Dopravci Mimořádné události Železnice

Vraťte pomalou jízdu, žádaly České dráhy SŽDC dva dny před nehodou. Marně

Vyprošťování nákladního vlaku po nehodě u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje
Vyprošťování nákladního vlaku po nehodě u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje

Jen dva dny před vykolejením nákladního vlaku u Mariánských Lázní obdržela Správa železniční dopravní cesty dopis, v kterém České dráhy žádají o úpravu způsobu, jakým je řešeno označení snížené rychlosti na trase přeložky. SŽDC návrh odmítla.

České dráhy tak reagovaly na stížnosti několika strojvedoucích, podle kterých přišli o jednu pojistku v podobě písemného rozkazu. Existenci dopisu potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. „České dráhy obdržely podnět od strojvedoucích ve věci označení rychlosti a bezpečnosti drážního provozu na stavbě železničního nadjezdu u Mariánských Lázní. Tento podnět jsme 26. července postoupili k posouzení SŽDC,“ potvrdil Šťáhlavský.

ČD poukazují na stav, kdy strojvedoucí přišli o jednu z pojistek, jak nepřehlédnout návěst na 30 km/h. „U strojvedoucích vzniká mylný dojem, že stavební práce již byly ukončeny, pomalá jízda odstraněna a místo je nyní sjízdné plnou rychlostí. Tento postup provozovatele dráhy nám nepřijde úplně vhodný. Nejedná se přeci o trvalou změnu, byť zde dočasnost trvá třeba i několik měsíců. Chtěli bychom požádat o vedení takových míst jako „přechodných“ omezení s uváděním do písemných rozkazů,“ uvedly v dopise.

Správa železniční dopravní cesty odpověděla za necelé dvě hodiny. V dopise vysvětluje, že ponechá současný stav. „Stav byl prověřený na úrovni Oblastního ředitelství Plzeň, SŽDC postupovala podle předpisů a dala dostatečný prostor všem dopravcům, aby se včas seznámili se změnami v uvedeném úseku,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Komunikaci mezi ČD a SŽDC přinášíme v plném znění bez uvedení jmen zaměstnanců

Dopis ČD

Dobrý den,
prosíme o prověření stavu, případnou nápravu (opatření) a vyjádření ke zjištěné situaci strojvedoucím (již upozorněno více strojvedoucími) v běžném provozu dne 16. 07. 2019:

V úseku Chodová Planá – Mariánské Lázně bylo změněno původní omezení traťové rychlosti na 30 km/h v km 422,060 – 422,300 (dle TTP) z režimu „pomalá jízda“ do režimu „rychlostník“. V uvedeném místě se staví nadjezd pozemní komunikace a dráha je vedena ostrými protisměrnými oblouky po mostním provizoriu. Standardní traťová rychlost v předmětném úseku je (pro nedostatek převýšení 100/130/270 mm) 70/95/100 km/h. Uvedeným postupem provozovatele dráhy jsme se dostali do stavu, kdy zatímco dříve (při existenci pomalé jízdy) bylo zajištěno vnímání takto dramatického snížení rychlosti strojvedoucím dvěma způsoby (písemným rozkazem a návěstidly na trati), nyní jsme jednu pojistku (písemný rozkaz) odstranili. Vzhledem k tomu, že poznání traťových poměrů strojvedoucích platí 13 měsíců a běžně na této trati jezdí strojvedoucí letmo, ale též strojvedoucí, kteří sem zavítají v rámci svého turnusu jednou za 11 týdnů, záleží dost na tom, zda si strojvedoucí všimne předvěstníků Očekávejte traťovou rychlost – viz foto Chb_3. Pokud by náhodou byl vyrušen ze sledování trati např. přijímáním hovoru na radiostanici, nebo sledováním a řešením náhle vzniklé poruchy vozidla, a předvěstník přehlédl, nemusí dojít k okamžitému respektování nového rychlostníku (o výše uvedené změně není žádným způsobem zpraven). Navíc když tato informace není uváděna v písemných rozkazech (PJ byla uváděna), u strojvedoucích vzniká mylný dojem, že stavební práce již byly ukončeny, pomalá jízda odstraněna a místo je nyní sjízdné plnou rychlostí.

Tento postup provozovatele dráhy nám nepřijde úplně vhodný. Nejedná se přeci o trvalou změnu, byť zde dočasnost trvá třeba i několik měsíců. Chtěli bychom požádat o vedení takových míst jako „přechodných“ omezení s uváděním do písemných rozkazů.

Dále rychlostníky a předvěstníky NS jsou chybně otočené (viz foto Chb_1 a Chb_3). Dále upozorňuji na způsob zneplatnění rychlostníků v Plzni (viz foto Plz_1 a horní rychlostník 85).

Odpověď SŽDC

Dobrý den,

Reaguji na dotazy týkající se uvedeného místa omezení traťové rychlosti.

Změna způsobu návěstění byla projednána s vedením – GŘ NŘP odboru 11 a dle návrh byla podána v řádném termínu změna dotčených TTP tratě 713b Plzeň – Cheb. Způsob a metodika zpracování změny TTP předpokládá prokazatelné seznámení všech dotčených s konkrétní změnou.
Z našeho pohledu není tedy úplně možné vyhovět každému jednotlivému požadavku na zajištění vícestupňové kontroly. Je to obdobné jako když budete chtít řidiči auta tvrdit, že změnu v řízení křižovatky přehlédl, přesto že je řádně označena. Vzhledem k obavám o možnost přehlédnutí, přistoupíme raději k tomu, že budeme duplicitně a opakovaně zpravovat všechny vlaky o omezení, které lze vyřešit jiným způsobem.

Další pravda je, že vlastní rozkazy nic zásadního neřeší, stává se a dokonce dostáváme takové dotazy, že pokud je uváděno značné množství pomalých jízd, jsou jednotlivé depeše nepřehledné a obecně špatně pro strojvedoucí akceptovatelné.
Z poznatků na stavbě dále usuzuji, že zpravování písemným rozkazem pro strojvedoucí neznamená, že 100% musí omezit rychlost. Jde najít a dokladovat případy, kdy nedošlo k dodržení předepsaného snížení rychlosti přesto, že byl vlak zpravena na trati osazena příslušná výstroj (i v konkrétním místě přeložky tratě)

Z celkového řešení náspu usuzujeme, že změnu pomalé jízdy na rychlostníky lze ponechat. Pokud bude rozhodnuto z pozice vedení jinak bude tato příslušná změna provedena.

K závadám v označení uvádíme, že uvedené závady byly řešeny se zhotovitelem v den platnosti a byly odstraněny v nejbližší možné době po uvedení změny v platnost.
Zakrytí rychlostníku pro V130 na V=85 v žst. Plzeň je bohužel vlivem klimatických podmínek opravováno častěji, aktuálně byl stav prověřen a rychlostník řádně zakryt.

 

224 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

Můžete házet vinu na SŽDC jak chcete, ale vinen je jen a pouze strojvedoucí. Ano můžeme říct, pojďme vymyslet něco, co tuto chybu jedince pro příště omezí, navíc omlouvat ho tím, že tam dlouho nejel, je jako byste říkali, dopravce ho řádně neproškolil.

Přemek

Doufám, že se jednou nedostanete do podobně situace ja strojvedoucí, kteří ze změn návěstí usuzují na změnu stavu tratě. V tomto SŽDC zcela jasně selhala navíc s arogancí, že je to podle předpisů. Podle všeho tam žádná předzvěst na V=30 v patřičné vzdálenosti nebyla, to by fýrové nepřehlédli. Příště si laskavě své odsudky těch, kteří mají odpovědnost možná mnohem větší než vy, odpusťte. Děkuji.

Sandy

Víte, těch chyb je tam (a nejen tam) daleko víc, než si dovedete představit. Ten zásadní ale vidím v tom, že o práci strojvedoucího rozhodují lidé, kteří za kniplem v životě neseděli. Vůbec si pak nedovedou představit, co všechno strojvedoucí musí registrovat a s jakými problémy se musí při svých směnách vyrovnávat. Strojvedoucí vždycky byl a stále je poslední instancí, která může zabránit nehodové události (MU) a nesmí selhat. Jsou to ale také především lidé. Lidé omylní. Proto by mu také měla být jeho práce v zájmu bezpečnosti usnadňována, včetně zpravování o mimořádnostech na trati, odpočinků ve směně a mezi… Číst vice »

Dmk

Nerozumím argumentaci SŽDC, ty přirovnání jsou bláboly. Samozřejmě, že když změním režim řízení křižovatky, řidič zvyklý na něco jiného to snadno přehlédne. Kde autor/ka toho dopisu žije? Evidentně v kanceláři. Zdá se mi, že provoz řídí mamlasové, kteří v něm v životě nebyli…

VRT

Hm, když došlo k té nehodě v Brně, okomentoval jsem to, že „čím hůř, tím líp“. Myslel jsem tím, že na dráze musí dojít fakt k VELKÉMU průs***, aby to nahoře začali řešit. Ono totiž je skoro vždy možné hodit to na fíru, nebo prostě na někoho z provozu jako osobní pochybení. Jeden jednodušší jedinec (tuším, že měl přezdívku Rampa) to nepochopil, zval mě na férovku k němu před panelák do nějaké díry za Plzní, kde mi chtěl vysvětlit (nevím co). No prostě klasické vygumovaná existence. Nezbývá než celé zopakovat: on se fakt asi musí stát megaprůšvih, aby se to… Číst vice »

Dalibor

bojím se, že nepomůže. Již jsem tu nedávno připomínal Studénku – jakýá byla škoda? a Kolik mrtvejch? a co se stalo? NIC.

