lot
Infrastruktura Silnice

Vláda slibů na výletě. D6 bude hotová o rok až dva dříve, tvrdí Havlíček

Dálnice D6 u Řevničova. Foto: Twitter Andreje Babiše
Dálnice D6 u Řevničova. Foto: Twitter Andreje Babiše

Dálnice D6 do Karlových Varů by mohla být dle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) hotová o rok či dva dříve, než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo, řekl dnes novinářům na stavbě D6 u Řevničova. Původní termín byl 2026. K urychlení podle ministra přispěje minulý týden schválená novela takzvaného liniového zákona, která má umožnit rychlejší přípravu infrastrukturních staveb.

Na konci letošního roku otevře ŘSD dva úseky dálnice u Řevničova a příští rok má začít stavba tří středočeských úseků, stavba posledních úseků v Karlovarském kraji měla dle předpokladů začít až v roce 2023. Novela liniového zákona zkrátí přípravu i zahájení staveb infrastruktury.

V době, kdy je usnesení a stavební povolení, můžeme začít stavět a paralelně začít vykupovat, případně vyvlastňovat, a právě to mělo pomoci tomu poslednímu úseku,“ uvedl Havlíček.

Podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) bude ČR jednat o využití peněz z evropských fondů určených na pomoc regionům postiženým po těžbě uhlí na stavbu dálnice D6. Odhadované náklady na stavbu úseků v Karlovarském kraji činí zhruba deset miliard korun bez DPH.

Dle dřívějších plánů měl být úsek z Bochova do Karlových Varů postaven úžší kvůli úsporám a slabšímu provozu a mělo se po něm jezdit jen 110 kilometrů v hodině. Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) už dříve označila za nesmysl, že by do Bochova byla hustota dopravy malá a od Bochova do Prahy už velká, usilovala o vybudování plnohodnotné dálnice. Loni v září centrální komise ministerstva dopravy přehodnotila svůj návrh, po celé trase do Karlových Varů se tedy bude po dokončení dálnice jezdit 130 kilometrů v hodině.

Přípravu staveb podle ŘSD brzdí například také byrokracie. U velkých staveb by dle premiéra Andreje Babiše (ANO) pomohla větší spolupráce úředníků, což by mohla pomoci řešit i uvažovaná stavba moderního dopravního centra republiky, v němž by kromě Správy železnic a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mohlo mít nové sídlo i ministerstvo dopravy a České dráhy (ČD). Dle Dostálové je komplikací též roztříštěnost řízení u stavebních úřadů, což by měl změnit nový stavební zákon, na velkých projektech pak budou moci spolupracovat specializované týmy.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Vláda slipů..

Vojta

D6 by se měla stavět až jako poslední ze všech českých dálnic. Určitě až po dokončení D3, D11, D35 a celé DO. Intenzita provozu v úseku Bošov-KV je sotva 8t. aut za den.
Mnoho silnic v ČR má mnohem větší intenzitu provozu a žádná dálnice ani obchvat se na nich neplánuje…..
Silnice 13, 16, 38, 50, 56, 67 a mnoho dalších jsou ve spoustě úseků zatíženější.

Honsa

D3 okolo budejovic. Jiz nekolik mesicu prazdniny.. Nemakas se.. Vyroste samo

Vlastimil Kocurek

To mne znepokojuje, máte k tomu ještě něco bližšího ???

ušatá

Tato dálnice je naprosto zbytečná a tedy dokonale vyhozené peníze. Minimální dopravní zátěž a pokud se to konečně s dopravní politikou vezme vážně a začne se víc využívat železnice, nepojede tam vůbec nic.

Hanzi

Železnici si jezdí sám, šotouši věčně diktující co a jak a čím má kdo jezdit, hlavně ať jsou všude koleje.Je 21 století a většina normálních lidí se chce svobodné pohybovat a nárok na to má, na daních za to odvedou více než dost. Tenhle směr začíná být dost zatížen a alternativu k D5 nemáme. Takže supr hlavně ať se staví a je hotovo. Ty si mezitím sedni do té lochnesky co to zčásti kopíruje a z Rakovníka do Bečova jede necelých 90 km tři hodiny.

