Vláda musí okamžitě omezit rychlost na dálnicích, vyzývají policejní odbory v Německu. Ochrání to životy i klima
Německá dálnice A5. Autor: Patrick Schmidt – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895681
Německo je jedinou velkou zemí na světě, kde neexistují limity na dálnicích. Nyní získala omezení silné příznivce.
Jezdím denně do práce, do Bavorska. Nedávno jsem potřeboval do Dánska, takže přes celé Německo. Dle odhadu jelo 90% všech osobních vozidel od 120 do 140km/h. Jelikož lidi nejsou úplně vymaštený a vláda jim jiz do ceny paliva nacpala CO² poplatek, sami nechtějí jezdit rychle, aby neměli větší spotřebu. Takže dle mého je vyjádření UHO a dalších zelených demagogů úplně liché. Házet zbytek na bezpečnost osob? To by museli zrušit všechnu dopravu aby to mělo extra účinek. V jakémkoli dopravním prostředkem jsi jednou nohou na krchově a druhou za katrem. S tim do toho každý vědomě přeci jde. Nebo me… Číst vice »
Svrchované právo svobodné republiky je si nastavit vlastní pravidla pro provoz na dálnicích. To že zavedení regulace bude mít dva protiproudy, je legitimní. S čím lze polemizovat je to, kdo zrovna to prosazuje a čím argumentuje a jestli také bude dán prostor protistraně. Německo je známé výrobou supersportovních aut a jejich bohatými kupci, musí si tedy i před nimi obhájit, proč najednou hodlá omezovat rychlost na dálnicích (vybraných úsecích), kde doposud tato omezena nebyla. Z mého subjektivního pohledu mi je to jedno, protože nepatřím mezi majitele supersportovních aut. Ale z principu nejsem závistivý a těm boháčům jejich radovánky přeju, když… Číst vice »
Nj, Semir má důchodový věk, tempo již nebude vražedné, protivníci jako zloději aut, vrahové a vyděrači by dálnici zcela ovládli, tak zkrátka všichni sníží rychlost a hotovo. Víc bych za tím nehledal.
Chápu, když policejní odbory řeší bezpečnost.
Ale argumentace klimatem? Od policie?
Argumentace klimatem je správná. A je tam ale i argumentace bezpečnostní.
Zajímala by mě statistika nehod z německých dálnic. Jestli taková existuje – jaká je nehodovost na omezených a neomezených úsecích. Zda jsou na neomezených úsecích nehody častěji než jinde. Za sebe to vidím tak – neomezený úsek je pro mě jako řidiče bezpečnější. Proč? Když jedu na omezeném úseku stovkou, tak mě to ukolébá, nudím se, je to pomalé a přestávám se na jízdu soustředit. Myslím u toho na voloviny a jedu na „automat“. Když jedu na neomezeném úseku a trochu rychleji, automaticky si dávám větší pozor na všechno a soustředím se víc, protože při vyšší rychlosti je to potřeba… Číst vice »
Existuje statistika počtu mrtvých na dálnicích na miliardu projetých kilometrů, co považuji za nejlépe vypovídající: Nejméně Švedsko 0,6, pak Německo 1,3, Francie 1,5, Itálie 1,7. Ale k tomu je statistika, která udává, že v případě omezení rychlosti by se něměcká hodnota přiblížila Švédsku. https://www.spiegel.de/auto/aktuell/tempolimit-koennte-jaehrlich-bis-zu-140-todesfaelle-verhindern-a-1254504.html
Samozřejmě bude víc nehod na omezených. Omezují se místa, kde je větší provoz, horší rozhled, oblouky, vetší křižovatky.
Ve městech je taky víc sražených chodců než mimo, a přitom se tam jezdí pomaleji.
