Napojení Radlické radialy v tunelu do zatáčky z kopce, kdy při 70km/h to dnes není moc bezpečný je holá naivita. Při otevření Zlíchovského tunel tam byla 50km/h 🙂 TAKŽE BRZDA, PLYN, PRÁSK…
Z RR bude jen jedna zatáčka. Z Dobříšské jsou to 2. Dnes se tam dá jet v pohodě 90km/h. Většina se ale bojí a jezdí pomalu. Z RR bude vznikat minimálně 1 pruh, takže žádný prásk.
Ano, i po mnoha „odprodejích“ či „převodech zaměstnanců“ (2008: pracovníci údržby tratě, 2011: výpravčí; 2017: nádražní budovy atd.) jsou přinejmenším některé pozemky v areálech některých nádraží v majetku „jednoho z mnoha dopravců“ ČD, a. s.
Jirka
3 let
Radlická radiála se současným vedením v Praze nebude. Udělal se průzkum a tunel je už mnoho let zakonzervován. Současné vedení v Praze nepřeje IAD a tak tomu i zůstane.
Nicméně RR nemá ani příliš význam v současné době. Nejdřív se musí vyřešit Barranďák. Nyní by akorát vznikla další kolona v Jinonicích, která by čekala na vjezd do tunelu podobně jako se čeká v Holešovičkách. Co by teoreticky smysl mělo je směr z centra od Barranďáku. Nyní kolona do Radlické zasahuje někdy až na Dobříšskou.
Ne, ale ODS by pravděpodobně něco dělala v přípravě. V současnosti se u RR neděje vůbec nic. U vnitřního okruhu současné vedení předělala projekt tak, že bude potřeba nová EIA a stavba se 2x prodraží. Takže krok zpět. Další radiály jsou také u ledu.
To není krok zpět. Původní projekt vnitřního okruhu (Blanka2) nemohl projít. Ve městě můžete stavět jen tak, že se se všemi dohodnete. A když Blanka 1 je pod zemí 95% své délky, tak těžko můžete čekat, že Blanka 2 projde po povrchu. Přijde mi, že obhajujete projekt Blanky 1 v podobě, že by vedla přes Stromovku po estakádě a la Radotín. To by asi neprošlo, že? Tak těžko asi projde Blanka2 po povrchu přes Bílou skálu (Povltavskou ulicí), Podvinní (Čuprovu ulici), Třešňovku nebo přes Malešický háj. Musí to být pod zemí. Radlická radiála je to samé. Po povrchu třeba kolem… Číst vice »
Juraj
3 let
Pffff, Radlická radiála, nesmyslný pozůstatek minulého století, který ne a ne umřít.
Z jakého důvodu? Znáte jinou možnost, jak kapacitně propojit D5 (D6, D7) s jižní částí Městského okruhu? Evropská, Karlovarská/Bělohorská/Patočkova a Plzeňská/Vrchlického/Duškova to nejsou, protože jsou minimálně v části dvoupruhové ať už stavebně nebo vyhrazenými bus pruhy.
Takhle otázka nezní. Otázka zní, jestli chceme přivádět auta od Plzně do vnitřních oblastí Prahy a vypadá to, že současné vedení magistrátu si to nepřeje. Pro tranzit je tu Pražský okruh a kdo jede do Prahy, nechť zaparkuje na Zličíně a pokračuje metrem. Ano, je potřeba ještě zapracovat na záchytných parkovištích, ale to bude přeci jen o dost levnější než další autostráda. Jinak kromě úseku od bazénu dolů, kde by to dejme tomu nějaký ten tunel sneslo, by bohatě stačila Radlická ulice s vybudovanými podchody a nadchody. Jenže se musela ukázat „nezbytnost“ nové komunikace, tak se Radlická zprznila ostrůvky a… Číst vice »
Vy jste někde upadl ne? Kdo jede od Plzně ať zastaví na Zličíně (kde? na tom P+R co není a léta se o něm jen mluví?).
A ty lidi z jihozápadního města co jezdí za řeku? Přijde vám že denodenní kolony na Radlické , co se táhnou od metra až ke Smíchovskému nádraží je tranzit? Mě úplně ne.
Jasně. A člověk z Braníka bude mít jedno auto na Zličíně, druhé na Černém mostě, třetí v Letňanech a čtvrté někdo u Průhonic. Vaše představa, že komunikace v Praze zatěžují pouze mimopražští je značně iluzorní. P+P na okrajích samo o sobě dopravní problémy rozhodně nevyřeší.
