Wizz Air končí ve Vídni, zruší všechny lety
Letoun Airbus společnosti Wizz Air a Letiště Vídeň. Zdroj: Julian Jager / Flughafen Wien

Vídeňské letiště je kvůli své blízkosti oblíbené i mezi Čechy.

Vídeňské letiště je kvůli své blízkosti oblíbené i mezi Čechy.
Tak Wizzair se přesunul z Vídně do Bratislavy a za chvíli se může zase přesunout dál. Ryanair v Bratislavě otevře 7 nových, stejných linek
Wizzair sa asi inšpiroval Sky Eruope a myslí si, že cestujúci z/do Rakúska budú využívať letisko BTS. To je však omyl. Taktiež je 321 veľmi veľká kapacita na vnútroeurópske lety. Ja ich využívam len do 20 EUR jeden smer a vždy, ked mám alterantívu, že ked mi zrušia let, tak mám na výber dostať sa do cieľovej destinácie inými dopravcami. (LON, MIL, atď). A low cost model s 321 nemôže fungovať. Naposledy trvalo vystupovanie z lietadla v BUD len prednými dverami 35 minút, to už mali čas odletu nasledujúcej linky. Predsa kým sa 230 cestujúcich pozbiera a vyberie von len… Číst vice »
„A low cost model s 321 nemôže fungovať.:
Nemůže, proto si Ryan objednal 737-10 🙂
Může fungovat, ale 239 sedačkový airbus se nezaplní na všech linkách, určitě udělali chybu že vše vsadili jen na A321neo a při tom se začali zbavovat A320ceo a objednávky A320neo změnili na A321neo.
Moje rodina má zákaz rezervací u Wizz Air. Důvod? Dvakrát jsme jim dali šanci. Dvakrát nám zrušili let. Existující spolehlivější dopravci.
Já zas z pěti zakoupených letenek letěl jen 2x – ostatní Wizz několik týdnů před odletem zrušil… Asi je nás víc a Wizz si neuvědomuje, že je toto chování může doslova zahubit…
Já letěl s Wizzem 15x a krom toho, že mi jednou přehodili let do Dubaje místo do Abú Dhabí, nikdy žádný problém
Eurowings se ale ohledně rušení letů chová stejně
Aktuálně mám za sebou zkušenost tahání peněz z Wizz Air za převedeny let právě z Vídně do Budapešti (navíc s příletem o den dříve než jsem měl z Vídně). Let jsem tedy zrušil 29.6.2025, peníze dostal 8.9.2025. Letecká doprava je takový zvláštní druh podnikání… Jak tu někdo psal: půjdu do krámu pro rohlík, seberou mně peníze, rohlík nebude, tak mi nabídnou paštiku, ale ne dnes, ale až zítra. Když se mi to nebude líbit, tak mi peníze převedou na kredity. Když ani s tím nebudu souhlasit, tak mi za dva měsíce vrátí peníze. Ale ne celou částku, nějaké storno poplatky… Číst vice »
Storno poplatky si nemají co účtovat, ale zdržují.
To asi budou nejspíše kurzové rozdíly aneb naše neúčast v euro zóně.
To srovnání s krámem není moc přesné, protože nekupujete let na přepážce před nástupem, ale něco co se odehraje v budoucnosti a v budoucnosti se může lecos změnit (třeba zrovna nebudou rohlíky). Bohužel Wizzair tu budoucnost posední dobou mění dost často a nespokojených tak rapidně přibývá.
Takže Ryan svůj několikaletý boj vyhrál.
WIZZ nemá dobré období a kdo ví, co se tam vlastně děje. Je pravda, že do jisté míry by za tím mohly být problémy s PW motory na nových letadlech, kdy opravy znamenají dlouhé odstavení postižených strojů, ale i tak zrušit dvě ze svých vlajkových základen v krátké době je docela zajímavý vývoj… VIE byla pro WIZZ významná destinace, byl to vlastně první významný LCC, který prolomil někdejší rezervovanost k těmto společnostem ve VIE. Jenže pak pootevřených dveří hned využili další, hlavně RYR a pak už se hrálo o to, kdo déle vydrží krvácet. A WIZZ v tomto od začátku… Číst vice »
Já si myslím že to zkusí v BTS a hlavně nákladové za dosti jinou cenu. Takže větší zisk. Smysl to má SK to zadotuje a třeba to vyjde
Asi to zkusí, ale neviděl bych to tak optimisticky, RYR v BTS také rozšiřuje svoji přítomnost a těch destinací, které by dávaly smysl, zase tolik není. A BTS si moc dotovat dovolit nemůže, na to ekonomicky nemá.
Vzhledem k finančním výsledkům to vypadá na úprk z dražších letišť, kde je větší konkurence a zaměření se na ziskovost. Jak to dopadne ukáže čas. A pokud to komplet zabalí ve Vídni, je otázka co se bude dít v Praze.
„s možností vrácení peněz ve formě kreditů WIZZ“ ??? Tak to je super nabídka. Leť s námi, ale od někud a kam ani nechceš.
Ty kredity se dají přeměnit zpátky na peníze.
Mínusáři asi nečtou web Wizzu. Vrátit peníze nelze jen v případě, že byla letenka i jen částečně placena kredity. Ale negramotů létá s Wizzem (i Ryanairem) dost, takže mě to nepřekvapuje.
