Vlaky v Tatrách výrazně zdraží, některé jízdenky až osminásobně. ZSSK to vysvětluje i stavem rozpočtu
Jednotka od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Celodenní jízdenka nově zahrne i možnost přepravy kola.
S takovou to moc dlouho nejdostupnější exotika nebude.
Studentům a důchodcům dotujeme jízdné zdarma, ale potom nemáme na provoz a tak zdražíme platícím cestujícím.
V případě plného vozidla by měli přednost platicí cestující, zadarmisté si vystoupí a počkají.
Podstata je ale taková že stát dotuje jízdné a potom nemá peníze na provoz. Stav celé slovenské infrastruktury tomu odpovídá
Jo, to je i u nas ze vlaky jsou v patek/nedeli plný důchodců a ti co plati daně a i ten listek si nemají kam sednout a jedou tak radsi autem.
Pro mě to tak tragické nepřijde, ale jen pro mě a mně podobné návštěvníky – do Tater jezdím rok co rok na 14 dní, někdy i více. Auto nemám, po Tatrách jezdíme vždy TEŽ. Vždy si kupují měsíční jízdenku za 16 €, kterou od zítra zdraží na 18 € (snad po 10 letech), tedy o zanedbatelná 2 €. Vždy jsem jí do 3 – 4 dnů „projel“, tedy její cenu, kdybych jezdil za jednotlivé jízdné – tedy podobně, jako tramvajenka. Mým dětem (studentům) vždy zařizuji „přepravu zdarma“ – stačí si stáhnout ze stránek ŽSSK formulář, nechat ho ve škole potvrdit… Číst vice »
Místo zdražení by měla ZSSK nejprve poskytovat adekvatní služby a ne že je plné nastupiste v sezone a neodjede nikdo, protoze vlak přeplněn a čekej si pasažére klidně další hodinu s nejistym vysledkem. Zajistit posilovy autobus je nenapadne. Zlaté Polsko v tomto, tam se pomalu poperou o to, kdo cloveka odveze do města.
měli by zavést první třídu
A z čeho to mají platit když dotují jízdné zdarma? Na posilové vozidla nebo modernizaci koridorů už jaksi nezbývá. I tahle nová zubačka je v tomhle systému poměrně draze vykoupená.
Ak zvýšenie cestovného umožní naozaj navýšenie frekvencie spojov, tak je to dobre, v Tatrách sú spoje preplnené a to cestovné je koniec koncov predsa len symbolické.
No pridajú spoje do Lomnice, ale na Štrbské pleso resp Štrbské z Popradu neposilnia
Malo vozidiel, nedostatocna infrastruktura.
Posílit se dá autobusy, jen by se muselo chtít.
Od chvíle, co zprovozní dálniční úseky mimo Žilinu a mimo Ružomberok, budu jezdit do Tater na jednodenní výlety bez nutnosti použít veřejnou dopravu v SK.
Na vícedenní horskou turistiku jezdím už nyní do jiných zemí, než je náš východní soused (Rakousko, Slovinsko, Švýcarsko, Itálie).
Tam je pak velká chyba tatranské samosprávy v tom, že toleruje totální přetížení individuální dopravou a ani nemá odvahu z toho něco vytěžit.
Tatry jsou takový osmdesátkový skanzen za rakouské ceny. Jezdit tam má smysl jen pro core nostalgiky a při každé návštěvě vidím, jak je poměr výkon/cena zoufalejší.
Tohle je další krok tím směrem, poslední ať zhasne…
Výhoda Tater je dostupnost. Do Hohe Tauern nebo podobných atraktivních míst je od nás o dost horší doprava. Dobře se dá dojet tak na Semmering, tam je sice pěkně, ale jsou to spíš takový Beskydy…
Právě že není, dost velká část Rakouska je dostupná vlakem. Třeba Ostrava – Innsbruck je jenom jeden přestup a vlak to zajede za cca 8 h.
Máte zkušenost s mistni dopravou v Hohe Tauren?
To záleží přesně na tom, co to znamená „od nás“. Z Prahy naopak absolutně nedává smysl jezdit do Tater. O dost blíže a s podstatně kratší dobou dojezdu je hned několik velkých alpských středisek. A ještě si člověk může vybrat, jaké spolkové zemi dá přednost – Štýrsko, Salzbursko, Tyrolsko. Za peníze srovnatelné s Tatrami nepopsatelně kvalitnější služby a podstatně větší rozsah služeb. Zejména v létě pak různé turistické karty, díky kterým se dají ušetřit desítky až stovky €. Zatímco do Tater se člověk kodrcá pomalu dva dny a modlí se, aby kolem Žiliny a Martina projel „jenom“ za 2 hodiny,… Číst vice »
6€ za cely den není žádná katastrofa. Škoda, ze v článku není uvedeno jak dopadla ta 3 denní jízdenka tu kupujeme nejčastěji.
12, týdenní 16.
Ještě že máme v ČR IDS, Slovensko je v tomto pravěk.
Na IDS pod Tatrami pracují soudruzi už 25 let a tohle zdražení to zabilo totálně.
V zemi pod Tatrami chybí hlavně chuť něco změnit. Vše se řídí populismem a tím jestli to hodí nějaká politické body a peníze.
Už tam od podzimu je, ale jen na busech.
IDS tam už funguje, ale ZSSK sa neintegrovala. Na jednu kartu môžem cestovať od Tatier po Čiernu na Tisou, ale iba autobusmi.
