Vláda schválila smlouvu s Německem o Krušnohorském tunelu, česká strana pokryje 40 procent nákladů
Portál Krušnohorského tunelu u Chabařovic. Foto: DB InfraGo

Celkové náklady na zbudování tunelu se odhadují na 45 miliard korun.
30 km tunelu za 45 miliard bych řekl, že je adekvátní cena. Pro porovnání další významné tunelové dílo v Evropě, 57 km dlouhý tunel Mont d’Ambin, někdy též tunel Mont Cenis vychází podle hrubých odhadů bez vícenákladů na 8 miliard euro. To je 197,2 miliardy korun, to je přibližně 1,73 miliardy na km jednoho tubusu. Tady u tunelu vychází kilometr tubusu na 750 milionů korun.
To je nadělení. Co na to Chlumecké publikum? Kdo bude kompenzovat snížení dojivosti?
Obyvatelé/samospráva Chlumce neargumentovali dojivostí.
Jinak v rámci Chlumce nejaktuálněji viz https://www.mesto-chlumec.cz/zivot-ve-meste/vysokorychlostni-trat/vrt-aktualne-1/vrt-krusnohorsky-tunel-zahajeni-procesu-eia-a-zapojeni-obcanu-1201cs.html
No, to je krásné jak místní inkvizice předpokládá, že je publikum slabomyslné a předvyplňuje publiku formulář.
Zahájení stavby taky 2028?
Opakuji, kdo se zabýval tím, zda-li se ztratí/strhne voda navrchu z vodárenských pásem.
Hydrologický posudek v EIA.
Ty tomu nějak rozumíš, nebo jsi jen přišel dělat chytrého?
Běžte šlapat bláto než modrovat.
Nevěřím, že je to tak růžové jak uvádíte, nikdo neví, jak ty vrstvy jsou propustné. Kdo pak bude hradit škody? Kdo dá místním vodu?
Pokud se ztratí voda, bude to na triko státu. Budou muset investovat do vodovodů. Ale tam je ještě něco záludnějšího – pokles tlaku v termě. Ale od toho tu jsou hydrogeologové aby to riziko minimalizovali.
Jsou tu od toho, ale stát to nechá být, nelze mu totiž věřit. Nikde jsem nenašel žádná kompenzační opatření.
Tak geologický průzkum snad ještě ani nezačal, takže zatím není na co případně reagovat.
Není tunel jako tunel. Nechceme tunel zadarmo!!!
Nejhorší se střážka s blbcem…a demagogem.
A o to horší je srážka s někým kdo neumí ani psát a používá slova, kterým ani nerozumí
Co se mi líbí je, že do toho tlačí Němci. U nás se trochu bojím o konsenzus na tom, že vůbec budeme budovat.
Co je podstatné, že dává smysl ikdyby investice dlouho končila napojením na železniční síť u Ústí nad Labem. I tak by zkrátila trasu Pha – Dsd o hodinu, odstranila úzké hrdlo české železnice v Děčíně.
V téhle fázi je to tak o 40 min.
Ikdyby půlhodina, ta kapacita navíc bude obrovské plus sama o sobě.
Přesně!
Smysl to dává jen ve chvíli, kdy by to nemělo mít úvrať v Ústí hl. n. = ve chvíli, kdy to bude od Prahy moci jet bez úvrati přes „centrální“ ústecké nádraží.
Pokud se nepletu, tak nový terminál Ústí nad Labem-Centrum je součástí projektu. Jinak úvrať na hlavním by vzhledem k budoucímu provozu Comfortjetů s řídícím vozem neznamenala až takový problém, kdyby se devítivozovka vešla k 2. nástupišti, což se úplně nevejde. Na současné infrastruktuře by musela jet k prvnímu, a úvraťovat na severu, aby mohla na Prahu. To už by nebylo provozně úplně ideální 🙂
Ona by ta zastávka na západě snesla lepší okolí ale to se musí město rozhoupat protože tohle než bude může okolí již mít nějakou přípravu a mít okolí již připraveno. Oni nejsou schopni se dohodnout natož se rozhoupat celej magič UnL ona stačí ta díra.
