Vysočina zavedla nové expresní spoje. „Dotovaný“ autobus jede přímo proti komerční lince

Autobus společnosti Auto-Bey. Foto: Auto-BeyAutobus společnosti Auto-Bey. Foto: Auto-Bey

Dopravce vnímá krok kraje jako pokus o likvidaci konkurence.

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Něco jako rychlíky a spěšňáky by měli udělat mezi autobusama všude, protože kde není vlak, tak ty Budy jsou jak taxíky co staví u každýho patníku, no hrůza, holt chtějí nahnat lidí zpět do aut. Trasu která trvá půl hodiny autem od domova přímo do prace nikdo nepojede hodinu a půl busem a ještě s přestupem. Chtělo by to zrychlit ty spoje, zavest nějaké rychlobusy. U vlaku to jde, tak proč ne u busu, to i ten zametač co uklízí silnice jede rychleji. Takže návrat zpět do auta. Ten čas navíc mi nikdo nezaplatí.

Petr

Naopak tímhle rozvrstvením přibudou přestupy (pokud někdo nebydlí na zastávce „rychlíku“) a bude se muset řešit jejich návaznost. Ale jinak souhlasím, mělo by být několik kategorií, ne každý chce vymetat všechny vesnice. Něco jako v Praze 337 versus 406 cestou do Benešova i když ty jedou po jiné trasenebo dřív 332/5/7 versus 426 (+- možná o nějaké číslo jinak), ty jeli po stejné trase a stejně se vyplatilo na tu 426 počkat, protože cestou ty zastávkové předjížděla, od té doby se to změnilo a tahle linka asi už neexistuje. Ono podobně je to na cestě do Průhonic, kde můžete jet… Číst vice »

Ota

že o veřejné dopravě na Vysočině jsou většinou jen negativní zprávy, čím to asi je? 😁

Karl vB.

Tak třeba zrovna tuhle, že byl zaveden rychlý autobusový spoj, který cestujícím na 35 km mezi TR a JI ušetří 10 min. osobně považuju za zprávu z kategorie pozitivních.

xyz

„dopravce Trados-Bus ze skupiny ICOM transport“

TRADO BUS.

„Trados“ neexistuje – leda tak Tredos, ale ten rozhodně není z ICOMu.

L.B.

Tento dopravce uvádí, že nikdy nikoho na zastávce nenechal.. to je vtip ne? Zrovna naposledy co jsem jela do Prahy vůbec nepřijel na autobusové nádraží do Třebíče a skupinku 20 lidí nechal čekat zbytečně. Nikdo nepřijel. Žádná funkční infolinka a dle ostatních na zastávce to nebylo poprvé.

Josef Petrák

Jestli to není tím, že jezdí ze zastávky *U autobusového nádraží* a ne z AN.

hobbysta

Provozovatel AN asi chtěl, aby dopravce za použití AN něco platil …

xyz

Zajíždění na AN lze brát jako zbytečně zdržující ve chvíli, kdy bus stejně obsluhuje X dalších zastávek v Třebíči.

Mmch. myslel jsem si, že role AN v Třebíči bude dávno upozaděna poté, co vznikl dopravní terminál u vlakového nádraží.

Srov. např. s H. Brodem, kde původní autobusák úplně zanikl po dokončení dopravního terminálu pro linkové busy u vlakového nádraží.

hobbysta

Znáte Třebíč dobře? Já sice příliš ne, ale vím, že. nádraží AN je tam v centru, kdežto ten terminál ne a musí se k němu do kopce – to je rozdíl od HB, kde AN i vlakové nádraží byla vždy blízko sebe.
A jen pro upřesnění: ten spoj AUTO_BEY do Prahy začíná v Třebíči u AN a žádné další zastávky ve městě neobsluhuje.

xyz

HB: 750 m https://mapy.com/s/fehoporuvu

Třebíč: asi o 100 m více.

