Výpravní budovu v Bohumíně čeká další rekonstrukce, některé části jsou v havarijním stavu

Nádraží Bohumín. Pramen: Správa železnicNádraží Bohumín. Pramen: Správa železnic

Cena může přesáhnout 100 milionů.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej L.

Ukázkový příklad neschopnosti státu se starat o majetek. Ne že by to v soukromých rukou dopadlo lépe, jen mě mrzí to, jak se přistupuje k jednomu z nejkrásnějších nádraží v celé republice. Rekonstrukci interiéru načaly v nultých letech tohoto století České dráhy jakožto předchozí vlastník, ta však nikdy nebyla dokončena. Dodnes je interiér obložen již dávno zastaralými obklady. Až je mi studno z toho, jak zanedbaný je stav čekáren v pravém i levém křídle budovy… obsolentní interiér, ohavné staré lavičky… (obměna mobiliáře, jak se píše ve článku, skutečně proběhla, ale v minimálním rozsahu a pouze na nástupištích – všechny lavičky… Číst vice »

M 474 003

Dopadne to jako v Kladně.

jan táborský

Demolice nic víc

koriandr

A postavit novou a moderní??? Jestli jo tak souhlas..

Peter

A na co? Těch par lidí obslouži obyč příspřešek a ty pochybné existence ktere se tam schovavají před deštěm…

Aquinas

„existence ktere se tam schovavají před deštěm“
To myslíte cestující čekající na spoj?

Peter

Asi jste tam nikdy nebyl, jinak byste věděl co se tam potuluje za existence

jan táborský

ano novou světlou moderní

Zesp

Já jsem se tam předloni zrovna octnul za takové vcelku normální bouřky. Začalo tect na první peron snad kolem všech podpůrných ssloupu.Zacaly se tvořit velké laguny vody a slevaly se. Přitomne zaměstnance z přízemních provozních místnosti to nevyvedlo z míry. Popadli připravené smetany a rutinně začali vodu vyhrnovat do kolejiště… Zatéká sem stále více, ale nikdo to neřeší, řekli mi na můj dotaz, zda je to často… Takže za mě s rekonstrukcí souhlas…

David

Jak byste za deste cekal na autobus? Taky by bylo treba mit k tomu budovu vetsi nez je mistni skola?

Aquinas

Ono už je bytů dost? Pak chápu, že není potřeba žádné další vytvářet a je možno se připravit o prostředky které by z pronájmu takových bytů přicházely do rozpočtu.

javr

První nástupiště včetně zastřešení se loni kompletně rekonstruovalo.

Ondřej L.

Jak zde již zaznělo, přidávám se, první nástupiště bylo loni zcela zrekonstruováno.

alesl

Generální oprava budovy probíhala v letech 1989 -1995. Po 30 letech už mnohé věci jsou za zenitem.

Peter

Vyhozené peníze… celou tuhle stanici konečně zrušit

Aquinas

A pak bude zbytečná další a další a další až tady nezbyde nic. Ale chápu, že některým lidem stačí přístřešek z prefabrikátů, nejlépe bez stěn aby do něj bylo vidět a mohlo do něj ze všech stran foukat a ideálně i bez lavičky to aby si tam někdo náhodou něchtěl ustlat.

Peter

Ta stanice je přeceňovaná, tady úplně stačí pár peronu na S-bahn. Dalkovka tu vůbec stsvět nemá

Lukyn

Stanice je využívána jako depo, to je účel její velikosti, dokážete si představit přesunout všechno co tam probíhá někam jinam kde je větší vytíženost cestujících?

Peter

Kdyby si dráha odpustila to hraní si s vagóny, nesmyslné a přežité výměny lokomotiv bylo by lépe… a důvod proč stavět v takovéto dědině není vúbev žádný

Janek

Tak ty jsi odborník jako já jaderný fyzik. Vůbec tomu nerozumíš, tak si ty své moudra strč do …

Ondřej L.

Stanice Bohumín je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v celé republice, zadruhé je to jedno z největších dep a údržbových středisek u nás (ČD i SŽ). Je to naprosto klíčový bod pro přechod do Polska, mají zde zázemí všichni dopravci a jejich vlakové čety. Žst.Bohumín výborně slouží svému účelu i co do dálkové dopravy, tak co do regionální dopravy obyvatelům Bohumína. V neposlední řadě je to jedno z nejkrásnějších nádraží v celém Česku… Jste normální?

David

33 měsíců a jen 100mio? Fakt jim tam nechybí nula? Nebo výběrko bude o SŽ přirážky vic a do ty miliardy to zvednou vícepráce?

Sem Hokynz

V režimu D&B, takže polovinu doby zabere projektování a stavební řízení ….

javr

Ta před pár lety opravovaná fasáda už taky není v nejlepším stavu a v některých místech opadává.

Aquinas

No tak to je výborné. „Bohumínskou výpravní budovu již Správa železnic v minulých letech opravovala. Vyměňovala se okna, obnovila se fasáda nebo došlo k proměně vnitřní dispozice či obměně mobiliáře. “ „Správa železnic připravuje další opravy výpravní budovy na nádraží v Bohumíně. Vypsala veřejnou zakázku s názvem „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Bohumín, 2.etapa. Cílem této stavby bude odstranění velmi špatného až havarijního stavu některých dřevěných nosných konstrukcí stropů a prvků krovu, a to buď celkovou výměnou, nebo sanací. “ Víte co mě zaráží? Že nekdo opraví fasádu, vymění okna a udělá rekonstrukci v interieru, aby ponechal ve špatném stavu… Číst vice »

Karl vB.

Je zřejmé, že kvůli rozpočtu byly předchozí opravy dělány pouze „na pohled“, asi jako Hošticích, když chtěli pro Italy opravit mlýn a měli na to jen „15k Kčs“. Tak se udělalo pouze to, co oko veřejnosti vidí. Teď, když už hrozí, že kulisy spadnou, tak se z rezervy na havárie na Bohumín vyhradilo 100 mil. Kč. Vzhledem k výši té sumy to nic víc, než odstranění havarijního stavu nepokryje. Podobná „šetřicí zvěrstva“, i když asi menšího rozsahu se dějí i v privátním sektoru. Byl jsem kdysi v zázemí jedné regionální pobočky, kam se klient už nemá oficiálně dostat a byl… Číst vice »

Aquinas

Jj. A pak se tam ten co maloval kulisy ožral a povídal si s Leninem 🙂