Vlaky mezi Kolínem a Kutnou Horou opět nejezdily, na trať spadl strom
Strom na trati, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic
K události došlo ve stejném úseku, kde včera vykolejil nákladní vlak.
K události došlo ve stejném úseku, kde včera vykolejil nákladní vlak.
Já jsem taky zažil spadly strom na trati. Mezi KV a Bečovem. Strojvedoucí zastavil, vzal motorovou pilu, strom rozřezal a odstranil z koleje a asi s 10 min.zpoždění jsme jeli dál.
No jistě, ale to automobilisti neradi slyší. Níže v diskuzi je tady jeden co zmínil železnici jako parodii na dopravu. Ale to že se aktuálně vymlel autobus, co sjel do příkopu, kde bylo 8 zraněných, před tím si zacpávají uši. Kdyby ten bus jel po kolejích, ta se vůbec nic nestalo.
Mno, a teď mi řekněte, kolik autobusáků nebo uvědomělých řidičů sebou běžně vozí motorovku? A ve vlaku je to běžná výbava strojvedoucího?
Podle výše uvedeného příspěvku v horských a lesnatých oblastech asi lidi musí přemýšlet jinak než v nížinách. A nemyslím si, že by se jedna motorová pila do vlaku nevlezla.
Tam není trolej s napětím 25 kV.
Do Kutné Hory jsou 3000 V
Hurá. Šotek škodič ze 171 asi změnil bydliště.
Ještě že už je koridor hotový. Jinak bychom museli do Prahy asi přes Rakousko. 😋 😒😭
Do třetice všeho dobrého i zlého ….
Dvě špatné věci se staly, copak asi bude ta třetí věc co se stane? 🙂
Já bych všechny ty stromy vykácel.
Už i příroda je zaujatá proti SŽ…
Proto na dálnicích je pro jistotu vyasfaltovaný odstavný pruh, stromy vykáceny a příkopy sečeny. Všechno ok. až na to, že planeta je nafukovací, takže tolik asfaltu vůbec neubere zemědělskou půdu a lesy.
Blbe. Stromy kolem dálnice rostou, klidně 3 metry od odstavného pruhu.
A příkopy sečeny, ano to má opravdu veliký vliv na globální oteplování. Dřív se tam … pásly kozy.
No… Na to že se průběžně aktualizuje, tak by bylo fajn uvést, že vlaky již jezdí… Drama se nekoná.
A spadlý strom nebyl tak úplně spadlý, ale pouze opřený – viz zápis SŽ: strojvedoucí vlaku …. hlásil opřený strom o TV v 2 TK v km 293,500, V 8:21 vypnuto TV nad 2TK. V 9:17 provoz po 2TK obnoven.
Proto pokud možno volím individuální dopravu – auto nebo kolo. Hrát si na rukojmí cizí neschopnosti mě opravdu nijak zvlášť nebaví, nehledě na nižší komfort a vyšší cenu.
Jo, tohle je super v létě… stržena trolej a pak hezky trčet v polích ve vlaku bez klimatizace. To těch ušetřených pár korun (pokud někdo nejezdí na nějaký super slevové karty) pěkně zhořknou.
Jojo, na silnicích totiž nejsou žádné mimořádnosti, kolony, nehody…
V pondelok som po dlhom case isiel vlakom. Podla cestovneho poriadku mala cesta trvat 3 hodiny, realita 4 hodiny. Takze v cieli cesty poprehadzovat program. Kedze uz na ceste tam som meskal, tak som nestihol vybavit vsetko tak, aby som stihol planovany vlak naspet, takze som isiel dalsim, ktory isiel za 2 hodiny, kedze tu mame krasny 2 hodinovy takt. Napodiv ten spiatocny vlak uz meskal len 10 minut, takze som stihol MHD, inac by som zase skysol dalsich 20 minut cakanim na MHD.
Psal „nebo kolo“, zatím jsem neviděl, že by někdo musel sesednout a čekat v koloně. Teda až na frontu na před pokladnou.
Z Prahy do Brna na kole 🙂
V Holandsku se stává i to. (Hromada cyklistů čekajících na zelenou)
Jo? Já zažil 500 lidí ve vlaku čekajících na zelenou. Při každém křižování.
