Dopravci Železnice Zprávy

Vlaky RegioJetu v červnu na jih Čech nevyjedou. Jejich nástup je odložen na neurčito

Vlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan Sůra
Vlak RegioJetu mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan Sůra

Společnost RegioJet podruhé odložila vstup na trať Praha – České Budějovice. Žluté vlaky měly na novou linku poprvé vyjet už 14. dubna, nový termín byl posléze stanoven na 9. červen. Ani ten ale už neplatí, nástup žlutých vlaků na 4. koridor je odložen na neurčito, potvrdil mluvčí Aleš Ondrůj.

Důvodem jsou výluky, které cestující na trati dlouhodobě trápí kvůli stavbě několika úseků. V dubnu byla nepřetržitá výluka mezi Chotovinami a Olbramovicemi, aktuálně jezdí náhradní autobusová doprava mezi Budějovicemi a Táborem.

„O omezeních se sice vědělo a naším cílem bylo spojení zavést – proto jsme nechali celou věc otevřenou. Opakovaně jsme všechny aspekty vyhodnocovali, nicméně nakonec ve srovnání s existujícími přímými autobusy RegioJet bychom mezi Prahou a Budějovicemi zatím o mnoho větší pohodlí ani rychlost nebyli vlakem schopni nabídnout,“ sdělil Ondrůj.

Podle něj by komplikace postihly také provoz dalších vlakových spojů, se kterými mělo být vedení soupravy provázáno. Souprava totiž měla fakticky jezdit z Budějovic přes Prahu do Brna a zpět. „Mrzí nás to, ale bohužel jsme zatím museli původní plány změnit. Nový termín nemáme zatím stanoven, nicméně i nadále počítáme s možností budoucího zavedení těchto vlakových spojů,“ dodal mluvčí.

RegioJet měl na jih Čech jezdit zpočátku jednou denně. Z Prahy měl vyjíždět v 9:01, do Českých Budějovic by dorazil po zastávce v Táboře v 11:06. Zpět se měl vracet ve 12:55 s příjezdem do Prahy ve 14:56.

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zaosai

Je to jen komedie ze strany RJ.Musely vědět,že budou výluky už od loňského roku.Je na to zpracovám plán výluk a to na rok dopředu.Nesesriozní a neferová firma co oblbuje cestující.

iva

souhlasím..jinak nechápu jak může někdo jít do soutěže a pak nenastoupit…….to jako lidi mají chodit pěšky??? ne zase to dostanou nařízené čd….

Jan Sůra

To není soutěž. To je linka mimo závazek na vlastní riziko. ČD kompletně dorovnává ztrátu na této trase ministerstvo dopravy a jezdí zde bez jakékoliv soutěže.

PetrB

V České televizi v pořadu Události v regionech padla informace, že linka Budějc povede v trase Bratislava – Brno – Praha – České Budějovice…

liberal shark

Ani se RJ nedivím. Dokud výluky neskončí, jezdím raděi autem.

režista

Výluky Brno-Vyškov-Kojetín-Přerov takřka pořád.To bude kvikotu,až si na této trati vyláme zuby.A co IDS-JMK a stovky lidí, co jezdí do práce do Brna a jeho slavné místenky.

Jan

Je potřeba si uvědomit, že do ČB by to byl jeden vlak denně, který měl jen částečně zvýšit komfort na oné trase. Pokud je ale potřeba ve velké míře NAD, tak taková komerční koncepce absolutně nemá smysl, s tím lze jen souhlasit. Na trase Brno-Ostrava to bude plnohodnotná linka v rámci ZDO podle podmínek objednatele, tudíž absolutně nelze srovnávat… 😀

Zlámalík

Vzhledem k tomu, co za „službu“ na této trati provozovaly ČD až do naprostého vyhnití, je jakýkoliv krok Regiojetu krokem vpřed.

Pavel Macoun

Leoš Konečný je Radim?

JaJeČ

Ti spíš bude „Tronda inkognito“ 🙂

Leoš Konečný

Musím být Radim abych nebyl šotouší trouba????

