Votice jako přestupní uzel. Město vypsalo tendr na terminál u nádraží za 80 milionů
Nádraží Votice na 4. koridoru. Pramen: https://cs.m.wikipedia.org/

Mezi parkovištěm, autobusovými zastávkami a vlakovým nádražím má být bezbariérové propojení.
Jaký uzel? Vždyť tam staví jen osobáky Olbramovice – Tábor
Jak už tu bylo napsáno, vyhozené peníze. V dnešní podobě jsou Votice zastávkou na dvojkolejné trati. Hlášení „příští zastávka Votice, zastávka na znamení“ hovoří jasně.
Stanice Olbramovice vždy byla a bude pro dopravní obslužnost výhodnější.
Zastávka na dvojkolejné trati. ale třetí kolej tam je.
Rozhovor s místostarostou Votic. Votice mají slíbené spěšné vlaky Votice-Praha v hodinovém taktu . https://www.mesto-votice.cz/rozhovor-s-jirim-slavikem-o-p-r-ve-voticich/d-55818
Tyto vlaky by logicky měly jezdit až do Tábora, už kvůli Hermanickam (a popr. bsuovym návaznostem zde).
Sliby ještě grafikon neplní. Kraj chce škrtat, nikoliv zavádět.
Nemohli by v případě posílení R49 zcela škrtnout S90?
To Vám zodpoví jen objednatel. V rozsahu povoleném smlouvou, může zrušit cokoliv.
Spíš mi šlo o praktické hledisko – přijde mi, že R49 mezi Olbramovicemi a Táborem obsluhuje stejné stanice jako S90, jen rychleji.
Samozřejmě jsem myslel namísto Os (nebo jako jejich prodloužení do Prahy, jak se to vezme). 🙂 A taky by to byla příležitost R17 projet Olbramovice.
Můžou jezdit do Heřmaniček a otočit se tam, nebo v Červeném Újezdě. Vozit vzduch do Tábora není třeba.
Něco mi říká, že i Sudoměřice a Chotoviny budou chtít jezdit do Prahy celkem drze navzdory krajské hranici.
Já bych přejmenoval zpět Olbramovické nádraží na nádraží Votice – Veselka a bylo by po problémech . Votice by konečně byly rychlíkovou stanicí a navíc by voticákům spadl do klína nově budovaný terminál s parkovištěm P+R a nemusely by vyhazovat peníze za parkoviště které zeje prázdnotou .
A nebo Olbramovice-Votice. Po vzoru Sokolnice-Telnice
Nicméně žst. Sokolnice skutečně je území Telnice (resp. křenovické zhlaví na území Újezda).
Zato žst. Olbramovice je výhradně na území Olbramovic.
Ja jsem z Votic a jezdim vlakem… a ranni spoje nedavaji smysl… primy spoj na rychlik co stavi v 6:20 v Olbra neni, takze clovek musi divne busem, nebo autem do Olbra ( na ostatni rychliky spoj je 🤷♂️) a ten spesnej vlak v 6:30 se s honeckrama co tam ted nasadili neda, je to opravdu cista pomsta 😢 + kdyz tam pak nastoupi cely Ricany… Takze nezbejva nez volit auto.
Letným pohledem do idosu vidím přípoj na tento rychlík jako linku č. 452, pět minut na přestup.
Linku 452 nějaký idiot nechá najíždět na I/3 (nahrazuje neexistující dálnici) a projíždět Olbramovicemi, takže má dost nepředvídatelné zpoždění.
Pět minut je tradičně málo, rychlík tomu ujíždí několik let a všem je to u prdele.
V tom případě je to otázka na vedení obce a projektanty IDSK, kdyby se to chtělo řešit, je to vyřešeno hned.
452 tak jezdí na žádost Olbramovic, z Votic je zájem protěžovat jen to jejich nádraží za městem.
Je to úplně k prdu. Jediné řešení autem do Olbra.
Spěšňáky děs, bez wifi, pomalejsí než rychlík. Do Benešova to veze pár lidí, tuplem tím, že to jede chvíli po rychlíku.
Nicméně Slavík tam bydlí a pro něj je to zřejmě ideální.
Takto – spěšňák principiálně BÝVÁ pomalejší než rychlík (kvůli častějšímu zastavování). WiFi teda nevím nevím jestli bych uváděl jako zásadní problém (ale to je možná tím že v MHD buď nedělám nic nebo si čtu knížku papír nebo offline). Pokud tam ale jezdí pomsta jménem honecker tak to je fakt problém který nám kazí často celkem funkční dopravu…
Klauniáda vypadá tak, že vás náhodný autobus doveze o 17 minut dřív do pustiny, pak se můžete podívat, jak kolem projede rychlík a pak 10 minut po něm dorazí honneckery.
