Letecké společnosti Letectví

Wizz Air plánuje další linku z Pardubic, denně chce spojení do Lvova

Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Maďarská letecká společnost Wizz Air chce otevřít z Pardubic další linku na Ukrajinu. Na jednu trasu už přepravní práva získala, ale létat nezačala. Po lince do Kyjeva žádá o povolení pro lety do Lvova.

Vyplývá to z žádosti dopravce zveřejněné na stránkách ministerstva dopravy. Podle žádosti chce společnost létat sedmkrát týdně. Do Lvova aktuálně létá z Prahy ukrajinský SkyUp.

Wizz Air už v březnu získal přepravní práva na provoz letů do Kyjeva, dosud je ale nevyužil. „Letecký dopravce má možnost zahájit provoz na konkrétní lince do šesti měsíců od nabytí právní moci rozhodnutí o udělení přepravního práva, tedy do září tohoto roku,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Vedení společnosti East Bohemian Airport provozující pardubické letiště už na květnovém zasedání městského zastupitelstva uvedlo, že s Wizz Air jedná. Pro letiště, které mělo nedostatečný provoz i v době největšího rozmachu, může být příchod dopravce často využívajícího různých marketingových podpor z veřejných rozpočtů pro start linek vítanou provozní vzpruhou.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Jezbera

Já spíš žasnu nad tím, že někdo potřebuje rozšiřovat (jakékoliv) spojení ČR s Ukrajinou. Ukrajinci se museli v březnu pakovat domů a hned tak se nevrátí (naštěstí). Ukrajina je stále slušně prolezlá Koronavirem. Dále, nemyslete si, že český průmysl bude vyrábět jako před krizí. Celkově to půjde hodně dolů, ale dočkejte času, krize startuje velmi pomalu a její vrchol čekám teprve příští rok. Zatím jedou vládní programy na podporu a lidé mají zatím také z čeho utrácet. My si potřebujeme uchránit pracovní místa pro občany ČR (i když mezi nimi již několik stovek Ukrajinců je, ale nejsou jich tisíce) aby… Číst vice »

Nekdo

Tak jdete na brigadu, jiste Vas radi prijmou. Jen se prestante start do cizich zivotu!

Karel Jezbera

Upozorňuji Vás, že kolektivní zodpovědnost je nadřazena svobodě jednotlivce. A jestli Vám to doma rodiče neřekli, tak to je velká chyba. Dceru, kterou ten kurzarbeit také zasáhl jsem už vykopal na sběr jahod (nezaměňovat se samosběrem), aby si utužovala pracovní návyky. Já už mám v důchodu odpracováno víc než dost, protože jsem celý život rozhodně neseděl jenom v kanceláři.

Jan

super. predpokladam pro ukrajinske praujici v CR. osobne nechapu, proc nema ceska vlada do puntiku propracovanou strategii pro zamestnanost ukrajincu v CR, kde by se litalo obousmerne z co nejvice mist v CR do co nejvice mist na ukrajine. tak aby se mohli ukrajinci co nejvic vracet domu. ti co by meli zajem zustat, pro ty by mohl byt komplexni program bydleni, studia cestiny a jasna nabidka zivota a zacleneni do spolecnosti v CR pro jejich rodiny a deti. poptavka po nich je ve firmach, oni sem taky chteji, tak nad cim furt uvazujeme.

kakov

to jako, že má vláda provozovat lety na Ukrajinu? Ukrajinci jsou začlenění dostatečně, jen se obvykle nepohybujou mezi horními deseti tisíci, to víte nepřijíždí sem proto, že by na Ukrajině měli plné účty peněz, které nemají kam investovat, problém u Ukrajinců je většinou pouze jazyk

SaulGoodman

Doufám, že do toho Lvova skutečně začnou létat. Nějaká konkurence SkyUpu by neuškodila 😉

Milan

Souhlasím, se SkyUp jsem loni do Lvova letěl, na cestě tam hodinu zpoždění, na cestě zpátky dvě a půl. A to nebyla náhoda, SkyUp jsou zpožděními notoricky známí.

Mat

Zvláštní, že nechtějí létat z Prahy. Ze severu Moravy se stejně létá z Katovic, z jihu z Vídně/Bratislavy, východ Čech má nedaleko Wroclaw. Pardubice žádnou výhodu pro nikoho nenabízí. A většinou se Wizz snaží nelétat do polí…

Jakub

Tam je asi ten problém, že z Prahy létat nemohou

Mat

Proč by nemohli? Podle dohod na každé lince mezi ČR a Ukrajinou mohou létat dva dopravci.

Jirka

Když ono bych bylo více než 2.