O. K., v HB je to víc po rovině.
Nicméně stranou toho Auto Bey, tak úplně stejně tak do kopce je to tedy v Třebíči k vlaku, který žádnou další zastávku v centru nemá.

xyz

… ale jinak máte pravdu https://portal.cisjr.cz/Down.aspx?f=pdf/L172101_250910_633147.pdf a omlouvám se za chybné předjímání, které tím pádem činí tento spoj pro jízdy z Třebíče hůře použitelným bez ohledu na existenci objednávaného spoje.

Nicméně z JŘ také vyplývá přítomnost „paragrafů“ i nějakého toho „půlměsíce“, srov. s jinými komentáři, že tento dopravce dosud taková omezení neměl.

Aleš Kratina

Ale to je klasika. Tito dopravci nepustí korunu navíc, zastavují na veřejných zastávkách na ul. Sucheniova a na provoz přilehlého autobusového nádraží, kde jeden vjezd stojí pouhých 40,- Kč nepřispějí vůbec nic. Vlastník autobusového nádraží, kterým je Město Třebíč, musí platit úklid, provoz wc, elektřinu, informační kancelář, údržbu. Majitelka firmy se rozčiluje, ale vysávání veřejných rozpočtů tímto směrem jí nevadí.

xyz

Za provoz WC tam lidé platí – bez ohledu na to, zda jedou autobusem či ne.

Mimochodem to město to tam začalo provozovat po zajímavé anabázi, kdy tam nakonec několik týdnů nezajížděl ani TRADO BUS, že.

P. S. V té informační kanceláři je pracovník placený/zaměstnávaný kým?

xyz

… takže provozovatelem autobusáku je nakonec městský úřad poté, co „raději zrušil“ smlouvu s vysoutěženým soukromým provozovatelem.

A co se týče „vysávání veřejných financí“, tak majitelka firmy nedostává z veřejných rozpočtů v tomto směru ani korunu (ne, žádný městský úřad její firmě nic neposílá). Na rozdíl od… https://smlouvy.gov.cz/smlouva/6559619?backlink=ds0b9

Josef Petrák

😁 ja se jim nedivim, ze hledaji uspory a zrovna kolem poplatku za AS/AN jsou velke vasne. Snesitelna vyse jizdneho je dana. Kdyz nascitate poplatky po trase, zaplati je 2-3 cestujici na spoji. Nekde to vybira klidne i konkurent na trase a nemate za to garantovane nic – zachod procestujici? neni, nebo plati extra. cekarna? nekdy zadna nebo nedostatecna oteviracka. chtit po info kancelari vic nez aby tiskli listky z amsu a obcas lidem rikali nepravdive informace? pche. vylep jizdni radu? mnohdy jsou s tim caviky, i kdyz a kdyz to “zapomenou”, tak za to stale nesete jako dopravce zakonnou… Číst vice »

xyz

https://www.youtube.com/watch?v=KCOvyKTUPa8

Váš předřečník krátce poté, co – raději, poté, co regionální spoje TRADO BUS na autobusák přestaly zajíždět po změně nájemce (na což když předtím občané na FB „Město Třebíč“ upozorňovali, že může hrozit, tak je pracovníci úřadu ujišťovali, že to určitě ne, že licence platí do 12/2019, no nedodali, že i během platnosti licencí se dají linkové jízdní řády upravit a toho i TRADO BUS využil) – převzal provozování autobusáku městský úřad.

Karl vB.