Začne se stavět najednou, bude jeden tendr
Jen abychom do té doby dokázali dořešit to nové ústecké nádraží.
V dnešních E15 je zmínka o britské studii k VRT, takže další zbytečně vyhozené miliardy.
Jo, Britové a jejich přístup k železnici za posledních 30 let je příklad hodný následování 👍
Takový vývod je logika vysoké školy života.
My ale nejsme v UK.
UK je ostrovní stát. Tam nemají ten benefit v přeshraničním styku.
eurotunel si tento komentář podtrhl červenou vlnovkou 😀
To si ho podtrhl správně. Eurotunel je provozován mimořádně špatně.
Jo, jakože naše VRT ten benefit budou mít? Na Mnichov, Berlín, Vídeň?
Zcela jistě. Do Vídně se cestovní doba za Prahy zkrátí na polovinu, do Berlína o hodinu. Spojení z Prahy do Norimberku a Mnichova odepsalo už mnoho spolkových vlád a přes snahu Bavorska, tam o VRT tímto směrem nikdo neuvažuje. Ale zdá se, že EU začíná hraniční bariéry na železnici řešit, tak se snad ledy pohnou i tam.
I vnitrostátní relace jsou v UK tak silné, že rychlá železnice pro ně dává smysl.
No a naopak např. Švýcarům dávají smysl takové projekty jako železniční tunel Neuchatel – La Chaux, jehož mezistátní význam bude obdobně nízký, jako je nízký význam toho železničního přechodu za Le Locle (vůbec na těch přechodech švýc.-fr. je to někdy až neskutečný rozdíl v četnosti spojů, zdravím zejména do Vallorbe).
Tvůj příspěvek jsou zbytečně vyhozené elektrony.
Srovnáváte 110 km dlouhou trať, jejíž význam je primárně pro mezinárodní dopravu. s těmi českými? V takovém případě jste úplně mimo.
Aký dlhý je na českom území úsek od českého portálu a do akej žst. bude zapojený? Z hľadiska odporu verejnosti je táto stavba na tom ako? 1 a pol hodiny časovej úspory už je veľmi slušné, a ak by sa (nedajbože) aj okrem tejto stavby už nič vysokorýchlostné po Prahu nevybudovalo, železničné spojenie Praha – Berlín bude veľmi rýchle a konkurencieschopné.
Aha beriem späť tú časť o úspore …jedná sa o časovú úsporu po dokončení celej VRT Pha-Dresden.
Proti je u portálu stojící Chlumec, jinak jsou občani pro, ale dožijou de tunelu?
Jujda, ti drzouni vás neinformovali. Holt budete muset použít Google.
A proč ?Mají svoje infocentrum.Tak si tak zajeď a nekecej blbosti.U nás je taky.
Víte, byla to odpověď dost „neinformovanému“ smáznutému brblalovi.
A nakonec to zablokují spory o výběr zhotovitele…
Sudop, AZD, Metrostav…?
Staví se a bude provozovat dle předpisů DB AG. Takže si snad Audio neškrtne.
Audio = Sudop, pardon
Nezablokují, jen zdrží.
Celá výstavba, včetně výběru zhotovitele, je v gesci Německé DB Infra Go. SprŽel pouze obdrží fakturu za Český úsek.
Jak přišli na tento podíl nákladů? Kdyby se to vzalo podle poměru území na délce tunelu, česká část je menší.
To bude nejspíše tím, že se nepočítá čistá délka ale například význam a efektivita pro daný stát a osobně si myslím, že v Berlíně je jim ten tunel trochu víc jedno než v Praze… I ta nakládka která dostane prostor je především naše starost…
Kde by byli, v AOPK.
Po 3 světové válce budou jiné starosti než tunel.
To se hluboké tunely naopak budou velmi hodit
17 miliard, co to je
však na to máme, no ni?
kde se v článku píše o 17mld?
39 % z 45?