Jan Soukup

Zajímavá obhajoba 🙂

Skinheads & Punks united

Taky ani do švestek.. Já jsem spíš zvědav na to, které linky a jak moc budou omezené, pokud se nějak výrazněji nepohne s linkou, kde bude muset vyjet na smlouvu už za půl roku.

noerf

Skinheads & Punks united: Vzhledem k tomu, že nyní řeší dvoupatrové vozy na limku Bratislava – Komárno, které vyjedou v září, tak má ještě cca 3 měsíce na řešení, s krajní alternativou osekání linky Praha – Brno – Vídeň/Bratislava. Pro ústecky kraj mu částečně uvolní motoráky v na Slovensku a částečně přiveze z Německa během června či července.

HG1982

Každopádně s vozidly bude muset dosti žonglovat. – Patráky na Slovač, k tomu sehnat / schválit loko. – 628 do Ústí, další dokoupit. – Sehnat loko a vagóny na Ostravu, respektive osekat komerci a přesměrovat. Jenže nemá dost vícesystémových loko asi ani teď i kdyby zavřel vše, kde vícesystémové jezdí. Na to vše má cca 5 měsíců a zatím sehnal tak půlku. A tomu vylepit asi nějakou záložku na Pesy, vozidla dostat do nějakého standardu dle smluv a zafinancovat vše. To bude horké léto, potřebuje minimálně navýšit dluh o 500 mio – 1 mld, pokud bude mít něco nové, tak… Číst vice »

noerf

HG1982: Patráky na Slovensko pravděpodobně koupil i s lokomotivami, 628 do Ústí sežene snadno s vagony bude mít trochu problém, otázka v jakém stádiu to Regiojet řeší a kdy pustí konkrétní informace ven.

Ondřej

Skvělá diskuze. K dokonalosti už tu chybí jen zmínka o Hitlerovi.

Georg

Kdepak Hitler, to je daleko. Pro jihočeská témata v roli antikrista obvykle slouží před mnoha lety zesnulý docent Žemlička.

železničář v důchodu

Vám ten čas nějak rychle letí, když necelé 3 roky jsou „mnoho“: Zdeněk Žemlička zemřel 15. srpna roku 2016 …

VRT

Upřímnou soustrast!

A.R.

Proč v roli antikrista? Co udělal Žemlička špatného?

Georg

ja jsem to pochopil tak, ze uplne vsechno a naschval. ale detaily neznam a sam tomu pribehu neverim, protoze za stav verejne dopravy v bulharsku urcite nemuze jeden pracujici duchodce…

železničář v důchodu

„za stav verejne dopravy v bulharsku urcite nemuze jeden pracujici duchodce“
V „Bulharsku“ je těch pracujících důchodců, kteří za tamní stav veřejné dopravy mohou, samozřejmě víc, a kromě nich za něj samozřejmě mohou i škodící osoby v mladším věku, ale Žemlička škodil i jinde než v „Bulharsku“ a i na vyšší teritoriální úrovni – ale mějme na paměti, že „o mrtvých jen dobré“, tak už jej nechme spát.

libor

Jak to není „Národní dopravce“, tak je vše špatně… Divím se, že neudělá linku na Plzeň třeba s protažením do Brna přes Prahu (obdobně jako chtěl ČB-Brno)

A.R.

O to ani nejde, ale jak to pak vypadá, když se chlubí něčím, co nedokáže splnit? Takový podnikatel ve mně důvěru rozhodně nevzbudí.

Kubrt

Tak hlavní je, že mu důvěřují jeho zákazníci…

petr

Za kafe zadarmo udèlá Čech cokoliv.Viz volby a koblihy.

Georg

no jeste je tam ta wifi. klimatizace a vagony nejsou starsi nez vy sam.