Očividně nefunguje, IDS znamená že tam jsou všechny spoje. Druhá věc je že váš systém je kočkopes. Jestli si to dobře pamatuji Kraj zajišťuje jenom autobusy, osobní vlaky zajišťuje MD.
Všechny spoje na území kraje (MHD, autobusy, vlaky.)
Železniční doprava řízená kraji velikosti těch českých taky není žádná výhra. To dává smysl až ve velkých zemích jako je Německo, Francie, Itálie… kde je jeden kraj velký jako Česká republika
Nesouhlasím, pravidelně používám veřejnou dopravou v ČR, SK, Pl. Krajský úředník bude mít vždy lepší přehled o potřebách občanů co se týče dopravy. Než stovky kilometrů vzdálený úředník v hlavním městě. Je to vidět na kvalitě veřejné dopravy, ta naše je na mnohem vyšší úrovni a nemusíme se vůbec za ní stydět.
Aneb: jak nahnat víc lidí do aut. A nechávám diskuzi o nedostatku vozidel specifických stranou.
To taky není žádná výhra, parkoviště v Tatrách jsou přeplněné a docela drahé. Tohle spíš vyžene další lidi do Alp
Tak ono pro Čechy je taky daleko perspektivnější učit se německy, francouzsky nebo italsky, než slovensky. Když nic jiného, i to zvedne jejich cenu na trhu práce. 🙂
To snad nemyslíte vážně. Slovenský jazyk pro Čechy není potřeba se učit. Já se slovensky dorozumím úplně s přehledem bez nějakého učení. Samozřejmě jsou nějaké nářečí, kde to je horší. Ale tam kolikrát nerozumí ani běžný Slovák. Ale i tam umí normálně slovensky a dokonce i hodně česky
kez by. dnesni mladez (cest vyjimkam) opravdu slovensky nerozumi.
nechapu to, ale je to tak.
Pro srovnání: celodenní jízdenka v Ústeckém kraji je za 200 Kč + 50 za kolo.
Dokáže někdo odhadnout, jaký vliv bude mít zvýšení jízdného na slovenský státní rozpočet? Myslíte, že to bude aspoň 100 000 EUR do plusu? Já o tom dost pochybuju…
Mě to zase tak netrápí, já se do Tater vydávám služebně jen občas (byl jsem předloni), konají se tam významné konference a zároveň je to nejdostupnější zahraničí (takže mi to v práci zaplatí aniž bych musel moc žebrat). A na tu jednorázovou cestu do Nového Smokovce nebo Tatranské Lomnice mě to tak netrápí. No jestli celodenní jízdenka bude za €6 to je pořád dobré, na tu předloňskou za €4 právě koukám. Ale to zdůvodnění je fakt nesmyslné. Kdyby prostě řekli, že rostou náklady, tak se zdražuje, bylo by to lepší (ostatně když jsem byl poprvé v Tatrách bylo základem snad… Číst vice »
Ale vždyť je to jasné. Voliči SmeroHlasu jsou ti, co jezdí zadarmo. A ostatní nikoho nezajímají.
Vôbec to takto jednoduché a jasné nie je. Realita je oveľa komplexnejšia a zloženie voličov Smeru a Hlasu je úplne iné ako Vám to zjednodušene ukážu médiá.
Ano, zapomněl jsem na ty, co vlakem nejezdí. 🙂
Kdo se bude chtít tlačit tak si holt připlatí. Kolik vůbec stojí parkování po Tatrách? Většinou parkuju zdarna v hotelu, tak netuším
Až 10-15 EUR / 12-24 hod.? Přičemž 7 let zpátky to bylo většinou 5 …Když lezete třeba Priečne sedlo, zapamatujete si všechny souvislosti na hodně dlouho 🙂 Tatry jsou krásné, umí být nádherně fotogenické. Škoda skanzenového (osmdesátkového) provedení toho pod nimi, nemluvě o službách a myšlení některých provozovatelů, co si myslí, že se tam budeme každoročně hrnout a sypat. Obdobně Špindl/Pec, Kvilda… v CZ. Alpy (služby a nabídky, přístup podnikatelů k návštěvníkovi, návštěvnické karty, se kterými nemusíte toho moc řešit a jen si užíváte výhod) – většinou úplně jiná liga. Sorry. (Samozřejmě nechci paušalizovat, máme řadu pozitivních zkušeností z Tater,… Číst vice »
Namiesto toho, aby plosne zvysili ceny o nejake %, tak hladaju zufale cesticky, kde ziskat viac penazi. Rusi sa aj zlava Regional, rusia sa miestenky, dost vyrazne sa zvysuje cestovne TEZ, akurat zabudli, ze zrusili kontrolorov a ked bude elektricka natrieskana, tak aj tak tam ziadna kontrola nebude moct prebehnut. Mali zrusi komplet BP a vratit normalne zlavy. Podobna somarina ako tie servisne poplatky.
Přesně tak. Místo všech těchto vyjmenovaných nesmyslů měli zrušit bezplatné jízdné a zavést normální 50% anebo i kdyby 75% slevy.
Stejně většina tržeb je od turistů, kteří nějaké to euro navíc nepočítají. Místní to mají blbé, ale snad pro ně existuje nějaká permanentka.
Mesačný lístokbude stáť 18€, zdražuje o 2€