Nepíše, ale přibližně to tak vychází. 39% z 45 miliard mínus dotace z EU.
tak za 17 gigakorun takováhle stavba je za pusu, 100 let do vynálezu teleportu to určitě poslouží, to je 170 mega za rok, když se to rozpočítá, dobrá investice….
Baže, to zas bude pěkný tunel . . . a zůstanou nám jen nákladné vizualizace. Jak to, že žádnou nevidím? 🙂
Protože projekt i výstavbu mají na starosti Němci. Ti si na nějaké echt malůvky nehrajou.
Ve finále to bude minimálně 2x tolik a více. Zdůvodnění se vždy najde. Ale když je na filharmonii, tak je i na tunel…
Ve finále to hlavně bude v euro.
To je o prioritách. A tohle je stavba prioritou odpovídající třeba Pražskému okruhu.
Pane kolego a další … na Novinkách je to psáno jinak:
Vláda schválila návrh mezinárodní smlouvy mezi Českem a Německem o plánování, výstavbě a provozování Krušnohorského tunelu. Tunel se má stát klíčovou součástí nového vysokorychlostního železničního spojení mezi Prahou a Drážďany, informovalo ministerstvo dopravy. Náklady na straně ČR odhadují na 45 miliard korun.
45mld = 39%
Jedna z mála VRT staveb co má smysl, snad se fakt postaví, ze dojdou peníze.
Které chystané VRT stavby nemají smysl?
Před lety bych odpověděl „ty v Německu na smíšený provoz“, ale oni chystají už jen to u tunelu.
VRT? 230
Tak další krůček, to je dobře.
Kupka ovšem nemusel slibovat jen zrychlení, také mohl zmínit, že to umožní podstatně víc expresů, než jen jeden za dvouhodinu.
Tak to byl jen příslib? Tak to jo, aspoň se nemusím v noci odkopávat 🙂
Pozor na ruku v nočníku! 👆
Ty expresy nejezdí v hodinovém taktu, protože není kapacita?
Jančurovi nebyla přidělena kapacita, protože prostě není. Najde se jen pro pár náhodných výstřelů nočních vlaků. A nejde jen o Berlín a sever, ale i o Lipsko a západ.
Čili z hlediska kapacity osobní dopravy si tím tunelem nijak nepomůžeme, když dál do Německa není kapacita? Proč měl tedy ministr Kupka zmínit „podstatně víc expresů“, když dál do Německa není kapacita?
Pochopil jste to úplně špatně. Dál v Německu už kapacita naopak je. Dokonce celoročně, narozdíl od známého labského údolí.
Německý zákon o přidělování dopravní cesty v podstatě staví na stejnou úroveň jak regionální, tak i dálkovou a i nákladní dopravu.
Nemůže se tak stát, že by na hlavní trati jelo např. osm expresních vlaků, tři regionální a jeden nákladní.
Například na trati Berlín – Hamburg je regionální doprava jede jednou za hodinu a dálková 2 krát za hodinu. Zbytek kapacity je pro nákladní dopravu. V příměstu Berlín – Nauen a Hamburg – Büchen, je regionálka častější.
No… po prodloužení tunelu až do Heidenau už to s tou kapacitou bude řekněme poněkud citlivé téma. 🙂 Pořád doufám, že se prosadí myšlenka na 1-2 předjízdné každým směrem v tunelu, protože jinak to dopadne z hlediska tras pro ND dost neslavně (nebo budou „lidi přetejkat z vlaků“). Půlhodinový interval osobky bude prostě nutný.
Tunel se začne se stavět tak v roce 2045 a v roce 2065 by snad mohl být i hotov :-).
Kecy v kleci
Jaký magický rok frčí u DB? 😀
Němci si myslí, že když se při schvalování nic nezadrhne, kopnou tak 2032 a stavba potrvá 12 let.
To by mne také zajímalo. Ale pokud je uvedeno, že se má stavět v letech 2030 až 2040, tak tomu nevěřím ani omylem. Spíš bude zázrak, když se do roku 2040 vůbec začne…
A co teprve, až tam najdou nějakou vzácnou žabičku nebo křečka… To bude i tento termín hodně napnutý. Hlavně aby si ten tunel na sebe vydělal.