Vlečka na brněnské výstaviště bude zrušena kvůli protipovodňové hrázi

Přeprava TGV po vlečce na brněnské výstaviště. Foto: Správa železnicPřeprava TGV po vlečce na brněnské výstaviště. Foto: Správa železnic

Budoucnost vlečky komplikují i plány na přestavbu brněnského železničního uzlu.

184 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Pár informací o včetně obrázků a mapky vlečce Brno-dolní – Výstaviště BVV:
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-co-zira-masinfira-brno-vlecka-vystaviste.A220609_152737_po-cesku_vrja

Kleist

Ta silnice je další nepovedená stavba od radnice plné autíčkařů v čele s ODS. Po až uchylném cpaní zastávek vídeňského typu na všechny nové ulice. Většinou tyto zastávky neměli žádný účel. Kromě zabírání místa a zpomalování aut mohl cestou nějaký řidič nabrat nějakou tu babičku. ( Např: zdráhalova, lesnická směr centum, všetičkova směr centum). Zastávka lesnická směr Lesná je ještě bizarnější o tu 10m dlouhou cyklostezku. Ulice plotní by si zasloužila ocenění o nejhorší novou ulici na světě. Místo aby se zde udělala 30 pro šaliny, tak někdo dostal skvělej nápad postavit protihlukovou stěnu. Obrovská silnice, po které nejezdí nikdo… Číst vice »

hank

„…všichni víme že zde povodeň nikdy nebude.“

To je argumentační faul jak z učebnice demagogie.

Kleist

Nemám čas to tady vypisovat. Na svratce se nachází 2 přehrady které můžou povodni zabránit. A konkrétně podél poříčí je ta řeka několik metrů v koridoru. (To se netýká dalších úseků kde to smysl má. Jen mi je líto všech těch velkých stromů od viaduktu dál.) Zde bych si na rozdíl od jiných míst barák i koupil.

Kov

To neni pravda, ty prehrady nemaji kapacitu na to, aby zadrzely velkou povoden. Nad Prahou je cela kaskada prehrad a taky to nepomohlo.

František

Kdy bylo Brno postiženo velkou povodní?

SYN

To není otázka jestli bude, ale KDY bude… ano, může se klidně stát že za našeho života ne. To není důkaz, tisíciletá voda se nejmenuje tisíciletá jen tak pro nic za nic…

Karl vB.

… asi ta vlečka tenkrát byla i v lepším stavu, než dnes.

XYYY

Ta protipovodňová hráz bude vybudována ve stopě vlečkové koleje ?

SYN

Kousek (zdaleka ne celá, on taky ten úsek u Výstaviště ohrožený není, „jen“ napojení v oblasti Opuštěná). Možná to napojení někdy obnoví, ale těžko očekávat že to někdo bude dělat v době kdy se neví „co bude“. To je jeden z důsledků nekonečného odkládání…

Vojtech

To ke proste Brno. Vtip, ve kterém se da bydlet

Vojtech

V Praze už pomalu začínáme vlečky obnovovat, tady se teprve budou rušit. 30 let zpoždění za Prahou, proto ta nenávist ( a to pocházím z Jihomoravského regionu)

Jiří Kocurek

A co se tou vlečkou bude zásobovat? Dopravní podnik má druhou v Krpoli, mnohem lépe napojenou.

Bohumil Pokorný

Brno se musí rozhodnout, zda chce na výstavišti pořádat veletrhy s železniční tématikou nebo nikoliv. Pokud ano, tak bude po vlečce „zásobovat“ výstaviště exponáty = železničními vozidly a v tom případě by mělo hledat řešení, jak řešit zapojení vlečky v nových podmínkách.

SYN

Ale klidně je možné, že mezi „nyní“ a dokončením těch protipovodňových hrází a nové polohy nádraží ta vlečka prostě nebude… ono totiž ji několikrát předělávat je naprd.
Až bude vše jasné, může se kouknout jestli by šla obnovit, a když ne tak ne, něco se dá přivézt na podvalníku a něco holt nebude…

Jindra

V rozhlasové reportáži zaznělo, že TGV je na výstaviště taženo rychlostí 5 km/hod. z důvodu špatného stavu vlečky. To řekl člověk ze SŽ přítomný ve vlaku. Jistě pro šoto focení ideální rychlost, ale podstatný je zmíněný zoufalý stav celé vlečky. Předpokládám, že pokud by ji nepřerušila hráz, stejně by se musela celá opravit. A už vidím, jak na to někdo dává peníze.

Martin Zezula

Ne, že by taková souprava mohla jet v provozu na silnici rychleji.

SYN

Nikdo do větší údržby vlečky neinvestoval, právě proto že budoucnost je značně nejistá…

Luftjarda

Poprosil bych všechny šotouše o vyjádření, kolik vlaků dojelo za posledních 30 let až na výstaviště? Kolik ostatních vlaků se za posledních 30 let vypravilo od Ronda.

Vojtech

Byli jsme tam s Albikem 498.022

Jiří Kocurek

O Ronda vyjel Kometa Express snad jen 1x a byla kvůli tomu výluka MHD. Nastupovat do vlaku přes 2 jízdní pruhy za plného provozu dost dobře nejde.
Ale jako jo, zavedeme Regionovu BVV-Královo pole a linka 1, 25, 26, 44, 84 se v souběhu zruší, čím železnice porazí dokonce i tramvajovou dopravu.