MRC

Kolik vozů je tam mladších 20ti let? Všechno to jsou modernizace starého, které nakoupil od němců, belgičanů, rakušáků, ne? 🙂 Pro ně to je jak pro nás béčka, nebo ne snad? 🙂

Georg

ve srovnani mne jako cestujiciho to becko rozhodne neni. 🙂

noerf

A.R. Tak jestli máte jet že 150 km 60 km autobusem, tak to můžete jet busem rovnou a bude to rychlejší.

Leoš Konečný

Tak to asi není jeho vina že? Já bych se na to taky vykašlal. Jak už řekli, je asi zbytečný když do ČB jezdí žlutý autobus, aby žlutý vlak po výlukách nenabídl ani rychlejší spojení, ani větší komfort. Tak jako proč by to spouštěl??? Zkuste trochu číst a taky myslet

Jiří Kocurek

Nicméně takový podnikatel vyhrává volby v ČR. Co natom, že kvůli němu museli změnit stanovy onoho s.r.o. Původně musel člen odejít, když byl trestně stíhaný, později až když byl obžalovaný a hádám, že to bude upraveno znova na odsouzený.

zaosai

To je pravda,asi se nepodíval do plánu výluk na letošní rok a udělal jen podraz na cestující.Velká huba.

Michal

Vzhledem k tomu že na R8 Rj stále nemá jasno v mašinách a zvažuje i takové varianty jako odkup 362 od ČD nebo přestavby 162 na 362, řekl bych, že problém bude někde jinde. Koneckonců proč by tedy nevyjeli aspoň do Tábora a dále autobusy, když v Táboře stejně měli mít zastávku. No hlavně že si objednali kapacitu…

Georg

Protože těmi autiobusy může vyjet už z Prahy? 🙂
Jančura není šotouš, ale podnikatel a to je asi problém tohoto typu dotazů…

Leoš Konečný

Hej tak to jste teď udeřil na hlavičku, počkejte těch mínusů od šotoušů. Oni totiž nechápu, že vše stojí peníze, oni si myslí, že ty mašinky a busy se vyskytnou 😀 😀

Leoš Konečný

Jééé a už mám mínusy, jo jen mě jich tam nadělte šotouši. Není to málo???

Jan Macháček

Je!

J N

Tak původně měl RJ jezdit až di Krumlova. Tím odradil Arrivu. Úkol tedy splněn. Ostatní pivídačky jsou je omáčka. Už to tu jednou bylo s tím blokováním kapacity.

Roman Svačina

Tak si ještě počkáme jak to dopadne s výlukou v zst. Letohrad a s vlaky Ústí n.O.-Lichov-Hanusovice…

železničář v důchodu

„Kraj“ pomůže při zajišťování NAD – vždyť to přece bylo výslovným přáním hejtmana, aby tam začal jezdit „paštikář“, tak jej teď nelze nechat padnout na nějakých zbytečnou megastavbou vyvolaných výlukách!

Georg

vy umite zrekonstruovat kolejiste ve stanici bez vyluky?

železničář v důchodu

V Letohradu pro tamní provoz především nebyla vůbec potřebná tak rozsáhlá rekonstrukce, navíc „nafouknutá“ o vybudování „městského“ podchodu za finanční prostředky SŽDC, takže výluky vůbec nemusely mít tak velký dopad na provoz, jaký budou mít při této stavbě.

petr

Chybí mě v diskuzi Tronda a jeho odborné přednášky.

železničář v důchodu

Mně ani příliš ne – oni jej ostatně docela „kvalifikovaně“ zastupují i mnozí jiní …

Výbuch, výfuk.

To je mi ale příjemná zpráva hned po ránu. 😀😀😀 Velice rád přivítám více takových informací i z Moravy a nejen od RJ, ale i od Arriva vlaky. 😀😀😀

ACD

Počkejte chvili,to tu některé šlahne 😂😂😂

A.R.

No jo, klasická slibotechna. „Něco jsme sice řekli, ale vyjedeme, až se nám bude chtít.“ 😀 Spolehlivost téhle „firmy“ je u mě na nule.

TPal.

No jasně, bohužel je to daň za R8.