Na rozdíl od mnoha jiných si myslím, že ten jeden pár spojů zde hojně nazývaný „výstřel“ není náhodný, ale je to dobrá poloha rychlého spojení z Třebíče ráno do školy (k doktorovi, na úřad…) v Jihlavě a odpoledne zase rychle zpět. Nově zavedený rychlý spoj v atraktivním čase odlehčí přetíženým „vymetacím“ spojům. Jedná se o rozšíření stávajích 24 spojů linky VDV 420 (766420) o jeden. Jako cestující budu spokojený, že na jedné cestě ušetřím 10 min. Na rozdíl od pana „Studý Chudent“ si nemyslím, že by toto rozšíření mělo dopravci TRADO/ ICOM přinést nějaké zvláštní obohacení. http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L766420_250831_403967.pdf Navíc odpoledne kolem… Číst vice »

hobbysta

A když si v IDOSu rozkliknete detaily jednotlivých spojů – myslím ty dva ranní, kritikou toho odpoledního nemá smysl se vůbec zabývat – tak zjistíte, že každý z nich má jiná podstatná mezilehlá zastavení, takže ani ÚHOS nemá vlastně relevantní důvod nijak zasahovat: u dálkového spoje do Prahy navíc ani není důvod předpokládat, že by měl „vykrádat“ regionální frekvenci, a z minulosti je známo mnoho příkladů, kdy dálkové linky získaly licenci právě jen s podmínkou, že nebudou přepravovat určitou (regionální) frekvenci.
Myslím, že stěžovatelé by měli být více pamětlivi pořekadla, že když se píchá do lejna, tak páchne.

Jan Levínek

Vlak R11 to jede 43 minut. Nejrychlejší bus 45 minut (Autoexpres). Vzhledem k ranní špičce a provozu na komunikacích bych jako objednatel upřednostnil vlak. Tady asi fakt není důvod jít proti konkurenci, jak v podobě Auto Bey, tak MD.
Takže nic jiného, než krajem prošustrované prachy.

Svojšín

Ono taky záleží, kam v tý Jihlavě chcete apd.

xyz

A odkud z Třebíče jede.
Pokud ne z Domků, ale z Nových Dvorů či Boroviny, tak najednou už je vlak na tom mnohem hůř.

hobbysta

No, právě – a to zjevně majitelka firmy AUTO-BEY podcenila, a teď se zbytečně vzteká. Autor textu přitom vůbec nepřipomíná třeba další podstatné parametry, například: – obyčejné jízdné z Třebíče do Jihlavy u toho „dálkaře“ činí 60 Kč (jen z AN na AN), ale podle tarifu VDV lze tutéž cestu pořídit za 58 Kč, ovšem s tím, že jízdenka platí 180 minut a v té době i na veškerou MHD v Třebíči i v Jihlavě, – „dálkař“ má sice v j.ř. i zastávku „Třebíč, Hotel Atom“ (dokonce jako výchozí zastávku linky), takže licence na linku platí minimálně i tam, ale… Číst vice »

PetrH

Teď třeba vlak nejede vůbec, dle idosu výluka až do 13. prosince a náhradní autobusová doprava…

xyz

Přinejmenším do 13. 12.
I kdyby trvala dále po 13. 12., půjde o nové výlukové opatření – v rámci nového GVD, platného od 14. 12.

Svojšín

Teď se dívám, že Autoexpres přidává od 1.10. další pár spojů Třebíč – Praha.

Traveller

Koukám, že na Vysočině nepomohla ani změna krajského vedení… Otřes jak za Shreka z ODS, tak za Kukly z ANO.

N.N.

Posledně jmenovaná strana má likvidaci malých firem přímo v programu.

Traveller

No tak abych to uvedl na pravou míru, tak… 1. ANO jako strana nemá v programu likvidaci malých firem, ale dohled nad tím, aby firmy nepodváděly. EET mi přijde spravedlivá a ne likvidační. 2. V regionální politice více než na straně záleží na lidech, kteří za ní v daném kraji kandidují. Např. u nás v Královéhradeckém kraji, když byl hejtmanem Červíček z ODS, byla situace tristní. A že nám před volbami začaly jezdit nové RegioPantery? To tu bylo už před těmi volbami předtím, když byl ještě 1. náměstkem, pak se stal hejtmanem, vrátil nám Bdmtee a nové RegioPantery objednal až… Číst vice »

Jan Sova

Červíček, to byl ten policejní prezident co veřejně oplakal, když ho odvolali, jestli se nepletu….