Martin

Treba se Hladik zase vytahne s nejakou vizualizaci,jen za posledni rok jsem jich videl asi 10 a jedna lepsi nez druha. Na nic samozrejme nejsou penize, tak aspon, ze ti architekti vydelaji.. 🙂

robert

Rušit vlečku, něco tak unikátního, co nemá ve střední Evropě obdoby, je kardinální kravina. Už jen proto, že v okolí žádné povodně nikdy nebyly a nebudou. Koryto Svratky je dost hluboké.
Není nějaká petice, která by se dala podepsat?

Kleist

Bohužel už je pozdě 😔, to je nejlepší před stavbou (jestli je tada zrušení té vlečky součástí těch opatření). Odnesly to stromy, vlečka, co dalšího… . Už se všichni těšíme na náplavku pod VMO.

robert

Dřív jsem o zrušení nevěděl.

Karl vB.

Tak to je tvůj problém….

David

Dřív nebo později se budou rušit i ty BVV. Veletrh už moc natáhnou obecně a covid to je uspisil.

Jan Novotný

Pan Poňuchálek a celý magistrát by měly dostat dvě zprava a dvě zleva, aby se tam konečně někdo vzpamatovat. Zahloubené koryto není dostatečné protipovodňové opatření?!

Kleist

Pro rozum ano, pro normy ne

SYN

Jde „jen“ o to jak velký průtok by měl téct… pokud by to bylo na takové úrovni jako v Praze před 20ti lety, tak to se nemá šanci vejít do žádného koryta, pod žádný normální most… to se někam rozlít MUSÍ a jde jen o to aby to „někam“ byl raději park nebo silnice než domy a obchody…
Jasně, je možné že to několik generací nebude k ničemu, a pak to jednou někdo ocení… otázka ani moc není jestli, spíš kdy.

XYYY

Pan Poňuchálek jako tiskový mluvčí nepresentuje své názory, nýbrž názory zaměstnavatele. Mluvčího nezatahujte do nějakých názorů, s nimiž nesouhlasíte …

Jiří Kocurek

Právě že u železničního mostu přes Svratku to koryto moc zahloubené není. Vlecka by tam fungovala jako povodňový přivaděč. Jedině to nějak vyřešit mobilní zábranou.

Franta Metel

Kde jsou památkáři, když je potřebujeme? Ta vlečka je dost možná světový unikát a Když tam doteď ničemu nezavazela, tak nevím proč by najednou měla. Pokud opravdu není jiná možnost, tak je mi to líto ale asi to tak bude muset být, ale moc rád bych aby se zachovala.

Martin Verner

Ne že bych ji tam viděl nerad, ale v čem má být tak unikátní?

Ondra K.

Ta vlečka je unikátní tak maximálně tím, že vede po silnici I. třídy, kterou denně projede několik desítek tisíc aut. Což zároveň dost zásadně snižuje její využitelnost.

Jiří Kocurek

A křížem před 2 tramvajové trati s provozem, jaký se ani na koridoru nevidí.

Ondřej 2

BVV už vlečku ani neudržuje. Udržuje ji ŘSD na svoje náklady – sjízdnou pro auta. Jaký památkáři, jakej unikát? V USA je trať v uličním profilu i s pravidelným provozem relativně běžná.

O.K.

V Evropě např. na Bernina Bahn a to tam projede za den tolik vlaků, co po té vlečce pomalu ani za rok.

Jiří Kocurek

Tirano má asi 9.000 obyvatel a ta silnice č. 29 není městský (s dojíždějícími 500.000 lidí) 4 pruhový okruh po kterém by jezdily 4 linky MHD á 10 minut.

Něco podobného jako v Tiranu je Minská v Brně. Proč to tam asi funguje…

M19

A v Evropě? Jeli něco běžné na druhém konci světa, může to být unikátní jinde.

Karl vB.

Vy jste taky unikát! Jsou i jiná místa, kde se o komunikaci dělí silniční vozidla i železniční vozidla podobným způsobem. Např. na Bechyňském mostě, nebo ve Švarcvaldu v Bad Wildbad, kde vlakotramvaj linky S6 využívá jednosměrnou König-Karl-Straße. Akorát to je častěji – pravidelně podle jízdního řádu, takže to není taková rarita, jako když jednou za x let táhnou v Brně nějaký exponát na výstaviště. https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~s-bahnen-und-regionalstadtbahnen~stadtbahn-karlsruhe-hier-nur-die-s-bahnen/57485/haarscharf-am-strassencaf233-vorbei—die.html https://www.youtube.com/watch?v=6XwV_RSrOzk Pokud by BVV vlečku chtěly, tak by si situaci asi nějakým způsobem v předstihu ošetřily. Předpokládám, že by to min. znamenalo úhradu nákladů na projekt a rekonstrukci, což se u četnosti 10 jízd za… Číst vice »

zdenda

Výstava vyřazeného rychlovlaku= zbytečně vyhozených 11 milionů z kapes daňových poplatníků.

Honza

Mne by spíš zajímalo, kolik by stála případná rekonstrukce vlečky na BVV, včetně nového zaústění na některou z tratí.

XYYY

Pokuch chápetele smysl psaného textu, tak to spolufunancovali sponzoři – zákazníci SŽ …
Z hlediska SŽ je to reklama, pak byste musel vše, čím se prezentuje SŽ na veřejnosti, považovat za vyhazování peněz daňových poplatníků.
Totéž platí o ČT / ČRo – plýtvání penězi z koncesionářských poplatků ….

asdfsadfasd

A hádejte na zakázkách od jaké „firmy“ ty peníze vydělali?

Karl vB.