Kdyby tentýž autobus jel do Olbramovic, bez problému stihne rychlík a i těch pět a půl člověka se do něj v pohodě vejde.
Rychlíkem je to 20-25 minut rychlejší, ale což, důležitější je panu Slavíkovi dělat komparz na nádraží v Beztahově…
Mrkněte do ÚP Votic, tam žádný plánovaný terminál není, naopak je v ÚP Olbramovice. Možná jen blbě vidím.
Současná smlouva je snad do prosince 2029, takže by se tam mohlo za pár let objevit něco novějšího.
Hamburk- Beztahov- Vídeň
Kdyby raději tohle postavili ve Zdicích.
„Investiční akce města Votice: Přestupní terminál Zdice“ 🙂
Myslíte si, že to dělají bez dotace? To, že terminály musí stavět obce je pěkná blbost, protože co vyhovuje místním, nemusí vyhovovat tranzitujícím cestujícím. Viz zde Votice a Olbramovice.
Takže dotace je 63 750 000 Kč
Po neblaze proslulém terminálu v Heřmanově Městci je toto nový favorit na nejzbytečněji investované peníze v české dopravě… Existuje nádraží, které je ideálním přestupním uzlem pro Votice a celé okolí, kde zastavují rychlíky, kde je přestup i na jinou trať, kde by to chtělo vybudovat menší autobusový terminál a které má tu výhodu, že cestou z něj autobus obslouží víceméně celou zástavbu Votic. To nádraží se jmenuje Olbramovice. Ale protože katastrální hranice jsou nepřekonatelná zeď pro myšlení mnohých konšelů, tak se místo toho bude za drahé peníze budovat zbytečný terminál u železniční zastávky, která je sice od města také daleko,… Číst vice »
Tak město těžko bude stavět terminál na jiném katastru, kde nevlastní pozemky. Když ve Voticích začne stavět rychlík tak ty místa budou prakticky identická, takže já v tom problém nevidím.
Vy v
Beztahově prestoupíte od jihu do Sedlčan? V tom je právě ta přidaná hodnota Olbramovic.
A dneska v Olbramovicich od jihu přestoupíte aniž byste musel hodinu čekat? Jediné místo kde dnes můžete normálně prestoupit je v Benešově.
Ve Voticich zase přestoupite do bus do Sedlce-Prcice.
Do busu směr Sedlec-Prčice by se mělo správně přestupovat v Heřmaničkách, kde by mohly zastavovat i vlaky R a Sp, příčemž vlaky kategorie Os by mezi Olbramovicemi a Chotoviny vůbec jezdit neměly. Pro Votice by rychlíková stance byly samozřejmě Olbramovice. Prostě a jednoduše: Konšelé ve Voticích by potřebovali nakopat do zadnice, aby se jim v mozku rozsvítilo.
To už je lepší stavět ve Voticich než v Hermanickach, a co Miličín, Mladá Vožice, Jankov, Louňovice.
I ten autobus do Sedlčan ve Voticich u nádraží už dneska staví.
Líbí se mi, když se obec takhle stará o své nádraží – ale tady se obávám, že je to úlet: logický uzel veřejné dopravy pro Votice a jejich široké okolí je na Veselce. Vlaky ze sedlčanské lokálky do Beztahova určitě zajíždět nebudou a rychlá vrstva si dovolím předpokládat nebude chtít stavět ve Voticích dvakrát: jak na Veselce, tak i v Beztahově.
A ten autobus z Prčic? Logicky se nabízí jet s ním skrz Votice na Veselku: tím obslouží jak přepravní vztah Prčice – terminál, tak i Prčice – Votice a navíc za jedny peníze udělá i Votice – terminál Veselka.
Do Sedlčan jezdí z Votic autobus, tedy není potřeba aby jezdila lokálka. Navíc v Olbramovicich žádné přestupní vždy na lokalku do Sedlčan zajištěné nejsou. Nejdříve je potřeba si nastudovat jízdní řády.
Navíc celá oblast mezi nádražím a městem by se dle územního plánu měla zastavět
Tím se bohužel náměstí k beztahovskému terminálu nepřiblíží ani o metr…
Votice jsou zřejmě středem světa :-).
Co Votice, Beztahov.
To mi říkejte. Když plynaři zrušili v devadesátkách kontaktní centrum v Příbrami, tak jako náhradu pro Příbram a okolí určili kontaktní centrum ve Voticích. To si nepřejte těch nadávek co se ozývalo. Tehdy ještě nešlo vše dělat on-line.
No jo, ale tady se buduje zbrusu nový dopravní terminál – to už z definice implikuje, že se jízdní řády budou měnit, aby zohlednily nový terminál, že?
Ano a Sedlčanka bude v Olbramovicích úvraťovat. 😀
Nic se měnit nebude, takt R je celá v Táboře a pro vlaky do Prahy jsou do hodiny dva možné sloty. Jeden zabírá Ex.
