Automobilový průmysl Elektromobilita Silnice Silniční nákladní doprava

Volvo ukázalo samořiditelný kamion na elektřinu. Chybí mu kabina

Koncept samoříditelného kamionu Volvo Vera. Foto: Volvo Trucks
Koncept samoříditelného kamionu Volvo Vera. Foto: Volvo Trucks

Švédská automobilka Volvo ukázala, jak si představuje budoucnost nákladní silniční dopravy, která se musí líbit především autodopravcům zoufale shánějícím řidiče.

Nový koncept kamionu Volvo Vera má být plně samořiditelný a přináší i zásadní změnu designu. Chybí mu kabina, místo ní je jen podvozek samotného tahače. Jezdit bude na elektřinu.

Volvo si od nového modelu slibuje, že nový vůz bude mít výrazně nižší spotřebu než klasické kamiony. Klesne jeho hmotnost díky neexistenci kabiny, navíc nebude mít takový odpor vzduchu. Zatím firma vyvinula koncept, pracuje na možnosti sériové výroby.

Volvo letos představuje na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru první elektrický kamión, prodávat ho začne příští rok. Model FL Electric zvládne přepravu až 16 tun, podle vybavení bateriemi zvládne cestu až 300 kilometrů na jedno nabití.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • ano, je to koncept, u kterého to taky zůstane, je iluzorní, že v běžném provozu budou jezdit takové samohyby, už jen z důvodu vandalismu by to daleko nedojelo

  • Především bychom měli pracovat na interoperabilitě, protože i když to bude samořiditelný elektrický kamion, tak mu gumová kola s jejich valivým odporem a tudíž horší účinnost nikdo neodpáře. Mně osobně by se tohle zamlouvalo jako „Last Mile“ z nádraží na místo určení (nebo obráceně).

  • Možná dobré pro nějakou „vnitropodnikovou“ dopravu nebo do vyhrazených jízdních pruhů (= na separátní dopravní cestu) – ale jinak bych to ve veřejném provozu za bezpečné určitě ještě dlouho nepovažoval.

Newsletter

Partneři