Vysokorychlostní vlaky skončí v poli za Bratislavou, vznikne tam nová stanice

Bratislava hlavná stanica. Foto: ŽSRBratislava hlavná stanica. Foto: ŽSR

Ve městě Stupava má vyrůst koncové "servisní nádraží", které uvolní kapacitu na hlavní stanici.

Slovenský ministr dopravy Jozef Ráž popřel spekulace o přesunu bratislavské hlavní železniční stanice z centra do Stupavy. Na polích u 15 kilometrů vzdáleného města přesto nové nádraží vyroste, plánuje se tam úplně nová přestupní stanice se zázemím pro údržbu, odstavování a obraty souprav.

Aktuálně probíhají tyto činnosti související s povahou koncového nádraží na bratislavské hlavní stanici, která však již kapacitně nedostačuje. S jejich přesunem do Stupavy se v budoucnu uvolní prostor například pro zastavování vysokorychlostních vlaků ze zemí V4.

Právě vysokorychlostní vlaky by měly do Stupavy přes hlavní stanici zajíždět. Ukázala to studie proveditelnosti, která danou variantu považuje za nejvýhodnější. Ze Stupavy mají tyto soupravy pokračovat dále do Česka.

Prostředky na novou „servisní stanici“, Rážem pojmenovanou jako Bratislava-Západ, chce ministr získat z evropských fondů určených na vysokorychlostní tratě.

„Stanice Západ bude novým přestupním bodem. Umožní nám vytvořit novou infrastrukturu, zázemí a hlavně nové seřadiště vlaků. Dnes je hlavní stanice koncovou stanicí a všechny vlaky, které tam zastaví, čekají, než znova odjedou, čímž blokují přepravu,“ uvedl šéf Železnic Slovenské republiky (ŽSR) Alexander Sako.

ŽSR už od slovenského ministerstva dopravy dostaly za úkol zrekonstruovat hlavní stanici, v blízké době by měl být vyhlášen tendr na zhotovitele projektové dokumentace.

Tagy Bratislava Bratislava hlavná stanica slovensko VRT vysokorychlostní tratě
120 komentářů