ACD

Když na to nemám,tak to nedělám.A určitě ne bohužel

Jiří Kocurek

A raději to radši ani nezkusím. Budu lapět na zadku, aby se mi nestalo, že se něco nepodaří. O to víc se ale budu posmívat každému, komu se něco nepovede. Životní cesta smějící se bestie.

Georg

Jestli jste to pochopil „vyjedeme, až se nám bude chtít“, tak obávám se je problém výhradně ve Vašem přijímači…

A.R.

Obáváš se úplně zbytečně. Můj přijímač je v pořádku. Prohlédni si ten Jančurův, třeba bude stát za revizi.

Leoš Konečný

Vy asi moc nechápete tržní ekonomiku a náklady a zisky, daně, mzdy atd… Vy asi budete jen šotouš co? Zkusil jste někdy podnikat a nést břemeno na svých bedrech? Asi ne co. Mlčeti zlato

A.R.

Šotouš nejsem. A nepodnikám, protože vím, že na to nemám povahu ani odvahu. Mluviti stříbro. 🙂

Jirka

To je nečekané zjištění, že tam jsou už několik let dopředu ohlášené výluky.

akcie na doručitele

Krucinál, to mě podnikatel roku 2005 naštval. Už jsem se těšil, jak vyrazím na jih Čech v nové luxusní soupravě se šesti vozovými třídami, protože my podnikatelé roku neprovozujeme lokomotivu s vagóny jako za císaře pána, a ono nic. Určitě za to mohou ČD a speciálně Dušek. 🚽

petr766

Ono ale těch legendárních 6 tříd už dneska ve vlaku v podstatě je… Byznys, Relax, Lowcost, Standart Astra, Standard kupé, Kupé ve Standardu pro děti.. I s tím „kinem“

Miropiro

Ještě připočtěme to, že Standard může být v bývalé druhé či první třídě. Ta bývalá druhá třída (s plyšem) byla jako první promovaná levnější.

petr

To když budou výluky z Brna do Přerova tak taky nebude jezdit.Žlutá tlučhuba.Neboj mají,všechno bude.I Tronda mě pochválí

Adam

Horší trasu než Brno-Ova přes Přerov si na vstup snad vybrat nemohl 😀 Pravidelně ji využívám a je to někdy opravdu silný zážitek. Hlavně v neděli večer, když se tisíce vysokoškoláků rozjedou po celé republice.

petr

Jistě tam bude dávat posilové vozy,jak to dělají zlé ČD.Sice starý béčka,ale lidé jsou rádi,že jedou.Teď se do těch vlaků ani nevlezou a zústanou na peróně.

Skinheads & Punks united

Posilové vozy jsou ve smlouvě, kde je vezme, bude jeho problém a za nedodržení bude pokutován, otázkou je, jestli nějaké penále budou dost za odrazování lidí od železnice tím, že se do ní nevejdou, ale třeba to taky bude moct řešit těm dvoupatry z příměsta a mohlo by to být relativně v pohodě.

HG1982

Na ty pokuty jsem ve všech těch nových smlouvách opravdu zvědav. A hlavně pokud by náhodou někdo jezdil tak úspěšně jako Alex na Západních expresech, tak kdo takového vykuka nahradí? Protože nějaký průšvih se stát musí naprosto zákonitě.

Skinheads & Punks united

Nahradit leda tak ČD, ale to zase bude kvalitou nebo cenou o řád jinde, no jsem dost zvědavý, jak hladce to proběhne a jaký další vliv to bude moct mít na jiné soutěže.

a8n

Někdy = jednou na začátku podzimního semestru. Jinak leda v případě, že nezařadí posily.

Jiří Kocurek

Protože rozdíl mezi vlakem na ponikatelské riziko a objednávkou v závazku veřejné služby co? Takový rozdíl nechápeme. Nebo rovnou ignorujeme.

ACD

Zástupný důvod.Nejsou vozy a lidi ani na ten Bohumín. Čekám,kdy oznámí,že se stahuje z nějaké komerčky.

akcie na doručitele

Nechápu to. Lidé jsou u pana Jančury velmi spokojeni. U něj nejsou sebevraždy, svrab a mrtvá stevardka jako u ČD. Všichni si práci u pana Jančury pochvalují.

