Autobusy Doprava ve městě

„Výměna“ dopravce v Jablonci. Jízdenky u řidiče, BusLine odmítá vrátit 6 autobusů

MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: www.iidol.cz
MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: www.iidol.cz

Společnost BusLine LK přebírá od soboty 26. ledna provoz jablonecké městské hromadné dopravy, na autobusových linkách končí oficiálně Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ). I když fyzicky budou jezdit po městě stejné autobusy se stejnými řidiči, jednu změnu sobota přinese.

Lidem nebudou platit papírové jízdenky, které si dosud koupili v předprodeji. Nově budou platit jen ty vydané u řidiče bez přirážky.

„Cestující, kteří mají nakoupené jízdenky od DPMLJ v předstihu, si je budou moci v řádu několika týdnů vyměnit a budou o tom zavčasu informováni. Automaty na jízdenky budou od soboty vypnuté,“ uvedl Jablonec nad Nisou na svém webu. Předplatného jízdného a jednotlivého jízdného zakoupeného prostřednictvím karty OPUSCARD se změny nedotknou.

BusLine už v Jablonci dlouhodobě jezdí, ale dosud pod DPMLJ. Loni BusLine vypověděl smlouvu pro DPMLJ, který se snažil zajistit náhradu, soutěž ale zůstala u antimonopolního úřadu. DPMLJ se ale dosud Dopravním sdružením obcí Jablonecka (DSOJ) nedohodl na ukončení rámcové smlouvy na provoz MHD v Jablonci a blízkém okolí.

BusLine bude jezdit v Jablonci bez soutěže. Agentura ČTK uvedla, že podle primátora Milana Kroupy (ANO) to bude za cenu 68,80 Kč za kilometr. „Zatím to bude na základě objednávky, kterou vypracovali právníci. Je to v maximální částce 300 000 eur (7,72 milionu korun) dle evropských směrnic,“ uvedl primátor. Do té doby, než vyčerpají celou částku, chce mít  (DSOJ) s BusLine novou smlouvu. Při objemu stávajících plateb jde o zhruba dva měsíce.

Rozchod neprobíhá ale rozhodně idylicky. DPMLJ už vyzval společnost BusLine LK, aby mu vrátila šest autobusů, které ji zapůjčila pro provoz v Jablonci. Jde o autobusy značky Tedom pořízené za přispění evropské dotace. „Odpověděli nám, že nám je nevrátí. Mají čas do dnes do půlnoci, poté podnikneme příslušné právní kroky,“ řekl předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek.

Mluvčí BusLine Nikola Bradíková už dříve uvedla, že firma odmítá odpovídat na dotazy deníku Zdopravy.cz. I přesto byla firma znovu oslovena s žádostí o vyjádření. „Na pronájem těchto autobusů má BusLine s DPMLJ řádně uzavřenou smlouvu, která má jasně stanovenou výpovědní lhůtu. Řídíme se tedy pouze touto smlouvou. Autobusy budou Dopravnímu podniku vráceny v souladu s platně uzavřenou a dlouhodobě plněnou smlouvu,“ uvedla Bradíková.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Boss Kuchynka
Host
Boss Kuchynka

Velká škoda, už žádná jízda z Liberce tramvají a dál autobusem na jednu jízdenku, byť dostupnou pouze v automatu na nádraží a fuhrerově. A hlavně těch Meron na 18 kč, některé dokonce byli na zlevněné za 4 kč.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Dobrý den, sháním jízdenky z Meron klasických automatů, nemáte…?

Jaklik
Host
Jaklik

Pak ať se nikdo nediví že lidi jedou radši autem, 🙂

Ondrys
Host
Ondrys

To mi nikdy nešlo do hlavy, že v Liberci jezdí Busline na linkách MHD pro DPMLJ a zároveň v Jablonci jezdí autobusy od DPMLJ provozované firmou Busline. Prostě logika… Také by mě zajímalo, z jakého titulu nechce Busline ty Tedomy vrátit, když můžou nasadit autobusy co se jim uvolnily z Liberce…

Dash9
Host
Dash9

To je proto, aby nebylo na první pohled patrné, kam tečou peníze. Čím komplikovanější vztahy, tím menší šance se v tom vyznat. Každopádně pokud nevypověděl DPMLJ smlouvu na ty TEDOMy v reakci na vypovězení smlouvy BUSLINem na zajišťování výkonů, a ten pronájem je pořád platný, tak jim to asi BUSLINE sám od sebe vrátit nemusí. Důvod by mohl být například ten, že autobusy z Liberce nelze hned nasadit v Jablonci, protože se musí nejprve přezbrojit odbavovací systém. A to může v závislosti na dodacích lhůtách komponent nějakou chvíli trvat.

T.H.
Host
T.H.

Takže za sedmdesát a ještě s rizikem pozdějšího vymáhání „přiměřeného zisku“, ať už je to cokoli :). Mirek to má pořešený…

Partneři



CSCARGO