Vlastní průvodčí, nástup Arrivy, elektrické vlaky až do Zastávky. Jižní Moravu čekají od neděle velké změny
Modernizovaná jednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: Jihomoravský kraj
Nově začnou vlaky zastavovat v Holubicích.
Myslím, že v Mikulově uvidíme další důsledek nepovedené „liberaliace“. A zpackané železnice. Opět. A vůbec k celým těm krajským nápadům jsem byl a budu značně nepozitivní.
Samozřejmě, modernizované GTW je horší než rakev s režijkářema
Proti Regiosuku směrem na Javorník příjemná změna.
Ony v IDS JMK už neplatí režijky pro důchodce, nebo proč musíme číst tyhle kecy?
A S6 ZASE NIC. Jen plaťte za cestování, ale jezděte si žumpou, protože tato trať je lidem, kteří si vozí p*del v autě, ukradená. 😡😡😡😡🤮🤮🤮🤮
Oni ji zrušili? :-O
Zatím ne, ale jestli to bude pokračovat současným tempem, tak klidně můžou, protože je to rok od roku horší.
Tak na jižní Moravě bude Arriva jezdit s moderními vlaky. V Ústeckém a do Libereckého kraje jak „za krále Klacka“ . Smutné…
Kladska
Co si kraj zaplatí a vysoutěží.
Doteď tam jezdily 842/843/854 popřípadě 754+Honeckery
Jen by mě zajímalo, jestli po té 7. hodině dokážou procpat z Blanska do Maloměřic nákladní vlak nebo bude nákladní doprava čekat do devíti, než se osobka vybouří.
Po 7. hodině z Blanska směr Brno zůstává situace naprosto stejná jako byla letos.
A i před 7. h jde o výměnu „kus za kus“ (konečně, rychlý spoj do Brna s příjezdem i okolo 7. h).
Arriva vraky..nebrat.
Stačí, že se sem stahují ČD vraky.
Jaké a kam?
Zkuste se mrknout na S6. To je přehlídka 19. století. Ať už bdmtee/bdmpee, 854, 810 atd.
Zažil jsem 810 na trase Vlárský průsmyk – Brno. Já jel jenom z ONV, i tak jsem dojel pěkně vyklepanej 🙂
Bohužel, ještě před 10 lety tady oxidovala 810/814 všude možné. Teď je však s podivem, že to stále někde jezdí. Bzenec – Moravský Písek se ještě dá pochopit, ale Veselí n. M. – Kyjov je hnus. Na konci roku 2024 to má být pouze ve šrotu nebo tím jezdit zdarma.
To jo. To je celá trať 340 a 341 až na Vláru.
Dovolím si nesouhlasit. 341 (případně odbočka na 343) je mnohonásobně lepší. Byť se Arrivě start vůbec nevydařil, dneska je to mnohonásobně lepší. Navíc tam jezdí už lepší vozy než co tam nasadili původně. Navíc jezdí Slovácký Express na zmíněnou odbočku do Luhačovic, ačkoliv to každý den vede k trapáckému přezouvání ve Starém Městě. Ale Brno – Veselí naprostá katastrofa a nic se doteď nezměnilo. Navíc Veselí – Staré Město je problém i s absencí druhé koleje.
Jo a ještě něco k těm validátorům – viz níže:
https://ctrlv.cz/UwrW
Tak to bylo rychlé
Jel jsem zkrz rychlíkem, nezastavoval. Letěl šutr do okna.
Chci tím říct, že stačí jeden s IQ tykve a je to zničené. Když to není pro něj, tak nával vzteku a zničit to.
Docela lituji třeba pobaltské země, kde kvůli širokorozchodné nemůžou tak snadno kupovat starší vlaky z Německa.
Tam jsou prostě odkázáni na novovýrobu.
tragédie, prostě tragédie
To je ale Škoda…
Nebo koupi ojetin z jiných širokorozchodných systémů…
odkud z Ruska?
Tak to by si tedy pomohli, kupovat nějaký sovětský šrot.