Jenom necelých 5, protože 6 a něco uhradí sponzorské dary, které na úhradu této propagační šou zcela bezelstně poskytly firmy pracujících na zakázkách SŽ – viz článek z 5.6.2022.
https://zdopravy.cz/tgv-je-po-31-letech-opet-v-cesku-preprava-vysla-na-vice-nez-milion-korun-115946/
Rok 2025, kdy by měla být zahájena výstavba VRT v Česku, se pomalu a jistě blíží…

liposh

No…nicméně BVV a.s. je sebranka toho nejhoršího podvodnického plevelu, takže kdyby se příští rok tento veletrh konal v areálu bývalé Zbrojovky (teba tam co byl Olympijský park) a vlaky by stály nahoře na nádraží Židenice, obyčejní lidé i vystavovatelé jenom vydělají. Je to nicméně obrovská škoda, jak Výstaviště, tak např. Autodrom Brno jsou úžasné areály postavené s láskou a mající co nabídnout a poslané do pr… nenažraným vedením.

Alibaba

V Židenicích stát nic nemůže, tam by to překáželo, ona to není železniční stanice (nádraží).

Vladki

Ale odbočovala tam vlečka do zbrojovky. Kdyby tam bylo výstaviště tak by šla obnovit.

Alibaba

To ano, ale už to není/by nebylo nádraží.

Igor Mauricio

Něco o historii vlečky (snad správně) a nějaké fotografie mám u sebe – https://www.igormauricio.cz/CR-Brno—vlecka-Vystaviste-BVV.html – zájemci se mohou pokochat alespoň těmi fotografiemi, kdyby text stál za prd 😀

Pardon za neskrytou reklamu (nechám na posouzení, zda zveřejnit či nikoliv), ale když už jsem se s tím kdysi mordoval, tak ať to má taky význam i pro ostatní

Igor Mauricio

…děkuji. A samozřejmě budu rád za jakékoliv doplnění či opravu.

Tukan

Letošní veletrh Rail Business Days se mi líbil a byla by ho velká škoda..

VKTR

Ta vlečka je tam skoro zbytečná. Její využití je fakt mizivé.
Nicméně – kdo může dneska říct, že v jeho městě jelo po ulici TGV, co?

Pavel

V souvislosti s přestavbou ŽUBrno se rovněž zvažovalo zachování (přetrasování) vlečky na brněnské výstaviště. Ale vlastník a reálně jediný uživatel BVV za posledních deset let neměl jediného zájemce z řad vystavovatelů o využití vlečky. A tak na vlečku 2-3x do roka projel šoto vlak, k rondu vlak s fanoušky Komety… investice na zachování vlečky je v řádu stovek mil. Kč. tak asi takto.

Aleš

Nejde jen o šoto. Pamatuju se, že nejlepší (kvalitou i cenou) možností se naobědvat na veletrhu cestovního ruchu Go, byl po vlečce přistavený jídelní vůz JLV 🙂

Pavel

Tohle už ani já nepamatuji. Ve kterém roce to přibližně bylo?

Aleš

1997 nebo 1998

medvěd

Máš pravdu. Dokonce tam býval u toho jídelního vagonu mládenec (pozdější tiskový mluvčí ČD).

XYYY

Jelo se tam i se zvláštním vlakem určeným pro osoby se sníženou pohyblivostí, včetně vozíčkářů … veletrh s nabídkou služeb / pomůcek pro osoby se zdravotním postižením …

Olda

Fascinuje mě apelace na protipovodňovou hráz. Nevím bližší, ale jak je nastavena regulace na Svratce, tedy komplet Vír a pro Brno přehrada, tak pokud jsou opravdu vhodně řízeny (tzn. před záplavovými dešti se musí odpouštět a ne jak se nechalo na vltavské kaskádě při povodních napuštěno) tak tu ochranu by měli zajistit (samozřejmě vždy jsou nějaké limity). Jestli povolí, tak opravdu nějaká zítka na Bauerové moc toho nespasí. Spíš by měli, když už jsme u té vody, něco udělat ze Svitavou, protože tam nic, krom pár jezů nic není a ta je z břehů, když zaprší co chvíli. Ještě, že… Číst vice »

K.S.

Problém trochu je že povodně na Vltavě měly dvě po sobě jdoucí vlny, tu první se podařilo zachytit, ale tu druhou už ne. Ono se nedá dost dobře odpouštět pokud do Vltavy přitéká neregulovaná Sázava a Berounka a v Praze zároveň nesmíte překročit nějaký průtok.

vbb

Vzal jste mi to z klávesnice.
Kdesi jsem četl, že vypouštění Orlíku na spodní mez by (při nominálu Sázavy a Berounky) trvalo asi týden.
Fascinují mě lidé, kteří o věci nic nevědí, ale o to zásadnější mají názory.

Aleš

Někde jsem četl, že kdyby celá vltavská kaskáda zůstala nenapuštěná a napustila se vždy jen při povodních, tak absence škod, které by jinak byly způsobeny povodněmi, by přesáhla zisk z napuštěných přehrad (cestovní ruch atd., elektřina). Bohužel to tvrzení nebylo odzdrojováno reálnými čísly.

K.S.

Záleží na tom za jaké časové období to budete počítat, jestli do tho zahrnete jenom přímou výrobu na kaskádě, nebo i zlepšení výroby pod ní, jestli budete uvažovat dopady na splavnost, na zemědělskou produkci (sucho + srážky z výparu)… Škody z těch povodní byly na dnešní koruny za 117 miliard korun. Budu-li uvažovat cenu elektřiny na 120€ za MWh (špičková stojí možná i víc, k tomu další služby těch elektráren), tak za rok vygenerují proud asi za 3 miliardy (výrobu uvažuji jako 1 TWh), za 40 let vyrobí proud o vyšší hodnotě než byly škody. Navíc od těch škod by… Číst vice »

hank

Vltavská povodeň v roce 1954 nedorazila až do Prahy jenom proto, že ji zachytila právě dokončená slapská nádrž. Naplnila se ani ne za týden, jinak by to bylo trvalo několik měsíců.