Jan

To je tá nehoda, ako sa všetci sťažovali na náročnosť obratov v Maloměřicích, ale na otázku, čo z toho museli absolvovať fírovia tých dvoch panťákov, čo sa tam ťukli, boli už všetci ticho?

Filip V.

Ono je to o něčem jiném. Řekněme že jeden nejmenovaný NGŘ si jako kvalitativní ukazatel své práce (podle kterého pak dostává i odměny) dá snížení kilometrů pomalých jízd. No, a jakým způsobem to probíhá vidíte všichni… Pomalé jízdy odstraněny, odměny jisté!

Dalibor

Myslím, že zde byla PJ nahrazena TOR z jiných důvodů. To co zmiňujete se týká PJ vzniklých z důvodů na infrastruktoře, toto je důvod výstavby mimoúrovňového křížení. Tj za tuto PJ se „trestný body“ nepočítají.

SZDC_amen

Velmi efektivní způsob informování o změnách v TTP vyjednali zástupci FSCR již před několika lety právě z důvodu nepřehlednosti a časové náročnosti v Děčíně u národního dopravce. V knize normálií je strojvedoucí informován o faktu změny v konkrétní TTP, což potvrdí v přiloženém podpisovém archu. Následně stačí prohlédnout za tím účelem založenou novou knihu změn TTP, kam se vkládají již pouze změněné listy v tom kterém TTP a navíc jsou jednotlivé změny barevně zvýrazněny. Odpadá tak nutnost studovat a hledat rozdíly v celé TTP, obzvlášť, když je najednou kolikrát změněno i sedm různých TTP najednou a má se s tím… Číst vice »

j.k.l.

To máte dobrej systém. Jedna věc je,že změna je v TTP označená jen křížkem vpravo, druhá věc, jakým způsobem se o tom strojvedoucí dozví. A rozkaz je hezkej, když ho dostane v Praze na celou trasu třeba až do Chebu.

Ketchup1970

Pane Sůro, velký dík za tuhle práci. Hlídací pes občas pokouše i pošťáka , ale zloděj se jej bojí a o to jde.

Přemek

Také přidávám velkou pochvalu za sledování této mimořádky, na níž má strojvedoucí sice přímý, ale asi nejmenší podíl.

Martin Vrba

“Je to obdobné jako když budete chtít řidiči auta tvrdit, že změnu v řízení křižovatky přehlédl, přesto že je řádně označena. “

Já se třeba vždy setkal při úpravě křižovatek s touto značkou https://g.denik.cz/24/26/na-jungmannovo-namesti-lze-nove-vjet-rudni-ulici-01-nah2_galerie-980.jpg případě touto http://www.przno.cz/userdata/articles/34/img_9465.jpg

Zelenay

Se hádají dvě společnosti, které mají stejného „vlastníka“ kdo za to může víc, až tak, že budou setřepávat odpovědnost, že já nic, já muzikant a celé to hodí na zaměstnance.
Pro nás ostatní cestující je nejpodstatnější kamerový záznam, tudíž medializace, který ukazuje celou serii pochybení a mlčky se to nepřejde a budou se dělat opatření na železnici a bude tam muset vlastník nasypat nějaké hrachy na modernizaci.

Milan

Vážení kolegové strojvedoucí, sáhněte(me) si do svědomí kolikrát jsme vrátili výpravčímu rozkaz pro jeho nepřesnost. Raději to neřešíme a jezdíme po paměti, než se dohadovat s výpravčím, který stejně rozkazy jenom tiskne, vytváří je někdo jiný podle ROV, a nesmí nic opravovat. Buďme důslední, neprebírejme je, pišme Hlášení strojvedoucího. Chce to sice koule, je to opruz, ale jinak to nepůjde. SŽDC si předpisy vytvořil pro sebe, aby se vždy našel viník jinde, při tvorbě jim je nikdo z dopravců asi nepřipomínkuje. Vzdyť strojvedoucí je pouze SAP.

Dalibor

chce to koule, vydržet opruz, protože toto je správná cesta!!!!

Tomáš

Souhlasím. Ale jen upřesňuji, že rozkaz V tvoří v počítači sám výpravčí, podle ROV. Nikdo jiný ho za něj nedělá.

Premek

Kdyby v počítači, ale často ho píšou tzv. ručně. A píšou ho pouze dle ROV – nebudou si zbytečně přidělávat práci a nebudou zavdávat kontrolním orgánům příčinu ke snížení odměn. Mám osobní zkušenost: stačí změnit pořadí slov a už je oheň na střeše.

Zdeny

Největší aroganci moci SŽDC vidím v naprosté ignoraci upozornění strojvedoucich dopisem ČD na nebezpečné místo. Zvládli odpovědět během dvou hodin. Jenom bych chtěl vědět, zda by měli tak čisté svědomí, kdyby to byl rychlík a v něm zahynul někdo z jejich blízkých.

Taky fíra

Jak pracuje SŽDC ? Dovolím si překopírovat odpověď na hlášení mého kolegy. Podotýkám, že náprava této pasti, která nebyla v souladu s TTP trvala SŽDC cca 10 dní od prvotního hlášení. Cituji : „Kolejová spojka byla pokryta návěstidlem pro el. provoz konec trakčního vedení ve směru doprava. Z důvodu nefunkčnosti občasných návěstí jsou návěstidla SpS Louky n.O. kryty výlukovými návěstmi pro el. provoz. Jelikož kolejová spojka byla po rekonstrukci posunuta směrem k Českému Těšínu návěstidla liché kol. skupiny neplatily pro kol. spojku. Samotná návěstidla kryjí pouze varianty jízdy po sudé a liché kol. skupině. Tuto anomálii si nikdo neuvědomil. Tímto… Číst vice »

Přemek

Chraň vás, Fýrové, sám Pán Bůh, co jej máte ve svém svědomí, to hlášení je ortel.

SZDC_amen

V souvislosti s návěstěním traťové rychlosti ještě připomenu story minulého roku, kdy se SŽDC rozhodla a přes noc umístila rychlostníky s 60 v Praze Balabence při průjezdu od Prahy Holešovic do Prahy hl.n. a obráceně. Nikomu to nikdo neřekl, nedávaly se rozkazy, prostě frčíte a víte, že včera jste jel 80Km/hod a druhý den vyjedete z oblouku a kouká na Vás 60. Tož teda prvotní šok, pak rychlobrzda, řešení radiostanicí, řízení Balabenky o ničem neví. Následující tři týdny si to mezi sebou říkáme, píšeme hlášení, nic se neděje, TTP beze změny. Celou dobu stroje vybavené AVV jezdějí přes toto místo… Číst vice »

JarynJarin

Do teď je to tam debilní. Je tam předvěst 60, přitom od Holešovic na Hlavní je 80. Pouze na Libeň je 60.

Přemek

Má někdo přesné info, zda na inkrmiminované trati byly řádně umístěny předzvěsti? Pokud nebyly, jakože asi ne, když si té V=30 všimli až když u ní byli, tak je to na žalobu na SŽDC.

kix

předzvěst tam byla..

V.N.

Sorry,ale připadám si jako v devatenáctém století. Já mám v autě zařízení,kdy se mi na displeji na palubce znázorňují projete značky na omezení rychlosti.Kdyz tedy jako řidič nezaznamenam tabuli začátek obce ,podívám se na displej.To nejde něco podobného zavést i na kolejích? Že když fira nezaznamená predvestnik, ihned mu tam začne něco pískat a případně i vlak sám automaticky zpomalí? Hrajeme si na to,že železnice je obrovsky bezpečná .Ale takto stěžejní věc je jenom o firovi,tabulích u trati a případně o nepřehledných rozkazech?

VRT

Ano, přesně tak to je.

K.S.

To je příliš high-tech na ně. 😀 Ona dráha má X desítek let vlastní systém ale ten právě selhává u takovýchto případů. Ono by to šlo řešit takovou menší GPS věcičkou, jenže ta nebude pořádně fungovat ve stanicích (přesnost), ale to by tak nevadilo, jenže by to někdo musel udělat, nabídnout to. Jenže i pak to bude potřebovat aktualizace a tam může být kámen úrazu. Denní upgrade mapy bude problém (řekněme že to nějak pořešíme něčím jako Git) v místech kde není dobrý signál. Někdo bude muset ty změny házet do počítače, atd. Jinak by se to dalo doprogramovat do… Číst vice »

Robin

Ano, toto zařízení už na železnici existuje a jmenuje se ETCS … bohužel kvůli nepřipravenosti především domácího průmyslu má jeho instalace roky zpoždění

Dominik

Ono, nestopnout v 90. letech vývoj vlastního systému, vždyť se začne vyvíjet ETCS, tak jsme dávno mohli mýt něco svého a možná i levnějšího jak ETCS.

Dalibor

které by bylo určitě kompatibilní se systémem který je ve vedlejších státech….

Dominik

Toť otázkou, jelikož jsme na náš systém začali vyvíjet, kdy se o ETCS teprve začalo mluvit (nebylo ještě ani ve vývoji), tak je možné, že by se jako základ pak použil náš, a nebo ne, oni by si udělali svůj a teď bychom se zase dohadovali jestli si nechat náš systém, nebo za draho přejít na ETCS.

Dalibor

Řekněte mi jediný případ, kdy západ přijal naše standarty.