Byla by škoda, kdyby to spadlo. Pravdou ale je, že škumpy jsou symbol zániku vídaný najmě v pohraničí.
náhodný kolemjdoucí
3 let
Celý komplex výtopny podrobněji neznám, možná říkám blbost. Ale přijde mi, že minimálně ty hrázděné stavby by snad neměl být problém rozebrat a postavit jinde.
Má-li být něco považováno za historicky cennou památku (bez ohledu na to, zda je to za „památku“ vyhlášeno „oficiálně“), patří k tomu i původní historické umístění: i třeba Karlův most lze rozebrat a postavit někde ve skanzenu nebo třeba i na Letenské pláni, ale jaký to pak bude mít smysl, to ať si vyhodnotí každý sám.
A propos: s takovým přemístěním jakéhokoli objektu jinam úzce souvisí i jeho další vnímání a úroveň péče (= starání se) o něj – jak to také může dopadnout, lze aktuálně sledovat třeba v případě včerejšího požáru podkarpatského kostelíka svatého Michala v zahradě Kinských.
Co do historické hodnoty bych výtopnu nesrovnával s mostem Karlovým, ale spíš s mostem Vyšehradským. Ten se taky možná někam přesune. Je ho škoda, ale holt to jináč nejde. Může to však skončit přijatelným kompromisem – zachováním původní stavby na jiném místě.
A jakou vidíte souvislost mezi přesunem kostela a jeho požárem po devadesáti letech od přesunu?
přesně tak. nejsme v US, abychom kdejakou sto let starou boudu chránili jako cennou historickou památku. protože pak nebudeme moci dělat vůbec nic nikde…
No jestli to chtějí zachovat, tak by to měly pořádně zrekonstruovat a vyčistit od toho bordelu, co je tam navozený. Současný naprosto nereprezentativní vzhled je příšerný, jestli se s tím nebude nic moc dělat, tak už by to bylo lepší i zbourat.
Tak není, to je vidět na Vyšehradě. Ale bohužel ta podstata tam už moc dlouho nebude.
SaulGoodman
3 let
Beru, že bourat to kvůli zázemí asi nutné není. Na druhou stranu mi ale přijde absurdní, aby se blokovalo nějaké překládání ulic či měnilo celé dopravní řešení kvůli tomu, že tam je jedna hala a dvůr. Ano, asi by jim to zkomplikovalo život a museli by někam stěhovat část exponátů, ale to podle mě jaksi není důvod pro to omezovat takhle zásadní dopravní stavbu. Velmi vytížená D5 končí betonovýma zábranama a křovím, resp. semaforem. Každé ráno tam jsou kolony. Pokud není možné vyřešit tam bez zdržení projetu to napojení nějak jinak, bohužel by asi měly zájmy spolku být podřazeny zájmu… Číst vice »
Mně zase přijde absurdní kvůli neutuchajícímu roztahování automobilismu postupně likvidovat vše ostatní. Víte vůbec, nakolik přeložení té ulice souvisí či dokonce podmiňuje celou stavbu? Kolikrát je to naprostá, v pohodě jinak řešitelná blbost. Že by zrovna tahle slepá ulička nějak zásadně ovlivňovala tu Vaši vysněnou autodráhu… Kolony tam budou stejně, protože ty jsou i na tom okruhu. Jo, možná se posunou o kus dál. Potíž je v tom, kolik lidí tak neodbytně „musí“ do města autem.
Psal jsem „pokud to není možné vyřešit bez zdržení“. Samozřejmě jestli je možné rozumně vyjít vstříc bez negativních dopadů na stavbu, je to jedině dobře.
Roztahování automobilismu je možná problém, ale tohle není ten případ. Jde o projekt, s kterým se v nějaké podobě počítá od 70-80. let. O tunelové na Zlíchov se pak mluví od 90. let. Myslím, že je na první pohled patrné, že současné ukončení D5 je provizorium, byť bohužel už desítky let.
Napojení Radlické radialy v tunelu do zatáčky z kopce, kdy při 70km/h to dnes není moc bezpečný je holá naivita. Při otevření Zlíchovského tunel tam byla 50km/h 🙂 TAKŽE BRZDA, PLYN, PRÁSK…
A jak často tam ten prásk vidíte?
Nebo jste si dal pár prásků poránu?
Z RR bude jen jedna zatáčka. Z Dobříšské jsou to 2. Dnes se tam dá jet v pohodě 90km/h. Většina se ale bojí a jezdí pomalu. Z RR bude vznikat minimálně 1 pruh, takže žádný prásk.
Hezký fotky z radaru, co?