Haha

Na facku jste oba. 🙂

K.S.

Tak mnohem důležitější by bylo mít hotovou D35.

Vlastimil Kocurek

To je podivná logika, i když máte pravdu.D 35 měla být už dávno hotova. Podobné boje o to, kde by se mělo stavět prioritně se vedou na Slovensku. Ministr měl priority, ale třeba v Prešově vyšli lidé do ulic, zablokovali dopravu několik dnů po sobě, a už se staví tunel.

K.S.

Nemyslím že je to podivná logika, Vládě tu spíš teče do bot a místo toho aby se soustředila na to co má nějaký smysl, tak se soustředí na něco kde se dá rychle stříhat páska, ale reálně to tolik nepomůže. Co potřebujeme udělat je, podle mne. Severní dálniční páteř (D35) a jižní železniční páteř (Brno-Havlbrod-??-??-Praha) s odbočnou nákladní tratí Brod-Jihlava-Znojmo-Břeclav, nebo novou jednokolejkou V max 80-100km/h Tišnov-Vlkov. Nejde se stále spoléhat jenom na jednu trať a na to že bude VRT. Pořád můžeme skončit totiž tím že se to napojí v Brodě a dál se bude jezdit 120-160 po současné… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Souhlas, i já považuji D35 za nejdůležitější. Kdyby byla D 35 hotová před opravami D1, nemuselo tolik lidí na D1 po dobu oprav zemřít.

ušatá

Právě proto, že je 21. století a fakta mluví úplně o něčem jiném. Že si jen uplatňujete své zájmy a názory svědčí o mnohém. pro vás však nic příznivého.

Hanzi

Nemáš sestru Gretu? Zatím ani kapacity této planety nemají jasno zda vůbec a pokud ano z kolika procent lidi zavinili změny klimatu anebo zda se jedná o opakující se cyklus, ale ty máš viníka. No je to přinejmenším na Nobela.

Vlastimil Kocurek

V Česku je to Greta/neGreta: Nás vůbec nemusí zajímat její názor, jen musíme velmi rychle makat na tom, abychom zadrželi vodu v půdě. Oto jde. Naše spodní půdy jsou nejhorší v Evropě. Takže máme trochu jiné starosti.

ušatá

Jasno mají, otázkou je pouze to, jaké je zadání a kolik to stojí. Fakta jsou jasná, stačí na to většinou učivo základní a střední školy. Že o tom nemáte ponětí vy, to nic neznamená a na faktech to nic nemění. Nicméně s Grétou nemám a ani nechci mít nic společného, protože to není ani odborné, ani objektivní. Spíš něco jako nějaké zneužití. Nebojte, rozhodně nejsem fanatik, ale jsou věci, o kterých nelze pochybovat. Vy si rušte elektrárny a staňte se energeticky nesoběstačným, já razím jiné možnosti, které tolik nebolí a přitom pomohou. A to je zejména otázka dopravy , zatížení… Číst vice »

Apollo

Jak minimální zátěž… Pocházím z Krupe přes kterou karlovarská vede a ten provoz je neudrzitrlny dálnici tam předchozí vlády slibovali přes 25 let až za Ťoka se začalo něco dělat. Aspoň se uleví Řevnicovu, Krusovicim a Krupe. Jezdí tam jak hovada a lidi který jdou na autobus nebo přechází přes vesnici aby se naučili lítat protože řidičům OS a kamionu neříká nic 50 v obci

Vladimír

Nesměle bych podotkl, že do dopravní politiky patří jak železnice, tak dálnice, obě mají smysl a řeší dopravní obslužnosti území, a také jsou většinou plně navzájem nezastupitelné.

