Výluka v Bubnech se protáhne na pět měsíců. SŽ se hájí přípravami na filharmonii a prioritou tramvají
Provizorní objížďka nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Dlouhou pětiměsíční výluku kritizují dojíždějící. Podle SŽ jsou komplikace dány novými požadavky.
Dojíždějící by měli být rádi, že byla kvůli jejich pohodlí postavena provizorní kolej, která umožnila provoz po dlouhou dobu během stavby. Navíc byl pod provizorní kolejí postaven propustek, aby vznikla dříve pěší propojka mezi Dělnickou a Veletržní. Důvody delší výluky jsou opodstatněné. Každý normální člověk to chápe.
Předpokládám, že autor měl v této větě na mysli Bubenské nábřeží, ne nádraží 🙂
„Další z požadavků pak souvisí s omezením a následným zastavením provozu tramvají na Libeňském mostě, kdy se z Bubenského nádraží stala jediná objízdná trasa. „
Fakt se divím, že ředitele Svobodu SŽ ještě neměl nikdo odvahu vyměnit. To bude jako v Motole a všichni se pak budou divit. Že pane ministře Kupko – pardon, Vám vlastně vyhověl s VRT u Líbeznic😀
Systém „Motol“ funguje v celém státě, jen v Motole se nechali chytit. 😀
Pro pohodovy hudebni zazitek bude jeste treba vyresit nadskakovani vlaku a metra na svarech s taktem hudby.
No, užijte si to, my od Lysé si to budeme tři roky šlapat pěkně ze sedmýho…
A to je dobře nebo špatně? Já myslím, že jedině dobře.
Sedmý na Hlaváku, nebo na Masně?
SŽ nyní prosazuje na příští rok kompletní uzavírku Masaryčky kvůli stavbě nového zastřešení, takže by v Holešovicích končila i S1
A co třeba na hlavním ?
Tam už se to nevejde, už teď tam jezdí S2 a S3
Hovada fakt.
To je jak Výtoň a nádraží Smíchov, které je na roky rozkopané
Udělat se to musí, tak co?
A prosazuje to SŽ nebo Penta,pro svojí stavbu?
Jestli Penta pro sebe staví zastřešení MasNy, tak všechna čest, a ať si tu výluku klidně udělaj
Nevíte někdo jak to vypadá s přeložkou TT u Vltavské?
Na základě informací z IPRu zatím není na pořadu dne.
Svatební cesta se protáhla na 20 let, tetu Evu už jsme neviděli. 🙂
Trochu smutné, že na památkově chráněný viadukt a architektonicky zajímavé nádraží navazuje tak ohavná estakáda uprostřed města.
Bud budou peníze na architektonickou soutěž a nebo modré zábradlí, si vyberte.
Vždyť je to tisíckrát lepší než ten hnusnej násep, kterej tam byl předtím. Navíc se to obestaví, tak to ani nebude vidět tak, jako třeba nové spojení. Navíc od viaduktu odděluje estakádu poměrně moderně řešené nádraží
Je pravda, že ale třeba železniční most přes ulici Dukelských hrdinů mohli aspoň odložit kamenem. Ten beton je hrozně strohý bez jediného okrasného prvků.
Sprejeři zařídí 😬
Proti tomu ošklivýmu a nízkýmu nosiči reklamy, co tam byl předtím, mi to přijde jako docela pokrok i esteticky.
S ulicí Dukelských hrdinů máte naprostou pravdu, ten most a nyní estakáda vždy tvořil a tvoří slavobránu na Výstaviště, bránu celé městské třídy. Původně kamenné obložení z nárožních kvádrů a kyklopského zdiva bylo na mostních opěrách, takže to k místu patří. Ty čtyři pilíře by snad šly obložit dodatečně.
Je to úplně klasická železniční estakáda, na obloucích a pilířích, s dělenou římsou, kamenně šedá. Mohlo to být mnohem horší.
nevíte někdo co se myslí tím nadzvednutím mostu přes nábřeží? Ten se přeci rekonstruoval ve stejné době jako celý viadukt a nedokážu si moc představit jeho nadzvednutí s ohledem na navazující viadukt přes řeku. Zákonitě by tak trať na něm musela vést do kopce – laicky řečeno. Myslel jsem že právě most je kompletně hotový a už se s ním nebude nic dělat.
To bude, asi 20 cm. Při reko viadukt to nějak nezvládli…
Pokud se jedná o 20cm, tak mě napadají dvě otázky:
1, proč nestačí dosypat štěrk?