Jindra

To se píše, ale problém je, že nešlo o povodně srovnatelné síly. V roce 1954 nebyla povodeň ani stoletá. Zatímco v roce 2002 šlo o povodeň tisíciletou.

hank

Nicméně byla srovnatelná např. s povodní v roce 1940, která v Praze napáchala taky spoustu škod.
Kulminační průtoky:
Praha 1940 – 3245 m3/s
Praha 1954 – 2275 m3/s
Právě v r. 1954 zřejmě vznikl oblíbený omyl, že vltavská kaskáda může Prahu před katatrofálními povodněmi uchránit. Už ve 30. letech však vznikla ve Výzkumném ústavu vodohospodářském studie doc. ing. Bratránka, která ukázala, že tomu tak není.

PetrH

Zisk z napuštěných přehrad je například i těch povinných minimálních 40 kubíků za sekundu, které kaskáda vypouští do Vltavy za sucha v létě a díky tomu fungují například čističky odpadních vod.
A skutečně velkým povodním kaskáda nezabrání, tuším ty deště v roce 2002 několikrát přesáhly její kapacitu. Samozřejmě se možná dalo vypouštět dříve.

liposh

Viděl jsem tabulku průtoků a to odpouštění v.n. Orlík a v.n. Slapy tehdy bylo zcela jednoduše chybně provedeno. Na to neexistují žádné výmluvy, prostě chyba.

Olda

Dík… O tom odpouštění mi říkali lidi z Povodí Vltavy. Jasně nemusíme jim věřit…

K.S.

Tabulky jsem taky viděl a dokonce i k tomu nějaký celý elaborát (ale nebudu to hledat protože jsem to naposledy viděl asi před deseti lety) a že by to byl nějaký zlý záměr z toho nevyplývalo.

vbb

Otázka je, jestli bylo „chybně provedeno“ (což se dá vyložit mnoha způsoby), nebo jestli nebyl vydán povel k vypouštění dostatečně včas. Kdo vlastně může Povodí Vltavy nařídit „vypouštějte všecko co můžete, blíží se velké deště“?

liposh

„Chybně provedeno“ znamená, že zatímco např. brněnská přehrada už se o nadstandardní vypouštění pokoušela 28.5., poté ještě v odpouštění přidala 31.5. a 1.6. to prostě pustili, tak Vrané nad Vltavou změnilo průtok až 2.6, tj. s minimálně 48hodinovým zpožděním (spíš však týdenním 😀 ) a ten potom okamžitě (pár hodin) vystřelil do 3. SPA. A protokoly na to existovat musí.

vbb

V podstatě potvrzujete má slova, že vypouštění nebylo „chybně provedeno“, ale že asi nikdo nevydal relevantní příkaz „vytahněte špunt“.
Pod „chybným vypouštěním“ si představuji situaci, kdy je nějaký příkaz a obsluha ho neprovede tak, jak bylo žádáno. Třeba je příkaz „vypouštějte 100 kubíků“ a obsluha vypouští buď 50 nebo 200.

František

ODSun nádraží je taková kravina, že i kvůli té vlečce by se měl zrušit.

K.S.

Psát ODSun je zase ukázka IQ houpacího koně…

NightmareFreddy

Proč? Vždyť je to jen narážka na toho, kdo má největší užitek z toho přesunu.

Jiří Kocurek

Aproč to teda SŽ(DC) celé roky tak vehementně prosazuje? Neříkejte mi, že v Dlážděné pracují výhradně voliči ODS.

Tomáš Gottschalk

Pro investora je vždy jednodušší stavět na zelené louce, i když v tomto případě to tak úplně není. Reko za provozu je náročnější. A SUDOP nic jiného než odsun nakreslit neumí. Když koalice NvC představila svůj model s vymístěním NP na komárovskou spojku a vedení podél dálnice, tak jsem si říkal, jak je možné, že na takovou věc nepřišli v Dlážděné sami. Možná teda přišli, ale nikomu se nepochlubili.

XYYY

Já si nejsem jistý, že na odsun budou peníze. Před lety se uvažovalo s cca 40-50 mld, v současnosti bych uvažoval o dvojnásobku. SŽ obecně neuvažuje o dlouhých nástupištích. K čeu dlouhý peron v Brně, když se jinam vlak nevejde. Na současném HLN v Brně přibyla dopravní kolej 701, takže je tam 11 dopravních kolejí, což musí na stávající i budou provoz stačit. Stačí lepší organizace práce. V Zürchu HB na kolejích 41 – 44 zvládnou denně odbavit přes 700 vlaků. Takže by to měli uět i v Brně na jedenácti kolejích. Tvrzení, že kapacita nestačí není doložena . Pro… Číst vice »

Bohumil Pokorný

Asi se budete divit,ale i SUDOP v Olšanské v minulosti nakreslil několik variant bez odsunu.V Brně nejde o technický,nýbrž o politický problém.

SYN

Jenže na malůvkách NvC jsem já osobně viděl nakreslený 2x 4km tunel pod Petrovem a pak ještě pod Holednou, ale prezentovalo se to tak že „to bude levnější“ tak to potom tomu věřte… celý projekt NvC se nápadně podobal snesení argumentů proč „nechat vše jak je“ za každou cenu, vono to nějak vydrží když to vydrželo dodnes…

M19

ODS prosazovala v Brně odsun nádraží velmi vehementně. Takže ODSun nádraží má místně specifický význam. Existuje i divadelní hra, kde se slovo používá.