Dan

„standarDy“ prosím

Dalibor

K úplné radosti mi stačí učit se stále nové předpisy a sledovat novelizace norem. Jsem ze staré školy, takže u mne zůstanou standartně stadarty, stejně jako siny a cisiny, i když nyní se „prosláší“ i vezye sinusy a coinusy. Rovněž stále používám data a ne datumy. Jo, byv narozen v dávné minulosti v jiné dbě, v jiném státě, jsem holt takový standartní staromilec. Prostě je to u mne takový standartní postup. Nemohu za to, že se pravidla Čs pravopisu tak často ohýbají a mění. Už jen čekám, kdy tam „odkejvaj“ i verzi toho by jste, místo byste. Prostě stará škola,… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tohle zařízení ovšem nesplní SIL 4. Ono nesplní ani SIL 1, ale to je vedlejší. No a na železnici musí být vše co se týče zabezpečení buď SIL 4 nebo jako by to neexistovalo. Se současným přístupem na odpovědných místech bude buď drahý ETCS nebo nic.

no já bych EN 61 508 moc nevytahoval…..a nemusí vše splňovat tento standart. je to zkreslená informace.

Ono je to logické. Buď za nehodu, vzniklú z bezprostrednej chyby zariadenia, môže fíra (a potom je to skoro jedno, resp. sa podľa závažnosti môžeme začať zaoberať tým, či použijeme SIL=1,2,3), alebo za to môže to zariadenie (a potom z princípu neexistuje nič iné ako SIL=4).

Rudolf L

Arogance vedoucích pracovníků i dispečerů SŽDC je bohužel nehorázná a jejich přístup k strojvedoucím různých dopravcům je v rovině „jezdíte po NAŠICH kolejích,tak budete tancovat jak my budeme pískat“ jen nějako zapomínají, že za každou tunu,nápravu a kilometr dopravci platí velice tučnou částku.
To se odráží i v tvorbě předpisů, které soudružka Š. vytváří tak,aby vždy za vše zodpovídal strojvedoucí. Přitom ale na druhou stranu neustále tvrdí, že na režijní jízdné u Národního dopravce mají NÁROK…. Pěkně se nám ty nůžky rozevírají….

Dalibor

Porad se tu srovnava silnice a zeleznice. tak tedy dobra. platim silnicni dan, za dalnice silnicni znamku. Na patnactitune i myto od kilometru. takze z pozice ridice i dopravce (malinkeho) bych rad, aby zmizelo omezeni pres novomlynske nadrze a taky se nechci povinne pripasavat. mile RSD a MD zmente v tomto ducu zakon, nechci mit povinnost pouzivat pasy! kazdej pali stejne, za pouziti infrastruktury, dle platnych predpisu

Jiří Kocurek

Mno ono se dá i na silnici vypředpisovat absurdita. Už jste někdy viděl přikázaný směr jízdy do zákazu vjezdu?

Dalibor

zažil jsem kruháč, ze kterého nešlo vyjet jinudy než kus i přijel – zbytek cest byl Uzavřen.

Dominik

No ona arogance některých strojvedoucích není o nic lepší, příjdu do depa odevzdat naftěnku, půlka jich ani nepozdraví a oči jasně říkají, co to sem jde za póvl (hlavně ti mladší). Další si na simplexu (na kanálu pro komunikaci s výpravčím) nahání kolegu, ještě k tomu ruší komunikaci jiného fíry s výpravčím, sotva domluvím už se do toho cpe on, přitom já čekám na odpověď výpravčího. Další nedodržuje rádiový klid, já domluvím a už se tam cpe on. Další si domluví odstavení ve výtahu, ale místo aby to šoupl nakonec, aby nepřekážel, nechá to v půlce (co kdyby to měl… Číst vice »

pako

Při nástupu na směnu mám, jako strojvedoucí, tyto povinnosti: 1) napsat do papírového provozního záznamu nástup na směnu 2) ohlásit nástup na směnu strojmistrovi (osobně s provozním záznamem, který mi podepíše, nebo telefonicky, pokud v místě nástupu strojmistr nekoná službu) 3) provést aktualizaci dat služebního tabletu 4) po dokončení aktualizace tabletu zkontrolovat služební mailovou schránku, kde najdu nový mail se strohým výpisem aktualizovaných souborů bez cesty k nim. 5) přihlásit se u počítače do zaměstnaneckého portálu, zkontrolovat přítomnost nových dokumentů, které bych si měl přečíst, porozumět jim a potvrdit, že jsem s nimi seznámen. 6) zjistit průběh směny, případně nastudovat… Číst vice »

pako

P.S.: hodně věcí se v provozu ojebává. Jak u dopravců tak u „dobrých správců“. Vše za tichého přihlížení nadřízených. A proč? Protože se to finančně vyplatí. Když do toho navíc zapojíte jakousi profesní čest velké části strojvedoucích – udělat vše pro eliminaci či nevznik zpoždění, i za cenu jednání za hranou předpisových ustanovení – je na průser v podstatě zaděláno denně. A když to není profesní čest, bývá to strach z nadřízených, pokud budu trvat na striktním dodržování všeho předepsaného (provozování lokomotiv, které by neměli pro závady opustit depo, nedodržování odpočinků a volna mezi směnami, překračování délky směn, atd atd… Číst vice »

Dalibor

plně souzhlasím. Jenže pokud se toto vžilo jako systém )ze všech stran) tak se nedivme, když to holt občas nevyjde.

Zabakovec

Děláš to správně, já sem pro dost lidí sice kret*n ale když mi přijede jednotka nebo hv s propadlpu zbhv, tak to opozdim než to dodělám, když je nekdr stahovacka a rychlost 40 tak víc než 40 nepojedu, ikdybych tam měl uvaznout, když to vypadá už odhadem blbě tak se optam vypravciho zdali me nekdo muze udelat postrk nebo to vyřešit jinak, do haly jezdim dle řadu depa 5kmh ikdyz tam nedojedu celej, upozorním na to dopredu… Protože když nekde vykolejim, nebo nekoho prejedu tak vidim otazky, proč ste prekrocil rychlost atd… Podvědomě vždy vnímám hrozící rizika a mám z… Číst vice »

pako

Souhlasím! Měly bychom to tak dělat všichni!

Honza

Ani se nemusí vyhlašovat stávka,stačí aby člověk dělal do detailů vše podle všech předpisů.
Je to ale v každé profesi.

Pavel

Argumentovat, že je to podobné, „jako když řidič auta“ je naprosto zcestné, a pokud u SŽDC pracují lidé, kteří to takhle vidí, začínám mít strach…. Místo aby udělali vše ( třeba i navíc a duplicitně) pro bezpečnost, raději se takto vyviní a je to…

Pavel

Mám dotaz na strojvedoucí. Jak informovat strojvedoucí, když bude zavedena TOR. Jak dlouho? Všeobecně.

Pavel

Zkusme vstoupit do 21století..papírový rozkaz je z doby páry….rozkaz lze zaslat elektronicky přímo na služební tablet (vysílačkači vysílačka na lok)který lze propojit s jízdním řádem a pomocí gps i stanovit polohu vlaku plus do toho promítnout rozkaz….

železničář v důchodu

Není to tak jednoduché, jak se zdá – příjemce musí potvrdit přijetí, protože tím podle předpisu teprve potvrzuje, že obsahu také řádně porozuměl – a pokud se mu zdá, že něčemu nerozumí, musí mít možnost se zeptat na význam obsahu toho, kdo mu rozkaz dává: že se to tak v praxi vždy neděje (strojvedoucí rozkaz před podpisem převzetí ani podrobně nepřečte), je věc jiná, ale ta možnost musí být zachována.

Jiří Kocurek

Nokia 3310 doručenky umí. Ale je to složité.

K.S.

Pokud se budeme bavit o rychlostech a zařízení na způsobu GPS v autě, tak bude stačit potvrzení přijetí datagramu a jeho korektní dešifrování a správného kontrolního součtu, to že tam strojvedoucímu bude blikat obrázek rychlostníku a k tomu vedle bude případně blikat třeba 500m před daným rychlostníkem obrázek návěsti „očekávej“, nebo pro větší bezpečnost systému se rozsvítí nápis „Očekávej XYZ km/h“, nebo „Následuje XYZ km/h“ a nebude-li třeba 200m před ní rychlost klesat, tak to začne dělat kravál. Ale zase bych nerad tím SW ze strojvedoucích dělal úplné pitomce. Jinak dávno, nikdy jsme to nikdo v autě neměli, existuje systém… Číst vice »

Tady na Moravě

Ano, spousta veci by na draze sla zabezpecit zpusobem tablet+gps+blba aplikace. Proto se to tak dela v rozvojovych zemich jako napr. KLDR.
Bohuzel, protoze je to levne a podezrele jednoduche a neni to od AZD, tak to na ceske a ani na evropske zeleznici nikdy nedostane zadny patent na provoz.

Pako

Málo kde se rekonstruje trať proto, aby se jezdilo pak pomaleji, spíše vůbec. Prostě v takovýchto případech vůbec nic takového nezavádět. Tohle je blbost posledních několika let, dříve nic takového nepamatuju až na vyjímky, ale tam nebyl takový případ rychlosti a většinou šlo lokálky s max rychlosti 50 že tam dali třeba 20, nebo 30…

Mirek

Boeing taky tvrdil, že piloty seznámil s manuálem a můžou si za to sami. A jak to dopadlo? Stovky mrtvých. Díky nechci. Na SŽDC dělá banda alibistů a budižkničemu co bohužel o těhle věcech rozhodují. Když budu hnusnej, tak budu tvrdit, že je škoda, že tady taky nebyla aspoň 100 mrtvých, protože by se pak možná na SŽDC něco hnulo. Takhle se to zamete pod stůl. Viník je ostatně jasnej.

K.L.

