Vlečka v litvínovské rafinerii prošla elektrizací, Orlen si pochvaluje zjednodušení provozu
![Osmý vectron pro ORLEN Unipetrol Doprava. Foto: ORLEN](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/11/ORLEN-Unipetrol_dalsi-Vectron-3.jpg)
Zhruba polovinu nákladů zaplatila evropská dotace.
Společnost Orlen Unipetrol dokončila elektrizaci části vlečky v Litvínově, kde má firma svůj hlavní tuzemský závod. Investice v hodnotě 97 milionů korun má přinést snížení nákladů na provoz i emisí.
Elektrizací prošlo celkem 7,36 kilometru kolejí. Bezmála polovinu nákladů zaplatila Evropská unie přes Operační program Doprava 2021 – 2027.
Železniční vlečka Litvínov je klíčovým logistickým centrem pro železniční přepravu chemických surovin, petrochemických produktů, pohonných hmot a dalších materiálů v rámci areálu i mimo areál. Nově instalované trakční vedení umožňuje elektrickým lokomotivám samostatné odstupování/nastupování z/na vlaky, bez čekání na přestavení volnou dieselovou vlečkovou, což přinese významný posun v optimalizaci provozu.
„Investice do elektrifikace je dalším krokem v naplňování naší strategie udržitelnosti a snižování uhlíkové stopy. Vybudováním trakčního vedení na předávacím nádraží jsme dosáhli optimalizace provozu nejen na lokální úrovni, ale i plnohodnotného napojení na celostátní dráhu. To přispívá k vyšší bezpečnosti, úsporám nákladů, času a efektivnějšímu nasazení našeho moderního vozového parku,“ doplnil Jaroslav Dvořák, jednatel společnosti Orlen Unipetrol Doprava.
Elektrizace souvisí i s nákupy nových vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron, celkem jich dopravce pořizuje 11.
Orlen Unipetrol Doprava patří mezi největší železniční nákladní dopravce v České republice. Jejími zákazníky jsou nejen členské společnosti mezinárodní skupiny Orlen, ale i externí společnosti včetně významných železničních zasilatelů, zahraničních dopravců a chemických závodů bez vazby na holding.