Bohumil Pokorný

Protože SŽ musí jako státní organizace plnit příkazy politiků,i když řada jejích zaměstnanců včetně manažerů na vrcholových pozicích si o tom myslí své.

milan

Bylo by nespravedlivé zmiňovat pouze ODS, protože v té národní bramboračce není jediné strany, která by zde byla pro lidi. Ale je fakt, že zrovna v Brně ODS vede, těsně následována ČSSD a míchanicí v podobě ANO.
Ale o co jde. Soukromý záměr se musí prezentovat jako veřejný zájem. Takže klasické vytvoření problému a světa spásného nabídnutí řešení.

SYN

Proti tomuto by měla celkem účinně fungovat zdržovací taktika ne? (která se tam provozuje už od začátku minulého století = ano, někdy s tím konečně něco uděláme, ale teď ještě ne) Jestli si „někdo“ skutečně nakoupil nějaké pozemky které se tímto krokem mají zhodnotit, tak jestli je kupoval jako nadějný třicátník tak se nějakého výnosu dožije možná v důchodu… FAKT je toto hlavní argument že si chce někdo namazat kapsu??

Ondra K.

Zajímavé. GŘ SŽ Svoboda nesouhlasí se zrušením vlečky BVV a přitom příčinou zrušení vlečky je projekt ŽUB kde je SŽ investorem.

Miropiro

Hlava XXII.

RVi

Dovolím si přidat trochu jiný pohled na věc, byť je mi jasné že na tomto serveru nebude oblíben. Bydlím v bezporostřední blízkosti křižovatky Poříčí x Vídeňská, kde se vlečka kříží s tramvajovou tratí. Každý přejezd „šaliny“ znamená několikeré poskočení každé nápravy, což zejména přes léto v době „nočního klidu“ znamená také hodně slyšitelné rány. V tomto kontextu jsem rozhodně pro zachování šalin, které denodenně převáží lidi, a zrušení vlečky, která je nyní použitá – po kolika letech letos? Když čtu o „tanečcích“ ohledně hlukových limitů např u královopolských tunelů či vidím PHS na Trnité, dost mne zaráží, že tady hluk… Číst vice »

M19

Po desáté už toho moc nejede. A to bydlíte na Fakultě výtvarných umění, v hospodě nebo přes řeku v hotelu, který se právě přestavuje?

P73

Křížení je i jinde a osmička jezdí i před pátou, rozumím tomu, že kvalitě života to moc nepřidá.

M19

U osmičky bydlí v hokejové hale, na soudu nebo na Úřadě práce? Mě by zajímalo, kde tam kdo bydlí…

LKB

V https://mapy.cz/s/mopuducupa také bydlí lidé…

M19

Což je cca 100 metrů vzdušnou čarou.

SYN

Poříčí 13/15 nic? Bakalovo nábřeží 1-7 nic? Proč hned předpokládat že přispívající lže, když se to neshoduje s vaším pocitem?

RVi

Popravdě nevím, proč předkládat fakta někomu kdo si dedukoval „a to bydlíte v hospodě?“
Ale což.

zdroj: dpmb.cz > doprava > jízdní řády zastávkové:
v době mezi 22 a 06 je to
25x linka 2
8x linka 5
25x linka 6
k tomu nějaké služební jízdy z a do vozovny.

pro porovnání zastávka Autobusové nádraží s PHS: 21 jízd.

Křížení je nepochybně na více místech, proto můj „apel“ na university. Napadá mě křižovatka Merhautova x Jugoslávská kde to jsou dvakrát 2 koleje plus „výhybky“

M19

Bohužel fakta nepředkládáte jen manipulaci. Na Jugoslávské se kříží vlečka s tramvají? Trošku demagogie, ne?

SYN

Jakože když to není s vlečkou tak není sebemenší důvod se snažit s tím něco udělat (tiché provedení křížení)?

R2R2

Schvalne jsem si to zkusil najit. Po 22. jede podle idosu 7 šalin (to je něco jako tramvaj, ale v Brne) mezi zastavkami Porici a Nemocnice milosrdnych bratri a 11 v opacnem smeru. Posledni jede 23.16, prvni ranni 4.40. Nevim, zda krom toho nejezdi jeste nejake sluzebni jizdy pro nocni presuny do vozoven nebo naopak ranni z nich.
Je to samozrejme o subjektivnim hodnoceni, ale nejsem si jist, ze bych18 prejezdu za hodinu a ctvrt nocniho provozu, popsal tak, ze toho moc nejede.

R2R2

Jinak ten pocet spoju je myslen jenom do pulnoci, rani casy udavam jen pro ilustraci, ze na danem miste je treba spat pomerne rychle.

M19

Do půlnoci? Po jedenácté jezdí jen autobusové rozjezdu. Ten jeden do vozovny když předním nic skoro pulhodiny nejelo… Trošku více souvislostí. ..

SYN

Takže jste ochoten se na ty koleje v 23:05 položit s tím že už nic nemá jet a tudíž se vám nemůže nic stát? To by totiž byl důkaz že to myslíte smrtelně vážně a ne jen jako internetové řeči…

M19

Tak se ještě zkuste zjistit, kdo tam kde bydlí a jaký je provoz během dne. Významně vyšší než 7 spojů za hodinu.