Podle mnoha autorů příspěvků viníkem nehody je vlastně SŽDC protože strojvedoucí nebyl dostatečně upozorněn na omezení rychlosti, a že člověk je tvor chybující a proto nějakou tu chybu při práci občas udělat může. Ptám se, kolik těch upozornění na omezení rychlosti by mělo být když tři(1.TTP, 2.předzvěst, 3. návěst) jsou podle mnoha zdějších názorů málo? Pět či šest,aby dotyčný udělal co udělat měl? Zase by si asi stěžoval na přemíru zbytečných a duplicitních informací. A pokud jde o tu chybu,tak v tomto případě to byly chyby nejméně tři: 1.,2.,3. Co z toho vyplývá? Nečetl co měl, nesledoval návěstí,nejednal podle nich.… Číst vice »

Leinad

Pokud by to byla jen vina strojvedoucího, stala by se na tom místě nehoda i před změnou TTP.

Pavel

Vemte si ttp sedněte si za volant a jeďte se projet 13hodin po českých silnicích kde by co rok se změnili dopravní předpisy , počlivě ho čtěte a vnímejte ,do toho si čtěte rozkaz ,používejte služební telefon vysílačku živák a hledejte návěstidla za křovím ….a brzo vás sebere policejní hlídka 🙂 ovšem na železnici se tomu říká povinnost strojvedoucího …

Panelák

Ale zabezpečovač, který by je hlídal, ten ti votroubci nepotřebují: https://zdopravy.cz/komentar-strojvedouciho-etcs-opravdu-krok-vpred-v-tuzemsku-vznika-kockopes-12335/

MartinS.

Na některých silnicích existuje dynamické řízení provozu. Značky omezující rychlost se mění i několikrát za hodinu. A je na odpovědnosti řidiče, aby je sledoval a přizpůsobil rychlost, protože když to neudělá a způsobí nehodu bude to jeho vina a když ho vyfotí radar, zaplatí pokutu.

Radek

Jasně, takže se můžeme vykašlat na instalaci vlakového zabezpečovače, protože lidem prostě chyby zakážeme. A ušetříme :-))))

tom tom

Každá změna rychlosti oproti obvyklému stavu by měla být dána rozkazem a tím je např. stavba. A tím to řešením, které předvedlo SŽDC je sice v mezích zákona, ale neodpovídá dopracní sitaci a to by mělo řešit MD v jasném zákoném zněním.

IGCT

Velký DÍK panu Janu Sůrovi, za zveřejnění tohoto článku. Úplně ideální by bylo, kdyby vyšla i vizuální reportáž na TV Nova a ČT1/24 a byl vyvíjen extrémní tlak na vedení SŽDC. Na jedno stranu chce SŽDC zabraňovat řidičům středu s HV instalací závor, na druhou klade nekompromisní požadavky na strojvedoucí a neberou v úvahu fakt, že i strojvedoucí je lidský faktor, který může chybovat. Právě teď je jedinečná příležitost pranýřovat vedení SŽDC, protože je potřeba, aby se veřejnost a strojvedoucí veřejné ozývali a aby tohle téma bylo mediální pořádně propíráno a dalo zapotit extrémně ambicióznímu Bc. Jiřímu Svobodovi MBA. A… Číst vice »

Haha

Autorem je co vím pan Beránek z ČT, dnes byla reportáž i v Událostech, pan Sůra buď získal stejné info, nebo jej přepsal od p. Beránka. Vizte FB.

Dalibor

je to systémový problém, ale ne jen na straně správce. Jedou v tom všichni. pár řečnických otázek. Co fírové, opravdu je jim umožněno se 100% soustředit na vedení vlaku? A nesnižují si tuto spostředěnost někdy taky oni sami? Opravdu vnímají rozkazy a TTP jako promární mj. bezpečnostní opatření? Co dopravci, dávají dostatečně důrazně svým zaměstnancům důležité informace, kterí jim jsou známy? takových ozázek vyvstává, až to není pěkný. Dopravně inženýrské řešení tohoto místa je opravdu jen dílem SŽDC? není tam náhodou tako i jiná motivace aby nebyla výluka, aby nebyla dlouho PJ?

Dalibor

ale kraj muze vyvijet tlak na SZDC, ze. jsoou i jine akce, kde se zase hodi SZDC mit s krajem dobre vztahy… a zase jsme v tom kolecku vzajemnych vazeb. a PJ ma i ekonomicky rozmer, ze.

Xaver

Když čtu zdejší vyjádření strojvůdců, tak začínám mít pomalu strach jezdit vlakem…

Taky Fíra

No nic. Ráno vlezu na mašinu a ani mě nenapadne, abych udělal něco jinak než je v předpisu SŽDC. A že za mnou bude stát rychlík RJ ? Já ten předpis paní výpravčí nevymyslel. Ptáte se co například ? Třeba mě čeká jízda pod napěťovou výlukou a pokud u vjezdového návěstidla budu mít 40 km/h jak mi nařizuje, tak se z liché na sudou výběhem nedostanu.

Jiří 2

No zrovna paní výpravčí jej také nevymyslela a výluku liché skupiny kolejí také nenaplánovala. Nemusíte ji za to tedy trestat.

Dalibor

Prominte, ale doted jste na predpisy kaslal? nejvyssi caas, abyste se jimi zacal ridit mj. predesel dalsi obdobne nehode.

Jirka Kokrhel

A vy jste do teď jako fira na předpisy kaslal? Ani se nedivim, ze tu veřejnost zacina psat, ze se zacne bat jezdit vlakem…. Nestacim se divit co tady vsichni na sebe dokážete napsat a upřímně je mi z toho smutno.

jan

Jsou to alibisté a lemry líné. Taková past a jedna nepřehledná vícestránková tabulka, žádné zvýraznění a jedna utopená předzvěst.
Sice tentokrát šlo jen nějaké desítky milonů. Ale příště taky můžou zalehnout nějaký osobák. Nebo to přehlídne strojvůdcne osobáku.
A tak co zase pobavíme svět nějakými záběry na youtubu jako s pendolínem. Myslím, že jsme v hitparádě vysoko.

J.K.

Popravdě kdyby tam vyletělo právě nedělní pendolíno , které tam jezdí 100-110 a bývá plné na stojáka, tak tam mohly být desítky mrtvých… Ale předpokládám pro SŽDC v pohodě, budou si návěstit co chtějí a jak chtějí, od systematické práce s bezpečností je nikdo neplatí.

Zlínka

Tak šéf SŽDC by měl okamžitě rezignovat, včetně lidí, kteří jsou pod tím podepsáni.
Tady by měl předseda vlády klidně zasáhnout a šéfa SŽDC nechat vyhodit.
Místo nesmyslů jak posouvat opravu kvůli turistům co si jedou k moři.

Petr

Tak Vy máte dost… 😀
Když si Vy nevšimnete 2 značek snížení rychlosti na silnici a vylitnete s autem ze zatáčky, tak by za to měl rezignovat šéf čeho? Vlády? Technické správy komunikací? ŘSD? Přemýšlejte, než začnete psát 🙂

Petr

Víte jakou hmotnost a brzdnou dráhu má vlak?

Petr

O to v tomto přeci nejde. Jde o to, jestli by kvůli projetí návěstí měl rezignovat šéf SŽDC. Proto příměr s autem a předsedou vlády, ŘSD,…

Zlínka

Já nikde nepíšu, že strojvedoucí je z obliga. Prostě to zavinil a ponese následky. Přestaňte lhát.
SŽDC ale byla upozorněna a postavila se k tomu velmi špatně.
Ten průšvih je i jejich.

Dalibor

to jsem zvědavý va výsledek soudu, jaká bude čí míra zavinění…..Proč mám pocit, že výsledek znám už těď?

Petr

Lhát v čem? Jasné, šetření by určitě mělo ukázat, ze se něco bude muset změnit, to ano. Je třeba se z toho poučit. Možná změna v systému, v předpisech, v tom a tom. Ale určitě to není na tom, ze by za to, ze fira nezareaguje na současné obecně platný “systém” končit šéf SŽDC. To je samozřejmě totální úlet, ač je mi líto i toho firy.

Petr

Něco pro ty, kteří mají neustálou neinformovanou touhu porovnávat silniční a železniční dopravu:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/214563230400018-auto-kontra-vlak/

Petr

😀 😀 to je jako pro ty, kteří si mysli, ze vlak je stejně těžký jako auto? A dokáže zastavit na stejných metrech jako auto? Vy někoho takového znáte?

Petr

„Víte jakou hmotnost a brzdnou dráhu má vlak?“
No ták, alespoň řádově…

PS: Podívejte se do zrcadla a za každý příspěvek zmiňující silniční dopravu si dejte facku. U železniční dopravy se jedná o složitější systém, včetně odpovědnosti za jeho vady. Klidně šéf SŽDC by zasloužil odvolat, za takovouhle past…

kreja

Já jo. Chuck Norris se jmenuje.

Jiří Kocurek

Víte jaký je rozdíl mezi silnicí a železnicí?
a) Na silnici se jezdí podle rozhledu, řidič má povinnost je jen tak rychle, aby před překážkou dokázal zastavit.
b) Na železnici bod a) neplatí až na výjimky.

Dalibor

jízda na „rozhled“ je na železnici speciální režim, který je doslova výjimečný. Pořád říkám, že železnici se silnicí srovnávat nelze. Jinej svět, jiná právní úprava, jiný způsob řízení a ovládání „vozidla“

Petr

Za ten rozdíl také muže šéf SŽDC, nebo ministr dopravy?