Nikomu nepřijde divné, že se policisté, kteří mají zákony a vyhlášky chránit, organizovaně staví proti nim? I Evropská sociální charta velmi správně policisty vyjímá z práva se sdružovat v odborech, u nás přesto policejní odbory existují a všichni jim jsou z cesty – to považuji za velkou chybu. Policie, která má vlastní politickou agendu, je velice nebezpečná věc.
Nesouhlasím, že je to „velice nebezpečná věc“. Hlavně když navrhují, podle mne, rozumné věci, jako je omezení rychlosti.
No jistě, omezení, regulace. To je jistě vlhký sen každého občana. Fakt rozumná věc. 😀 Nepřestává mě udivovat, kolik lidí si skutečně přeje policejní stát. Lidi neschopní vlastní samostatné činnosti, kteří nad sebou potřebují mít někoho, kdo je bude v každé věci korigovat, regulovat, omezovat. Hnus fialovej.
Tak to by mě pak zajímalo, na co si budou lidi v Německu kupovat různá AMG, M, RS-modely nebo Porsche, pokud se s tím ani nikde uz nesvezou.
A limit 80kmh na normálních silnicích mimo město je taky docela bláznovství.
Mají i dlouhé úseky na bundeskách, kde je 60km a zákaz předjíždění. A Němci to dodržují, předjíždějí Poláci a Češi.
Padlá Německá vláda už může maximálně tak svítit a topit o všem ostatním rozhodnou volby a ne parta uřvaných zeleno-komunistických odborářů. Říká se tomu demokracie.
„Víme, že na jedné straně je velká většina populace pro omezení rychlosti, na druhé straně je malá skupina agresivních řidičů, kteří nejsou přístupní žádným racionálním argumentům pro omezení rychlosti.“
…to je vážně pravda o té většině?
Vsadím se že už zítra v deníku Agrofertheute vyjde článek biministra SONYho Havlička ,že až on bude na podzim ministrem ,tak zase zavede všude na našich dálnicích 130.
Pokud cokoliv! iniciuje DUH, je třeba zmínit, že tato vyděračská organizace nese prvky terorismu.
Nesmyslnými žalobami, cílenými na desítky německých měst, inkasovala obrovské částky z městských kas. Většinou mimosoudním vyrovnáním. A komické je, že za ní stojí pouze dvě, tři jména!
Za Merkel jí šla na ruku i německá soudní moc.
Ano, je to výlučně věcí Německa, ale organizace, které sdružuje DUH a jejich tlak na změny, je třeba podezírat z nekalostí. Tak, jako v minulosti. A jimi udávaná čísla?
Jsou stejně relevantní, jako čísla od českého STEM!
Definice terorismu: the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims.
Nějak nevím v čem DUH naplňuje tyto rysy a zdá se mi, že se chová výrazně logičtěji než řidiči trvající na neomezených rychlostech a vyšších CO2 emisích.
Já jsem environmentalista, ale taky vědec a liberál. O účinnosti opatření mám své pochybnosti. Když občas jedu po německé dálnici, většina jede těch 120 až 130, neomezenou rychlostí jezdí jen zlomek řidičů BMW apod. Ty to akorát naštve a hodí hlasy AFD, výsledek bude pro klima ještě horší.
Myslíte si, že jinak by tihle lidé volili nějaké Vaše „woke“ strany, ale kvůli té 130 na dálnici přejdou ke krajní pravici?
Pochopitelně nejen “kvůli té 130”, ale kvůli stále větší mohutnosti množiny věcí, jejímž je “ta 130” dalším prvkem.
Samozřejmě, ti lidé chtějí krajně pravicový program, tak prostě volí krajní pravici.
Liberalismus, enviromentalismus a věda se vyčerpaly a voliči o ně dnes už nestojí.
Nejhorší je , když je na dálnici milion různých omezení rychlosti . Všichni koukají na tacho , méně se věnují provozu a je to .
Jeden brzdí víc , druhý méně . Proč jedete v Německu po dálnici 150 , najednou zbrzdíte až na nulu , nikde žádný problém a za chvíli zase letíte 150 ?