Aleš

Jste si jistý, že to křížení nelze technicky zlepšit tak, aby Vámi uvedené nenastávalo? Když máte řvoucí ledničku, že kvůli ní nemůžete spát, tak budete radši bez ledničky? Nebo si koupíte novou?

Tomáš Gottschalk

Část hluku dělá konstrukce křížení, část vozy, zejména 13T. To je jak pojízdné železářství.

M19

V té šalině je větší hluk než je venku.

NeodrážetNespouštět

Řešení je jednoduché, přestěhujte se a nechte tam bydlet někoho, komu to nevadí. Očividně tam stejně nejste šťastný. Jestli Vám vadí hluk, běžte bydlet tam, kde není doprava, ideálně mimo město. Ve městě se bydlí kuli dobré dostupnosti a ne kuli tichu.

RVi

Přeji Vám hodně štěstí při aplikování navrženého přístupu při „řešení“ situací kdy Vy sám „očividně nebude šťastný“!

robert

Jenže ta vlečka a ty tramvaje tam byly dřív než ty. Copak ses do té lokality nestěhoval s vědomím, že je tam takové křížení? Jestli ne, tak prostě nepřemýšlíš. Je to tvůj problém.

Adamgolias

Kuli ? Než někomu doporučovat stěhováni , mohl by jste se dovzdělat v českém jazyce. Váš text o vás vypovýdá více než si vy , dokážete představit.

Martin Verner

S tím „vypovÝdá“ to tedy opravdu sedí.

robert

Že to píšeš zrovna ty. 😀 Napočítal jsem ti tam 6 chyb.

Alibaba

Když mluvíte o hluku z křížení, tak mě napadlo, jestli by se pro vlečku nenašlo řešení v podobné konstrukci jako používají tramvaje – kaliforňanu, který by se namontoval jen v případě nějakého stěhování vozů na výstaviště a zpět. Samozřejmě za výluky tramvajové dopravy někdy v noci.

robert

To není špatný nápad. 🙂 Asi to nebude ideální, ale dal by se rozvinout víc.

Bohumil Pokorný

To je pouze otázka technického řešení.

SYN

Při té frekvenci použití vlečky v řádu jednou za rok (kromě lichých roků a roků přestupných) by možná bylo jednodušší tu vlečkovou kolej na křížení zavařit a před mimořádným vlakem to zase odbrousit… na pár let by to asi stačilo 🙂

Bohumil Pokorný

Opravdová technická řešení bývají jednodušší.

Růža

Pro kritiky putovní výstavy TGV: Zájem je veliký a díky za tu akci.

Kubrt

Ovšem tento typ zájmu (železniční fandové prohlížející si legendární vysloužilé vozidlo) je právě to, co SŽ pomůže přesvědčit o akci VRT lidi a obce, které jí nejsou nakloněny.

Kubrt

Šmarjá, mělo tam bát „tento typ zájmu … není právě to, co SŽ pomůže“. Ach, to zbrklé odesílaní.

ABC

Nebude tvář lidu jasná! Nebude rodina laskavý kruh!…..Promiňte…. NE, bude tvář lidu jasná. Ne, bude rodina laskavý kruh!

Aleš

Myslim, že každý inteligentní člověk to pochopil jako ironii a tedy v pohodě 🙂

Matěj

Ještě o dost větší zájem by lidé měli o to, aby výluka hlavní tratě Praha-Brno netrvala celý rok. A když už se opravuje jiná hlavní trať na třech různých místech, aby to bylo aspoň trochu koordinované. A dodrželo to aspoň výlukový jízdní řád, který se zpožděním v řádu desítek minut počítá…

Aleš

A zaplatí ti zájemci náklady?

Tomáš Záruba

V rámci celé té sabotáže jménem ŽUB je to sice drobnost, ale… tohle rušení přece muselo být v rámci SP už v plánu, nebo tam muselo být napojení nějak vyřešeno – ???

Domis

Rušení bylo v plánu ŽUB, následně projekt protipovodňové ochrany toho využil a taky s ní nepočítal. A nikoho nepřekvapí, že ten bude zřejmě dřív než ŽUB.

Vojta

Ovšem v nějakých ranějších fázích projektu, podle informačních materiálů, co byly kolem prvního referenda, měla vlečka podejít kolejiště nádraží po levém břehu, pak obloukem překročit Svratku a postupně nastoupat na úroveň kolejiště někde před Heršpicema. Ale pak z toho nějak vypadla, asi to někomu přišlo jako zbytečná komplikace.

K.S.

To byl plán ze kterého roku? Myslím že to co je k dispozici posledních 15 let s ní nepočítá.

Vojta

To může odpovídat, mohlo to být někdy kolem roku 2004.

Tomáš Záruba

V tom případě „se ale mělo“ řvát podstatně dříve a jinde, protože tohle už nějakým projednáním muselo projít.

Tomáš Gottschalk

Co na tom magistrátu hulí? Kromě územního rozhodnutí, podle kterého se vybájené odsunuté nádraží nedá postavit, není nic. A především nejsou a ani nebudou love. Hloupé rozhodnutí hloupého vedení města.

Domis

Je územní rozhodnutí na ty protipovodňové úpravy, kde už se s vlečkou nepočítá.

hank

Odsunuté nádraží nebude. Ti, kdo předstírají řízení města, to jistě velice dobře vědí, jenom se to (zatím?) bojí veřejně přiznat.

Lojza

No Brno co chcete.

Honza_KL

Že by první krok ke zrušení výstaviště a následnému lukrativnímu rozprodeji pozemků?