Dalibor

Vezmem to pěkně zvrchu dolů – MD by mělo provoz železnice jako celu „integrovat“ je to nejvyšší autorita které všichni v tomto prostředí podléhají. SŽDC je správce infrastruktury, přímo „řízen“ MD ve věcech koncepčních a investičních. Dopravci jezdí po infrastruktuře a musí ji respektovat (mohou mít připoméínky, vést dilaog, ale MUSÍ ji respektovat. Strijvedoucí by od dopravců meli mít vytvořeny podmínky proto, aby mohli bezpečně pracovat. Při své práci MUSÍ respektovat záíkony, poměry na infrastruktiře a předpisy dopravce a SŽDC. Tohle je CELEK. Vytrhívat z něj jednotlivosti vede k nesmyslnejm závěrům.

jan

Já si nemyslím, že toto je zrovna zodpovědnost šéfa… To musel dělat někdo nižší…

Jiří Kocurek

Nemalujte čerta na zeď. 🙁

Jaroslav Wolf

Přesně. Oni mi malují čerta na zeď. A asi si budu muset brzo začít kopat svůj hrob a obracím se přímo do hrobu. Jinak mám taky fb profilovou fotku u EČS 1083 Depo Kaceřov Zážitková jízda Depo Kaceřov – Nádraží Holešovice a zpět.
A navíc já sem z amatérského videa poznal dvojici pětkových Es z dálky ČD CARGO 2×363 5XX-X prosím pana strojvedoucího Burdu z Juřinky aby potvrdil mou verzi s ValMezáckými posunovači.

Jaroslav Wolf

A navíc pětkové Esa jsou 363 501-8 – 363 530-7

Jaroslav Wolf

Lokomotivy Eso. Pětkové Eso ČD CARGO 363 5XX-X 501-530. TAKŽE 30 lokomotiv Eso byly modernizovány rekonstruovány pro nákladní přepravu.
A mohu vědět proč vy pitomci furt mi dáváte „To se mi nelíbí“ jen tak pro srandu králíkům?
Prosím nemalujte mi čerta na zeď.

Jaroslav Wolf

Strojvedoucí pětkového Esa mají černou skříňku

Dalibor

Strojvedoucí určitě žádnou černou skříňku nemají. Nejsem si vědom, že by mezi fírami bal alespoň jeden robot. Pokud myslíte lokomotivu, tak ta má elektronický tachograf a řídící počítač s loggerem, jestli se nepeltu.

Jaroslav Wolf

Černé skříňky zaznamenávávají rozhovor těsně před i po nehodě a nemají to jen letadla, ale i zabezpečení ETCS. stačí si projít celou kabinu 🙂

Jaroslav Wolf

Jsem asi jeden jediný člověk který se v tom vyzná a zbytek mi nechce věřit že jsem znalec.
Když mi nevěříte, tak mi prosím napište na Facebooku Messenger zprávu a uvidíte že vás přesvědčím. Ale takhle nijak mi vůbec nebudete věřit.
Myslím to vážně!

Dalibor

pokud jste znalec, přečtěte si své příspěvky… prostě snažit se implantovat „černou skříňku“ do strojvedoucího může buď slabomyslný jedinec nebo dítě s bujnou fantazií. Komunikace přes GSM-R je zaznamenávána systémem nikoliv lokomotivou ECTS je systém, který se teprve buduje a nikde v ČR není v provozu na lokomotivě ČD cargo. Facebook – coto je? K čemu je to dobré? to je akorát na hraní pro děcka. V kabině různých ES jsem tak nějak docela doma.

Jaroslav Wolf

Vy nemáte vůbec fb? Nedivím se!
Mám 21 let! Čtu návody k použití a ostatní vůbec.
Pokud se někdo chce se mnou seznámit. Stačí přijít na vlakovou stanici jakoukoliv a kdykoliv.
A nebo jděte do CN CENTER U PRŮHONU a nebo si promluvte s mou nejstarší sestrou a ta vám přímo potvrdí že sem opravdu znalec FACEBOOK, MESSENGER ad. =Sociální sítě

Dalibor

ve 21 letech se nepovažujte za odborníka, nýbrž za maximálně tovaryše. A když mluví starší, z provozu a z praxe, zdržte se komentářů a piště si poznámky, abyste neopakoval ty chyby, které my jsem museli napravovat. To je tak asi všechno. No možná byste si mohl nastudovat funkci ECTS všech ůúrovní“ abyste pochopil jeho funkci. Rovněž pak na vaznu jeho s GSM-R a pochopil (možná) i jeho úskalí ve velkých uzlech, kde se tpředpokldá pohyb velkého množstí HV. A opravdu se nesnažte implementovat záznamové zařízení do strojvedoucích. kyborgům není česká legislativa nakloněna.

Dalibor

Ukaž mi jeniný ESo v ČR s funkčním ECTS a okamžitě jdu napsat výpověď pro neschopnost a jdu prodávat párky v rohlíku. Z jakýho „ústavu kde se léčí rozum“ píšeš?

Jaroslav Wolf

Ptejte se i železničních šotoušů

Miras

Mně už pomalu připadá, že by vám snad SŽDC mělo utírat po ránu zadek…
Jasně, za všechno může SŽDC, my hodní fírové jsme v tom nevinně (ne, já vím, že to nikdo takto neřekl, ale všichni brečíte v podobném duchu)! Jiní pracující (autobusáci, kamioňáci, piloti, operatéři, hasiči,…) vlastně žádnou odpovědnost nemají, jenom strojvedoucí jsou povolání s největší psychickou a fyzickou zátěží, a všichni si přejí, aby k nim do kabiny před každou změnou rychlosti byl vyslán poštovní holub s varováním.

Pavel

Ono je to jinak ,když se v letecké něco stane tak vždy se hledá řešení jak tomu zamezit….po rozdělení dráhy se stala věc taková že hlavní řešení je aby SŽDC neplatilo náhradu škody.. spravování vlaků a TTP je jedna z nich, řeší se to už roky pořád dokola …náprava je snadná ,prodloužit zpravování a u mimořádností upravovat stále dále spravovat rozkazem věci co se jízdy vlaku týká (výluka na vlečce x y se mé jízdy netýká, tedy tam nemusí být ,tím se rozkaz komplikuje ,dbát aby byla posloupnost stanic na rozkaze ,nikoliv cim cakatd)

Tuzemák

Táák a SŽDC už problém „vyřešilo“, viz. dnešní Události. Pokud strojvedoucí před jízdou dá souhlas,že je připraven k odjezdu, zároveň projeví i souhlas, že ví i o poměrech na trati.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100802/video/711303

Tuzemák

Oprava né SŽDC, ale ČD to asi geniálně vyřešily. Odteď se opět mohu cítit ve vlaku, jako cestující, opět naprosto v bezpečí. 😮

Panda

Tak to už bude v pohodě, to už se pak nemůže nic stát. Aneb vymýšlí se další opatření nezvyšující nijak bezpečnost, ale jen pokračuje snaha udělat strojvedoucího jediným viníkem…

Jiří Kocurek

Stav „nevěděl, že neví“ prosím ignorujte, takový stav nastat nemůže. Říká to Hlava XXII

K.S.

Boha jeho… to je jak z nějakého absurdního dramatu. Ale jo, dobrý nápad jak všechno hodit na fíru, včetně situací že na trať spadne skála ( o čemž nikdo neví, ale fíra přece ví a nenarazí do něj). Připomíná mi to ustanovení z příručky GWR (Anglie) někdy z roku 1880, kde psali že zaměstnanci si vždy musí počínat tak aby sebe nezranili a majetek firmy nepoškodili. (kde o tom že jim k tomu GWR poskytne nástroje nebylo ani slovo)

Tuzemák

Nic nového-věčné hledání „univerzálního viníka“ ,funguje léta i u řidičů. Taky když sedáte za volant, máte mít dle našich „orgánů“ minimálně telepatické a věštecké schopnosti a jste jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě. Ale zase na silnici se snaží aspoň z nehod poučit a příjmout funkční opatření. Od těch nejlevnějších, jako značky s reflexními okraji a blikajicím oranžovým světlem, až po to nejdražší řešení-stavební úprava. Zde jen nechuť, výmluvy a alibismus. S tímto přístupem kriticky odhalit a přiznat si svoje systémové pochybení je otázka času, kdy se to při podobné situaci zopakuje, třeba už i s osobákem. Jako… Číst vice »

Původní Pražák

Na Titanicu bylo záchranných člunů dokonce mnohem víc, než kolik požadovaly předpisy, a jak to dopadlo. Někdy to chce i trochu myslet. Je to hodně smutný příklad, s jakým materiálem pracují naše státní organizace…

MildaIV

Jediné co SŽDC dělá, je těžký alibismus – dodrželi jsme zákon, všechno je v pořádku. Šéf SŽDC by měl být odvolán a nahrazen někým, kdo se bude snažit o to, aby SŽDC dělalo i něco víc, než jenom doržovalo zákon.

Dalibor

Přesně tak. ale pokud je situace taková, jaká je (tj SŽDC na jedný straně a „halda“ dopravců na druhý + časté “ vzájemné vysírací praktiky“) nezbude nic jinýho, než se situací smířit. Nebo iniciovat změnu „předpisů“ ale to by musel být tlak shora, tj z MD. ČD a SŽDC mám občas pocit, byť vzniukly z jednoho hnízda (ČSD), tak jejich „rivalita“ či „neochota si vyjít vstříc“ je často velmi patrná. Často se nemohu ubránit pocitu, že leckterý soukromý dopravce vychází se správcem lépe, než ČD.

Jmfjv

Když bude dělat SŽDC (jakákoliv státní organizace) víc, než dodržovat zákon, a dojde k nějakému průšvihu, budou všichni diskuzní mudrcové, bezchybní a spravedliví, svatě rozhořčení drsňáci, křičet, že šéf SŽDC překročil své pravomoci, porušil zákona a měl by být zavřený až zčerná.

jan

Nemyslím si že to je zrovna problém šéfa.. Ale mělo by sždc udělat nějakou aktivitu, aby k tomu už nedošlo. Chápu, že teď jde o prachy, trestní stíhání atd..

