WESTbahn se spojil s firmou Transdevu, začne s vlaky mezi Vídní a Mnichovem
Rakouský soukromý železniční dopravce WESTbahn začne od dubna příštího roku konkurovat státním rakouským drahám ÖBB i v mezinárodní železniční dopravě.
Rakouský soukromý železniční dopravce WESTbahn začne od dubna příštího roku konkurovat státním rakouským drahám ÖBB i v mezinárodní železniční dopravě. Společně s dopravcem Meridian, který patří pod francouzský Transdev, začne jezdit třikrát denně mezi Vídní a Mnichovem.
Půjde o první zahraniční linku jednoho z prvních soukromých dopravců na kontinentální evropské železnici, který jezdí v režimu open access bez smlouvy s objednateli. WESTbahn do Mnichova prodlouží stávající linky z Vídně do Salcburku, využije přitom přidělené trasy, které má mezi Mnichovem a Salcburkem právě Meridian. Oba dopravci už spolupracují, vzájemně si prodávají jízdenky na své vlaky.
WESTbahn na trať nasadí své dvoupodlažní jednotky Stadler Kiss. Z Vídně má odjíždět v 5:43, 8:43 a 14:43, v Mnichově bude za 4 hodiny a 22 minut. Zpět vlaky odjíždí v8:55, 14:55 a 17:55.
Na trase mezi Mnichovem a Vídní dosud jezdí přímé vlaky ÖBB. Railjety zvládají cestu za 4 hodiny, jezdí každé dvě hodiny, dohromady osmkrát denně.
WESTbahn vznikl jako ryze soukromý dopravce, postupně se ale stal spíše polosoukromým, podíl v něm mají například francouzské státem vlastněné dráhy SNCF. Největší podíl, těsně pod 50 %, drží stále zakladatel firmy Hans Peter Haselsteiner.