Gwann

ať jdou do háje.

výmluvy na nádraží jsou jen výmluvy, musí se hlavně zastavět pozemky mezi opuštěnou a tescem, ale i opuštěnou a řekou. a vlečka vadí….

hank

Ano, někde tam je nutno hledat skutečnou příčinu…

K.S.

Ale podle všech studií tam má být park, protáhnout koleje přes park by snad neměl být problém. Spíš bych příčinu hledal ve vývoji kdy se to v minulosti z nějakého důvodu, například snížení nákladů, vypustilo a nikdo od té doby nehledal jak to udělat.

SYN

Je otázka jestli je třeba městskou architekturu za každou cenu přizpůsobit tomu aby mohla vlečka nadále existovat… on ji totiž ten co ji používá neplatí, tak to se pak snadno „požaduje“… když bude skutečný zájem spojený s ochotou něco investovat tak se řešení vždycky najde, jenže tohle jsou důsledky dlouhodobě protahované nejistoty.

Jiřík

Jednoduché, prostě se železniční veletrh přesune do Prahy. Alespoň to bude v civilizované části republiky.

Lubas

Přesně tak, buranská část republiky, prostě Brno. A vůbec, zlo je celá Morava…

Turinturambar

No, přesně to vypovídá o hodnotě Vašeho IQ

Lubas

Zas tak zlé to nebude,nestrašte. Brno mám rád, ostatně zde pár desítek let bydlím, a Moravu miluji. Ale pokaždé když vylezou na svět smutní klauni jako zde „Jiřík“, tak proč jim neudělat radost? Představte si toho zamindrákovaného chlapce jak si spokojeně chrochtá nad svým výtvorem 🙂 Dodatek na závěr: Omlouvám se všem koho můj předchozí příspěvek urazil.

Honza

V klidu, je to součást nikdy nekončícího dělání si srandy z Brna. Tohle prostě neomrzí!

SYN

Jakože z Prahy si nikdo prču nedělá? 🙂

Pája

Jen pomalu 👊

Jakub

Veletrh v Brně si konkuruje s Czech Raildays v Ostravě (14.-16.6.)

Jakub

Pardon, už jsem četl to oznámení o zrušení.

Aleš

Pokud se nemýlím, tak momentálně nemá žádné výstaviště v Praze vlečku. Co Budějovice?

Jiří Kocurek

Při jeho nadřazené inteligenci není takové tvrzení argumentem.

Bohumil Pokorný

Tam by to šlo na letišti v Plané,mohli by tam uspořádat zároveň konferenci o výstavbě multifunkčního terminálu – je tam mezinárodní letiště,vlečka,dálnice i voda.A mohli by tak soutěžit o nejhloupější dopravní projekt s Pardubicemi.

Karl vB.

Do Prahy, myslíte do Holešovic, nebo Letňan?

XYYY

A k čemu veletrh v Praze, když se dělá v Berlíně ….

K.S.

Má někdo výkres té hráze? Kde to má být? Jestli je to tam kde hádám, tedy mezi viaduktem a Heršpickou, tak tam se snad dá udělat zídka, buď to při povodní vlečku zatopí, nebo ne, podle toho kde bude, cihlová zeď s betonovým jádrem snad není dnešní technice neznámá. Naopak napojení vlečky na tramvajovou síť může být výhodné a to co ji může zachránit. Pokud by se ji podařilo zakomponovat do tramvajové sítě, tedy ji minimálně napojit směrem na Mendlák, ale ještě lépe ji zdvojokolejnit mezi Vídeňskou a Heršpickou, mohla by sloužit jako rychlý přístup k Dolnímu nádraží. Ted se… Číst vice »

Domis

Výkresy jsou tady.
https://voda.brno.cz/projekty/protipovodnova-opatreni-na-hlavnich-brnenskych-tocich/

je to ta část „trnitá“. Je to zabrání celého toho „kolejiště mezi dolním n. a viaduktem Křídlovická.

Píše se o realizaci 2024-2026, ale kdo ví… Nicméně rušení vlečky je v nějakém procesu předcházejícím už teď (prý).

Alibaba

Když se podívám na ty schémata, tak by se vlečka měla přesunout do toho otvoru vedle, společně se silnicí. Samozřejmě taky obojí zahloubit.

M H

Nastoupat 7 metrů není problém, problém může být cena – elegantní řešení by bylo vést vlečku na mostě, tak by překonala ulice i park/záplavové území snadno. Problém je, že to nikdo nezaplatí. Na druhou stranu by se to dalo využít jako městský vlak, který by mohl mít zastávky Nové nádraží – Křídlovická – Poříčí – Výstaviště – Pisárky, čímž by mimo jiné mohl obsloužit i multifunkční halu.

RVi

Promiňte, ale viděl jste „manévry“, které přesun po vleččce provázely? Viděl jste reálně kudy koleje vedou? Viděl jste tu závratnou rychlost kterou se konvoj pohyboval. Já na své vlastní oči ano. Snít můžeme (zatím) neomezeně, jistě…

K.S.

Já jsem ty manévry viděl a podle mne se z jednoduché operace udělala šaráda se zbytečným zapojením policie. Asi o hodinu až dvě později se vracela postrková lokomotiva s vozem a ta jela rozhodně rychleji než jak se plížilo TGV, které jsem někde kolem Křížové předešel relativně normální rychlostí.

Ondra K.

Manévry při průjezdu vlaku odpovídají tomu, že ulice Poříčí je silnice I. třídy plnící funkci městského okruhu. Dokud nedojde k realizaci jižního úseku VMO, je jakékoliv větší využití vlečky reálně neproveditelné.

K.S.