ACD

😂😂😂😂😂😂,líp bych to nekomentoval

Alex

Nevím, zda „akci na doručitele“ nemluví v ironii, ale stačí použít google a najít si různé recenze a hodnocení a uvidíte sám jaký režim je u zaměstnavatele 😉

Leoš Konečný

Tak jestli si pochvalují nebo ne je druhá věc, důležité je jak se cítí zákazník a pro zákazníky žlutého dopravce je cestování o několik vesmírů výš než jste vy, zarputilí zabedněnci ČSD si vůbec schopni představit.

Ušatá

Na to jste přišel jak? Nejsem zabedněnec (aspoň si to zcela objektivně a se vší skromností myslím), ale já s ním nejezdím a jezdit nechci právě z řady důvodů, pro které je podstatně horší. Ale marketing je marketing a vymýt mozky není tak těžké.

Lolookie

Možná vám to ještě neřekli, ale diskutovat se dá i bez neustálého urážení těch, kteří mají jiný názor než vy.

Souprava

Ušatá neuráží? Naznačit, že má někdo vymytý mozek není urážka? Nebo jen v rámci filtru my-oni nevidíte?

železničář v důchodu

A co jiného je reálně „marketing“, než pouhé vymývání mozků? A naznačit, že někdo právě „marketingu“ podlehne, je urážka?

Lolookie

Jaký filtr my-oni? Obhajuju tady někoho?

D.S.

Je jasné, že má co dělat, aby zvládl rozjezdit dotovanou linku z Brna do Bohumína. Když jsem před týdnem oponovat panu Trondovi, jak se těší, až bude RJ jezdit na Budějovice a Plzeň, že se tak rozhodně v blízké budoucnosti nestane, tak se mi vysmál. Uplynul týden a je to tady.

akcie na doručitele

Není Tronda čistě náhodou novým klonem toho bývalého strojvedoucího z ODOSu, zapomněl jsem jeho jméno. Velice agresivní a vulgární diskutér, z Olomouckého kraje. Nenávidí ČD, zřejmě ho tam nevzali, nebo ho odtamtud vyrazili za chlast. Na jeho jméno prostě nepřijdu. Ne a ne.

Skinheads & Punks united

Ten z Přerova používal mnohem víc sprostých slov a celkově vystupoval velmi buranským způsobem, to bych neřekl.

Leoš Konečný

Vy jste zase zarputilec co nesnáší RJ co?

akcie na doručitele

…ale když nepřijdu, tak ho najdu a nebylo to ani tak těžké. Viz vysvětlení uživatele „jen klid“ níže v odkazu.
https://tinyurl.com/y64r7lpf

VRT

No fuj, dávat sem odkaz na takový hnus.

ladas

Jančura bude pouze provokovat ,musí aby byl vidět ,jinak jezdí jen protože tu nejsou zákony a jen korupce .Proč jste sestřelili Tuk Tuka? nejschopnějšího ministra dopravy za x let?

Georg

nerezignoval tok sam?

kominek

A do té doby co? Lidi pojedou zlým ČD nebo mají cestovat až žlutý sežene náležitosti? Kdyby takto jednal pekař, tak národ pojde hladem. Možná by růžová košile měla přiznat, že nemá lidi atd.

Svojsin

komínek: Byla blbost plánovat do výluky takový spoj.
A lidi pojedou ČD, nebo busem, jako doteď, místa je dost.

Moloch by tam taky nejezdil, kdyby to měl jet na komerční riziko.

Samuel Novák

Tlučhuba se pasuje do role spasitele české železnice. Cestujícím do Bulharska mohl ukázat jak se jezdí v těchto komplikovaných podmínkách pohodlně a komfortně. Nestalo se nic, panika, zbabělý útěk a žvanění do novin…

Maršál

Pardon za stupidní dotaz, ale proč Bulharsko?

