Voda z Tetčic neuspěla se snahou dostat se do řízení o rozšíření D1 u Brna
Stejná organizace v minulosti zablokovala důležité dopravní stavby.
Ministerstvo dopravy odmítlo žádost spolku Voda z Tetčic do stavebního řízení o rozšíření dálnice D1 u Brna. Vyplývá to z dokumentu uveřejněného na úřední desce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už stavební povolení získalo v roce 2020, nově začalo jen řízení o jeho prodloužení. Právě do něj se organizace, která v Brně a okolí na několik let zablokovala například stavbu části okruhu v Žabovřeské nebo modernizaci železnice do Zastávky u Brna, snažila dostat. Aktuálně spolek zkouší zdržovat stavbu D1 kolem Přerova.
Ministerstvo z pozice speciálního stavebního úřadu ale žádost odmítlo. „Voda z Tetčic byla vyloučena proto, že nepatří do okruhu účastníků řízení, které stanovuje stavební zákon. Proti takovému usnesení je možné podat rozklad. Ten však nemá podle správního řádu odkladný účinek,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Brychta.
Rozšiřování má začít příští rok, jde o jeden z nejvytíženějších úseků české dálniční sítě, denně zde projede 80 tisíc aut. ŘSD na počátku července vypsalo soutěž na zhotovitele, termín pro podání nabídek je do konce října. Předpokládaná cena stavby je 1,3 miliardy korun. Ještě letos se počítá s přípravnými pracemi. Stavba potrvá dva roky. Její délka je ovšem také jedním ze soutěžních kritérií.
Jedná se o první úsek dlouho plánové stavby, která má postupně zajistit rozšíření na šest pruhů od Kývalky po Holubice, tedy od 182. k 210. kilometru. První úsek k plánovanému rozšíření je mezi křižovatkami s výpadovkou na Znojmo a Mikulov a s dálnicí D2. Vedle tranzitní dopravy je na ní i intenzivní doprava mezi Brnem a nejbližším okolím a lidé zde jezdí i k obchodním centrům na jihu města. Stavba zatím nezahrnuje přestavbu křižovatek, které přijdou na řadu s navazujícími úseky. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.