Proč tam jeden z osobních dopravců ČD vlastní pozemky? Sami tvrdí, že žádné pozemky vlastnit nechtějí. On je opět koupil od SŽDC?
Ano, i po mnoha „odprodejích“ či „převodech zaměstnanců“ (2008: pracovníci údržby tratě, 2011: výpravčí; 2017: nádražní budovy atd.) jsou přinejmenším některé pozemky v areálech některých nádraží v majetku „jednoho z mnoha dopravců“ ČD, a. s.
Radlická radiála se současným vedením v Praze nebude. Udělal se průzkum a tunel je už mnoho let zakonzervován. Současné vedení v Praze nepřeje IAD a tak tomu i zůstane.
Nicméně RR nemá ani příliš význam v současné době. Nejdřív se musí vyřešit Barranďák. Nyní by akorát vznikla další kolona v Jinonicích, která by čekala na vjezd do tunelu podobně jako se čeká v Holešovičkách. Co by teoreticky smysl mělo je směr z centra od Barranďáku. Nyní kolona do Radlické zasahuje někdy až na Dobříšskou.
A vy myslíte, že třeba ODS by stavěla bez stavebního povolení, navzdory soudním sporům? To si dokonce ani Bém nedovolil.
Ne, ale ODS by pravděpodobně něco dělala v přípravě. V současnosti se u RR neděje vůbec nic. U vnitřního okruhu současné vedení předělala projekt tak, že bude potřeba nová EIA a stavba se 2x prodraží. Takže krok zpět. Další radiály jsou také u ledu.
To není krok zpět. Původní projekt vnitřního okruhu (Blanka2) nemohl projít. Ve městě můžete stavět jen tak, že se se všemi dohodnete. A když Blanka 1 je pod zemí 95% své délky, tak těžko můžete čekat, že Blanka 2 projde po povrchu. Přijde mi, že obhajujete projekt Blanky 1 v podobě, že by vedla přes Stromovku po estakádě a la Radotín. To by asi neprošlo, že? Tak těžko asi projde Blanka2 po povrchu přes Bílou skálu (Povltavskou ulicí), Podvinní (Čuprovu ulici), Třešňovku nebo přes Malešický háj. Musí to být pod zemí. Radlická radiála je to samé. Po povrchu třeba kolem… Číst vice »
Pffff, Radlická radiála, nesmyslný pozůstatek minulého století, který ne a ne umřít.
A jak byste řešil napojení Jihozápadního města na městský okruh?
Z jakého důvodu? Znáte jinou možnost, jak kapacitně propojit D5 (D6, D7) s jižní částí Městského okruhu? Evropská, Karlovarská/Bělohorská/Patočkova a Plzeňská/Vrchlického/Duškova to nejsou, protože jsou minimálně v části dvoupruhové ať už stavebně nebo vyhrazenými bus pruhy.
Takhle otázka nezní. Otázka zní, jestli chceme přivádět auta od Plzně do vnitřních oblastí Prahy a vypadá to, že současné vedení magistrátu si to nepřeje. Pro tranzit je tu Pražský okruh a kdo jede do Prahy, nechť zaparkuje na Zličíně a pokračuje metrem. Ano, je potřeba ještě zapracovat na záchytných parkovištích, ale to bude přeci jen o dost levnější než další autostráda. Jinak kromě úseku od bazénu dolů, kde by to dejme tomu nějaký ten tunel sneslo, by bohatě stačila Radlická ulice s vybudovanými podchody a nadchody. Jenže se musela ukázat „nezbytnost“ nové komunikace, tak se Radlická zprznila ostrůvky a… Číst vice »
Vy jste někde upadl ne? Kdo jede od Plzně ať zastaví na Zličíně (kde? na tom P+R co není a léta se o něm jen mluví?).
A ty lidi z jihozápadního města co jezdí za řeku? Přijde vám že denodenní kolony na Radlické , co se táhnou od metra až ke Smíchovskému nádraží je tranzit? Mě úplně ne.
Jasně. A člověk z Braníka bude mít jedno auto na Zličíně, druhé na Černém mostě, třetí v Letňanech a čtvrté někdo u Průhonic. Vaše představa, že komunikace v Praze zatěžují pouze mimopražští je značně iluzorní. P+P na okrajích samo o sobě dopravní problémy rozhodně nevyřeší.
nez b7de radiala spadne i tato hruza
Byla by škoda, kdyby to spadlo. Pravdou ale je, že škumpy jsou symbol zániku vídaný najmě v pohraničí.