Traveller

Ano, byl to on, jestli byl jako policejní prezident stejný jako hejtman a radní pro dopravu, tak se fakt nedivím že ho odvolali.

Otto

hromadná doprava na vysočině, to je kapitola sama pro sebe. Téměř kamkoliv jedu, vidím stejné (polo)prázdné autobusy, z čehož vyplývá, že se odpovědní úředníci při plánování jízdních řádů zaměřili na skutečné potřeby obyvatel…
Stejně jako krajský úřad, to je stát ve státě, na jehož (ne)fungování má hejtman + rada (ať už jsou z jakékoliv strany) vliv stejný, jako na cenu zeleniny v Horní Voltě.

Honza

(Pár let zpátky) Vysočinu, kraj žijící hodně z turistů, autobusy jsou garantovány „pro studenty a pracující“.
V pracovních dnech jezdí ráno a okolo 17h. V pátek ale už ve 13h – to se vrací úředníci, přece na ten póvl nebidou čekat 🙁
V nepracovních jen vlaky. „Chudí“ turisté nejedoucí autem kraj nezajímají (o pracovnících o víkendu taky ne).

Marek Janík

Jediný zrychlený spoj v celé 766420 a zrovna přesně v 7:00. Kde Icom, tam levota.

Tomáš Záruba

Jo, ze zrovna tou dobou je poptávka silná a ma to tedy smysl, to je vážně překvapující. 🙂 Jinak teda jde předpokládám o rozhodnutí objednatele, takže nějaké “drápky icomu” jsou tak nějak mimo mísu.

Marek Janík

Jistě, a v 6:20 poptávka silná není?
Zcela určitě není žádné spojení mezi objednatelem a Icomem, jak víme z minulosti 😀

Zlámalík

Rozhodnutí objednatele po dohodě s Icomem, tak jste to chtěl napsat…

dopravák

Podobné rychlíkové spoje jedou do Jihlavy i z jiných směrů, a všechny s příjezdem okolo 7:40 – ze Žďáru (což není Icom), z Humpolce (ten jezdí už hodně dlouho), z Pelhřimova (+z HB je spěšný vlak) a teď se tedy nově přidal z Třebíče. Obdobně po 14. hodině zpět jedou rychlíky do všech jmenovaných sídel.
I na těch ostatních linkách jsou to jediné, nebo jedny z velmi mála rychlíkových spojů.

Leinad

Já obecně nejsem proti tomu, aby byla v závazku třeba celá Ex1.
Otázky jsou, kolik má objednavatel platit (není důvod aby to bylo víc než se vybere na jízdném), v kolik má jet první a poslední.
Jenže systémově mít linku v taktu, ne „náhodně“ udělat výstřel jedoucí přesně proti komerčnímu spoji.

Num

Přesně objednávat jen vecerni spoje nebo přidělovat sloty ve špičku za povinnost odjezdit ten večerni. Současný model, kde dotujeme expresni vlak ale autobus ne je silně diskriminační nejen vůči autobusovým dopravcům, ale i lidem z měst kam expresni vlaky nezajíždějí (Jihlava, Liberec, Karlovy Vary…) ale města s koridorem dotovanou expresni vrstvu mají (České Budějovice, Brno, Olomouc, Plzeň…)

Zdenda

V kraji ,kde vládne ANO se tomu divíte

Caprad

Já se zeptám jinak – jak často je ten komerční spoj vyprodán?

Sch

Stejně jako Libereckék kraji není existence spoje ve veřejné službě důvodem k zákazu komerční linky, tak není možné zavádět zavazkovou dopravu v přímé konkurenci komerčních linek.
Jednak to skutečně narušuje hospodářskou soutěž a druhak je to plýtvání prostředky daňových poplatníků.
Ostatně i stát na trase Ostrava Praha provozuje zavazkovou dopravu, ale s jinými parametry než soukromnici.
Je několik řešení, jak to kraj mohl udělat čistě, ale ono to ministerstvo nějak rozlouskne.

