Vodík na Slovensku. Jednotka Alstom Coradia iLint navštíví Topoľčany, Nitru, Nové Zámky nebo Komárno
Plnění vodíkového vlaku z mobilní plničky firmy Air Product v areálu VUZ v Cerhenicích. Pramen: VUZ
Prezentační Railshow zahájil Alstom v úterý v Praze na hlavním nádraží.
Připomíná mi to akumulační parní lokomotivu.Také jezdila skoro zadarmo. Ovšem, když nepočítám, že někdo musel vyrobit tu páru. A také se to nesmí hnout moc od baráku. Jinak výborná varianta pro ztrátové lokálky.
Akorát že v huti ta pára se vyráběla z odpadního tepla.
Je to sice bezemisní vlak, ale vedle po silnici jel celý kamion s palivem pro ten vlak.
Jako když politik jede vlakem, aby se ukázal, ale vedle po silnici jede kolona i s jeho služebním vozem.
A co teprve když jedou ukázat elektrické vlaky na brněnské výstaviště. Považte – táhnou je tam dieselovou lokomotivou. Jednou tam, podruhé zpátky! 😉
Trochu mi to připomíná Grétu, jak se bezemisně někam plavila…
ssb
A jak jinak to měli udělat, když nyni není potřebná infrastruktura?
Kolik že by ta potřebná infrastruktura stála? Já jen, že VN pro nabíjecí stanici vede do každé dědiny, posem dobré. Ale nabíjecí stojan nepotřebuje žádné velké ochranné pásmo, narozdíl od elektrolyzéru. Jenže po tom VN neběhá pouze zelená elektřina a elektrolyzér spotřebuje cca 3x více elektřiny než nabíjecí stanice pro BEMU.
A kdyby se to mělo např. na Opavsko vozit ze zeleného elekrolyzéru ve Vraném nad Vltavou, tak se možná spálí převozem vodíku stejně nafty, jako by ten vlak na naftu přímo jezdil.
No, radním se zdá 810 drahá, tak objednají vodíkový vlak. Nejlépe autonomní, ať se tam neválí strojvůdce.
To si měli postavit všude elektrolyzéry a vyrábět vodík na místě? To by bylo asi více kamionů než jeden s palivem…
A zapomněl jste na vrtulník, který vlak ,,jistí“ ze vzduchu.(Osobní zkušenost).
A jste si jistý, že nešlo o natáčení místo jištění? Nebojte za pár let z vás bude zarytý podporované vodíku. 😉
Myslel jsem toho politika jedoucího s velkou slávou vlakem. A proč ne vodík, nebo cokoli jiného, pokud to bude lepší, než to stávající. Zatím je ale nejlepší nakopnout ten diesel.