Vlaky se na lokálku do Malé Morávky podle SŽDC nevrátí, spolek se naděje nevzdává
Plány na návrat alespoň turistických vlaků na lokálku Bruntál – Malá Morávka dostaly povážlivé trhliny od Správy železniční dopravní cesty.
Plány na návrat alespoň turistických vlaků na lokálku Bruntál – Malá Morávka dostaly povážlivé trhliny od Správy železniční dopravní cesty. Podle ní je téměř deset let osiřelá sedmnáctikilometrová trať v natolik špatném stavu, že zde aktuálně žádná drážní doprava provozována být nemůže. Moravskoslezský kraj přitom chtěl na trati na prázdninové víkendy po dlouhých letech objednat vlaky, o což se zasadil především Slezský železniční spolek. Kraj počítá s náklady zhruba 800 tisíc korun.
„Prohlídkou tratě po zimním období byl zjištěn stav, který neumožňuje bezpečnou osobní železniční dopravu. Jde o poškození mostů a propustků, částečně splavený železniční svršek, poškozenou výstroj zastávek a dopraven, nevyhovující stav přejezdových konstrukcí na železničních přejezdech a podobně,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Podle něj by si uvedení tratě do stavu, který by vyhovoval základním bezpečnostním pravidlům, vyžádalo orientačně sto milionů korun. Ty stát nemá, navíc by podle SŽDC jejich vynaložení nebylo v souladu s péčí řádného hospodáře s veřejnými prostředky. Illiaš zmiňuje i délku přípravy projektu. „Z tohoto důvodu nebude v roce 2018 na předmětné dráze provozována drážní doprava, o čemž byli vyrozuměni zástupci Moravskoslezského kraje,“ doplnil.
Snahu o obnovení turistického provozu s příchodem prázdnin nicméně Slezský železniční spolek nevzdává. Podle člena výboru spolku Ladislava Antalce není trať v o nic horším stavu než jiné okolní lokálky s pravidelným provozem. „SŽDC by z toho chtěla nejraději dělat koridor s elektrifikací a perony, což není třeba,“ uvedl Antalec. Připomněl, že nedávno na trať krnovští strojvedoucí vypravili motorák jako vzpomínku na kolegu, který u Malé Morávky před 18 lety zahynul. Antalec se podle svých slov chystá v týdnu na schůzku s ministrem dopravy Danem Ťokem. Spolek přitom počítá i s autobusy, které by na vlaky navazovaly.