Vlastimil Kocurek

Vladimíre, takto by měl uvažovat každý, nebylo by v tom státě tolik dusno, protože u nás lidé přemýšlejí tím způsobem, že všechno je proti něčemu jinému.

Vlastimil Kocurek

Lidé, co žijí na vesnicích, kterými ty kamióny projíždí, tak mají narušenou statiku domů, poskakují jim hrnečky na stole, upřímně řečeno já bych tam bydlet nemohl. Jďete tam a řekněte jim to face to face,
a oni vás vytahají za uši.

ušatá

Podstata je ale v tom, že ty kamiony, nejen tam, nemají co dělat. Prostě doprava v dnešní době už musí mít jiné řešení. A minimálně přestat vozit přes celou Evropu (svět) třeba základní potraviny, které máme pěstovat (vyrábět) u nás a pak není důvod tu ty kamiony mít. Stejně tak konečně být soběstační v řadě věcí. A to, co zbývá vozit po kolejích. Pak se zmenší problémy jak s klimatem, vodou, krajinou i zdravím lidí. Ale to mnohým zatím nedochází. Už třeba jen proto, že k tomu nemají dost znalostí a ani je mít nechtějí, natož je akceptovat.

Vlastimil Kocurek

V podstatě souhlas. Problém je v tom, že my vlastně o tom ani nerozhodujeme, jsme jen maličkátým kamínkem v mozaice globání ekonomiky. Skoro všecko jde na vývoz, a cca 51% naší ekonomiky vlastní zahraniční kapitál. Vlastně tad plníme jakousi předurčenou roli, která je navíc ve všem proti tomu, o čem píšete, a to je všechno správně.
Navíc naši lidé chtějí zvyšovat životní úroveň, a podle toho, co funguje v nejvyspělejších zemích, to znamená ještě větší specializaci, orientaci na vysoké technologie a výrazné zvýšení dovozu prakticky všeho.

ušatá

Bohužel, máte pravdu. Ale pokud chceme přežít a nebýt otroky, přeci jen bychom si to neměli nechat líbit a dokázat, že umíme, že jsme suverénní stát a ne kolonie. Ale k tomu nám schází také razantnější politici..

Honza

Bulvární nadpis odpovídá tomu, že se tento server patrně chce ubírat směrem Novinky atd, což je určitě škoda. Dokonce i fotografie premiéra Babiše mi přijde upravená, jeho hlava vypadá tak, jako by byla vystřižena z novin a vlepena do foto…

Jan Sůra

Fotografie je vložena přímo z jeho twitterového účtu. Tedy ještě jednou: s fotografií jsme nic nedělali. Jak vypadá, není náš problém.

Honza

Ok, měl jsem jen takový dojem. Ale díky reakci a vše dobré.

Jakub

Co to je za nesmyslný titulek?

Poudy

Vždyť je trefný!

Jakub

A v čem? Absolutně neodpovídá obsahu článku. To spíše autor nedokázal ovládnout emoce.

Martin Hanzal

Ale vždyť je to pravda! Nikdo vám nedá tolik, co vám Mesiáš z Průhonic slíbí…

Jan Sůra

Pokud se domníváte, že dosud všechny sliby, které vláda ANO slíbila v resortu dopravy, splnila, hluboce se omlouvám.

Rossec

Mě by bohatě postačovalo, kdyby STBabiš dostál jednoho slibu, že do politiky nechce.

Jakub

Spíš jde o to, že ten nadpis vůbec neodpovídá článku. Ale vaše odpovědi jsou vždy zábavné.

Jan Sůra

V čem? Tato vláda slibuje, slibuje, slibuje. A slíbila, že D6 bude hotová o rok až dva dříve.

Marťas

Pane Sůro, tak proč nepřipravíte článek, ve kterém toto téma budete objektivně řešit? Loni cca touhle dobou ministr dopravy viděl výsledky svého rezortu úplně jinak (např. na https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2851379-mame-splneno-138-ukolu-z-657-hlasi-babis-po-roce-od-sestaveni-vlady).

