Vlaky ve dvou patrech, 31 kilometrů dlouhý tunel. SŽ si jde pro první razítko pro trať s nejvíce spory
Portál Krušnohorského tunelu u Chabařovic. Foto: DB InfraGo

Správa železnic počítá aktuálně se zahájením stavby trati z Ústí nad Labem do Drážďan v roce 2030.
Z toho evakuačního tunelu by byla hezká cyklostezka
Ne, že by to nešlo: https://youtu.be/JCedclz03uI
Ale musí se chtít.
Asi by museli pravidelně evakuovat klaustrofobické cyklisty.
Magický rok 2028 se pomalu nahrazuje rokem 2030…
Ještě více magický rok!
Že záměr půjde do velké EIA je dáno zákonem. Ministerstvo bude jen stanovovat, na co se má zpracovatel dokumentace zaměřit.
Taky by mi to přišlo trochu divné, kdyby taková obří stavba plné EIA unikla…
Na druhou stranu se nachází skoro komplet v různých brownfieldech, odepsaných lokalitách a souběhu s dálnici…
To je pravda, ale podzemní stavby mají většinou výrazné dopady na okolí během stavby a i na to se EIA vztahuje.
Vysoce kladně hodnotím zjevné opuštění debilní myšlenky na zrušení nákladních kolejí v Ústí (která teda s VRT přímo nesouvisela, ale hrozilo, že se tím „akceleruje“). V rámci dokumentace je namalováno dokonce rozšíření obj.n./vjezd.n. do cca původního rozsahu, pouze dnešní zbytky seř.n. jsou využity k napřímení objezdu. Nerad bývám nemístným optimistou, ale nakolik jsem schopen obrázek nádraží „centrum“ z pouhé celkové situace dekódovat, nakonec nejen že tam nebude úrovňové křížení s Teplicemi, ale dokonce se zachová i „KB“ spojka, neboli od hl.n. (severu) kamkoliv po celém Západě. Může toto popř. někdo potvrdit/vyvrátit? Dokonce bych řekl, že tato část (po Chabařovice, asi… Číst vice »
Znamená to, že se posune i plánovaná rekonstrukce současné trati Chabařovice-Ústí? Nebo SŽ nejprve trať zmodernizuje a o pár let později ji rozšíří na čtyřkolejku? Nebo to nebude „pravá“ čtyřkolejka a směrování bude trochu jiné?
Byly by někde dostupné materiály, či srovnání, jak dlouho trvaly tyto stavby v zahraničí podobného rázu??? 9 Let mi přijde jako hodně…
Gotthardský tunel se stavěl 20 let a ten je 2x delší, tak to asi vychází.
27km dlouhý Semmering tunel v Rakousku (tj podobně jak krušnohorský) se dělá od roku 2012 a plánované zprovoznění je až 2030, takže asi tak…
A Koralmbahn 2008 (?) – 2025.
Erfurt – Ebensfeld taky od konce 90. let až do otevření v roce 2017.
Jen malinko upřesním že stavba VRT přes Durynský les sice začala ještě před rokem 2000, ale byla pak na 2 roky zcela zastavena. Nejsem si jistý jestli i ta Koralmbahn běžela nonstop.
Na smíšený provoz mi přijde i těch 200 km/h zbytečných. I kdyby tam jezdily všechny nákladní vlaky rychlostí 120 km/h (což považuji spíše za utopii), pořád je na takovém dlouhém úseku rozdíl rychlosti oproti maximálce 200 km/h propastný a za nákladním vlakem bude muset být buď obrovská mezera, aby ho maximální rychlostí jedoucí osobní vlak ještě v tunelu nedohnal, anebo ten vzadu jedoucí osobní vlak nebude moci zdaleka využít maximální rychlosti, aby udržoval bezpečný odstup od před ním jedoucího nákladního vlaku. Pokud má být cílem zejména navýšení kapacity mezi ČR a SRN, pak by s ohledem na četnost nákladních vlaků… Číst vice »
Takový blbý dotaz.Vy víte jak rychle budou jezdil v té době nákladní vlaky?Není to zase tak dlouho co jezdily max.kolem 70 km/hod.A dnes to je už kolem 100 km/hod.