2, i 20cm je pro vlak velký schod – tedy se kolej bude muset zvedat dál nad řeku do ztracena – beztak jen dosypáním štěrku…
Jedná se o podjezdnou výšku toho mostu. Dosypáním štěrku pouze zvednete koleje…
Štěrku se naopak právě ubere
V softwarovém inženýrství je „feature creep“ běžný, že se pořád přidávají nové požadavky, protože je to „snadné“. Údajně je v tomto ohledu těžší než stavební inženýrství, protože tam by je s takovými požadavky poslali někam…
… jak se ukazuje, SŽ tyto hranice boří.
Na druhé straně, pokud posoudíme alternativy, tak toto je v dané situaci nejlepší řešení. Jinak se tady zase bude remcat, že se to neudělalo najednou a chybí koordinace.
Když zákazníkovi vyvíjíme novou verzi softwaru, tak během celé té doby obvykle nemusí mít odstavený systém – v tom je ten rozdíl.
To sice nemusí, ale po nahrání nového softwaru se kolikrát ta odstávka udělá. Jako cca 4-5 roků zpátky u UniCredit Bank, kdy byl jejich nový systém v podstatě nepoužitelný a horko těžko se po týdnu vraceli na starý systém. S tím, že část klientů čekala na vrácení peněz i několik týdnů.
Považuji za obrovskou chybu, že se most přes Partyzánskou nezbourá a nepostaví nový, o několik metrů delší. Pod most se nevejde oddělený jízdní pruh pro IAD směr výstaviště a dochází k blokování tramvají před světelnou křižovatkou. Chodníky jsou úzké a cyklo nemá ani milimetr prostoru pro sebe. A výměna mostovky značí, že změna velmi dlouho nepřijde… Promarněná příležitost
Přesně tak. Několikrát jsem se tady dotazoval, jaké jsou s mostem plány. Železnice zde tvořila více než století bariéru. Je potřeba toto vyřešit, aby horní a dolní Holešovice konečně srostly.
Proč vlastně nemůžou jezdit vlaky až na Masaryčku? Při opravě Negrelliho viaduktu tam jezdily.
Protože se rovnou pracuje i na Masaryčce.
To je jediné pozitivum, že alespoň ty dvě stavby zkoordinovali.
Proč nemužou na hlavák?
Však můžou, ne?
Teoreticky ano, prakticky by pravidelně hnily na Balabence a dost možná by pak nestíhaly obrat. Hýbat s časovou polohou spojů od Roztok do Kralup prakticky nelze, protože přípoje v Kralupech na jednokolejných tratích a autobusových linkách, které mají další návaznosti po trase (Nová Ves).
Kapacita tratě. S4 by na/z hlaváku překážela vlakům do/z Vysočan. Z hlaváku jede v X.10 R10, X.15 S22, X.40 S3 a v X.46 S2. Opačně tam nějaké kolize jsou taky. A hýbat moc s grafikonem nejde. S3, R21 – návaznosti ve Všetatech , Mladé Boleslavi, Turnově, S2/22 je zase svázaná jednokolejkou mezi Lysou a Milovicemi a uzlem v Nymburce.
A do toho se ještě občas připlete R20 a Ex5 od Holešovic.
To je další věc. Nehledě na fakt, že Ex5 a v podstatě teď díky výluce u Bohušovic i R5 a R20 trpí na časté nepravidelnosti, které by S4 při vedení až na hlavál způsobily více škody než užitku.
Teď se daří S4 z Holešovic vyjíždět celkem na čas.
Priority chamradi z Dobré správy: 1. ŽELEZNICE – Velká, Posvátná a Nedotknutelná. 2. Konta kamarádů z České Třebové, Žiliny, Pardubic a golfu. 3. Konta dodavatelům a jejich ochrana před nezdravou konkurencí 4. Zájmy úřednické aparátu v Dlážděné. … 99. Cestující veřejnost.
Někde mezi 4. a 99. je zuřivě mínusovat jakýkoliv příspěvek kritizující tu přeci naprosto jedinečnou a zcela nedotknutelnou Správu.
Myslím, že k tomu, abych dal mínus nějakému blábolu , nepotřebuju být zaměstnancem SŽ.
Franto ty furt chcípáš a ne chcípnout.
I na to jednou dojde, nebojte.
Jinak Vás ale musím vyzdvihnout za perfektní argumentaci ke kvalitě práce Dobré správy a zejména oceňuji, jak důsledně se vyhýbáte výrokům ad personam. Touché!