Martin

Dovolte mi také jeden názor. Jsou někteří méně, někteří více pečliví strojvůdci. Často však naopak slyším názor, že než aby během minuty přečetli nudli opakujících se mimořádností a utekla jim podstatná, jako třeba otevřený přejezd apod. jsou pro to, aby to bylo trvale v TTP, které si v termínu vydání prostě přečtou. Tak to má i kamarád co jezdí u SBB s tím, že oni už léta mají noťas, nyní tablet. Jen by mne zajímalo jak jsou PJ řešeny v zabezpečovači ECTS?

Valteri

Vím, jak jsou řešeny u zabezpečovače Ebicab, což je systém pracující na základě balíz, jako ETCS. Je to řešeno průjezdem vozidla přes balízu, která obsahuje informaci potřebnou pro strojvedoucího. Předpokládám, že u ETCS to bude podobné nebo stejné. Balíza obsahuje informaci o poloze PJ a asi o rychlosti. Předpokládám. Jestli se ozve někdo víc zasvěcen, rád se poučím 😌

Dušan

Záleží na použité úrovni a dále na tom, jak konkrétně jsou pomalé jízdy řešeny: – na Level 2 na síti SŽDC s.o. se dají zadávat 4 druhy pomalých jízd (pomalá jízda aktivovaná automaticky při poruše nebo výluce přejezdu, pomalá jízda zadaná přes přejezd obsluhou s fixními parametry – začíná 60 m před přejezdem a omezuje rychlost V = 10 km/h), pomalá jízda dlouhodobá (zadává ji obsluha a při jejím rušení je třeba zadat potvrzení), pomalá jízda krátkodobá (není třeba při jejím rušení zadat potvrzení). Při pomalé jízdě přes přejezd (automatické i zadané obsluhou) se strojvedoucímu zobrazí informace o poruše přejezdu… Číst vice »

Tomáš

A proč nemůže výpravčí čd, nebo kdo to má na starosti, prostě říct strojvedoucímu „hele dávejte si bacha je tam třicítka“? Místo toho aby se dávaly písemné rozkazy?

Alex

Už jen u „výpravčí čd“ jsem měl pocit breku.. Prosím Vás a to je tak těžké si to přečíst celé, respektive i navazující články a neptat se takto?

Tomáš

Myslel jsem to tak, že třeba ten člověk z čd, co psal tenhle mail, by aspoň upozornil ty strojvedoucí co tam jezdí jednou za 11 týdnů, aby byla ta žádaná pojistka

Kuzma

,,Ale já jsem mu to říkal !“
,,Ne, nikdo mě nic neřek.“
,,Tady jsem jsem stál a říkal jsem Ti to.“
,, O tom teda nic nevím.“

Já si myslím, že víc vysvětlovat není zapotřebí. Kapišto?

Tomáš

No tak mu to pošle emailem 🙂

Tomáš

Mně nešlo o případ „kdo za to může“ ale „Aby se o tom aspoň trošku víc vědělo když už nemáme rozkazy“

Kuzma

Tomáši, nehledej novoty kde nejsou zapotřebí. Obyčejný podpis je ten nejlepší důkaz o převzetí jakéhokoliv dokumentu.
Technika může selhat, baterie se můžou vybít, člověk může cokoliv zapomenout doma…….
, ale podepsaný dokument v rukou obou stran prostě ničím nenahradíš.

MildaIV

Lepší by bylo před tu třicítku dát další zpomalení, třeba na 50. Pravděpodobnost, že fíra přehlídne 3 cedule je mnohem menší, než že přehlídne jednu.

Hodně štěstí

Nechci polemizovat kdo je morální viník a do je viník podle legislativního práva. Ale manažeři, kteří mají na starosti bezpečnost provozu na železnici, ať je to dopravce či provozovatel dráhy by měli občas podívat jak to funguje bezpečnost jinde např. v letecké dopravě. Ono většinou po nějaké letecké nehodě, ať je to dopravce či provozovatel letiště či řízení provozu učiní opatření, aby se nehoda opět neopakovala. I když třeba bylo vše právně čisté a nikdo za tu nehodu nemohl, tak se zjišťují příčiny a souvislosti s nehodou a pozměňují se postupy, aby k tomu nedošlo znova. Jenže tady tisková mluvčí… Číst vice »

Dalibor

Jenže opačný postup – klolik „pojistek“ řazených za sebou by tam mělo být alibismum na straně SŽDC – je to podle předisů, alibismus na straně fírů – taky mi to mohli dát extra vědět v rozkaze ( a pokud ten rozkaz bude dlouhej budu řvát, že kdo to má číst, takovou nudli) alibismus na straně dopravců – jsou si vědomi rizika a diskutují na toto téma se správcem infrastruktury, ale dostatěčně důrazně toto nesdělí strojvedoucím, akorát jim nahrají do tabletu aktuální TTP… ono toho je na více stranách co by se dalo zlepšit/změnit/“posichrovat“ to jsem uvedl 3 různé postoje 3… Číst vice »

Libor

Výborně popsáno

Pavel

Ono řvát kdo to má číst může jen pěknej hňup ovšem často je chápu ….v rozkaze je totiž často uvedeno i to co s jejich jízdou absolutně nesouvisí(délka rozkazu může mít pak překvapivě i 1,5 m textu) výluka na vlečce kam vlak nejede je opravdu k ničemu…..

Dalibor

následek alibistického přístupu. Všechno cheme mít c rozkaze, říkají fírové. Ouřada na straně SŽDC tam napíše raděj kýbl „nesouvisejících“ rizik, než by náhodou na něco zapoměl a pak to bylo na něj. Prostě buď to bude fungovat jako celej, nebo budou jednotlivé skupiny proti sobě brojit, do tohe dejte promennou „já myslel, dedukoval jsem“ k tomu to vynásobte „rutinnou“ a tendencím „zjednodušit si život“ a výsledek?

AAA

Dobře oni – s těmi řidiči to řekli moc pěkně. S řidičem se taky nikdo nebaví když přehlídně i sebeblběji umístěnou značku.

MildaIV

Já si myslím, že u soudu se umístnění značky bude hodně probírat – jak u řidiče tak u strojvedoucího.

Dalibor

Baví, ale až když ho buď chytí pomahači a chrániči, nebo až se stane nehoda a to s se ním pak často velmi nepříjemně baví prokurátor (teda státní zástupce) Blbý je že přímé srovnání železnice a silnice není úplně relevantní. Strojvůdce má více a jinejch povinností než řidič a také jinou zodpovědnost a pohybuje se v jiném právním prostředí. Nemám rád z těchto důvodů srovnávání železnice-silnice.

Jiří Kocurek

Právě, že se stalo. Dokonce na přejezdu. Naštestí si to policie nafotila při nehodě, jelikož dopravní zančky byly druhý den z křoví vysekány. A víte co? Řidič to u soudu obhájil − značky vidět nemohl z dostatečné vzdálenosti, neb nebyly vidět ani na pět metrů.
A soud vyhrál.

Dalibor

měl obrovské štěstí a měl patrně i důkazní materiál, jinak by tahal za kratší konec provazu. Bohužel.

JMN

Tak proč se na dálniční sjezdy montují extra značky, připomínající, že vjíždí řidič na dálnici v protisměru? Stačila by tam přeci původní jedná zákazová značka, ne?

Dalibor

ano stačila. Je to novum reagující na větší a častější výskyt „idiota“ co vjede do protisměru. Nicméně tento postup by zavedl trvalou PJ na celý síti nafurt.

Jan Pytela

Některé sjezdy prostě nejsou vstřícně vyřešené. Ty značky taky osazují postupně podle rizikovosti (typicky když je nájezd na dálnici na jiném místě než výjezd z ní a má 2 pruhy).

Pavel

Vlak váží i 2500t brzdí 1,5km ….toliko drobný rozdíl v autech a vlacích …uvažujete odborně jako vedení SŽDC…

Jmfjv

I auto i vlak je v konečném stádiu závislý na pozornosti řidiče (strojvedoucího). To byla myšlenka, kterou se snažil vyjádřit autor přirovnání.

Dalibor

jak kterej, z jak který rychlosti. Zábrzdná 1,5kM to by byl už docela slušnej a hlavně rychlej vlak, že… a letět hrubě kolem 200 a více s nákladním, to asi nebude reálný, že ne. (se mi tu rychlost nechce počítat)

Dalibor

Jen tak pro info, nevím o vlaku, který jezdí v ČR že by měl zábrzdnou 1000m. většina má podstatně kratší. Tj i vlak jedoucí 160km/h se do toho kilometru musí „na pohodu“ vlézt. Vlak brzdí jinak a hůže než automobil, to je dáno fyzikou – součinitel tření. moderní osobní vlaky so pomáhají magnetickým polem mezi elmag brzdovým elementem a kolejnicí. Tj dostanou se „za hranici“ klasického adhezního brzdění.

Rudolf L

Myslím že názor laika by jsme mohli přijmout,ale jestli tuto kokotinu napsal zaměstnanec železnice, tak to svědčí o inteligenci.
Jen pro doplnění a méně chápavé :
Vlak který váží 2000 tun , nedokáže zabrzdit na 20 ti metrech jako osobní auto,ale ani jako nákladní automobil.

Dalibor

myslim, ze pokud vlak o stejnem brzdnem % ma brzdnou drahy zavislou dominantne na rychlosti, ne na hmotnosti pri stejnem sklonu trati v miste brzdeni. nebo ze by to bylo jinak???? ze by nas to ucili chybne? ze by tabulky lhaly? ze vy nefungovaly vzorecky co nas ucili? to sou mi veci… vlak na stejne trati vazici 200 tun a vlak vazici 2000 tun se stejnym „brzdnym“ procentem pri stejne rychlosti zastavi na stejnde draze. Vliv ma jen elka soupravy, protozr vzduch se v potrubi siri konecnou rrychlostii, tj posledni vuz zacne brzdit pozdeji nez prvni vuz. rezimy brzdeni bych… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Při srovnání s jiným vlakem přibližně ano, šedá je teorie tabulek a vzorečků a zelená je realita, už jen to zmíněné zpoždění náběhu může znamenat dostatečné ohřátí brzd na předních a vozech a tím snížení jejich brzdného účinku. Potom máme na některých lomotivách nezapočitatelnou EDB, pak můžou být stejná brzdicí procenta ale bude to brzdit úplně jinak.