Tehdy to limitovala technika. Aktuálně je limitem ekonomika, tím víc v tunelu.
A dokud někdo nepřinutí UIC zrušit ustanovení o tom, že pro rychlost 120 km/h se smí ložit jen v C (20 tun na nápravu), tak se tam bude jezdit 100 km/h, kdy je možné ložení v D (22,5 tuny na nápravu). Ono 10 tun nákladu na vůz je docela dost…
A v čem se smí ložit pro rychlost 119 km/h?
101 km/h = C = 20 tun na nápravu.
Tak mě napadá, nešla by udělat z tohoto předpisu lokální výjimka? Stejně kolem toho tunelu asi bude něco jako „D40″… A třeba by to vyřešila PJD. Nebo holt připustit častější (každonoční?) údržbu (kontrolu).
Zatím přes toto ustanovení nejede vlak… Tedy rychlostí vyšší jak 100 km/h.
Pro rychlost 160 km/h už to je jen ložení A, tedy 16 tun na nápravu. Vůz na to je i s rychlíkovou brzdou 🙂
Jednoduché počty: řekněme, že jde o mezistaniční úsek 35 km dlouhý.
Ex má průměrnou 180 km/h = 12´
NEx má průměrnou 90 km/h = 24´
S:00 projíždí Ex, za tunelem S:12
S:04 projíždí NEx, za tunelem S:28
S:07 projíždí NEx, za tunelem S:31
S:10 projíždí NEx, za tunelem S:34
S:13 projíždí NEx, uhnut za tunelem v S:40 (zastavení)
S:30 projíždí Ex, za tunelem v S:42
To smí být za sebou v rouře 4 vlaky najednou? Není to omezeno spíš na 1 nebo 2?
A teď si to vynásob 0,4. :-/ Už těch 25 km bylo na hraně, jakmile se to protáhlo, je to zralé na výhybnu uprostřed tunelu, navzdory složitosti. Jestli si někdo pohrává s jen hodinovým intervalem osobky, tak se tam ti lidé prostě nevejdou. V tomto směru je Gotthard spíše varováním.
Alternativa by teda byla Ex omezit taky někam ke 120 km/h, ale to nechtěl slyšet už vůbec nikdo (a do ideálu to skutečně má daleko)…
V záměru je denně v jednom směru 75 vlaků nákladky a 25 vlaků osobky.
Jak snížit odpor Chlumce? Tvrdit, že je portál u Chabařovic… Napravo na vizualizaci je sídliště v Chlumci, vlevo nová zástavba ve Strádově, části Chlumce.
Ono by stačilo šířit tuhle vizualiazci, protože v Chlumci se šířily neskutečně dezinformace ohledné téhle stavby zahrnující to, že se kvůli ní zbourá půlka Stradova, případně že se do něj nepůjde dostat, protože tunel bude začínat až později oproti realitě. Každý panelák to dostal vylepeno na dveřích.
jj, rozpuli to obec…
Přitom pokud se tunel zavrtá ještě před silnicí I/13 (kde je provoz někde kolem 10000 aut denně), tak hlukově horší to být nemůže.
Bude se hrabar i za silnici, nez se vytvori dostatecny prostor pro razbu, pak se to zahrabe a bude razba [od zemi… teren dost rychle stoupa, tak to zas tak moc daleko za silnici nebude…
Po dokonceni to s hlukem nebude nijak hrozne, vetsi bude z te silnice…
Magický rok 2030. Asi se najdou i velká ložiska zlata…
Počkejte, magickým rokem české železnice je pro letošek rok 2028. Rok 2030 bude magickým rokem až za dva roky 🙂
…dotace…
Kéž by to bylo jen o penězích…