Jan Sůra

Vláda je na čtyři roky, jsem zastáncem sčítání zajíců po lovu. Ale připomnělo mi to podívat se do programového prohlášen v oblasti dopravy a jsem si ještě více jist, že označen vlády slibů je zcela pravdivé:-)

Vlastimil Kocurek

Já se do toho přimotám drze mimo téma. Také na D3 byly stanoveny závazné termíny, ale hned po započetí stavby je zde rok navíc( stavba okolo ČB). Zajímám se o to, ale v poslední době média vůbec nepřinesla žádné obrázky, co se tam vlastně děje. Tak snad by šlo vyfotit alespoń nějaké pilíře, či co. Třeba v září. Já bydlím v ČB, ale jak víte na stavbu člověk bez nějaké akreditace nesmí, prostě je rychle vyhozený.

Vladimír

No, jestli planě slibuje, to se uvidí zas až za nějaký rok. Ale Vít Bárta to rovnou zařízl – ani se nenamáhal, aby něco slíbil. A ti po něm to rozhýbávali dalších x let…Možná by to chtělo (obecně) zapomenout na stranickou příslušnost a víc optimismu. Aby se stavěla rychle infrastruktura si přece přejeme všichni, nebo téměř všichni, nebo ne?

Pavel

Proběhne analýza slibů v oblasti dopravy bývalých vlád? Děkuji za odpověď

Koro

Nejzbytecnejsi dalnice v CR. Hori mnoho dulezitejsich. Ukoncit u Rakovnika a vrhnout vsechny sily na D35, prazsky okruh a dalnici do Vidne

Tonda Sehnal

Naše republika není jen Praha a její okolí… Ivestujme i mimo pole pragocentrismu 😎

Koro

Dalnice do Vidne vede odkud kam pane? A D35?

Tomáš Gottschalk

Ze Šalingradu, potažmu z Olmiku a případně z Chacharstánu. Chybí tam bratru 25 km v lautr rovině, jeden větší most přes Nové Mlýny a pár MÚK. D35 a D43 považuju momentálně za nejdůležitější stavby. (nepočítám D1 u Přerova).

Josef Trögl

Ještě DO, i když je u Prahy, je hlavně pro nás venkovany, co do Prahy nejezdíme rádi, ale při cestě napříč republikou obvykle musíme.

K.S.

D0 je takový pragocentristický výmysl který by nemusel být pokud by se síť navrhla jako síť a ne jako všechny dálnice vedou do Prahy. Lepší by možná byla nějaká „D16“ a podobné silnice.

thegrid

Pragocentrismus v dalnicich prakticky neexistuje, protože jen okolo pulky Prahy je v roce 2020 dálnice.

J.K.

To není o vrhání všech sil, spíš tím směrem lidi místo protestů, šprajců a blokací dálnici vítají…

K.S.

Ať stát nezkouší lidi odrbat. Pokud z pole uděláte stavební pozemek a pak za to chcete platit jako za pole… no holt smolík úředníku, to ti nikdo nedá.

Problém je v tom jak se stát chová, pořád jako všemohoucí hovado. Až se začne chovat jako partner, tak mu nikdo nebude blokovat stavby.

Webster

Jezdím tam dost často, když se chytne kamion, moc možností k předjetí není. D35, okruh, Vídeň – to je určitě důležitější, ale když je D6 připravená a jsou prachy není důvod nestavět. Tohle může napsat jenom zabedněnec.

Koro

Urazka nechybela. Dalo se to cekat.

Josef Trögl

Tak tak. Karlovarský kraj je jediný, který nemá připojení na dálniční síť. Železniční spojení je kloudné jen do Německa a do Ústeckého kraje.

Jiří

Nu, máte tam hotový železniční koridor. Takový ČB kraj ho ještě nemá a dálniční připojení je v nedohlednu.