Ale u auto vs. vlak už jsme úplně někde jinde protože adhezní koeficient ocel–ocel má podstatně nižší hodnotu než guma–asfalt. Což má svý výhody ale samozřejmě i nevýhody.

Tomáš Záruba

Tohle je prostě projev debilní „kultury hledání viníka“ (obecně v ČR, zdaleka nejen na železnici nebo v dopravě). Řešíme „koho potrestat“ (a pak se všichni jen snaží krýt jak to jde, výsledkem čehož jsou mj. různé směšné tiskové zprávy) namísto toho, aby byla postavena otázka „co změnit, abychom tomu předcházeli“. Tohle přece nebyl případ typu „jsem debil a všechno mám na háku“. Lidé zkrátka chybují. No a typicky východní postup je vyvinit organizaci (jakoukoli) tím, že se „chyby zakážou“ a tudíž každá chyba je zkrátka vina jednotlivce, co nedodržel předpis, že chybovat nesmí (tu a tam obohaceno o ostentativní „zpřísňování… Číst vice »

Hopa

Pane Zaruba, mnohdy s Vami nesouhlasim. Obcas mne ale tenhle nesouhlas nuti videt situaci i z jineho, nez firovskeho a ČD uhlu. Tady jsem ale nucen uznale pokyvovat a souhlasne mrucet. Vidim to stejne-potrestani viniku, zprisnime kontroly, lid se uklidni a jezdime dal. Behem minuleho mesice jsem mel u sebe na lokotce 3 kontroly cvicnych strojvedoucich a posledni neohlasena prepadovka byla vcera v noci v 0,15 prisel sam vedouci provozu. Nejde o to, ze bych se bal. Snazim se delat veci peclive, mam tu praci opravdu rad. Ale nejak nemam pocit, ze bych timhle kontrolovanim nejak lepe pracoval nebo mi… Číst vice »

MildaIV

Vzhledem k tomu, že celou škodu bude platit ČD bez ohledu na to, zda bude strojvedoucím shledán viným nebo ne (kde by vzal 30 miliónú), tak se dá říct, že hlavní problém je v tom, že je ČD státní společnost, kde veškerou škodu kryje daňový poplatník. U soukromého dopravce, který bude pojištěn, si pojišťovna pohlídá, aby dopravce minimalizoval rizika nad rámec zákoných poviností.

Haha

Od určité velikosti má pojištění firmy takové náklady, že vyjde lépe se „pojistit sám” formou tvorby rezervy.

Jiří Kocurek

Jó tak ješte zaměstnanci napařit sopulúčast na škodě tisícinásobně překračující zákonný limit tří mezd? Když se trestá exemplárně, musí zákony stranou?

Oldřich Sládek

Zjistěte si nejdřív základní info, než budete něco psát – strojvedoucí byl ze společnosti ČD Cargo, a.s., které je sice 100% státní, ale také akciová společnost a je samozřejmě dostatečně pojištěna. Už od prvních chvil manažeři ČDC komunikují se svojí pojišťovnou.

Dalibor

Plně s vámi souhlasím. Bohužel tady se bude tučně tisknout výše škody, případně počet mrtvejch, ale výsledek? Bude se hledat někdo na koho to hodit. Podívejte se na Studénku – jasná příčina – neochota „pustit nějakou kačku“ – dodavatel ten nejlevnější. Po dobu nejvyššího rizika (manipulace s mostovkou – nasouvání) nebyla ochota udělat výluku, dokonce ani PJ. Nejlevněšjší dodavatel si vzal nejlevnější dělníky. „průsery“ se na stavbě děly, fotilo se posílalo se emajlobvalo se, každý alibisticky dával ruky pryč (projektant, dozor, a kýbl dalších jedinců co se kolem toho po celou dobu stavby motalo) a výsledek? Známe. Kolik je to… Číst vice »

Radek

Souhlas, je doplním, že DIČR mnohdy vydá rozumné bezpečnostní doporučení v závěrečné zprávě, jen nikdo organizace nenutí jej realizovat.

Tadeáš Rybka

Vyjádření SŽDC je fakt na ránu. Dělají tam z ČD blbečky, jakoby tomu snad nerozuměli. A perlička je „Další pravda je, že vlastní rozkazy nic zásadního neřeší, stává se a dokonce dostáváme takové dotazy, že pokud je uváděno značné množství pomalých jízd, jsou jednotlivé depeše nepřehledné a obecně špatně pro strojvedoucí akceptovatelné.“ – to je jako co? Ty rozkazy si tvoří dopravci? Proč jasně a zřetelně ukazují na další své systémové pochybení, že neumí naformátovat vhodně řešený list. Trochu mi to připomíná kauzu s Karlovým mostem… Protože i tohle je otázka 14 dní to prokonzultovat a změnit, ale SŽDC si… Číst vice »

Dalibor

Pravdou je, že připomínek na dlouhý rozkazy s časti irtelevantními informacemi pro ten konkrétní stroj /výkon je opravdu velmi velmi mnoho. Blbý totiž je že mj. se do rozkazů píše spoustu „kokotin“ – a s tímto vědomím je občas na ně i nahlíženo. opět nesystémové. Rozkazy mají být plné pouze relevantních informací, aby byly taky tak vnímány.

Jaroslav Wolf

Pomalá jízda 30 km/h se jede obousměrně v délce 240 metrů!

Jaroslav Wolf

Viníci jsou strojvedoucí dvojic pětkových es (ČD CARGO 363 5XX – X + 363 5XX – X) ze směru Chodová Planá ve směru Planá u Mariánských Lázní a Mariánské Lázně do Chebu místo 30 km/h jel více než 90. Protože jel na nejvyšší maximální rychlost 120km/h. A místo pomalé jízdy rychlá jízda a navíc nebrzdil a taky porušil návěsti stůj a to opakovaně. A navíc porušoval pravidla bezpečnosti na železnici. A pravděpodobně se vyhýbají trestu. Já bych si prověřil dva strojvedoucí, kteří vedli dvojici pětkových es (2x 363.5 ČD CARGO). Už jednou byli opilci v kabině. A rozhodně to není… Číst vice »

Valteri

Hodně štěstí s hledáním druhého strojvedoucího.

Jaroslav Wolf

ČD 363 5XX-X + 363 5XX-X s vápencovými vozy měli na starost dva strojvedoucí!!

Eskimo Joe

A co topič? Tipnul bych si, že ten oběma doléval.

Panelák

A španělskej dispečer.

Jiří Kocurek

Kdyby jenom topič, kam utekli brzdaři?

Martin Nosek

A taky hodně štěstí s hledáním strojvedoucího, který tam nebrzdil a jel více než 90 km/h … jak snadné je stát se debi*em 🙂

Jaroslav Wolf

Nikdo si nevšiml druhého strojvedoucího

Jaroslav Wolf

Řeknu to takhle.
ČD 460 vedou dva strojvedoucí
ČD 471 dva strojvedoucí
ČD 680 dva strojvedoucí
ČD 814 dva strojvedoucí
ČD 842 dva strojvedoucí
ČD 843 dva strojvedoucí
ČD 844 dva strojvedoucí
ČD 854 totéž
Dieselové lokomotivy stejně a to samé platí u lokomotiv jakékoliv dopravce!!!

Kuzma

Řeknu to takhle.
Nevím co berete, ale omezte to alespoň o půlku.
Uleví se Vám a světu určitě taky.

MildaIV

Nemusí to být jenom práškama, múže to být i oční vada 🙂

Jaroslav Wolf

Vy všichni se styďte.

Jaroslav Wolf

Asi ste neviděli pětková Esa z dálky.
Ale já rozhodně na 100% já to poznám i 8km od Štěpánova ve stanici Olomouc hl.n.

Jaroslav Wolf

A navíc to poznám podle typu světel lokomotivy.
Samozřejmě že podle intenzity světla.

Jaroslav Wolf

Jo a jednotky ČD 460 ze směru Střelná a Horní Lideč ve stanici Vsetín ve směru Valašské Meziříčí a Přerov. U Sp mimo Přerov vždy je příjezd i odjezd je na 4. koleji. To samé platí i u linky Ex2 mimo Přerov ve směru Praha hl.n. V opačném směru ve směru Horní Lideč a Střelná a Ex2 ve směru Žilina je vždy příjezd i odjezd na 5. koleji. Ve stanici Valašské Meziříčí 1/8 Rožnov pod Radhoštěm. Západní část Rožnov pod Radhoštěm. Východní část Hulín, Kroměříž a Kojetín 2/4 Západní část Frenštát pod Radhoštěm, Frýdlant nad Ostravicí, Frýdek Místek, a Ostrava… Číst vice »

Hhdm

Boha jeho co to meleš za hovna?!Xkrat se mi stalo, že to třeba do R.p.R jelo z VM z 2ho nástupiště. Když se u nás tak dobře význas, tak bych ti doporučil Kroměříž,tam se tvoje problémy řeší!

Jaroslav Wolf

Rozhlédněte se a uč te se od profíků!!!

Tadeáš Rybka

Jste se zasekl v 80. letech, jako chápu, že to je teď trendy, ale už se fakt nejezdí dvoumužně. Nehledě na to, že z Vašeho pohledu by se určitě eso mělo osadit 4 muži, protože přeci nemá standardně komunikační protokoly.

