Výluky vyhání lidi z veřejné dopravy, stěžuje si Liberecký kraj
Stanice Hrádek nad Nisou, stav 2.12. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Výluky způsobily podle kraje i odliv lidí z cyklobusů.

Výluky způsobily podle kraje i odliv lidí z cyklobusů.
tak to je přece jasný, ono je někdy hezké, že se staví, ale ten styl, to opravdu člověk raději bere auto. Pak veřejná je spíš pro ty co nemají nemůžou autem…
A uzavírky silnic nebyly? Tuhle si tu někdo stěžoval na jejich souběh s výlukami na železnici…
Proto stavíme i nové mezinárodní koridory, aby výluky s NAD mohly pokračovat. Každý od dráhy to hájí, a zároveň usilovně mlčí o tom , jak to má být konkurenceschopné dálnici…
Tak asi dráhu prostě rovnou zavřít, co by se stalo? Nic, když se stejně půl roku nejezdí pro údržbu?
A výluky jsou i na nových tratích, viz třeba Uničovka nebo kdekoliv…
To jsem viděl na trati přes Havířov. Kdo mohl jezdil autem. Ono mít 2 roky jednokolejku, buď směr Albrechtice, nebo Bartovice byl fakt masakr. Narvat tam OS, Sp a žlutého. Zpoždění celý den, přípoje ujeté, obraty co nestíhají jízdní řád. Ono chodit každý den do práce pozdě, to dostane zaměstnanec kartáč. Jo, bohužel, dost lidí to odradí.
Jasně, vždyť i na 12 km se dá paralyzovat dprava na roky (letos zuby, pak rošt Kořenov – Harrachov, následně zabzař Tanvald – Kořenov (nebo možná Harrachov st. hr., pokud někdo dostane rozum).
Fiha, to je zjisteni … doufam, ze si na tom aspon nekdo udelal habilitaci
Já beru jako pozitivum, že to aspoň někdo začal veřejně tvrdit, snad se v tomto ohledu něco přihodí. Ale asi i tak ne.
Jako že by SŽ začala plánovat i s ohledem na dopravce a cestující?
A zadal si aspoň kraj do nových smluv, že u dlouhodobých výluk chce autobusy s odbavením? Jako to chtěl třeba PlK u Domažlicka.
Jel jsem několikrát vlakem ve výluce. Lidi, kteří nastupovali do autobusu v místě, kde není pokladna, se průvodčí nenamáhal, aby tyto cestující zkasíroval. Např. s ČD z Turnova do Rovenska u dobíhajících cestujících, kteří dobíhali mimo výpravní budovu nebo na dalších zastávkách po trase. Pak se nelze divit, že tržby jsou nižší.
Kdo jezdí pravidelně, ten má paušál. A že v přeplněném vozidle nejde efektivně lustrovat každého, to bych průvodčím nevyčítal.
Dobrá správa by měla poukázat na to, že je přece ve světě úplně normální zastavit provoz na jeden až dva roky na hlavních tratích a minimálně na tři měsíce každoročně na vedlejších.
Za ty zlepšené parametry to přece stojí a cestující si rád počká, až pojede stejnou dobu stejným vlakem na opravené nádraží, kde sice nic nefunguje, ale nemusí se bát, že by vybočil z chodníku…
Hlavně musíme opravit všechna nádraží a pak je uzamknout a mít je jen pro okrasu. Dát ven před ně lavičku a koš a hotovo…pro potěchu zraku jde sž snad dále jak npú
Nadrazi jsou kostely moderni doby…
Lavičku na které se dá nastydnout i v létě, vlastně se na ní moc sedět nedá.
Snad zpráva, ne…🙄
Správa od slova spravovat (síť železnic). Vy v té větě vidíte nějakou návaznost na slovo zpráva? 🙂
Také si SŽ v nedávné době nabrala 10 novych mladých ambiciózních kádrů pro vymýšlení PR, které odvede pozornost od podstatných věcí.
IDOL je bohužel po zdražení v porovnání s cenou benzinu, která je dnes nižší, než např. v letech 2012-2014, prohrávající. A platy jsou úplně jiné než před 13 lety. Podobně na tom bude od ledna Praha, kde skokově zdraží o 20-30%.
Dojíždím denně Liberec – Hrádek a zpět a mám roční síťovku za 10k. Na to bych se autem v životě nedostal.
Jj pro celoroční jízdenky to snad vyjde všude výhodněji. Jen si vezměte, jakou jste měl výplatu v roce 2012 a jakou teď.. A cena PHM je (bohužel) nižší než cca v roce 2012.
Dokud si města nezačnou bránit své pozemky a nechat si za parkování tučně zaplatit, nikam se nepohneme.
Liberec jde nevyužívání VHD hodně naproti. Roky, kdy jsi měl 2 minuty po konci parkovacího lístku botičku se změnily na totální chaoz. Kdy auta stojí kdekoli/všude. Bez přehánění, když nezablokuješ tramvaj nikdo nic neřeší.
Takže souhlas. Navrácení IAD k normálnímu, kontrolovanému, stavu bude znamenat návrat lidí do VHD.
To je možné jen, pokud auto nemáte. Jinak je to prostě náklad navíc.
Auto už mám, takže tenhle náklad nepočítám. Ani na údržbu a opotřebení, protože ho potřebuji na spoustu jiných věcí.
Ale za 10k jsem schopen ujet trasu Hrádek-LB a zpět 155x. A když k tomu připočtu pohodlí „ode dveří ke dveřím“, tak moje volba by byla naprosto jasná.
Praha stále 10 Kč denně.
Tento zcela pravdivý komentář vytáčí některé jedince evidentně do běla. A když už v té Praze nemůžou žít, aby si i oni mohli tuto vymoženost za 10 Kč denně užívat, tak aspoň vztekle dávají mínusy. Někdy bych ty vaše narušené hlavičky chtěl vidět zevnitř, holenkové 😀
Holenku, ne každý potřebuje jezdit po Praze denně. A pokud už někdo potřebuje častěji kombinovat s autem, pojede jím možná i tehdy, kdy by si jinak koupil třeba jen dvoupásmovou jízdenku za 20 korun, kdyby mu ovšem v té Praze na ta dvě pásma platila… Zřejmě pak těch magických 3650 korun za rok nezabírá natolik, aby ulice byly méně ucpané. Ano, bude v tom do značné míry i nově opět zdražené příměsto, které kolikrát místo vlaků nabízí akorát autobusy do těch samých kolon, jen bez přestupů a rizika ujetí přípojů. Asi ta roční sama o sobě není tak perfektní tah.… Číst vice »