO, DISLIKE = NE

Marťas

Ano, ale pro upřesnění – nebude to LOT nýbrž Aeroflot, nebude to z Ostravy, ale z Prahy a nebude to do Varšavy, ale do Moskvy.

Jan

Co to je sakra za pitomou odpověď…? 😀

Eda

asi jako vtip – ale podle počtu like, se ujal

Marťas

Mladší generace už nejspíš nezná. Nechte si vyhledat „vtipy Radio Jerevan“ (nemá nic společného se současnými událostmi v té zemi).

Nekdo

To bylo tehdy jak v Moskve na rudem Namesti rozdali 500 aut 😀

Anonymus

🙂

Zdeněk

Tento krok Wizzairu plně chápu. Kdo by nyní ostatně létal do Prahy potažmo ČR zamořené covidem? Navíc nezapomínejme, že covid k nám přišel z ciziny díky turistickému ruchu, tedy i díky cestujícím letadly. Nyní ho u nás máme naopak tolik, že s ním můžeme zásobovat ostatní země. Opatření proti covidu budou proto stále přísnější, ať se nám to líbí nebo ne. A odrazí se to nutně i na letecké dopravě. Pokud se někdy v budoucnu podaří covid opravdu zdolat, letecká doprava se do původního stavu vrátí velmi rychle. Nejen dovolenková a výletová turistika, ale i kongresová turistika pokvete, protože i… Číst vice »

Kalina

Nemyslím si, že by firmy znovu ve velkém platily kongresové výjezdy zaměstnanců, když se zřetelně ukazuje, že použití prostředků vzdálené komunikace je řádově efektivnější.

Pe.tr

Zdeněk přesně popsal proč to nikdy neskončí. Nadlidi potřebují ….. od žranic a společnic dál

Samo

Problém je že sa to neukazuje. Inak je ľahké všetko robiť na diaľku, kým to tak robí aj tvoja konkurencia. Ste na tom rovnako. Ak sa raz pravidlá rozvolnia, tak jedna firma si môže povedať že zostane pri Zoome, ale ak jej konkurent obnoví cestovanie a získa tým konkurenčnú výhodu, tak si to bude musieť rozmyslieť.

Bob

Ten covid k nám primárně nepřišel díky cestujícím letadly, nýbrž cestujícím osobními auty. Nejdříve z Alp, ve druhé vlně z Chorvatska.

Zdeněk

Na začátku covidové krize se k nám dostala nákaza i prostřednictvím cestujících letadly. Snad nejznámějším pacientem byl v té době pražský taxíkář, který ho chytil od cizince při jízdě z letiště. Byly to právě letecké linky, zejména pak dálkové, které se postaraly o rozvoz nákazy po celém světě. Např. do USA, potažmo do celé Ameriky Severní i Jižní, se covid mohl dostat jedině letadly. A vlastně i do zbytku světa, vždyť do/z Číny, odkud virus vzešel, se cestuje v drtivé většině letecky.

Petr

Dalo se to čekat. Státy EU místo snahy o jakoukoliv koordinaci udržují naprostý chaos. Jedinou věc mají společnou – úspěšnou devastaci cestovního ruchu, ačkoliv se od června všechny firmy navzdory stupidním restrikcím ze všech sil snažily o přežití.

Jirka

Chaos to není a některým místům úbytek turistů jedině prospěl. Jiná místa jsou naopak přeplněná turisty – ti cestují na krátkou vzdálenost a tak jsou ekologičtější.

VíKo

Ubytek turistu prospěl konkrétně čemu? Praha je bez turistů bezutesne smutne město. Tady se totiz nedá vůbec bavit o úbytku turistů, ale turisticky lockdown. Ten ještě podtrhl Prymula, když prohlásil, aby do Prahy nikdo nejezdil. Centrum města bylo absolutně vyidneny. Neco tak smutného muze potěšit jen parazitologa Flegra. Ten des z Covidu je horší než Covid. A ruzne reakce vlád to dokonale podtrhujou.

Kalina

V Praze je stále lidí více než dost i bez zahr. turistů, stačí se podívat na dopravní situaci, jak na silnici, tak MHD. Zřetelný pokles pohybu na ulicích byl zde jen pár dnů na jaře.

VíKo

Tak ty ses zralej na léky.

JIŘÍ

Má pravdu.

Stony

Mozna se do ty prahy jedte nekdy podivat

Tomas

a jak jinak bys to chtěl řešit, když každá země je na tom, co se týká situace kolem covidu, úplně jinak?

tady si sice může EU pindat co chce, ale jednotný postup je prakticky vyloučený.

Jarka

To je velmi dobře, že ubude těch všemožnejch „cestovatelů“!