Letecká společnost Wizz Air přestane od 1. června létat po více než deseti letech z Prahy na londýnské letiště Luton. Firma to oficiálně potvrdila Letišti Praha. Dosud společnost uváděla, že nemůže spekulovat o budoucnosti této linky.
„Letecká společnost Wizz Air nás informovala o zrušení linky Praha – Londýn Luton. I po ukončení provozu tohoto spojení si však mohou cestující nadále vybrat z dalších přímých spojení na všech šest londýnských letišť – Heathrow, City, Stansted, Gatwick, Southend a také Luton. Všechna přímá spojení do Londýna patří tradičně mezi cestujícími z Letiště Václava Havla Praha mezi nejoblíbenější,“ řekla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková.
Poslední let je tak naplánován podle rezervačního systému na 31. května. Jde o historicky nejstarší linku, kterou Wizz Air v Praze provozuje, na londýnské letiště Luton létá od roku 2009.
Deník Zdopravy.cz minulý týden informoval o tom, že Wizz Air přestal na linku prodávat letenky po 1. červnu, což nasvědčovalo konci linky. „Wizz Air vždy sleduje vytíženost svých tras, aby mohl na svých nejpopulárnějších linkách nabídnout nejnižší možné ceny. Trasa z Prahy do Londýna Lutonu je sezónní linkou, v tuto chvíli nemůžeme spekulovat o budoucnosti této trasy,“ uvedla minulý týden Paulina Gosk, mluvčí Wizz Air. Linka není sezónní, od roku 2009 létává celoročně.
Wizz Air v Praze létá ještě do Bari, Kutaisi a Kišiněva, od července začne létat do Bukurešti.
Ústupu z linky využil i Ryanair ke svému marketingu, když oznámil, že pro cestující z této trasy nabízí „záchranný tarif“ pro zákazníky Wizz Airu, které konec linky postihl. V praxi jsou pro cestující Wizz Airu ceny úplně stejné. Ryanair ale upozornil, že Wizz Air ruší více linek: z Londýna ještě spojení do Osla, k velkým škrtům dochází v ukrajinské Oděse, kde společnost ruší všech šest linek už na konci března. Jde o linky do Berlína, Budapešti, Bratislavy, Katovic, Vratislavi a Gdaňsku.
Wizz chybět nebude, to jejich priority, které je občas dražší než celá letenka, si můžou strčit za klobouk…
vzdyt si je nekupuj :))
a kazdy lowcost bude chybet… diky lowcostum muzeme litat normalnimi aerolinkami za lowcostove ceny.
U té Oděsy je to takové zajímavé, wizz neprodává letenky na duben a květen, ale od června jsou letenky znova nahrané v systému, nevíte proč?
vraj oprava drahy v Odese
Pravděpodobně protože od června se dají čekat koupací turisté.
Nikoli. Ranvej v Oděse se na 2 měsíce zavírá kvůli rekonstrukci.
Tak o jakých škrtech se u té Oděsy se jedná? Tuto mezeru v rezervačním systému má pouze Wizz.
Ryan, Turci, ČSA, UIA všichni v tomto období létají… To je divné, ne?
Tak jsem se snažila jít ke zdroji, zdá se, že nejde o uzavření, ale jen o nějaké práce, ostatní zdá se létají a na facebookové stránce leziště je uvedeno: Dear passengers!
As Odessa airport is growing we need to renew our runway complex.
Due to ongoing construction works this spring Wizz Air has decided to cancel their flights from 26th of March until 5th of June.
We will provide update on the situation shortly
To je sice hezké, ale Ryanair tam i tyto termíny létat bude a Wizz tam později další termíny už nemá
Jak později? Od června má wizz v systému všechny lety jako před „uzavřením“ dráhy.
Údajně to souvisí se zpožděním dodávek nových Airbusů A321neo.
Obchodní politikou Wizzu jsou výnosy z rozsahu a s ním spojené ořezání nákladů na dřeň, patrně tedy pro svá letadla našli efektivnější využití na levnějším letišti. To ostatně zmiňovali již při předchozích škrtech v Praze.
V pripade Wizzairu necakaj takmer ziadnu logiku. Momentalne krvacaju vo Viedni tak isto ako Raynair /Laudamotion . To si ziada obete. Hlava nehlava. Druha vec vela liniek Wizzairu alebo Raynairu minimalne na zaciatku dotuju Kraje alebo Turisticke organizacie. Vid pripad Raynairu vo Franczusku. Vela malych letisk by o tom mohlo hovorit. Zatvoria linku alebo bazu ktorej sa dari, lebo inde dostali vacsiu dotaciu. Takze tak.
Smím se zeptat na zdroj informace, že Wizz krvácí ve Vídni? Bázi otevřeli v červnu 2018 a v červenci 2020 zde budou mít již 9 letadel A321. To mi nepřijde jako neúspěch…Plus plno dalších linek operovaných z jiných bází.
Vsechny LC ve Vídni krvácí, nejvíce Eurowings. Ten souboj je nemilosrdný a fakt, že přidávají letadla na bázi nic neznamená, resp. je to snaha o získání tržního podílu s výhledem budoucích profitů, které ale v tomto případě jsou dost v nedohlednu a nejisté. I Laudamotion je pro RYR velký problém, ale RYR má k dispozici dost prostředků, aby provoz sanoval. Otázka je, jak dlouho ještě bude tento stav pokračovat a kdo to jako první odpíská.
Viden je rez. ted je to boj o to, kdo vydrzi (a vyhraje) a kdo odejde (pole porazenych). to, co se tam deje, je dlouhodobe neudrzitelne.
aegumentovat poctem letadel uspech … je asi tak stejne vypividajici, jako oblibeny komentarovy argument “proc rusi tu linku? vzdycky kdyz jsem s nimi letel, bylo plno”
Lauda stojí Ryanair milion euro denně na ztrátě, kterou vyprodukuje ve Vídni, z toho se dá usuzovat, že při ceně letenek co nabízí Wizz na tom nebudou o moc líp
To je úplně jisté. Je to boj o udržení ve Vídni.
Škoda, využíval jsem je na zpáteční nedělní let do Prahy, který byl v dobrý čas, kolem 19. hodiny večer.