Nechci to teď číst protože se mě to teď netýká, ale funguje to takto? Koupím si jednu letenku, zruší mi let a dostanu kredity. Rozhodnu se nenechat si vrátit peníze, ale za ty kredity si koupím jinou letenku. A když mi zruší i tento let, už nedostanu zpět peníze, protože jsem to koupil za kredity??
Klasika, WizzAir je absolutně nespolehlivý, neustálé změny a rušení letů, zoufalost. Zlatý Ryanair 🙂
Nechystá se Wizz místo toho třeba otevřít bázi v Praze?
Doufám, že ne. To by bylo jak s Eurowings, kdy člověk neví kdy a k poletí.
My jim (naštěstí) letištní poplatky nezdotujeme, takže ne. Je super, že vedení PRG tlaku lowcostů nepodléhá a nejde cestou dumpingu.
Ano, jsem štěstím bez sebe, že jsou z Prahy vysoké ceny letenek…🤣
Létám jen z Prahy a málokdy po Evropě platím více jak 1000 Kč/osobu/směr.
Páči sa mi ponuka rebookingu na iné lety Wizz Airu, ktoré nebudú existovať. Opäť zrejme dúfajú že väčšina cestujúcich to vzdá a nebude sa dožadovať zabezpečenia náhradnej dopravy iným dopravcom, ako majú nárok v zmysle regulácie.
Taky mě to zaujalo. Kdybych měl použít příměr, tak ty vchodové dveře do bytu, jejichž výměnu jste si zaplatili, vám nedodáme, ale můẓ̌eme vám namísto toho vyměnit okenici na chalupě. Ale samozřejmě jenom pokud budete chtít. Jinak děkujeme důvěru…
U letů zrušených do 14 dnů před odletem. Toto není ten případ.
Krásný příklad toho, co se stane, když někde skončí deal … těžko pak udržet takového dopravce za standardní cenu, kterou platí všichni ostatní.
Poplatky letiště ve Vídni: 23,47EUR za použití terminálu (z toho jde sleva do nových destinací/při počtu pasažérů 750 000 a víc a min 3 bázovaných letadel) + 10,75EUR poplatek za security + 12EUR ekologická daň Rakouska. To pak moc ty linky nevydělávají když nabízejí letenky od 15 EUR.
Neplati se ekologicka dan jen v pripade vnitrostatniho letu?
Ne, jen když je let krátký do 350 km tak se platí 30EUR
Nemyslím, že v tomto případě je to otázka nějakých zásadních/speciálních pobídek, které by nebyly dostupné ostatním dopravcům, to si letiště jako VIE nemůže dovolit. Navíc, letištní poplatky (letištní taxa) ve Vídni jsou vyhlašovány jako zákonné rozhodnutí (!), takže letecké společnosti jsou v tomto směru nemají možnost tlačit na jejich slevu. Ale ukazuje se, že LCC, které vyrostly na dotacích na regionálních letištích se dostávají se svým obchodním modelem do problémů, když mají obstát ve standardním konkurenčním prostředí. To si ostatně vyzkoušel i Ryanair (FRA, BRU…).
Wizzair jako Ryanair měl ve Vídni uzavřený 5Y deal. Hovořím o letišním poplatku, ne o taxe, která je vybírána státem. Ten skončil a oni jdou “o dům dál”.
To je u lowcostů běžné. Co mě ale udivuje je. že to ukončují tak narychlo. To se zapomněli podívat do kalendáře, že jim ten pětiletý deal končí?
Dříve létal i z Pardubic, čas na návrat po dostavbě terminálu?
Létal , jenže pouze do Kyjeva a Lvova.
V prodeji byl i Charkov a Odesa, což ukončil 02/2022 Putin.
Linky byly prakticky plné vždy , ale to asi neznamená , že by byly i jinam
Tady se ukazuje, jak některé nízkonákladovky nejsou strategický partner. Tohle se u takového easyJetu nestane a Praha dělá velmi dobře, že Wizzu a Ryanairu nepodlézá. Jsem zvědavý, jak dlouho Wizz vydrží v Bratislavě. I když část zákazníků z Vídně tam určitě stáhne.
Tohle se muze stat u libovolne (nejen) nizkonakladovky.
Praha podlézat ani nemůže, protože by s identickým požadavkem přišly i ostatní aerolinky. Myslím, že tam mají nějakou standartní slevu na poplatky pro novou linku.
Může, ale proč by to dělála?
Nemyslím, že se to stane… Rakušané nikdy neměli významný podíl v BTS, a to ani v době, kdy tam LCC prakticky nefungovaly (konkrétně se jejich podíl pohyboval okolo 5%). Vzhledem k nabídce linek z VIE si nemyslím, že by došlo k výraznému navýšení počtu cestujících, kteří dají přednost odletům z BTS.
Koukám, že se chybka vloudila… Mělo být …ani v době, kdy ve VIE LCC prakticky nefungovaly…
Wizz vydrží v BTS dokud bude platná podpora od letiště, to je poměrně jednoduché. Bohužel si teda myslím a už to tu zaznělo, že s nalákáním rakouského cestujícího do Bratislavy to bude obtížnější než s lákáním slovenského cestujícího do Vídně… Uvidíme.
Náhrada se přímo nabízí………Brno.
Máte ve slově Budapešť chybu…
Tak hlavně už víme proč se rozlitá Bratislava 🤣🤣🤣
No, pokud jim letiště kleklo na požadované ceny, tak pak by se tam něco dalšího mohlo objevit. Otázka je, zda si to letiště může dovolit…
A myslíte, že tam může Wizz ještě víc vyzobat?
Josef Švejk International Airport taky