Kdyby teda v Rusku najížděly nové vlaky ve velkém … jenže vyrábí se tam úplně něco jiného, substrát musí …
Nabouchali mraky “Lastoček”, tj. Siemens Desiro s výsuvnejma štaflema. Teď nemaj díly na další, tak spustili “importozameščénije”. Občas to jezdí, občas to hoří…
A na tu nejsou moc peníze, podobně jako u nás. Co všechno by tady dnes asi jezdilo tady, kdyby se sem nemohly dovážet ojetiny ze Západu?
Mohou kupovat starší vlaky z Ruska 😀
Informaci, že od pozdního večerního prodlouženého Os z Brna do Křižanova je v Křižanově nový připoj do uzlu Žďár nad Sázavou jste neuvedli. Jen do Křižanova by nového spojení využilo minimum lidí. Rozhodující je Žďár, kam se před rokem přímé rameno z Brna zlikvidovalo.
Tak Žďár S-Bahnem, to muselo být terno! R9 dává mnohem větší smysl, možná až bude zkapacitněn Brněnský uzel, tak nějaký pásmový spěšňák, ale Os na trase Brno – Žďár podle mne nikoho neosloví.
V době zkapacitněho ŽUB bude hotova i VRT k Velké Bíteši, takže 1h takt R Brno – (ne Velká Bíteš, tam průjezd :-D) Osová Bítýška – (ne Křižanov – tam průjezd) Žďár a dále směr H. Brod – Světlá n/S. – Kořenice-Pučery – Praha východ – Praha-Zahradní Město – Praha hl. n. 🙂
Nevím proč mínusy, obě stavby se dělat nebudou tak vlastně máte pravdu
Možná za to, že jsem v tom výčtu zastavení omylem vynechal Přibyslav. 😀
Za ČéeSDé jezdil courák až do HavlBrodu, a to byl tehdy svět ještě v pořádku, jak všichni víme..
Nějak vám vypadlo, že ten Os24944 (V. Mez. -) Křižanov – Žďár jede jen v (5) a (6).
Navíc teda jet těch 90kilometrů hodinu a půl a ještě s přestupem asi nebude zrovna atraktivní nabídka
Nejlepší bylo by uvest informace, a potom lidi uz resi bude-li pro nich to normalni nebo ne
> 90kilometrů hodinu a půl
tohle ale vychazi na prumernou rychlost 60kmh, coz je lepsi nez kdejaky rychlik (vetsina zastavovych osobaku ma Vaverage kolem 40kmh)
Brno-Žďár a zpět jezdí autobus bez přestupu.
Nově zde budou jezdit kapacitní elektrické nízkopodlažní jednotky Českých drah RegioPanter – měl jsem za to, že jednotky jsou JMK s názvem Moravia, že České dráhy jsou jen dopravce, a jejich Regiopantery tu tudíž nebudou.
Na S4 do Zastávky ale Moravie jezdit nebudou, budou tam jezdit již dříve objednané Regiopantery ČD, které ještě před Moraviemi jezdily na S2 a částečně S3 spolu s jednotkami 560
Tohle právě nejsou Moravie, jsou to modré RegioPantery ČD, které byly v Brně už dávno před Moraviemi.
Uz je to tady! Od 15.12.2025 konci vsechny sroty na hlavnich koridorech! Dekuji bohu za ETCS!
Vy děkujete, ale cestující z Hodonína do Strážnice kvůli tomu Arrivu za jízdu autobusem chválit a adorovat nebudou.
Kdbychom znali všechny problémy předem, než něco začneme dělat …
Kdysi se o možných problémech alespoň trochu předem přemýšlelo. To už neumíme? 🙂
Neumíme, protože by nám to záviděli ti, kteří se do větších akcí nikdy nepouštěli.
Apropós: Neví někdo, jak skloubit povinné zabezpečení s výsledkem (rovněž povinné) soutěže jiného subjektu?
Centrálnímu plánování to moc nešlo, byl jenom barvičkovač a pak zkrachovali.
Nechápu proč až do Strážnice. Proč ne jen do Rohatce?
Chtěl jsem položit stejnou otázku. Šlo by to přece dočasně navázat v Rohatci na S9. Hodit to na tu dřív používanou boční kolej „odděleně“ od koridoru.
Když už bus, tak už bus…
Protože je to tak výhodnější pro Arrivu. Zkuste ještě popřemýšlet, třeba na to přijdete.
Ale nevýhodnější pro JMK, který objednává/platí.