Tomáš Záruba

Problém je, že když z A do B “tou dobou něco jede”, neznamená to ještě zajištění služby mezi A a B.

troglj

Možná, že to není plýtvání, ale obráceně. Třeba se ve špičce vybere na jízdném více než náklady a tím se do integrovaného systému naopak přispěje.

Tomáš Záruba

Až ten komerční spoj bude jezdit v tarifu VDV, jízdní řád respektovat návaznosti v systému, provozně bude podřízený (případnému) krajskému dispečinku nebo garantovat čekání na přípoje, vozidlo splňovat standardy VDV a především bude (např. bankovní zárukou) garantovat nějakou minimální “výpovědní dobu”, tak má morální nárok si na něco stěžovat. Takhle je to v rovině “bé bé, oni nám komplikují vyzobávání rozinek, já chci zpět devadesátky…”, sorry jako. Je vůbec s podivem a mohou být hodně rádi, že nedostali do licence paragrafy na vnitrokrajské cestující.

noerf

Problem je, že pokud zlikviduje kraj nedotované spoje, bude potřebovat více úředníků na objednání dotovaných spojů a jejich kontrolu a i vratky od dopravců.
Když budou jezdit nedotované spoje nebudou třeba úředníci.

Tomáš Záruba

Ale houby, to zaprvé vůbec nehrozí a i kdyby, jestli je úředníků 7 nebo 9 není zásadní. Jestli je doprava provázaný organizovaný systém (ano, v daném kraji dlouho nebyla i tak, ale casy se mění), nebo jezdí v rámci toho jak náhodně komerčním dopravcům vyjdou izolované oběhy nebo podle tržeb v nějaké hlavní relaci, to je dost zásadní rozdíl.

Josef Petrák

„Je vůbec s podivem a mohou být hodně rádi, že nedostali do licence paragrafy na vnitrokrajské cestující.“

😀 totální zákaz vnitrokrajské přepravy je něco, co by jistě dokázali zdůvodnit tak, aby to prošlo přes 111/1994 Sb. a odvolačky.

Frantík

Ale oni to dostanou, jenom až si budou žádat znovu o licenci, protože tou dobou už pojede krajské spoj.

hobbysta

Proč myslíte? Podle mě to vůbec není třeba – hlasovat budou cestující podle toho, jaké jim připraví který z dopravců, to úplně postačí.

Leinad

A došlo snad k pokusu o jednání o integraci dané linky do VDV?

Josef Petrák

To by se kraj musel dělit o tržby a IDSky aktuálně mají brutto smlouvy jako svatý grál. Ať to stojí co to stojí.

dopravák

A to se nějak vylučuje? V IREDU a IDOLU jsou taky brutto smlouvy v regionální dopravě a někteří dálkoví dopravci mají své komerční „nedotované“ linky do systému tarifně integrované – tzn. to opravdu není o tom, jestli je regionálka brutto/netto, jak se nám tu snažíte podsunout. Naopak, kdyby byly smlouvy v regionálce netto, tak by taková domluva mezi komerční a regionální dopravou nebyla možná už vůbec, protože by se s tím komerčním dopravcem nedělil kraj, ale jiný dopravce. A kdyby ty smlouvy v regionálce měly být netto, tak by buď jízdní řády dělal objednatel – ale to by bylo ve… Číst vice »

Tomáš Záruba

Jak to mám vědět? Bylo by samozřejmě asi nejlepší se domluvit, ale ona je asi otázka, jestli by to v dnešní době nenarazilo třeba na ZVZ.

xyz

Máte to vědět do té míry, že rovnou píšete o „bé bé bé(y)“ ze strany dopravce.

Tak když to nevíte, tak je docela zvláštní, že rovnou kriticky pohlížíte na nedotovaného dopravce.