MlB

Ano, prioritní úseky by měly mít přednost, jenže je blokují lidi i obce po trase, ekologové, vychcaní vlastníci pozemků a neschopní politici/úředníci. Není důvod čekat až se to vyřeší a do té doby nestavět nic, když jiné úseky tak problémové nejsou.

Že je dálnice do Varů zbytečná může napsat jen totální mimoň. Právě na periferiích republiky je kvalitní dopravní spojení nejvíc zapotřebí a může velmi pomoct jejich rozvoji, viz Ostrava. A Vary kvalitní železniční spojení do Prahy nemají a nejspíš nikdy mít nebudou, takže dálnice je jasná volba.

Původní Pražák

Můj soukromý názor je, že pokud někdo od dálnice očekává rozvoj KV kraje, bude zklamán, a s Ostravskem bych to nesrovnával. Uvidíme za 15-20 let…

BeHe

Kdy naposledy jste po D6 /I 6 jel, vážený pane? Každá dálnice je v ČR potřebná!

ušatá

Proč????

K.S.

Není.

Vladimír Bílý

Pro pána krále! Podívejte se na poslední známé intenzity dopravy z roku 2016 a zjistíte, že dálnice na Vary je tak to poslední místo, kde nás bota tlačí.

BeHe

Jezdím po D6/I6 téměř denně a věřte mi, že mimo doby koronaviru je fest plná ( ano nelze srovnávat s D1 apod.)

Pavel

Zkuste někdy D8 a s tou plností to nebude tak hrozné. Hlavně zásadní rozdíl vidím v tom, že tam je většina osobáků a minimum kamionů. Na D8 se ráno nemůžete zařadit do pravého pruhu u sjezdů….

radim

Já čekám na D49 do Fryštáku. Stavba je zastavená od 07/2010 a od té doby se tam nekoplo. Předpoklad obnovení stavby je dle ŘSD 2020 (loni tam bylo ZS 2019, UP 2022). Myslíte že se to pohne? Podle mně zas akorát v lednu aktualizují „leták“ a bude v něm ZS 2021, UP 2024 😀

Poudy

Není to tak už několik posledních let v pravidelně?

Honza

Taky na ni čekám, hlavně až na hranice a furt nic!!!

Vlastimil Kocurek

Vždyť to překonáte z 15 minut po romantické místní komunikaci, to je lepší než dálnice, tedy pokud nepotkáte kombajn. :):):)

Vlastimil Kocurek

Ale pokud je tam hustý provoz a jezdí tam kamióny, tak vám přeji tu dálnici. Ono když člověk jede 5 km za cisternou a nemá ji jak předjet, může z těch 15 minut být dvakrát tolik.

Radovan Komínek

Předpokládám, že paní hejtmanka blafuje s čísly o intenzitách provozu a že se tím snaží pro svůj kraj vybojovat co nejvyšší kvalitu. Intenzity provozu do 10 tisíc vozidel za 24 hodin odpovídají dvoupruhové silnici celkové šířky 11,5m s mimoúrovňovými křižovatkami. Správný hospodář by zde dálnici v plném profilu nechal pouze jako výhled a pro ochranu pozemků. A pokud někdy doprava naroste, plný profil se doplní. Po Eropě je takových úseků vidět více.

J.K.

Zase jako ucelený 4pruh to může být alternativa pro D5 pro některé relace, přínosem bude stabilita, pokud se současná šestka opravuje tak už to moc stabilní není.

Josef Trögl

Přesně. D5 je dnes jedinou použitelnou dálnicí do velké části Evropy a její zálohování popř. odlehčení je na místě. D6 se k tomu hodí dobře. Němci navíc počítají výhledově se čtyřpruhem do Pomezí.

Honza D.

U nás už hromadu let končí užší čtyřpruh na hranicích (s výjimkou MÚK Cheb – most přes v.n. Skalka), zatím co Germáni ze Schirndingu do Bad Bernecku k A9 se zatím mimo dvou cancourků moc nepředvedli. A na železnici je to obdobné, u nás dráty a D4 také až pomalu na čáru a z Bavor nic moc. A jak by se hodil přechod kudy se protáhlo alespoň několik nákladních vlaků za den.

