Letecké společnosti Letectví

Wizz Air dál expanduje na Ukrajině, za den ohlásil čtrnáct nových linek

Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Letecká společnost Wizz Air pokračuje v dalších plánech na expanzi. Maďarský dopravce se rozhodl výrazně zahustit konkurenci v leteckém spojení mezi Ukrajinou a Itálií. Dnes oznámil celkem čtrnáct nových linek z pěti ukrajinských měst do sedmi italských destinací.

Jde o linky z Kyjeva, Charkova, Oděsy, Lvova a Záporoží do Říma, Milána, Verony, Benátek, Neapole, Boloni a Catanie.

 

Wizz Air patří mezi největší dopravce na ukrajinském trhu, novými linkami chce na tamějším trhu dál růst. Od svého vstupu na ukrajinský trh v roce 2008 firma přepravila celkem 11 milionů cestujících. Dopravce v září otevře i nové spojení z Pardubic na Ukrajinu, konkrétně do Lvova a Kyjeva. S novými linkami už Wizz Air nabízí z Ukrajiny 77 linek do 15 zemí.

Konkurence mezi Itálií a Ukrajinou v posledních týdnech výrazně roste, velké plány na podobné trasy oznámil nedávno Ryanair. Oba dopravci vstupují na trh, který částečně uvolnily zkrachovalé aerolinky Ernest Airlines.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Liboros

Škoda že se takového zájmu nedočká i Česko 🙁 Zejména z Brna by byl zájem jak sviňa!

Ondra

Kdyby byl zájem tak se linka otevře

JIŘÍ

Zájem je. Cokoli tu litalo jako linka, Moskva, Girona Řím, Miláno, Londýn Luton, Eindhoven a další, tak mělo obsazenost 80 – 90 pct kapacity letadla, což vůbec není špatný, myslím. Nevím, kde je zakopanej pes. Lítal tu i Wizz. Tak nevím, no..

Tim

Zakopaný pes je v tom, že Ukrajina není v EU, a zcela jistě tyto linky dotuje.

kulhán

Přesně tak.

Samo

Ked sa clovek pozera na to ako v case najvacsej krizy expanduju lowcosty, zatial co tradicni dopravcovia zobru o pomoc od statov tak zacina byt velmi zrejme ktore firmy su zdrave a ktore nie. Otazka teda je preco lejeme peniaze do tych druhych.

Ondra

Otevírání novych linek nic o zdraví firmy nemusí vypovídat, jde o to za jakou cenu je otevírají a zda to některé státy / regiony nemusí dotovat

Esme

Které další lowcosty kromě Wizzu expandují?

Roman

Ono ani s tim Wizzem to není až takový šlágr. Sice otevírá a ohlašuje jak smyslů zbavený ale zároveň i ruší a redukuje. Jen se s tím nechlubí

LSD

Taky bude zajímavé sledovat, kolik z těch nově oznamovaných linek bude skutečně rozlétáno.

Petr766

Pardubice nebo světová destinace Budějice nic?

JIŘÍ

Nic. A ani Brno, ani Ostrava. S létáním to letos asi nebude nic moc.

Petr Janeček

Pardubice od září Kyjev a Lvov.

Jakub

Vy výčtu v článku chybí Verona.

Ondra

A Benátky jsou…?

Jakub

Ty tam jsou od začátku, narozdíl od Verony.

Jakub

To by mě zajímaly důvody k těm mínusum.

Partneři

Škoda transportation
CSCARGO