Tomáš Záruba

Berte to prostě jako jistý předsudek, s podobnými vychcánky a jejich PR mám holt až příliš zkušenosti.

A. Mikulka

Tatíček Dopravní Diktátor promluvil.

Zlámalík

Ala na Vysočině nejde o to, aby se z rozpočtu kraje ušetřilo, ale o to, aby ICOM nahrabal co nejvíc. Tady jsou prostě ještě devadesátky. Vysočina je studený kraj, tady i doba zraje pomalu…

Studý Chudent

Ona ta vazba mezi tamní ODS a panem Kratochvílem – který je náhodou sponzorem strany, a rovnež náhodou byl v minulosti omilostněn Klausem – je asi celkem silná

Kubrt

To je možný, ale ODS je v kraji momentálně v opozici.

Scotty

Tak to je fakt zlý. Zvlášť když na kraji vládne ANO, SPD a komunisti.

N.N.

Ale notak, víte kolik času mu zabralo vymyslet takovouhle pomluvu?

dopravák

A všiml jste si, že ve většině oblastí na Vysočině už jsou nové smlouvy s výrazně nižší cenou za kilometr? Na těch se už moc nenahrabe… Zrovna linka Třebíč – Jihlava je pod Třebíčskem (=Trado, člen koncernu Icom), ale o domovské Jihlavsko Icom přišel…

Zlámalík

Všiml a jsem tomu rád. Ale pak se vždy objeví nějaký kopanec proti.
Byl bych třeba i pro, aby spoje IDS JMK zajížděly dál na území kraje Vysočina – nejkřiklavjější je ukončení „Ibalginů“ linky S3 v Křižanově, když do okresního města Ždáru je to jen o 25 km dál.

Tomariero

Tam je to ale kvůli podmínkám dotace která tam to zajíždět i neumožňuje, stejně jako třeba za Letovice.

Tomáš Záruba

Takže přímo raději z vesnic než z VM?

xyz

Z VM by především bylo ideální, aby vlak navazoval už od R z HB, resp. až na R do HB.

Tomáš Záruba

Tady někdo zaspal 10 let…

Zlámalík

Tady někdo bydlí a vidí, co mu jezdí u nosu. Nebýt IDSJMK, můžu si koupit kravku a povoz.

Happy

Jeden pár expresních spojů je trapný a naprosto nesystémový. A kdo kraj nutil, aby linka 420 mezi Třebíčí a Jihlavou obkroužila kde co? Měla jet přímo přes Okříšky a Brtnici a ne dalšími závleky…

dopravák

V pracovní dny (kromě pozdního večera) má dvě úseky, kde nejede přímou trasou, a sice okliky přes Kněžice a Petrovice. Petrovice, to je skoro nic, jen několik set metrů navíc. Kněžice pravda nejsou nic moc (několik km navíc + horší cesta), ale zase to není, že by obkroužilo kde co. Oproti minulosti je na lince méně různých závleků a dost se posílila. Dříve tam byly například i spoje přes Heraltice, Novou Ves apod.

Elvis

No je to nehorázné na začátku školního roku nasadit autobus v 7 hodin, aby se děti dostali na 8 do školy 😀

Jméno

Pokud je těch dětí tolik, proč to musí být dotované? Pokud jsou cílem děti, pak přece není problém zavést školní autobus/mikrobus.

Tomariero

Protože soukromník to může kdykoliv bez varování zrušit a naopak kraj to z ničeho nic nezavede.

synergo

To je stejná logika, jako kdybychom zavedli státní pekárny, protože ty soukromé s tím mohou kdykoli praštit.

Jméno

Co je tohle za argument? To by měl pak kraj provozovat i supermarkety, protože co když je soukromní uzavře…

kubisek

Všechno jde. Příklad je třeba linka Litoměřice – Praha. Nejprve provozoval BusLine na vlastní triko. Po Covidu přestali jezdit lidi v množství takovém, aby se to rentovalo, ale to spojení se ukázalo, že je potřeba hlavně pro obce po trase. No tak DÚK a PID tuto linku jakože „převzali“. Tady, když by to soukromník zavřel, nic nebrání krajskému úřadu tuto linku, resp. pár spojů zavést skoro ze dne na den.

