Vlakobazar ČD Cargo. Dopravce nabídl desítky starších lokomotiv a přes tisíc vozů k prodeji

Lokomotiva řady 122. Foto: ČD CargoLokomotiva řady 122. Foto: ČD Cargo

Pokud se lokomotivy neprodají, zamíří do šrotu.

Velká obměna vozidlového parku v kombinaci s klesající poptávkou přinutila největšího tuzemského železničního nákladního dopravce k nezvykle rozsáhlému prodeji hnacích vozidel i vozů.

ČD Cargo včera na svém profilu zadavatele zveřejnilo nabídky na odprodej hnacích vozidel i nákladních vozů. Jde o celkem 24 lokomotiv, následovat budou další. „Lze očekávat prodej také řad lokomotiv 111, 230, 340, 708 a 750,“ uvedl dopravce v dokumentaci. Podle šéfa ČD Cargo Tomáše Tótha je k prodeji vytipováno zhruba 80 lokomotiv.

V aktuálním seznamu lokomotiv k prodeji jsou hlavně drážní vozidla vyrobená ještě v minulém století, zejména pak řady 122 a 123. Nejnovější jsou dvě lokomotivy řady 709 z produkce CZ LOKO z roku 2006. V seznamu jsou dále lokomotivy řad 181, 182, 210, 731, 753 a 771.

Pád nákladní železniční dopravy pokračuje, pokles v únoru zrychlil. S jedinou výjimkou

Lokomotivy jsou zatím nabízeny bez cenovky. Teprve při projevení vážného zájmu dopravce zpracuje znalecký posudek a pak začne elektronická aukce. Rozhodne nejvyšší nabízená cena. Pokud se neprodají, půjdou do šrotu.

Seznam lokomotiv ČD Cargo k prodeji. Foto: ČD Cargo

Dopravce vysvětluje prodej probíhající obnovou vozidlového parku, velkou část výkonů převzaly v posledních letech moderní vícesystémové lokomotivy. Dalším důvodem je redukce nadbytečných kapacit.

K prodeji dopravce nabídl i 26 řad nákladních vozů, s jedinou výjimkou jde o vagony bez platné revize. V součtu jde o 1089 vozů.

Nákladní vozy vybrané k redukci jsou uveřejněny ve formě komplexního sezamu s rozdělením na jednotlivé řady a skupiny. Rovněž je pak nabízena možnost pořízení samostatných celků, jako dvojkolí či podvozků.

Proč propouštíme a v jakých přepravách je budoucnost. Šéf ČD Cargo vysvětluje, jak čelit poklesu zakázek

Tagy ČD Cargo
29 komentářů