lot
Infrastruktura Silnice

Výpadovku z Liberce na Děčín a Hrádek opraví Strabag a Eurovia, oprava začne na konci měsíce

Silnice I/35 mezi Libercem a Chrastavou u Bedřichovky. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Silnice I/35 mezi Libercem a Chrastavou u Bedřichovky. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Řidiče v Libereckém kraji čeká od 20. června finančně největší oprava v letošním roce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne s rekonstrukcí povrchu na silnici I/35 mezi Stráží nad Nisou a Chrastavou. Zakázku za 237 milionů korun bez DPH získalo sdružení firem Strabag a Eurovia. K velké opravě dochází 15 let poté, co byla silnice dokončena.

Začátek akce na jedné z nejvytíženějších úseků silnic v kraji je naplánován na 20. června, celá akce potrvá až do roku 2022. V letošním roce dojde k obnově krytu v levém jízdním pásu směrem na Děčín, středový dělící pás bude sloužit k převedení dopravy v jednotlivých úsecích. Během opravy komunikace bude doprava vedena v pravém jízdním pásu v režimu 1 + 1. V roce 2021 a 2022 bude následovat rekonstrukce pravého jízdního pruhu, kdy bude doprava převedena na již zrekonstruovaný levý pás také v režimu 1 + 1 a střední dělící pás poslouží opět k přejezdům. Jde o celkem 7,3 kilometru dlouhý úsek, součástí akce bude i výměna mostních závěrů celkem u 12 mostů, protihlukové stěny budou dodatečně opatřeny pruhy pro zabránění střetu s ptactvem.

K rozšíření silnice došlo před patnácti lety, kdy se z původní dvoupruhové stala čtyřpruhová v celém úseku, ve stoupáních je pětipruhová. ŘSD už dříve vysvětlilo, že důvodem prakticky kompletní rekonstrukce je výrazně větší provoz, než se počítalo, zejména u nákladní dopravy.

Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové byly při rozšíření podkladové vrstvy tvořeny z nestmelených materiálů – štěrkodrtí. „Na nové části silnice byla konstrukce vozovky navržena na dopravní zatížení odpovídající prognóze z doby projektování zkapacitnění silnice. Skutečný vývoj dopravního zatížení předmětného úseku silnice těžkými nákladními vozidly, které má rozhodující vliv na životnost vozovek, předčil původní prognózu,“ vysvětlila Ledvinová. Hlavními příčinami bylo otevření nového hraničního přechodu na silnici č. 35 v Hrádku nad Nisou pro neomezený provoz, nižší dopravní výkon v železniční nákladní dopravě a všeobecně zvýšený nárůst intenzity provozu těžkých nákladních vozidel.

Vzhledem k původním technologiím, které byly použity při zkapacitnění komunikace v roce 2003, bude nyní použita recyklace za studena, což znamená promíchání nestmelených vrstev s pojivem cementu a asfaltové emulze, díky čemuž budou podkladní vrstvy stmelené. Současně s obnovou krytu budou také vyměněny stávající elastické mostní závěry, které již neodpovídají současným normám a předpisům a budou nahrazeny ocelovými profily s tělem z konstrukční oceli a hlavou z nerezové oceli. Rekonstrukce levého jízdního pásu tak bude probíhat v celé délce opravovaného úseku v km 10,441–17,715.

Letos má být po dobu oprav uzavřen exit 17 do Stráže nad Nisou, navazující úsek Londýnské ulice od křižovatky se silnicí 01327 po okružní křižovatku s I/13 bude uzavřen 2 týdny od počátku rekonstrukce, kde dojde k výraznému urychlení opravy a následně zpětnému převedení dopravy.

Na exitu 14 do Machnína a Chrastavy bude z levého jízdního pásu otevřen pouze sjezd, nájezd bude uzavřen a výjezd z Chrastavy bude pro účastníky silničního provozu umožněn na exitu 12, kde nebude povoleno sjíždět.

U Stráže nad Nisou má dojít také k položení nízkohlučné vrstvy asfaltového koberce.

Opravovaný úsek silnice I/35 u Liberce. Foto: ŘSD
Opravovaný úsek silnice I/35 u Liberce. Foto: ŘSD
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiri

Eurovia, to se to bude zase vlnit 🙂

Ajemgut

Zbytečná investice do zastaralé a neefektivní automobilové dopravy

MlB

Až bude stát železnice, po které půjde dát PHA-LBC za hodinu, tak se o tom můžeme bavit 😉

Jakub P

Načasování na stejnou dobu jako rekonstrukce té křižovatky se sjezdem na Jablonec naznačuje, že ŘSD se nejspíš rozhodlo v následujících dvou letech Liberec odříznout a vyhladovět.

Jiří Kocurek

Je to pár roků dozadu, kdy takhle ŘSD spolu se SŽDC obléhalo Brno. Byla výluka na železniční trati Brno – Vyško i Brno – Tišnov.
https://storage.googleapis.com/os-motormix-1/editor/full/91139.jpg

Jiří Šrámek

Pašeráci už skupují vaky a čistí stezičky přes hory.

Jan Matoušek

Ještě se dá jet přes Výpřež nebo Rašovku. 🙂