Elvis

Tak dotace je tam v uvozovkách, předpokládám, že tam platí krajský tarif, který je leckdy výhodnější pro cestující.
Pokud má systém krajské dopravy fungovat, tak je asi legitimní požadavek a zájem cestujcích, aby spoje jezdili v nejexponovanější časy.

Jméno

No ale v nejexponovanější časy bude jezdit i soukromník ne? Vždyť jeho zájmem je také převézt co nejvíce cestujích.

josef.selepa

A proto jezdi dotovaný autobus prázdný. Než něco napíšete raději si o tom něco prectete

Leinad

Nesystémový výstřel. Kdyby jel takový spoj každou hodinu a z toho se jednou trefil do času komerce, je to něco jiného, než když proti náhodnému výstřelu komerce je nasazen náhodný výstřel závazku

jyřýk

Mě zaráží, že Auto Bey nemá mezi Třebíčí a Jihlavou žádné omezující podmínky, ikdyž jede třeba v pracovní dny v 7 ráno, kdy jezdí jeden dotovaný spoj za druhým…

Leinad

Já považuji za nesmysl, že takové právo existuje. Kdybych chtěl jet přesně souběžně s objednaným spojem, proč ne.

jyřýk

Ale existuje a téměř všechny kraje toho využívají a zneužívají. Jak toho Auto Bey dokázali, to je záhadou…

Fujtajblik

U nás v Královéhradeckém kraji to tak je. Pokud chce komerční spoj brát cestující z bodu A do bodu B, může pokud jiná dotovaná linka jede více než hodinu před a to samé i nejméně hodinu po odjezdu toho komerčního spoje. A argument je jednoduchý. Berte, že kraj musí zajistit obslužnost všech obcí. Mezi hlavními body A a B se ale nacházejí i další zastávky, do kterých jezdí taky pár lidí, ale je to minorita. Pokud by jezdil i komerční rychlíkový spoj, všichni by jezdili mezi body A a B tímto spojem, protože je o 5 minut rychlejší. Kraj by… Číst vice »

Frantík

Ale ne pravidelní cestující na integrované jízdné

N.N.

Pokud opravdu jezdí jeden dotovaný spoj za druhým, tak přímá linka do Prahy v počtu 1 autobus přece nemůže rozhodit IDS, aby se musela omezovat nebo dokonce zakazovat.

Fujtajblik

Přímá linka do Prahy může jezdit dál, ale cestující bude nabírat jen v relaci Třebíč-Praha nebo Jihlava-Praha. Ne v trase Třebíč-Jihlava, kde jsou objednané dotované spoje v rámci obslužnosti kraje Vysočina. Komerční spoje mají být dálkové, pro přepravu na delší vzdálenosti a ne konkurovat místním např. do 30 km.

Josef Petrák

Akorát, že mnohdy ti samotní dálkoví cestující nemusí stačit, aby se dálkový bus zaplatil. Kraj škrtne místní frekvenci, přestane to vycházet, zruší se spoj úplně a hurá do aut. 🙂 to přece všichni chceme.

hobbysta

Což ovšem není tento případ: kraj přece soukromníkovi nezakazuje vozit v dálkové lince i regionální frekvenci, ale jen v rámci svého IDS objednal pro tu „svoji“ místní frekvenci jeden pár zrychlených spojů na lince zařazené do IDS, které N.B. ani nezastavují všude tam kde ten „dálkař“. A ranní cestující z Třebíče do Jihlavy má možnost si vybrat, kdo jim vyhoví více, což je přece právě ta všemi vychvalovaná a užitečná konkurence, a do aut nemusí naopak vůbec nikdo.

jyřýk

Já si to nemyslím, píšu, jaká je realita.