Ty fantomove kolony dělají právě rozdílné rychlosti účastníků. Kamiony 90,pomalejsi osobaku 120 a rychlici 150 a výš. Právě proto se furt rozjíždí a brzdí. Hlavně ty rozjezdy žerou nejvíce paliva. Kdy je omezení na 110 všichni jedou pěkně v souvisle jízdě.
Nikoli, fantomové kolony způsobují:
1) řidiči, kteří neumí brzdit, nebo brzdí, když brzdit nemusí,
2) řidiči, kteří mají neustálou potřebu se někam vecpávat, čímž narušují bezpečné rozestupy
https://autobible.euro.cz/clanky/pokus-se-140-km-h-na-rakouskych-dalnicich-zna-sve-vysledky-emise-se-temer-nezmenily-bezpecnost-ano/
To je ale ošklivý odkaz s nehodícím se obsahem…😉
jo jo , pravda je dnes skoro trestná 😉
Sdílejte než to smažou!
Jezis zase dalsi dobroserove v akci! Zajimave je, ze nehody jsou nejcasteji na OMEZENYCH usecich, protoze Gertruda, co nema najezdeno, hlida tachometr a nekouka napravo nalevo. Jestli Nemecko neceho porebuje vic, tak NEOMEZENYCH useku. Kdy se nedeji nehody? Kdyz se auta nehromadi. Kdy se auta nehromadi? Kdyz odjedou! Jak zajistime, aby auta odjela? Vyssi prujezdnosti, tedy vyssi rychlosti a vicero jizdnimi pruhy. Coz je mimochodem recept, ktery by fungoval i v Praze. Ale to by nam zase nesmela vladnout parta zabednenych synku z Moravy, ze? A na to, ze omezeni rychlosti v nejakem Nemecku zachrani klima, radeji rovnou zapomente. To… Číst vice »
Děkujeme za fortelnou statistiku podpořenou behaviorální analýzou ve vysoké vědecké kvalitě, jak tomu u Stammtisch Akademie bývá.
Nejste vy od Traktoristů a Motoristů?
A vy jste od zelených komunistů?
(v některých zemích financovaných Russkem)
Jako je pravda, že když se sníží rychlost, tak těch nehod je málo. Překvapivé
😏
Myslím, že z toho nic asi nebude, ale stejně těch 130 jednou v Německu bude … Mají moc aut a přeplněném silnice a to nejde dohromady… Navíc si tam každý zkouší co mu dokáže auto a těch nehod je tam šíleně.
Oni mají přeplněné i železnice a letiště. Prostě hodně lidí.
Šíleně je kolik?
Není vám divné, že zrovna policejní odbory zezelenaly?
Inu, snížená rychlost se bude kontrolovat a ne všichni řidiči ji budou dodržovat…
Ještě úsměvnější je, že chce omezit rychlost na dálnici Sdružení chodců. Celé je to hodně průhledné.
Že by tam šlo i o jiné rychlostní limity, které se chodců už týkají?
A ten článek je jen o dálnici?
Teď si představte, že by s podobnou iniciativou přišly nějaké naše odbory na dráze. Navíc zrovna v době, kdy SŽ chce „už brzy“ zahájit stavbu VRT. 🙂
To, že ARD vyvěsí něco na svém webu, bych bral s rezervou. Může se jednat o přesentaci správně vybrané studie, která je v souladu s názorem nějakého odpovědného redaktora, nebo jeho nadřízeného, nic víc. Za pár týdnů budou v Německu předčasné volby a Zelení (Habeck – ministr hospodářství a klimatu) jsou kvůli ohrožení pracovních míst v průmyslu v silné neoblibě. Názvosloví, které zmińovaný pan výzkumník z univerzity v Lundu (95 tis. obyv.) používá, úplně stačí k určení věrohodnosti jeho názorů. Zrcadlo tady nastavovala 40 let jedna partaj. https://www.youtube.com/watch?v=gcC3QuTMpVE Když na německé dálnici v úseku bez omezení jedu (přiměřeně mému věku… Číst vice »
Tak u nás je snížení na těch 80 zřejmě už dávno a to technickým stavem některých silnic. 😀
Tak můžu říct, že Němci mají některé silnice ještě v horším stavu. Po některých se díky kořenům stromů dá jet max 30 a i to je dost. Nebo silnice mezi vesnicemi, která je tvořena panely, které tvoří jen koleje, zbytek např. pro vyhýbání je hlína.