Marschall

Aby se mohli Bulhaři z jihu tak blbě ptát.

Maršál

Díky za ofenzivní odpověď, doufám, že se vám ulevilo. A normální odpovědi, proč se tomu kraji říká Bulharsko (což mě skutečně nenapadá a nikde to nemohu najít, tak proto se ptám), jsem se samozřejmě nedočkal.

ladas

Jasně ,pokud si radní pro dopravu tak jsi podplacenej,přitom hejtman je férovej chlap ,celej Ústeckej kraj zničíte oslové

Leoš Konečný

A vy byste to jezdil, kdybyste jel na komerční riziko? ČSD to jezdí na komerční riziko????? Tak nemelte hovadiny a nemíchejte hrušky s jablkama

Ketchup1970

1.1.1993 vznikla Česká republika a s ní i dělením České dráhy. ČSD zaniklo.

J.K.

Mohl by místo toho poslat dopoledne vlak na festival do Varů, to zas budou 10 dní vyprodané busy…. (přes den v Praze volnou soupravu má)

Lukáš Koncicky

Rozumné rozhodnutí.Není to pro RJ strategická relace,nemá význam tříštít síly.

petr

Jako Němci za války.Z Ruska strategicky stáhli vojsko.😁

Leoš Konečný

To je hustý jak když tady někdo udělá souhlasnej názor s RJ, tak hned schytá mínusy od šotoušů – šotouši jste trapní, se uklidněte.

Leoš Konečný

Není málo těch mínusů – honem přidejte mě ještě víc, jsem si dovolil něco říct proti ČSD 😀

Ketchup1970

Ještě byste mohl kritizovat Deutsche Reichsbahn, také už nejezdí….

Hynek

Nedávám vám mínus za to, že říkáte něco proti ČSD nebo ČD, ale za to, že hloupě tlacháte.

Hodně štěstí

Do švestek nevyjede. 🙂 Kdo by to čekal. Ale zase vlastně má zadarmo reklamu na autobusy do Českých Budějovic. Myslím, že vyjetí na České Budějovice dlouho nehrozí. Kdoví kolek toho bude muset omezit, aby vyjezdil s něčím Brno – Bohumín.

Leoš Konečný

Autobusy jsou až do Českého Krumlova. A co to stačí ne? Jezdí každou hodinu.

PetrB

Ne nestaci, kolikrat jsou vyprodane vcetne posil i nekolik dni predem kvuli zahranicnim turistum, kteri jedou do Krumlova

Leoš Konečný

Takže myslíte, že vlak jednou denně a jen do ČB tomu pomůže jo?

xyz

Dokud bude byť jediný úsek celé tratě jednokolejný, budou se tam výluky s náhradou autobusy konat pořád. Tzn. i kdyby tam vlaky RJ začaly jezdit po dokončení nového úseku Votice – Sudoměřice, pořád pak budou hrozit výluky při výstavbě/napojování nového úseku Doubí – Soběslav či při údržbě úseku Ševětín – Nemanice, dokud tento nebude nahrazen tunelovými přeložkami.

Ostatně, i na trati Brno – Přerov bude muset RJ brzy zajišťovat NAD – při jakékoliv výluce, která se tam bude konat. (Byť chápu rozdíl, že tam půjde o dopravu „v závazku“, na rozdíl od vlaků RJ v trase Praha – ČB.)

Adam

NAD na Brno – Přerov bývá dost hustá. Desítky a desítky autobusů. Ono přeložit přeplněný rychlík (neděle večer) do autobusů .. 😀

petr766

No a zase jindy jezdí ty autobusy prázdné…

Adam

To sice jo, ale musíte mít zajištěnou NAD i pro peak dopravy.

Jarda

Nebude spíš problém v tom,že to nemá zlutak s čím jezdit?

Jarek

Pokud je potřeba druhý vlak za výlukou, tak ne.

Vladimir

Ano, naprosto souhlasím. Vždyť on nemá čím jezdit na trase Bohumin – Brno. Jeho řešením je, ze bude zkracovat delku komerčních vlaku.