Jaroslav Wolf

U ČD 809 a u ČD 810 rozhodně jeden.
U zbytku jsou rozhodně dva.

Valteri

Druhého fíru ze zadního Esa se nepodařilo najít. Ono se ho nepodařilo najít ani na tu směnu. Existují loko s dvoučlenným řízením, což jistě víte, tak jaksi druhý strojvedoucí nebyl potřeba. Pokud váš komentář nějak špatně chápu, tak mě omluvte, ale asi nejsem sám…

Jaroslav Wolf

Čelní eso 363 5XX-X
U čelního pětkového Esa.
Jeden strojvedoucí vedle druhého strojvedoucího

Jaroslav Wolf

Vy laici tohle že je vaše profesionalita?
Dost se chováte jako kdybych já byl nějaký amatér.
Jste všeci hnusní vy laici!

A.R.

A to máš být jako ty? Dávám si pozor na lidi, kteří o sobě říkají, že jsou profíci, odborníci a experti.

Jaroslav Wolf

Já se vyznám. A vy? Vidíte pětkové Eso ?
Já teda jo.

Jaroslav Wolf

Vaše chování je zcela neprofesionální!.

Jaroslav Wolf

Všichni co mi dáváte palec dolů.
Jste všeci odporní laici!

Stanley Ypkis

Vážený, máte naprosto mylné informace. Strojvedoucí tam byl jenom jeden,mašiny byly na mnohočlenné řízení. Rozhodně nejel více nežli 90km/h. Spíš méně. Žádné návěsti stůj neporušil a už vůbec ne opakovaně. Žádná pravidla bezpečnosti neporušil,jaká máte na mysli,můžete to konkretizovat prosím. A je naprosto absurdní že by se nějak vyhýbal trestu. Rád bych vás upozornil na presumpci neviny,pokud tedy víte co to je! Zatím ho nikdo nesoudil a neodsoudil. A rozhodně byl ve službě střízliv. Takže si vaše nenávistné,nepravdivé a zavádějící poznámky strčte za onen klobouk.

Jaroslav Wolf

Pětkové Eso má 120 km/h nejvyšší maximální rychlost, kterou může dosáhnout!

Dalibor

Komiku. S touhle zátěží? Přestantě vysírat.

Jaroslav Wolf

Kdybyste byli v kabině strojvedoucího v pětkovém Esu, tak uvidíte realitu.

Jaroslav Wolf

Kosočtvercové sběrače ČD CARGO JSOU LAMINÁTKY 230 XXX-X !!

Alex

pan Wolf byl před malinkou chvilkou hospitalizován do PN Dobřany. Již nyní už nebude ve zdejší diskuzi psát zcestné názory. Krásný den vsem.

Jaroslav Wolf

Já ne ale vy!

Jaroslav Wolf

Hledejte si sám v sobě chyby přímo ve svém mozku!

Dalibor

Milý trotlíku Trollíku Wolfe. Na tvůj příspěvek lze říci jediný. Už nehul a nepiš o něčem o čem víš hovno…Zjisti si reaitu, vydejchej se, relaxuj a pak to zkus znovu.

Jaroslav Wolf

Já nehulím nechlastám! To jenom vy!
Najděte si sám v sobě chyby přímo ve svém mozku!

Dalibor

Seděl si někdy v Esu? Znáš provoz? Tušíš jak vůbec vypadá rozkaz a jak vypadá TTP tabulka? Miluju když mi někdo popisuje něco, co pár desítek let denně prožívám.

Apollo17

Třeba v Třebušicích,kde takovou past vytvořili v troleji se ke zpravování vrátili i když je tam stahovačka již asi půl roku uvedená v TTP(je tam v troleji nesjízdné místo také z důvodu výstavby nového mostu a jištěné tzv.hákovnicí,která strhne sběrač,který není stažen).Situace byla stejná.Několik dní mimořádná stahovačka,pak trvalá uvedená v TTP a na rozkazu nic.Asi 10 x stržený sběrač,poničené trolejové vedení,škody za několik milionů…

Dominik

Nerespektování stahovaček, pozdě zahájeno stahování, je bohužel na výlukách dosti časté – a to i přes rozkazy. Dopravce má za povinnost seznámit zaměstnance se změnou TTP (prokazatelně) a strojvedoucí má tedy povinnost jej znát, líbí se mi jak všichni křičí SŽDC je zlá, zrušila dočasnou pomalou a nahradila ji klasickým rychlostníkem, ale nikdo se už neptá, jak proškolil dopravce zaměstnanec, že k porušení předpisů došlo.

Valteri

Jo a opodál v Mostě podmíněná stahovačka, ze který si někdo jen nonstop půjčoval kabel při jejimž projetí by se zřejmě nic nestalo, a ta je nebo aspoň co jsem tam jezdil, tak byla na rozkaze rozhodně dýl než 21 dní. Spíš tak rok, dva…

Apollo17

A je tam stále,už od roku 2016.

On.

Ovšem ani zpravování nepomohlo. Stržené sběrače pokračují i s rozkazem jen se o něco snížila četnost.

Lukáš

Taky jsem dostal skvělý rozkaz na bývalou výluku v Berouně. Bylo tam psáno že trakční vedení na spojce mezi 1 a 3 kolejí je sjízdné. No ještě že jsem asi 500m předem raději stáhl sběrač a jel takto. Na té spojce totiž žádné trakční vedení nebylo!

Pavel

Však také oranžová návěst před oranžovýnm mostem přeci nelze přehlédnout :-)..

ApolloXI.

Prostě dopravní bulvár. Hlavně, že je denně x-článků o vykolejených „rajkách“, jak kdyby to byl první vykolejený vlak na světě. A o blbosti strojvedoucího, ač, jak jsem již psal, líto mi ho být může.

Panda

Tohle je naopak vysoce nadstandardní novinařina – info z více úhlů pohledu. V bulváru bývá relevantních a pravdivých informací málo a nějaká názorová pluralita už vůbec ne (žádných x-článků o jednom tématu, jak sám uvádíte).

Vanecek

Bohuzel, cely tento server, zde uvadena odborna uroven clanku, se tezce blizi bulvaru nejhorsiho zrna a vyrovna se Blesku ci Aha!
Tady plati jen jedno – za kazdou cenu vypotit nejaky clanek.
A k samotnemu p. Surovi (snad to unese). Bohuzel totalni amater, packal a nouma, ktery si akorat hraje na odbornika (z idnes.cz kolegove vedi a oddychli si, kdyz odesel).

Alex

Ačkoliv s některými postoji a názory ba i dokonce články pana Sůry nesouhlasím, tak jsem za tyto informace v tomto případu rád a podporuji to.
Ovšem nepochopím pana Vanecka, jemuž asi nebyl objasněn charakter zdejšího webu. Smutné.
Pane, o čem byste tu rád ještě chtěl psát Vy? Díky za vyjádření a přeji příjemný den..

Oldřich Sládek

Promiňte, ale dost mi vadí, když hrdinové schovaní pod nicneříkající nick urážejí na netu ostatní lidi. Je jedno, kohokoliv – autora, čtenáře – vypovídá to spíš o pisateli podobných zvratků. Kritiku je snad možné napsat slušně a civilizovaně, ne?
Jinak na vysoce odborné články máte časopis Železniční magazín a novináře pana Petra Kadeřávka, web zdopravy je zpravodajský portál dění v dopravě pány Honzy Sůru a Šindeláře , ale to jste zřejmě nepostřehl.

Dalibor

Hele a co takhle vypotit něco obdobného ve vyšší kvalitě? Kolik jste toho publikoval? Co vám brání publikovat lépe, kvalitněji a méně bulvárně? Jsem přesvědčen, že takové články by leckterý server uvítal. Remcat nekonkrétně, to zvládne každej. Tak ukažte, jak byste to dělal vy!

Jaroslav Wolf

Můj názor je obvinit dva strojvedoucí kteří vedli dvojici pětkových es (ČD CARGO 363 5XX-X + 363 5XX-X), kteří jeli s vápencovými vozy do Chebu. Za ohrožení bezpečnosti provozu na železnici. A tímto hasne.

Panda

Takové řešení určitě zvýší bezpečnost železnice do budoucna. Strojvedoucí to totiž dělají schválně a pořádný trest odradí ostatní od výpadků koncetrace, mikrospánků ba dokonce od infarktů…

Miloslav

Umíte číst? Strojvedoucí byl jeden😉

Joska

Opakovaně jste byl ujištěn, že plácáte nesmysly. Přesto plácáte znovu. To, co hulíte, musí být hodně silný matroš.

Dalibor

před obviněním je třeba dořešit problém s hledáním strojvedoucích. Už nehul a netrollll!

Juraj

Naopak, toto je výborná príležitosť začať seriózne hovoriť o celkovej kultúre bezpečnosti v celom železničnom sektore.
Aktuálny prístup je: „Z tejto hlbokej výťahovej šachty odstránime dvere, ale na nástenku do vestibulu dáme v predstihu oznam, že tam už dvere nebudú. Nevidomým to niekto oznámi, je to jeho povinnosť.“

michal

Jenže pravda je někde v půlce, ten systém počítá s tím, že se strojvedoucí seznamuje (musí seznamovat) s novinkami na trati, že může být na trati něco jinak, než bylo třeba před půl rokem.
To že TTP v současné podobě nejsou ideální, je věc k diskusi.

Jiří Kocurek

To jo, vytahovat na světlo, že se to ČD nelíbilo, dkyž to SŽDC provedla zajistě správně.
Řidič má dávat pozor na značky, ten natažený drát ve výšce krku byl sice začerněn, ale řádně označen značkou „Slepá ulice“!

Partneři


Czechtoll

pst
podcast