Wizz Air jedná o odkladu dodávek nových letadel, píše Bloomberg
Wizz Air v Katovicích. Zdroj: Letiště Katovice

Odložení by se mělo týkat zhruba stovky objednaných strojů.

Odložení by se mělo týkat zhruba stovky objednaných strojů.
prodají sloty někomu jinému, tím zvýší zisk, nevím zda je to možné, pokud ano, je to skvělý nápad.
Myšlenka hezká, má však několik malých háčků.
Ono těch letišť, kde jsou sloty nedostatkové natolik, že se s nimi obchoduje, a na která léta Wizzair, moc nebude. Nejspíš žadné.
On spíš myslel místo v pořadníku Airbusu
Wizz má pověst nespolehlivého dopravce, který často ruší lety. Spoustu lidí už takto naštval a tak upřednostňují jiné dopravce. Jejich klub je mizerný a výhody nově osekané, naopak ve vyhledávačích jsou jejich lety díky neklubovým cenám dražší. Orientaci na východ narušují válečné konflikty, rušení a přesuny bází a k tomu všemu ještě problémy s motory. Wizz prostě neví kudy kam.
Začíná to být s Wizzem celkem zajímavé. Je vidět, že vedení si v poslední době neví rady, jak dál. Objednali spoustu letadel, ale cestující asi nepřibývají tak rychle, jak by si přáli. Otevření základny v AUH, pak její zrušení, přesun z Vídně do Bratislavy 2 letadel, pak zas další 2. Otevírání a základen různě na Balkáně a to ani nemluvím o otevírání nových linek a jejích častému rušení. Navíc i ten zákaznický servis je mizerný, když jsem s nimi vloni letěl a potřeboval jsem něco dořešit, tak to byla hrůza. To i ten Ryanair má servis už na úplně jiné… Číst vice »
Odložení dodávek nových letadel společností Wizz Air může být signálem ekonomických potíží, jejich poslední významné aktivity nedopadly dobře, ať už zmíněné uzavření bází v AUH nebo VIE. Snaha kompenzovat tyto kroky rozvojem na jiných trzích je sice logický (a nezbytný krok), ale zjevně si uvědomují neudržitelnost rychlosti expanze, kterou plánovali. Je sice možné, že aktuální snaha o odsunutí dodávek je i strategickou reakcí na další problémy, zejména na uzemnění části letadel z důvodu problémů s motory. Pak by odložení dodávek mohlo pomoci, ovšem za předpokladu, že jim většina nových projektů vyjde a bude přinášet zisk.
Tak jsem to v podstatě myslel, na množství problémů ukazuje hlavně zvyšující se tempo různých poměrně zásadních rozhodnutí pro tuto firmu.
Ano, já jsem to tak chápal. Teď je jen otázka, zda jsou ještě v situaci, kdy mohou efektivně otočit vývoj jejich ekonomické situace nebo zda jsou již za bodem zlomu a čeká je cesta dolů. Příští rok pro ně asi bude nelehký…
Doufám, že je čeká cesta dolů. Za mizerný přístup k zákazníkům si nic jiného nezaslouží.