P. S. Přemýšlet umím dost dobře.
No ono etcs nemá zatim moc velký pokrytí…a bude se hoooodne pomalu rozlezat
Mimochodem máme seznam zastávek bez validátorů. Blatnice pod Svatým Antonínkem, Mutěnice, Čejč, Brumovice, Boří les, Valtice, Pravice, Břežany, Dolenice, Jestřabice, Brno-Černovice. Na ostatních stanicích, kde validátory chybí, neobjednává JMK osobní vlaky. Na výše uvedených stanicích JMK neplánuje instalaci validátorů, protože by se investičně nezaplatila, cestující budou bez přirážky odbaveni průvodčím. Nejde tedy čistě o absenci přípojky elektrické energie, jak dříve avizováno. Ta totiž chybí pouze v Brumovicích. Za mě… v okolí Mutěnic se jezdí jenom o víkendech, okej, jižní část S41 je prakticky mrtvá, ale zbytek by přece stálo za to vybavit. Já jsem doufal, že jde konečně o systémové… Číst vice »
Blatnice pod Svatým Antonínkem – ta je tak daleko od obce, že jen minimum lidí zde nastupuje, autobus vás doveze do centra obce. Boří les – to je jen zastávka u Fosfy, ale z ní se dostat k Fosfě je docela umění. Kdo by tam jezdil, když tam zajíždí břeclavská MHD. Valtice je dost daleko od města, tam skoro nikdo nebydlí. Buď jedou busem nebo z Valtice – město – což je zase jiný kus města. Pravice – zastávka dost daleko od obce, autobus je výhodnější, minimum cestujících Břežany .- to samé co u Pravic Dolenice – opět, až za… Číst vice »
Jestli je to kompletní seznam, tak budou i na zastávkách, včetně těch lesních, kde chyběly nebo byly staženy označovače – Citonice, Radostice, Omice – zde byl před odstraněním opakovaně vandalizován. V Černovicích se hlavně ráno vystupuje. Jestřabice slouží taky pro pilu Haluzice, jestli tam ještě někdo ze zaměstnanců jezdí vlakem.
V Citonicích není, průvodčí zůstává. Radostice i Omice by měl být
Čímž jste potvrdil co jsem napsal. Vystupující validátor nepotřebují, pila je pár zaměstnanců…
Prosím vás a nehromadí se jim tam na té pile dělníci?
Nějaké trauma? Nebo co to je za výplod? Nebo nechápete kontext, k čemu se váže, která věta? Nebo neumíte přečíst předchozí komentáře? 😉
Třeba do Bořího lesa to vyjde z Poštorné líp jít pěšky než na zastávku MHD, 10 min busem a pak čekat 20 min na vlak.
Do Fosfy jezdí MHD, jinakv Bořím lese nic není.
Jo, to jezdí. Pár spojů 563 a 568. O ničem.
Co byste chtěl. Deseti minutový interval do fabriky? 🤣
Souhlas. Hlavně od Alberta, ulice Hraniční a blízkého okolí Fosfy. MHD je v této části Poštorné tristní.
No, břeclavská městská (563, 568) tam zas tak často nejezdí, intervaly nula nic. Ještě že tam Boří les je, pro obyvatele Poštorné, konkrétně ulice Hraniční a blízkého okolí je k nezaplacení.
Za to vlak do lesa v Bořím lese… Plácáte strašné lži. 😉
Validátor není ani v některých zastávkách IDS JMK ve Zlínském kraji – např. Kostelany nad Moravou…
V Praze taky nejsou! Jak napsáno výše, na této trati neobjednává vlaky Jihomoravský kraj, takže v seznamu není zahrnuta. Zlínský kraj preferuje tarif IDZK, ve vlacích mají vlastní automaty, kdo ví, jestli vůbec umí tarif IDZK nebo IDS JMK, kdo ví, jestli vám vůbec prodají jízdenku kamkoliv po republice. Toto se tematizuje jenom v JMK…
Ve Zlínském kraji vám třeba v zóně 957 na kase prodají libovolný lístek IDS JMK, označíte si ho ve validátoru na nástupišti a nastoupíte do vlaku směr JMK.
Validátory jsou všude v zónách 957 i 947 kromě Kostelen a možná ještě zastávyk ONV-lázně – to si nejsem jistý, třeba někdo doplní.
