umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Wizz Air posiluje za českými hranicemi spojení s Ukrajinou

Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Letecká společnosti Wizz Air ze tří letišť v blízkosti českých hranic posílí spojení s Ukrajinou. Firma začne od listopadu nabízet přímé lety do ukrajinské Oděsy z Bratislavy, Katovic a Vratislavi.

Jde o součást velké expanze Wizz Airu z černomořského přístavního města: od listopadu zde firma spustí celkem šest nových linek, kromě již výše zmíněných otevře spojení s Berlínem, Budapeští a Gdaňskem. Na Ukrajině Wizz Air posílí ještě spojení ze Lvova, nově nabídne lety na kyperskou Larnaku. Tento týden začal provoz přímé linky z Krakova do Charkova.

Wizz Air se na ukrajinský trh soustředí čím dál více, po letech pouze z Kyjeva rozšířil svoji síť o další regiony. Aktuálně dopravce nabízí z Ukrajiny už 53 linek do 13 zemí. Za prvních sedm měsíců přepravil dopravce na linkách na Ukrajinu 1,3 milionu cestujících, téměř dvakrát tolik než za stejné období loni.

Letecké spojení s Ukrajinou v posledních měsících výrazně roste. Objeví se i nové linky z Česka. Ukrajinská společnost SkyUp oznámila minulý týden start linek z Pardubic do Kyjeva a z Prahy do Lvova a Charkova.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rajče

Zrovna uvažuji nad příští rodinnou dovolenou u černého moře v Oděse příští rok. Měl jsem zatím vyhlédnutý spoj Rynair z Krakowa do Oděsy, ale Bratislava – Oděsa je ještě lepší. A možná do léta něco přidá Sky Up z Pardubic. Za mě super. Na Ukrajině je levně, lidé milí a pohostiní, země je krásná.

Aktivní železničář

Levně ne, jen levněji. Podražilo. Předevčírem jsem dal za maršrútku ze Lvova na hranici 58 UAH.

Jen tak

sky up rozhodne z pardubic nic neprida.

spis ubere

avijan

A jakpak se to má u Wizz Air na Ukrajině s dotacemi? Nebo do toho jde na vlastní náklady a možná rizika ekonomického neúspěchu?

Apex

Tak vzhledem k tomu, ze Ukrajina není v EU, tak to může být jedno… a pokud si spočítali, že by se jim to vyplatilo a přilákají nové návštěvníky, tak je to jejich boj a Wizzu nic nehrozí. Ale vzhledem k tomu, kolik letadel má Wizz objednaných, tak se musí snažit hledat linky, na kterých by tyto stroje provozoval a na Ukrajině asi vidí potenciál, což je sice vzhledem ke zkušenosti, co udelali s Wizzair Ukrajina zvláštní, ale asi vědí, co dělají. Ale linky, které tam již dnes provozují, fungují docela dobře.

Panelák

Potenciál letecké dopravy s Ukrajinou samozřejmě je, jenom v Polsku pracuje legálně okolo 800 tis. Ukrajinců a odhadem dalšího půl miliónu načerno. Přitom jim pracovní trh hodlá otevřít příští rok i Německo, takže i relace do Berlína má logiku.

Petr

Ukrajinci to mají tady od nás z Jižní Moravy za hodinku a půl do Blavy a je jich tu čím dál víc, takže to bude zlatý důl. Chtělo by to i z Brna párkrát týdně linku.

železničář v důchodu

Spíše je škoda, že nechtějí někam létat i z těch smolných Pardubic, aby to mělo nějaký význam i pro „českou“ část ČR …

Jen tak

z pardubic na ukrajinu začíná lítat jiná společnost

Rajče

Z Pardubic od 20. října začne létat Sky Up do Kyjeva.

Aktivní železničář

V pondělí letadlo Wizz A 320 pro 180 cestujících z Blavy na Žuljany plné. Letušky – Ukrajinky.

Aktivní železničář

Od září se nebude létat s Wizz na Žuljany, ale na Borispil.