Nesouhlasím, ta opatření neodpovídají provozu který tam v danou noční hodinu už minimálně půl roku je. Navíc na všech křižovatkách jsou semafory, pokud je možné je dálkově řídit, tak není zásadnější problém tam dopravu pro průjezd vlaku omezit.

vbb

Nastoupat 7 metrů není problém, pokud na to máte kilometr. Pokud máte půl km, už to problém začíná být. A pokud jen čtvrt, tak už je to ku*va problém.

K.S.

Na druhou stranu se tam nebudou vozit nějak často těžké nákladní vlaky, takže sklon 25-30 promile by úplnou překážkou být nemusel. Nicméně by se možná mohlo najít řešení jak stoupací trasu natáhnout na nějakých 350-400 m.

vbb

U vlečky máte horší stav kolejí (geometrii i stav povrchu), takže problém nastává už při nižším stoupání či váze vlaku. Ale těch 15 promile (půl km) by se zvládnout mohlo.

Jiří Kocurek

Proč? Na 250 m je to nějakých 28 promile, přičemž je to vlečka a ne želzniční trať Brno-jihlava, kde je 25 promile spádu v dělce několika kilometrů.

Josef Petrák

Prvni rok se zkousi alternativni misto pro nekdejsi “Czech Raildays”, ktere ma jak koleje, tak prostory na urovni a rovnou to muze byt i posledni rocnik. Vyborne.

Domis

Myslím že úplná absence kohokoliv z vedení Brna na veletrhu i konferenci dostatečně ilustruje, jaký zájem Brno na této konferenci (a někdo si to může vykládat i na železnici obecně) má.

Václav

Protipovodňová hráz by měla být proti povodním, že ano? No že tam těch povodní už bylo…..

hank

Na Svratce byly nejméně 50leté povodně např. v letech 1938, 1941, 1946, 1947, 1954, 1955, 1965, 1997… Do budoucna se dá očekávat zvýšení četnosti výskytu toho, čemu se dnes říká stoletá voda – z uvedených přinejmenším 1941, 1965 a 1997. Leccos zachytí Vírská přehrada, ale na 100% se na ni spoléhat nedá. Myslím, že rok 1997 ukázal, že by se možnost povodní v žádném případě neměla podceňovat.

Jirka

Padesátileté povodně 8x za století? To mi nevychádza. Jestli by nebylo na místě tu normu přepočítat…

K.S.

N-leté průtoky by měly být stanoveny na základě pravděpodobnosti výskytu a nějakých modelů. To že se v nějakém období tyto povodně vyskytnou častěji není nutně tím že by bylo něco špatně spočítané. Zvlášť když se za posledních 70 let silně změnila krajina k horšímu.

hank

Přesné statistiky jsou nanejvýš za nějakých 150 – 200 let, a to ještě jen pro některé toky. Pro jiné toky a pro starší období jde víceméně o odhady založené na starých kronikách, tradovaných vyprávěních pamětníků apod. V ČR jsme měli dvě „tisícileté“ povodně během 5 let, 1997 a 2002. Stejně by byl nejlepší postup úplně se vyhnout stavbám v údolních nivách. Ty zabírají max. nějaká 2 – 3% plochy ČR. Povodně patří k normálnímu chování řek, naši předkové to věděli a taky věděli, kde nestavět. Nejstarší pamětníci na Slovácku v r. 1997 v jedné obci na břehu Moravy přesně předpověděli,… Číst vice »

vbb

Třeba teď bude 400 let klid (a tudíž se hráz stavět nemusí 🙂

Jiří Kocurek

Taky může bůt století bez nich. A pak by se to muselo přepočítávat zace zpátky.

bkv

Padesátiletá povodeň opravdu nemusí být jen dvakrát za století…

Ivan

„Padesátileté povodně 8x za století? To mi nevychádza“
Protože zjevně vůbec nechápete, co termín x-letá voda znamená.

robert

Byly ty povodně takového rozsahu, že zaplavily Poříčí?

hank

V r. 1997 bylo Brno ušetřeno nejhoršího proto, že na Vírské přehradě byla kvůli opravám hráze a výstavbě vodovodu dočasně snížena hladina o 10 m.

Současná protipovodňová ochrana levého břehu Svratky by při 100leté vodě (tj. na stanici Poříčí cca 280 m3/s) neuchránila zhruba prostor od Rybářské až po Hybešovu včetně Mendláku a zřejmě by utrpěla i jižní část výstaviště. Nové úpravy by měly chránit až do 390 m3/s.

(Na internetu se dá k povodním v Brně dohledat spousta odkazů, od VŠ diplomek až po povodňové plány městských částí.)

Pája

Doprava drážních vozidel po silnici bude dražší než po kolejích, doprava ucelených jednotek nepůjde vůbec. Odsun nádraží, likvidace vlečky na výstaviště… Tak trochu s obavami se ptám, co bude do třetice.

Frantisek

Dost na tom, že neslouží také k přepravě některých jiných exponátů. Nu, jestli chceme s podílem kolejí v dopravě ještě dále klesat (odsuny nádraží do pustin, odpojování vleček, rekonstrukce bez přiměřeného zlepšení parametrů ap.)…

Jiří Kocurek

Že z rovna po téhle vlečte toho zboží jezdí, že by to to odvozil Jožo s dvoukolákem a ještě by za špatného počasí mohl sedět doma.

hoholu

jo varianta A ŽUB v celé své krátkozrakosti

Gargy

Vlečka by se dala zachovat ale někdo si zas napakuje kapsu. Brno neboli stát ve státě.nove nádraží je další nesmysl a stejně nebudou peníze ..