Něco takového? https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=18685075&pid=38195904&newest=1&yaw=4.245&fov=0.463&pitch=0.132&x=12.8856813&y=49.7693001&z=17&ovl=8
Tohle je ještě luxus, vyloženě 2 vypanelovane koleje okolo hlina a normálně ukazatele s názvem vesnic a vzdáleností.
Tak u nás zas nedáme na ty ukazatele. 🙂
Nemecko bude do 20 let to co je dneska Rumonsko..jen je nechte. Maji krasny nabeh…
Prumysl v Nemecku doslova kvete.
Jestli něco kvete, tak je to blbost a ne v Německu, ale v ČR.
Máte pravdu, v zrcadle tu blbost doslova uvidíte, zatím se Německo řítí do recese:
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/6104027/bloomberg-nemecko-si-za-rok-2024-zapise-recesi-achillovou-patou-zustava-prumysl.html
Jsem pro 30tku
V posteli ?
Klidně:-)
Já zas nedám dopustit na „33“.
https://vrtal.cz/uploads/2023/11/12501017.jpeg
Jo, v Mnichově ji mají na městském okruhu. Geniální tah.
Na kolika % úseků se dnes ještě dá jet „neomezeně“? Nějaký rok dozadu jsem jel z Mnichova a neomezená rychlost byla taková všelijaká.. občas se to sice nechalo rozjet na 180 km/h, ale velice často na mě svítilo omezení kvůli dopravě, dešti, pak jsem dojel pomalejší vozidlo.. někde u Regensburgu jsem dokonce z plné rychlosti zpomaloval na 80 km/h (statické značky, omezení uprostřed ničeho – žádný sjezd, zatáčka..?). O trase třeba do Berlína snad ani nemá smysl mluvit.
Přesně, mám stejnou zkušenost.
A93 u Řezna je skoro celá omezená na 120, místy možná i na 100, kvůli Straßenschaden.
…provoz, od R-Süd po Lappersdorf fixně 80, po Regenstauf 120, zácpy tu jsou nejhorší odpoledne od jedné do pěti, kdy se na střídačku zavírají tunely aby se v nich nefrontilo, na jih před Lappersdorfem po R-Süd 120-80, frontí se hlavně ráno a dopol. A to tu čeká peklo, musí se o odbočovací pruh rozšířit Pfaffensteiner Tunel (ten severně od Dunaje) a bude to trvat etwa 11 let…
Na Berlín bylo podobné.
Prý pětina má omezení, dalších 10% má omezení proměnlivé.
Další čtyřpruhové silnice nemusí být papírově dálnice.
Bez té statistiky bych to subjektivně odhadl na víc než polovinu – jak okolí Mnichova, tak přetížená a předpotopní dálnice Mnichov-Salzburg omezení má, u Rozvadova je to kus jen SMV taktéž s omezením..
Tak to nechápem. To sa tí ľudia tvária, ako keby rýchlosť daná zákonom bola minimálna povolená a na tej nemeckej diaľnici to znamenalo, že musím mať plyn na podlahe a nikdy inak.
Jasné, 200 som si skúsil a potom plyn povolil a vrátil sa niekam do rozmedzia 120-150, kde to bolo pre mňa aj pre auto komfortné.