Lemmy

Zlatý voči! Na I/3 se intenzita přes 10 tisíc dočkala dvou kruháků. Oba na kopci – ideální místo k MÚK…

Honza D.

U BN jsem kruhák U topolu zkousnul, ale na Červených Vrškách se obávám komplikací ve směru TA – D1. Další bonbónek bude u přechodu do zámeckého parku, kde dojde k snížení nivelity vozovky, aby byl mimoúrovňový a pohodlný přístup pro pěší do parku. Potom ovšem ve směru na Tábor bude vyšší sklon stoupání a zejména podélný profil vozovky bude takový, že při deštích bude voda stékat do podjezdu odkud se bude čerpat. Jinými slovy zaděláno na průser při přívalových deštích. Snad se plány na tento úsek ještě změní.

MlB

Stavba D6 kolem Varů bude v dost náročném terénu. Pokud se na začátku udělá úzká, bude do budoucna velmi složité (a drahé) s tím něco dál dělat – viz tunely na jižní části D0.

standa

to by mě zajímalo taky kudy to tam povede… mezi tašovicemi a dvory bude odbočení jižně od varů nebo ještě dál od varů? nebo mi snad chcete říct že to povede středem kulturního města?

Kalanis

Jede se průtahem. Včetně té nevychytané trubky přes Ohři u Pražského mostu. Dále rozšiřuje stávajícího dvoupruh/třípruh až k Olšovým Vratům.

Honza D.

Skrz KarleVarle se pojede stávající silnicí. Jižně od Varů to nejde a severně je to snad v dlouhodobém a ještě dlouhodobějším výhledu, jelikož to snad vede přes ložiska kaolínu. Ta by se v případě stavby musela odepsat nebo ještě předtím vytěžit.

ušatá

Ano, intenzity pro dálnici zde naprosto nejsou a většinou byly měření kolem 7 000 aut denně. Dálnice má být od 20 000 vozidel denně. Hlavně, že se kritizují opravy železničních tratí.

Vlastimil Kocurek

Zajímavá myšlenka, ale takovým silnicím je konec. Některé se takto budou rozšiřovat a jen výjimečně . třeba Plzeň – České Budějovice, momentálně takto funguje část 1/3 ale jsou tam bezpečnostní problémy, Nebo silnice na Slovensko (do Žiliny j takto stavěna).
Navíc tady je jednoznačně dáno, každé krajské město bude mít dálnici do Prahy. Tak to není už jen u KV a ČB.

Jaaa

Hurá, socialistické „my vám to postavíme bez ohledu na to, jestli to chcete“ už se rozjíždí. Chudáci lidi, co se budou s ŘSD soudit ještě deset let po tom, co jim ti darebáci rozbagrujou pozemky.

Tahle novela musí skončit u ÚS.

Jakub

A kdo tu dálnici nechce?

Jaaa

V dané stopě?

ušatá

Ve své podstatě všichni, ale hlavně ekonomicky je to nesmysl a vhodnější by bylo právě ta peníze dát do výstavby a modernizace železnice na KV i od Prahy.

Honza D.

A jaká je vaše představa modernizace, aby to bylo použitelné a konkurenceschopné pro spojení KV – PRG? Pro dráhu terén nic moc, zlepšení bych čekal v souvislosti s VRT do Drážďan a odbočkou z této do Mostu.

Qěcy

D6 bude hotová od DO až na státní hranici celá? Nebo to je jen zamaskovaná řeč o tom, že se bude jezdit navěky skrz KVary? Něco jako železniční koridory jsou hotové (ale pšt, bez uzlů, které tvoří nejhorší a nejnákladnější hrdla s nekonečně dlouhou dobou řešení)?

Petr Šimral

Průtah Karlovými Vary je dostatečně kapacitní a z časové ztráty dvě minuty proti tobogánu severní stranou za Varama se snad neopupínkujeme.