Co to má společného s Prahou nevím…
Mopaj nové generace umí jak krajský tarif TZK tak i one ticket ale ty žluté umí pouze daný spoj tedy co se týče přístupu k cestujícím přespolním/místním je idzk už po porodních bolestech lépe než IDS JMK která bude asi dal šikanovat cestující
Tohle je jen seznam z Jižní Moravy. Validátory nejsou ani na dalších zastávkách IDS-JMK. Není například ani na nádraží v Retzu.
Jak jsem napsal, na těch ostatních stanicích neobjednává vlaky přece JMK, v Retzu to je Schig, směrem na Moravské Budějovice je to kraj Vysočina, tam taky chybí, ale je to jedno, pže tam jezdí buď průvodčí, v případě ÖBB ten tam má svůj vlastní tarif
Často jsem tou 51 jezdil, sice po ranní špičce jezdila opravdu skoro prázdná, ale to se o odpoledni říct nedá. Nově má 161 jezdit jenom jednou za hodinu a okrajová spojení zmizí, snad aspoň bude jezdit víc načas, když bude nově bez kontroly jízdenek a bude jezdit jenom z Bohunic
V sobotu a neděli bude 161 po celý den končit v Žebětíně na smyčce Bartolomějská. Takže 161 už nebude linkou k Zoologické zahradě. K ZOO bude třeba přestoupit na 52, ovšem alespoň 11 minut čekat.
To víkendové ukončení na Bartolomějské, ještě s nic moc návazností, je divné. Snad se to po prodloužení šaliny všechno sjednotí ke smyčce Kamechy, to by smysl dávalo.
Ale i ten ranní spoj 6:47 z Nemocnice býval ráno nejplnější, od pondělka jede jenom do Popůvek. Tohle podle mě tu linku zabije, předím jím jezdili školáci do Bástru ale i na 30 a do KrPole
Díky za ten ranní spoj R13 už ze Starého Města.
Ještě by se mohl domluvit JM a OL a odstranit ten přestup, tzn. vytvořit R13 v hodinovém taktu.
A udělat z ni konečně přípoj na Ostravu
„Provoz na linkách Znojmem, Mikulovem a Břeclaví a mezi Zaječím – Hodonínem – Strážnicí – Veselím nad Moravou a Velkou nad Veličkou zajistí modernizované jednotky Stadler GTW dopravce Arriva vlaky.“ A Myjavou. 🙂 „Cestující mezi Brnem a Zastávkou u Brna. začnou jezdit moderními vlaky RegioPanter po nové elektrifikované trati a ještě častěji než dříve.“ Ve špičce 3x za hodinu namísto 2x za hodinu. Mimo špičku (+ víkendy celodenně) předtím i potom 1x za hodinu. A právě jen ve špičce budou jezdit ty zrychlené vlaky, které trasu urazí za “ zrychlené spěšné vlaky tuto trasu urazí za cca 24 minut“ (aby… Číst vice »
Dovedu si představit ten řev, kdyby všecko od Náměšti pokračovalo až do Brna na naftu po dráty. Okamžitě by byly označeny za zbytečné.
Což opravdu zbytečné je.
A věděl jste, že ani Brno-Přerov nebylo hotové naráz?
PS: Je dost možné, že přijde správce státních hmotných rezerv a nedovolí vám střelice odříznout od nákladní dopravy, takže to nepůjde naráz. Vzdáte to?
To píšete v kontextu čeho?
Těch pár týdnů v létě 2021, kdy se na tamní vlečku zřejmě opravdu nedalo dostat?
Jestli máte na mysli to, že „kvůli tomu“ se Zastávka – Střelice dělalo 3 roky (!) po Brno – Střelice, tak to už jste tu, tuším, nedávno psal a už jsem vám na to psal, že Brno-HH – Střelice se tak jako tak dělalo po jedné koleji (1. TK 6/2020 – 12/2020, 2. TK 12/2020 – počátek 7/2021, pak na 2,5 měsíce totálně neprůjezdné Střelice), tzn. Střelice by byly od Brna přístupné i při souběžné realizaci toho celého.