Německá dopravni policie na A6 v okolí Heilbronnu dělá občas zajímavou věc.Při velkém provozu v neděli nebo začátkem víkendu vyjede policejní vůz jako pace car, jede s rozsvícenými majáky prostředkem dálnice 120 km/h a nechá za sebou seřadit všechny vozy ať se jedná o dvoupruh nebo třipruh.A když se za ním takhle naskládají a všichni srovnají rychlost ,tak na nejbližším sjezdu většinou tak po 2-3 kilometrech vyjede z dálnice a nechá kolonu rozjet.
Jasně , seřadí vozy za sebou a uměle vytvoří kolonu na jejíž konci se celá kolona úplně zastaví a překvapivě do sebe někteří bourají . Ganz deutsche staumacherei .
Říkám tomu safety car 😏 ale ve skutečnosti to vůbec safety není, když ti přijíždějící musí razantně snížit rychlost z důvodu uměle vytvořené kolony.
I u nás byla na dálnicích neomezená rychlost, toto platilo mezi lety 1971 až 1979 ovšem je fakt, že neomezená rychlost na dálnici není to nejlepší řešení. S dnešními vozy je optimální, pohodlná, maximální rychlost do 150 km/h.
Ona ta rychlost sice byla legislativně neomezená, ale byla fakticky omezená technicky tím, co se v tehdější ČSSR dalo koupit za výdobytky socialistického automobilového průmyslu.
http://www.retro-auta.cz/ROK-VYROBY-1970-1979-c3_0_1.htm
Jj, do 1975 nebylo tak snadné najít tu auto, co by nad stovku nevypadalo, že se rozpadne.
No fakticky to nebyla neomezená rychlost, jen nebyla zákonem stanovená maximální rychlost…
Zajímalo by mne, kde našli statistiky na téma snížení úmrtí při snížení rychlostí ve Francii. 50 z 95 departmánů opět vrátila rychlost na 90km/h
https://www.liguedesconducteurs.org/images/PDF/vitesse-infos-intox/Comparatif%20mortalit%C3%A9%20routi%C3%A8re%20France%20hors%20agglos%20hors%20autoroutes%2090%20vs%2080%20LDC%20sept.%202021.pdf
A jsou nějaké reálné statistiky toho, jaká je nehodovost na dálnicích v Německu a například Česku? Je to na místním fóru sice nepopulární názor, ale 130 km/h je prostě málo a neodpovídá to realitě. Dálnice je nejbezpečnější komunikace, jaká může být. Je vždycky absurdní, když se vracíte z Německa na Rozvadov a máte jet jenom 130…
a co odpovídá realitě? Fyzika se okecat nedá
130 km/h – brzdná dráha 95 m, 160 km/h -brzdná dráha 143 m na suchém povrchu (plus reakční doba). To vše na směrové oddělené komunikaci komfortních parametrů. Znovu se ptám – je na statistikách vidět, že je kvůli rychlosti v Německu vyšší nehodovost?
a víte, že i ta reakční doba znamená jinou ujetou vzdálenost při různých rychlostech? takže ve výsledku je to 165 m vs .228 zároveň s vyšší nárazové rychlosti dochází k větší destrukci, takže tenhle poměr může klidně být bez nehody vs smrťák, to jest to, na co jsem narážel, prostě fyzika se okecat nedá, to že současná komfortní auta dávají falešný pocit, že se moc rychle nejede, je prostě jen iluze..nejvíc mě vždy pobaví hlášky typu, že „super“ auto (BMW, Audi..) zastaví z 200 dříve než běžná auta (Octávia, Fábia..) ze 100..přitom ve výsledku jeden už stojí a druhý jede… Číst vice »
Tak se vracejte ze Švédska, tam je 110 km/h.
Ze Švédska přes Německo s neomezenou rychlostí nebo přes Polsko s maximální povolenou rychlostí 140 km/h?
A jaké to je, když vjedete do Rakouska, kde často je jen stovka (nebo 110?, teď si zcela nevybavuju) nebo do Nizozemska, kde je stovka rovněž? Myslíte, že tam neví, co dělají?
