LOT 3a leaderboard

Vlaků mezi Znojmem a Vídní výrazně přibude, Rakušané chtějí až 17 vlaků denně

Viadukt ve Znojmě s vlakem ÖBB do Vídně. Foto: ExprojektViadukt ve Znojmě s vlakem ÖBB do Vídně. Foto: Exprojekt

Až sedmnáct párů přímých vlaků denně má jezdit od poloviny prosince mezi Znojmem a rakouským hlavním městem. V porovnání se

Až sedmnáct párů přímých vlaků denně má jezdit od poloviny prosince mezi Znojmem a rakouským hlavním městem. V porovnání se stávajícím provozem jde o navýšení rozsahu provozu na více než dvojnásobek. Dosud jezdí sedm párů spojů denně.

Vyplývá to z návrhu nového jízdního řádu, který zveřejnila Správa železniční dopravní cesty na svých stránkách. Deset let od elektrizace trati ze Znojma do rakouského Retzu by se tak přeshraniční spojení mělo dočkat zásadního rozšíření.

Podle jízdního řádu jde o prodloužení velké části vlaků, které jezdí aktuálně jen z Retzu do Vídně, část z nich pojede ze Znojma až za Vídeň do Wiener Neustadt. Přes den bude mít Znojmo s Vídní spojení každou hodinu, cesta na vídeňské hlavní nádraží trvá hodinu a 43 minutu.

„Zvýšení rozsahu dopravy iniciovala rakouská strana,“ řekl mluvčí Jihomoravského kraje Jiří Klement. Podle něj ještě jednání o výši úhrady prokazatelné ztráty stále probíhá a není ještě uzavřeno.

O tarifu budou rozhodovat dopravci, tedy České dráhy a ÖBB. Kraj by rád dosáhl prodloužení platnosti jihomoravského integrovaného systému až do Retzu.

Podle mluvčí Českých drah Vandy Rajnochové ještě nejsou jednání o odbavení cestujících v přeshraniční přepravě uzavřena. Předpokládá ale, že nadále zůstane zachován tarif EURegio, díky kterému stojí jízdenka do Vídně 9,80 eur (259 Kč). To je zhruba o polovinu méně než tarif rakouských drah ÖBB.

Tagy České dráhy Jihomoravský kraj ÖBB Top Znojmo - Vídeň
47 komentářů