A to pomíjím, že i kdyby HYPOTETICKY byl v takové situaci problém zásobovat Čepro od Brna (ve skutečnosti by to problém nebyl – vždy jedna kolej sjízdná, několik týdnů v léta 2021 i Čepro odříznuté vlivem přestavby přilehlého zhlaví/záhlaví), tak do Střelic vedou tratě ze tří, nikoliv dvou, směrů, že.
No reálně ta etapizace byla způsobena něčím jiným, že. No a i ten původně 2letý odklad byl nakonec z obdobného důvodu https://www.seznamzpravy.cz/clanek/regiony-zpravy-jihomoravsky-kraj-zacatek-modernizace-trate-ze-strelic-do-zastavky-je-nejisty-sz-hleda-penize-188308 ještě o další rok posunut.
Do Střelic sice vedou 3 tratě, ale asi dobře víte, jestli jste znalý, že na té jedné je normativ zcela na jednu věc a od jihu je to sice lepší, o málo, ale zkuste se tam prokopávat přes osobní dopravu. A v noci to „okno“ taky nic moc. Prostě elektrická dvoukolejka na krátkém úseku z Brna je velmi efektivní…
… a PRÁVĚ PROTO by i při souběžně dělané modernizaci Brno – Zastávka (tzn. zároveň jednokolejný provoz Brno-HH – Střelice a zároveň zavřený úsek Zastávka – Střelice) by ty cisterny jely po jednokolejce od Brna.
Tzn. PRÁVĚ PROTO tím je potvrzena nesmyslnost toho, co Kocurek minule tvrdil + výše naznačoval.
„Ze Zastávky směr Třebíč a Jihlava pak budou navazovat motorové vlaky vedené jako linka S42″ – no hlavně je zajímavé, že tyto vlaky mají navazovat pouze na zrychlené osobáky od/z Brna, které budou zajíždět ke staniční budově – to jest na kolej č.4 a současně ty „zrychlenky“ budou odjíždět/přijíždět na kolej č. 4a – čili je to přestup u stejné hrany, kdežto osobáci „vymetáci“ mají jezdit z koleje č. 3, resp. se ŽUBem střídavě z kolejí č. 3 + č. 4 = to znamená, že tady se bude muset jít vždy do podchodu při přestupu a není to díky absenci… Číst vice »
EDIT: zrychlenky – kolej č. 4, osobáky do Náměště – 4a, osobáci – koleje č.2 + č 3.
To čerpáte z té stejné studie proveditelnosti (viz i odkaz na ŽUB, na který se ta studie z roku 2011 i ta druhá z roku 2013 upomínaly často – ve smyslu „krátkodobý horizont do roku 2024 – bez ŽUB“ vs. „střednědobý horizont od roku 2025 – s ŽUB“ – takže tento odhad jim taky nevyšel) která uvádí i ten 30min. interval Brno – Zastávka celodenně?
Nebo čerpáte z něčeho jiného?
Pramen: Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa Provozní a dopravní technologie, Dokumentace pro stavební povolení, 07/2019 – viz níže: Vlak R linky R11 budou stanicí projíždět po hlavních dopravních kolejích. V případě obsazení druhé dopravní koleje odstaveným osobním vlakem bude přednostně zachována průjezdná kolej č. 1. Z tohoto důvodu byla zvýšena rychlost ve spojce V1/2 na 100km/h z původních v=80km/h. Dosažené úspory jsou přiloženy v následující tabulce. Os vlaky linky S4 budou ve stanici končícími a výchozími vlaky, přednostně budou využívat dopravní koleje č. 3 a č. 2. Zrychlené Os vlaky linky S4 budou přednostně… Číst vice »
Tak uvidíme, jak se to (ne)bude shodovat (jako např. ve věci toho „30min. intervalu mimo špičku“). 🙂
Mmch. mezi 17:40 a 19:10 h bude od/do Třebíče v Zastávce obracet souprava s lokomotivou + vagóny, tzn. jednak obrat ne ostrý (30 min.), ale „ob hodinu“. Tam to nevyjde délkově + ani „na stejnou kolej“.
Prostým nahlédnutím do JŘ lze snadno zjistit, že ani tato myšlenka nebude v praxi bohužel dodržena, neboť přípoje od Náměště nebudou navazovat na zrychlenky, ale i na nezrychlené osobní vlaky.