Do Mladé Vožice je to lepší přes Tábor, než autobusem přes Miličín.
A autobus do Jankova-Louňovic jezdil po začátku integrace z Olbramovic, pak byl otočen do Beztahova.
Myslím že obyvatelé Votic by je spíš nakopali, kdyby stavěli v Olbramovicich.
Radši nemysli, když to neumíš :-).
Za tím je jeden člověk (bydlící v té vesnici u nádraží), který je asi ukecal.
Také si myslím, že to bude nějaký „tunel v Líbeznici“.
Zaprvé není důvod, proč by nemohlo – obce se totiž leckde umějí domluvit, nebo dokonce i vlastní pozemky na cizích katastrech.
A hlavně – v Olbramovicích projekt na P+R s menším autobusovou točnou také existuje, tentokrát ovšem v režii Středočeského kraje. Prostě šlo jenom o to domluvit se (obce+kraj+MD), jednat společně, společně projektovat a žádat o dotaci…
Ve Voticích rychlíky stavět nebudou ! Nedává smysl aby zastavili na zastávce Beztahov a po třech kilometrech znovu na nádraží Olbramovice ze kterého je připoj na Sedlčany. Parkoviště P+R se staví v Olbramovicích , za pár měsíců ho otevřou .
Je určitě logičtější, aby rychlíky zastavovaly ve Voticích než v Olbramovicích. Nevzpomínám si, že bych za cca 40 let viděl cestujícího přijíždějícího z jihu v Olbramovicích přestupovat na Sedlčanku. Ve Voticích by mohl přestoupit na autobus.
To jste tedy neviděl několikrát mě. 🙂
Nicméně – pokud tedy od jihu dosud skoro nikdo nepřestupuje, tak proč by najednou měl začít přestupovat, byť na jiný dopravní prostředek?
Ale rychlík tam nikdy stavět nebude.
Tady je ovšem také nevlastnilo, ale koupilo. https://www.mesto-votice.cz/prestupni-terminal-na-nadrazi-je-o-velky-krok-blize-realizaci/d-49346
TvP – Terminál v Pustině.
Matouši, to není o nepřekonatelnosti katastru, ale o tom, že u nádraží bydlí bývalý votický starosta (nyní poslanec a místostarosta). Donutil SŽDC nádraží opravit (což je hezké, ale zbytečné), za pomoci IDSK k němu otočil všechny autobusy, co měly jezdit do Olbramovic a dokonce mu tam za erární prachy jezdí každou hodinu šukafonový pendl k rychlíku a od rychlíku (vozí to vzduch – zdravíme do Lužce). Takže když chcete do Votic, přestoupíte v Olbra na šukafon, tím jedete 3 km, pak deset minut čekáte a pak jedete 2 km autobusem. Tohle spojení je tak hovadské, že ho nenajde ani IDOS.… Číst vice »
Zdravíme do Oslí.
+ jeho slavná PIDka, která zhoršila dopravní obslužnost v řadě obcí. Jezdí tu klasické autobusy, které vozí pár lidí. To se to staví a plánuje za státní peníze
Od doby, kdy sedlčanské vlaky jezdí až do Benešova, považuji zastavení R v Olbramovicích za +- stejně (ne)zbytečné jako ve Voticích.
Jak to může být přestupní uzel, když tam nestaví ani rychlíky?
Souhlas, ale z druhé strany proč by tam měli stavět rychlíky když tam není na co přestupovat. Někde se začít musí.
Přestupovat tam na co je (a pokud není, dají se spoje přidat), ale rychlík tam nikdy nestavěl ani stavět nebude.
Požadavek na zastavení rychlíku už roky zamita MD.
Což je v případě Votic naprosto správné řešení.
To je fakt ještě by tam mohli začít jezdit lidi.
můžou jezdit z Veselky je to o 2km dál. autem 5minut. MHD by to jelo max 10minut.
Tak to by mohly zastavovat v každé zastávce, ne?
Asi ne, když Votice spádují na Prahu a autobus jedoucí do Olbramovic může obsloužit většinu města, což v případě jízdy autobusu k votickému nádraží nehrozí.
A proč by začali? Stejně musíte na nádraží busem, takže se klidně dá jet do Olbramovic.
Stejně jako zastavování většiny spojů linky Ex 7 ve Veselí nad Lužnicí
Tak ve Veselí zastavuje každou hodinu rychlík, navíc zastavovani ve Veselí nechce ani Jihočeský kraj.
Rychlíky zastavíme, střechu dáme novou z umělých došků z NSR, záchod uděláme splachovací, zápraží vybetonujeme.
…a bazén na tři tempa
V pracovní dny tam staví spěšné R49.
Některé rychlíky tam kdysi stavěly.