Jsou, ale většinou je lze snadněji objet. A díky aplikacím se mimořádnosti vyhnete, protože to vybere alternativní trasu.
Můžete je objet
Máte pravdu. Jsou i na silnici. Jednou jsem jel po D5 Praha-Beroun 4hodiny. Rekord ale mám s ČD, 5 hodin kvůli mrtvolce za Karlštejnem.
Přesně tak 👍
Tak to je super, žádné kamiony, nehody apod. A když budete mít nehodu tak to hezky zacálnete z vlastní kapsy, nepotřebujete aby Vám někdo proplácel zpoždění. Takže jedno z mnoha doporučení používat riskantnější a dražší způsob dopravy.
A když se srazí vlaky, tak … jo jasně běž nadávat záchranářům, že přijeli autem.
Dobrej fanatik, pravděpodobnost nehody vlaku je mnohem menší než u auta. Ale fakta nebereš, že?
Jak dlouho se dá trčet v 30kilometrové koloně? tak 2 hodiny? Bez záchodu, v létě motor musí jet kvůli klimatizaci, v zimě kvůli topení, a co až dojde palivo? To můžete být potom hezky připečený či zmražený. Nerad jsem rukojmím drahé nefunkční dálniční dopravy.
Ceska zeleznice je zkratka jedna velka parodie na dopravu. Uz se to psalo a vsude mozne diskutovalo milionkrat, proc neni prostor kolem alespon paternich trati vycisten od stromu. Kazda vetsi letni bourka zpusobi kolaps zeleznice kvuli popadanym stromum. Neuveritelne. kdy naposledy spadl strom na dalnici?
Doporučuji vyrazit vlakem za hranice, třeba do sousedního Německa – to je teprve něco. Jinak stromy vesele padají i na silnice a občas při tom i někdo zemře, což si naopak u dráhy moc nevybavuji.
Jo vlastně jak ten strom spadl přímo na projíždějící auto a usmrtil šoférku.
Srovnával bych spíše se silnicemi 1. třídy, a tam nepochybně nějaký spadl. Je to ovšem hlavně věc přístupu a péče. Holiny zase snáze erodují či zapadají sněhem, také je tam větší horko a průvan. Aby to nebylo z louže do louže…
Nemusí být hned holina, dalo by se tam udržovat třeba 2m vysoké křoví. Z toho by aspoň nerostly nové stromy a ještě by to mohlo sloužit jako domov ptáčkům a broukům.
Jde to řešit tak, aby blíž byly keře a vyšší stromy až dál – prostě aby špička stromu nemohla zasáhnout trať. Jenže to je moc práce.
Na silnici můžu být dobrovolník, dojít k padlému stromu po svých a vlastní pilou to vyřezat… teda pokud neleží na drátech vysokého napětí, na to rovnou kašlu.
Pokud ale vadí průvan, tak asi nic.
Ale úplně stejný dobrovolník můžete být i ve vlaku 🙂
Vlak zastaví, vy vidíte spadlý strom, tak vyndáte z ruksaku pilu a jdete ho odstranit.
Může sebou vozit kárku s motorovkou a dalším potřebným nářadím. 😀
Vezměte si hned vercajk na opravu trakčního vedení a pořádné štafle.
Sprželí předpisy to zakazují.
Strom nesmí odstranit nejbližší hlídka hasičů, musí se čekat na drážní hasiče z krajského města.
Takže každou jízdu sebou vozit motorovou pilu, sekeru na stromy, krumpáč, rýč a lopatu na spadlé šutry, naviják 10t a 6 metrů lana. Není nadto být připraven. A to jezdíš s vozíkem nebo se to vejde do kufru?
Já bych nazval parodií na dopravu spíš D1 a spol. Pomalu denně tam člověk zastavuje kvůli nehodám a kolonám. Ale když jednou za půl roku spadne na koridor strom tak se z toho všichni automobilisti spěchající do hrobu málem po…rou.
Račte se obrátit na ministerstvo ZP a různé rádoby ochránce přírody. Ty vlaky nejezdí, jenom auty. Proto nějaké trable cestujících, kvůli stromům jim nevadí.
Dokonce 2 vedle sebe loni v únoru na D1: https://www.stream.cz/krimi-9237/stromy-spadly-pred-rozjeta-auta-na-d1-64320450