Miloslav

Průtah je sice kapacitní dostatečně, nicméně vede centrem města, v nejnižším místě s nejhoršími rozptylovými podmínkami. Pro lázně a město v UNESCO fakt super…l..

ABC

A co se Varech považuje za centrum? Magistrát či Vřídlo?

ušatá

Ony už dnes ty KV jsou hrozným městem, jen silniční doprava, hluk, prach. Ale jsou to prý lázně! Opravdu jsou lázně už jen malou plochou, jinak je to tam k nechození i k nebydlení.

PepaZdepa

D6 by měla v roce 2026 být hotová do KV v plné délce. Do Olšových Vrat bude postavena v kategorii D25,5/100 a od Olšovek do Varů jako S22,5/80. V Poslední části dojde na úpravu směrových oblouků (zvětšení R) a rozšíření na čtyřpruh se středovým dělícím pásem. Stavět dálniční obchvat kolem Varů je holý nesmysl. Jednak by to ekonomicky nevyšlo a druhak tam nejsou zas takové intenzity (RPDI 16 000 v centru Varů, to je pro představu zhruba o 40% méně než na Barrandovském mostě). Navíc od Chebu na statní hranici je velmi pěkná silnice v kategorii pokud se nepletu S11,5,… Číst vice »

...

Uvidíme, jestli se z Varů nestane druhý Bad Oyenhausen.

Zrzek

Bad Oyenhausen se konečně dočkal obchvatu a místní si hodně, ale hodně oddechli. Tam to stalo ve dne i v noci. Že by KV museli projít stejným očistcem?

Kalanis

Blbá otázka: KUDY to natrasovat aby to vůbec ekonomicky prošlo? Je tam spousta minerálních pramenů, CHKO či údolí Ohře a Teplé zařízlé jak trenýrky.
Jako pokud by to někdo dokázal protlačit přes zelený skrz Slavkovský les, tak by to i mohlo vyjít. Ale tlačit to severní variantou – to se projednávající spíš zblázní a proud vozidel to nevyřeší.
Mimochodem Oeynhausen jsem jel. Dálnice byla fajn, sníh na ní ne a některé oblouky až tak zase ne.

Qěcy

Chápu, že toto řešení je ok ekonomicky. Z hlediska ekologie v KV už nikoliv a z hlediska uceleností D6 taky ne. Ledaže bude průtah KVary prohlášen za dálnici (s omezenými parametry). Jinak jsme na tom jak s těmi kecy o hotových koridorech. Nebo D4, která začíná až na Jílovišti, byť je to čtyřpruh až k MO.

ušatá

Ani ta D3 není potřebná a už vůbec ne v plánované trase. To je zvěrstvo. Hlavně že se mluví o ochraně krajiny, klimatu , vody a tady to je v tomto smyslu výsměch tomu všemu.

PetrN

B je správně 😀

J.K.

Jedině 4km tunelem obchvátit ten průtah – teoreticky by to šlo, ale teď to nutné není….

EM*

Haha, jasně! Z D6 zbývá dokončit 87 kilometrů, přitom v celé republice se za posledních 7 let otevřelo jenom 84 kilometrů nových dálnic.

PepaZdepa

V prosinci se zprovozní 9,8 km D6. Příští rok 4,9 km. Neříkejte mi, že skoro 15 km dálnice, které se zprovozní do léta příštího roku není fajn… Buďme rádi aspoň za něco, navíc v roce 2024 se otevře téměř 21 km a to už bude znát. Na úseku od Krušovic se už kácí zeleň a dělají se přípravné práce, takže tak

MlB

Je to pořád dost málo, ale buďme rádi aspoň za to.

Poudy

Pořád Vám ale do 87 zbývá „zanedbatelných“ 51 kilometrů.

Kalanis

Pokud se každý rok otevře +-13km, tak za 4 roky už nebude co řešit.

Poudy

Což je trošku vlhký sen, nemyslíte?