Cargo

On když zkrátí komerční vlaky a nasadí ty vozy na Brno-Bohumín, tak mu to bude pořád vycházet ekonomicky lépe než doposud. Když ten vlak pojede prázdný stejně dostane od ministerstva peníze. Pro něj je to zlatý důl. A má to na 10 let. Každá banka mu půjčí na další vozidla, protože bude schopen splácet. Pro cestující je to krok špatně, pro něj je to další krok, jak vydělat, koupit více vlaků, rozšiřovat provoz.

Svojsin

Je to pro něj stejný zlatý důl, jako je to pro ČD

HG1982

Banka mu nepůjčí. Nabeton.

Skinheads & Punks united

Banka mu půjčovat může, ale on se zavázal určitou cenou, za kterou těžko se zálohami a posilami postaví celou linku z nového… Tady jde o nedostatek dálkových vozů z druhé ruky na současném trhu..

Leoš Konečný

Proč to bude pro cestující špatně????? Jako že ČD byly pro cestující dobře??

Jiří Kocurek

Jistěže, ČD měly stahovací okna! A přípoje! Ty nově nebudou! Protože Žlutý se s ČD na přípojích nedomluví. (Ignorujte fakt, že přípoje objednává a platí kraj).

Leoš Konečný

ČSD měly stahovací okna – RJ má ve 21. století klimatizaci 😀

Leoš Konečný

Jo a btw, RJ se na přípojích nedomluví, protože to bude ČSD bojkotovat

J.K.

Tady ne, točil by na to soupravu z Bratislavy.

Matti

Do Budějovic měla jezdit souprava od vlaků z Brna. Na zavedení nebylo potřeba dalších vozů.

ukulele

A v době toho výletu na jih Čech by na Brno jelo co?

Matti

Bohatě stačí upravit oběhy. Místo vlaku do Budějovic by musel 1044 obrátit na 1043 a problém je vyřešen. Vlak 1044 přijíždí do Prahy v 9:42 a zpátky jede až v 5 večer, což je přesně ten vlak, který by jel jako pokračující z ČBU.

svojsin

O tom i někdo za Regiojet mluvil, že nebude potřeba vlak navíc.
Spíš se divím tomu, že se tento vlak proklamoval i přesto, že se výluky čekaly.

železničář v důchodu

Logicky: dalším krokem je přece oznámení, že se zahájení provozu odkládá, a tedy udržení pozornosti a udržení sebe sama v povědomí lidí – a jak známo, i negativní reklama je reklamou (a leckdy ještě účinnější, než ta pozitivní, protože láká k prověření, zda stav je skutečně tak špatný, jak ta negativní reklama naznačuje …).

Cargo

Bude potřeba další souprava. Ta co přijela do Prahy kolem 9 přechází na soupravu s odjezdem buď 11:20 nebo 13:20. V tento čas je souprava, ale psaná, že je v Budějovicích. Tak či onak je potřeba 5 vozů navíc.
Pro ČD jsou všechny vlaky zlatý důl, ale ČD musí platit tisíce uředníků, u RJ toho zas tolik není. Je mu jde v celkové částce víc peněz.

Matti

Není pravda, stačí upravit oběhy a vyjde to. V 11:20 může jet souprava od vlaku 1044. Ta přijíždí do Prahy v 9:42 a zpátky jede až v 17 hodin právě tím vlakem, který jede od Budějovic. To jste si vážně myslel, že by pět vozů a lokomotivu zablokoval kvůli takto pitomým odjezdovým časům? Kdyby to tak chtěl, stihnul by ty Budějovice otočit za den dvakrát a ještě v lepších odjezdech.

Petr

to jako že dosud mu soupravy stojí prázdné v Praze po stejnou dobu, než by dojely do Budějovic a zpátky???

Matti

Ano, stojí. Souprava která přijede v 9:42 do Prahy jede zpátky až v 17:21. S úpravou oběhů (viz výše) se to v pohodě stíhá.