Celý komplex výtopny podrobněji neznám, možná říkám blbost. Ale přijde mi, že minimálně ty hrázděné stavby by snad neměl být problém rozebrat a postavit jinde.
Jde ovšem o to, kde, aby to celé neztratilo smysl…
Má-li být něco považováno za historicky cennou památku (bez ohledu na to, zda je to za „památku“ vyhlášeno „oficiálně“), patří k tomu i původní historické umístění: i třeba Karlův most lze rozebrat a postavit někde ve skanzenu nebo třeba i na Letenské pláni, ale jaký to pak bude mít smysl, to ať si vyhodnotí každý sám.
A propos: s takovým přemístěním jakéhokoli objektu jinam úzce souvisí i jeho další vnímání a úroveň péče (= starání se) o něj – jak to také může dopadnout, lze aktuálně sledovat třeba v případě včerejšího požáru podkarpatského kostelíka svatého Michala v zahradě Kinských.
Vy už víte, proč ten kostel shořel?
Co do historické hodnoty bych výtopnu nesrovnával s mostem Karlovým, ale spíš s mostem Vyšehradským. Ten se taky možná někam přesune. Je ho škoda, ale holt to jináč nejde. Může to však skončit přijatelným kompromisem – zachováním původní stavby na jiném místě.
A jakou vidíte souvislost mezi přesunem kostela a jeho požárem po devadesáti letech od přesunu?
přesně tak. nejsme v US, abychom kdejakou sto let starou boudu chránili jako cennou historickou památku. protože pak nebudeme moci dělat vůbec nic nikde…
Sám jste to správně ohodnotil v první větě.
No jestli to chtějí zachovat, tak by to měly pořádně zrekonstruovat a vyčistit od toho bordelu, co je tam navozený. Současný naprosto nereprezentativní vzhled je příšerný, jestli se s tím nebude nic moc dělat, tak už by to bylo lepší i zbourat.
Fakt už je důležitější dojem než podstata? Pane jo…
Tak není, to je vidět na Vyšehradě. Ale bohužel ta podstata tam už moc dlouho nebude.
Beru, že bourat to kvůli zázemí asi nutné není. Na druhou stranu mi ale přijde absurdní, aby se blokovalo nějaké překládání ulic či měnilo celé dopravní řešení kvůli tomu, že tam je jedna hala a dvůr. Ano, asi by jim to zkomplikovalo život a museli by někam stěhovat část exponátů, ale to podle mě jaksi není důvod pro to omezovat takhle zásadní dopravní stavbu. Velmi vytížená D5 končí betonovýma zábranama a křovím, resp. semaforem. Každé ráno tam jsou kolony. Pokud není možné vyřešit tam bez zdržení projetu to napojení nějak jinak, bohužel by asi měly zájmy spolku být podřazeny zájmu… Číst vice »
Mně zase přijde absurdní kvůli neutuchajícímu roztahování automobilismu postupně likvidovat vše ostatní. Víte vůbec, nakolik přeložení té ulice souvisí či dokonce podmiňuje celou stavbu? Kolikrát je to naprostá, v pohodě jinak řešitelná blbost. Že by zrovna tahle slepá ulička nějak zásadně ovlivňovala tu Vaši vysněnou autodráhu… Kolony tam budou stejně, protože ty jsou i na tom okruhu. Jo, možná se posunou o kus dál. Potíž je v tom, kolik lidí tak neodbytně „musí“ do města autem.
Psal jsem „pokud to není možné vyřešit bez zdržení“. Samozřejmě jestli je možné rozumně vyjít vstříc bez negativních dopadů na stavbu, je to jedině dobře.
Roztahování automobilismu je možná problém, ale tohle není ten případ. Jde o projekt, s kterým se v nějaké podobě počítá od 70-80. let. O tunelové na Zlíchov se pak mluví od 90. let. Myslím, že je na první pohled patrné, že současné ukončení D5 je provizorium, byť bohužel už desítky let.
V 70. letech právě byl největší rozmach bezhlavé výstavby infrastruktury pro auta ve městech, to není zrovna nejlepší argument.
A co je nejlepší argument? Zavřít silnice a postavit tam zahrádky? A lidi ať jezdí na sdílených elektrokolech?
Ukončením radiály na Zlíchově, kde už jsou kolony dnes, se toho zase tolik nevyřeší.
Vyřeší to, že ty kolony nebudou stát lidem pod okny na Radlické, ale někde, kde to nebude tolik vadit. Podobně jako Blanka.
Ve svý podstatě je to pěkný zázemí pro vláčke, a RR už není potřeba auta se budou nakládat na elektrokola a převážet po cykloztezke.