Pavel

Je to linka pro gastarbeitery. Pro zaměstnavatele z PU, HK a možná i z Vysočiny a Polských Sudet. Fandím PED! Je skvěle připojeno k železnici i dálnici a má strategickou polohu.

kakov

jak je připojeno k železnici, že je to tak skvělé? nevšiml jsem si, že by u PED stavěl vlak

Nekdo

No rozhodne lepe nez PRG… 😀

Jiří Kouba

8 minut busem na dráhu je jak 8 minut busem po pojezdovkách velkých letišť ..

Pavel

Ještě k té Vaší Wroclawi: Vzdálenost WRO – PED je po silnici 200 km a min. 3 hodiny!

Bob

Jo a po opětovném zavření hranic při druhé vlně covidu pak opět těmto chytrákům zůstanou auta stát na polských letištích.

Tom

Z Prahy už nemohou létat.

Já, kdo jiný

Proč jen gastarbeitery? Co takhle nájezd na víkend pobavit se ve stylu ženy víno a zpěv? Celá banda? To kdyby Banderovci zlobili, ať je srovnáme. Ukrajinky na Ukrajině (ne v ČR) stojí za hřích.

Nekdo

Pan Hollan z Brna muze potvrdit… 🙂

Pavel

Nepsal jsem „jen“ (pro gastarbeitery). Určitě může létat do Ukrajiny kdo chce, pomožme mu tam! Mám rád skvělou ukrajinskou kuchyni i pochutiny.
Češti a i polští arbeitegebeři však pro velké skupiny gastarbeiterů získají v PED větší slevy, nežli kdyby gastarbeitery naváželi přes Ruzyni:
Víc plné letadlo = víc letadel = víc letů = větší provoz PED = víc zaměstnanosti v PED = více dotací od kraje i EU fondů.
Na Ruzyni jedno letadlo denně navíc je jak plivnutí do rybníka. V PED zachrání desítky pracovních míst a utáhne i Duty Free.

P..

Krásný text Pavle 😉 jako zamestnanec letiste s tebou musim souhlasit 🙂

Pavel

Děkuji P, bydlím v Podkrkonoší i v Praze. Do PED jezdím na Letecké poutě. Mockrát jsem chtěl z PED letět a vždycky jsem vyměkl a letěl nakonec pokaždé z Prahy, kde to mám 17 minut na Ruzyň. Ale teď už mně odstávka PED mrzela a budu se snažit co nejvíce létat od Vás, jak jen to půjde. Do PED to mám z Podkrkonoší jen 50 km a 50 minut autem. Pokud budou povzbudivé podmínky parkovaní, už nezklamu, slibuju! Hlavně: No Šimáně! S nimi bych neletěl už ani za 1€. Užil jsem si s páně Šimáně sekyr a arogance až až!… Číst vice »

P..

Díky bohužel stát nam moc nepomáhá místo pár linek co by nás uživily to nacpe do Prahe kde se to ztratí přitom pár linek by nám stačilo ale není bohužel dáno..

Daniel Novák

Proč by vám měl stát pomáhat? Navíc o tom kdo odkud létá nerozhoduje stát, ale aerolinky, bez ohledu na mimoňské představy ANOnisty Kolomazníka.

Jiří Kouba

jenže ona negativní aktivita státu je také aktivita : „napomáhá nám“ – „nacpe to jinam“. Pochopil jsme původní příspěvek tak, že stát aktivně lobuje Prahu.

Daniel Novák

O tom kam budou aerolinky létat si rozhodují ony s přihlédnutím k podmínkám/incentivám, které letiště nabízí. Když ale low-cost aerolinky vidí v českých regionálních letištích jen minimální potenciál – bez ohledu na to kolik dalších nesmyslů jako Budějovice ještě postavíme – tak těžko je může stát nutit aby tam létaly. Představa, že PED, BRQ nebo OSR jsou nějaké tajné zlaté doly, které všechny aerolinky záměrně obcházejí je opravdu směšná.

Pavel

P. Chce to i nalákat developera, co buduje logistické sklady. Pak je šance na cargo hub.

Tom

Stát nerozhoduje o tom, kdo chce kde létat. To už tu není- naštěstí!
Tak hlavně, aby to AB nechtěl oživit.

P..

no MD rozhoduje komu udelí pravo na linku

Nekdo

Doufam, ze do Lvova zacnou letat. Urcite poletime cela rodina na vylet!

Daniel Novák

Ve Wizzu nejsou slepí, natož hloupí. Vzhledem k tomu v jaké je PED zoufalé situaci, má tam Wizz výrazně lepší vyjednávací pozici než v Praze, kde z jejich teatrálních odchodů a návratů musí být notně unaveni.
V PED je rádi zadotují.
V neposlední řadě, gastarbeiteři jsou ti kteří linku naplní ve středu dopoledne a v pondělí večer.

Jan Sova

Hloupí jak na co. Dělat se pod nima nemusí vyplatit. Během řádění Corony rozdali velmi rychlé a napadnutelné výpovědi. Přeju jim hodně zmaru.

Liboros

To bude mít Anži od Aleša Bejra radost!

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO