Výluka metra, odklony tramvají, delší intervaly. S prázdninami startuje v Praze řada uzavírek

Oprava tramvajové trati Karlovo náměstí – Lazarská. Foto: PIDOprava tramvajové trati Karlovo náměstí – Lazarská. Foto: PID

Prázdninové opravy a stavby se dotýkají vedení většiny pražských tramvajových linek.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milanb

Logicky krok by byl dat plnou palku za listek pro studenty počas prázdnin když kvůli nim jsou delší intervaly

Filip Jirsák

Jo, aby jich jezdilo ještě méně a intervaly byly ještě delší.

Jiří Kocurek

Ideálně celoročně, aby taky celeoročně nejezdili a byly kvůli nim (teda jejich absenci) intervaly prodloužené celoročně. A tričko naruby, to je teď in.

leos

Spojka mezi linkami C a D – to jako že vlak z C bude pokračovat jako D, aniž by cestující museli přebíhat skrz stanici? Nebo to bude jen bez cestujících, jako když se metro obrací třeba na smíchovském nádraží?

Michal M

Bez cestujících, jako když metro jede z C na A.

leos

To jsem nevěděl, že jde.

Juraj

Nejen, že to jde (C/A mezi Vyšehradem a Nám. Míru, C/B na Florenci), ale dlouhé roky se tak navážely soupravy na linky, které ještě neměly vlastní depo.
https://www.metroweb.cz/metro/mapy/mapa.html

Vždy ale bez cestujících.

P_V

Hudeček to chtěl udělat s cestujícími, aby ušetřil za stavbu stanice Pankrác. Než se prověřilo, že by to kapacitně nestačilo, už to bylo zabetonované v územním rozhodnutí. Proto budou na D jezdit stejné vlaky jako na C, a nešlo uplatnit různé nekompatibilní zlepšováky.

Frantík

Jak kapacitně nestačilo? Jakože bez stanice Pankrác?

A teď už ta propojka bez cestujících?

Juraj

Nestačilo by to proto, že každý třetí vlak by místo na Kačerov-Chodov-Háje jel do Krče, Libuše a Písnice.
Tzn. nejenže by déčko od začátku mělo zbytečně zastropovanou kapacitu, ale navíc by to snížilo dnešní kapacitu céčka, což je blbost.

Twix

Co přesně znamená, že tam budou jezdit stejné soupravy?

Filip Jirsák

Že se nakoupí stejné soupravy pro C i D, M1 se přesunou na B a získané soupravy z B se posunou na A.
Ovšem není to nutnost kvůli tomu staršímu plánu na D jako větev C, a už vůbec ne územního rozhodnutí. VŘ na soupravy ještě nebylo vypsáno, takže by nebyl problém vypsat VŘ jen na soupravy na D. Ale je ekonomičtější nakoupit rovnou na D i C, protože budou levnější – a nové soupravy pro pražské metro stejně budou potřeba, protože reinkarnovaným 81-71M stejně bude pomalu končit životnost.

Y.K.

Ne, spojovací trať, pro technologické účely, stejně jakou jsou mezi C a A (I.P. Pavlova – Mírák) a C a B (Florenc)

Gregyros

Výbornej nápad začít s výlukama během sokolského sletu, nezastavovani XC na zastávce Na Jelenach raději bez komentáře

Frantík

Že ta XC/800 vůbec obsluhuje skoro všechny zastávky, kterými projíždí ? Buďte za to rádi.

„Zastavovat“ bych moc neříkal když na znamení má být všechno.

A slet bude až po výluce metra ne?

Gregyros

Přípravy na slet začínají již zítra…

Gregyros

Copak se Vám nelíbí?

Martin

Naopak, je blbost zastavovat na každé zastávce. Je to záhrada za metro, nikoliv doplněk k místní obsluze. Seznam obsluhovaných zastávek u X-C by si naopak zasloužil ještě víc proškrtat. Protože právě to zastavování u každého patníku se nejvíc podepisuje na jízdních dobách….

Frantík

Když je zájem?… na 800 je na Chodově těch zastávek víc a nějaké se právě jenom projely.

Gregyros

Já mluvím o XC

P_V

Škoda že ty tramvajové výluky nepočkaly na skončení výluky metra.

Juraj

Ono by to fakt moc nepomohlo. Jediné místo, kde se výluka metra a tram překrývají, jen PP-Pankrác, a tam se stejně staví už od dubna.

Filip Jirsák

Výluky se nemusí překrývat – někdy se vyplatí jet při výluce úplně jinou trasou. Ale ta výhoda by byla malá, asi menší než nevýhoda z posunuté tramvajové výluky.

starší pán

X35 proč? Ať jdou pěšky.

Juraj

Hlavně ti na vozíku, že?

Frantisek X

Cožpak vozík, ten může kolikrát už i vlastní silou jet, ale třeba takoví lidé o holích, nebo jen čistě hůře pohybliví…

starší pán

Jestli mají peníze na bydlení v centru Prahy, že si jistě mohou objednat TAXI. Není žádný důvod zavádět autobusovou linku.

Filip Jirsák

A lidé, kteří v centru Prahy nebydlí, ti tam MHD nesmí používat?
Důvod pro zavedení autobusové linky je jednoduchý – aby ta oblast byla obsloužena MHD, úměrně počtu lidí, kteří se v té oblasti pohybují a nákladům na tu MHD.

starší pán

Pán je ekonom?

Filip Jirsák

Ano. Ale v tomhle případě úplně stačí být trochu všímavý člověk, aby vám došlo, že ne všichni jsou mladí, zdraví a krásní.

Frantík

Výluka výluky hehe.