Myslíte to stejné Rakousko, které si v referendu s výsledkem 59,47 % vs. 49,53 % odhlasovalo, že nezprovozní již hotovou jadernou elektrárnu? Tam opravdu někdy pod rouškou zelené ideologie neví, co dělají 🙂
Máte tam překlep 😉
Správně je to 50,47 % vs 49,53 % (rozdíl necelých 20 000 hlasů)
Proč je 130 km/h málo? Pokud by byla například z Prahy do Brna souvisle povolená 150 km/h, tak by jste mohl teoreticky ušetřit okolo 10 minut. Stojí to za to v porovnání s negativními aspekty vyšší rychlosti?
po D1 se nedá jet reálně ani 130..takže i kdyby tam bylo 150 ušetří se možná minuta v nějaké příhodné mezeře..a v noci zase na 150 nestačí světla
Nemá smysl se tu dohadovat. Každý má svoji pravdu. 150 km/h je bezpečná rychlost na dálnicích. Boj proti autům je teď trend. Rád se zasměju, až se tady objeví opět kritika (oprávněná), že se stále nejezdí na vybraných železničních koridorech až 200 km/h místo současných 160 km/h. Tam je časová úspora z Vašeho pohledu taky “zanedbatelná”?
Když je vidět a je volno, není na vyšší rychlosti nic špatného.
Já vidím spíš pozitivní aspekty vyšší rychlosti, hlavně plné soustředění řidiče po kratší dobu, což se prokázalo jak v Rakousku tak v Austrálii, kde jim po omezení rychlosti narostla nehodovost.
Naprostý nesmysl a totalita levicových fanatiků
Proč? Protože nekašlou na životní prostředí jako je u nás zvykem? Protože nemyslí jenom an sebe ale i na generace po nás? Při vysokých rychlostech roste aerodynamický odpor exponenciálně, což nutí motor pracovat intenzivněji a spotřebovávat více paliva. Většina aut dosahuje optimální spotřeby při 70–105 km/h, v závislosti na konstrukci.
Generace po nás si poradí, stejně, jako jsme si poradili my. Naše životní prostředí je nesrovnatelně lepší, než životní prostředí našich rodičů. A moje děti od mě nepotřebují, abych jim svět nějak chystal a předával, budou se o sebe umět postarat samy. Jenže to nikdy nepochopí levičák, který má nutkavou potřebu starat se o dobro všech, na celém světě a v celém časovém kontinuu. Ovšem – aniž by mu, s výjimkou jeho soudruhů, někdo o něco takového stál.
lol
Hroch obojživelný (Hippopotamus amphibius) je zařazen do skupiny obecně ohrožených druhů, ve stupni zranitelný.
Konečně někdo, kdo má smysl pro humor.
Sobeckost, dokonce vůči vlastním dětem, není pravicová hodnota, byť se dnes část pravičáků snaží tvrdit opak.
To je zajímavé, že vám tak vadí zájem o ochranu životního prostředí, a na druhou stranu píšete, jak je nyní lepší, než bylo v minulosti. A proč myslíte, že je lepší? Že by proto, že společnost se chová odpovědněji? Vaše děti se o sebe těžko postarají ve světě, kde nebude existovat žádná společenská odpovědnost (mimochodem ochrana životního prostředí je i zájmem pravicové politiky). Ale asi je pro vás jednoduší každého, kdo má jiné zájmy než vy, označovat trapně za soudruha, levičáka a bůh ví co ještě.
Účelově pletete dohromady dvě různé věci a ještě mi vkládáte do úst něco, co jsem neřekl.
Nicméně k tématu životního prostředí asi takto… Problém není v ochraně životního prostředí. Problém je ve zneužívání takzvané ochrany životního prostředí jako záminky k omezování mnoha aspektů života, podnikání a přirozeného vývoje společnosti. Toto zneužívání se bohužel stalo oficiální politikou a skutečnou ochranu životního prostředí v podstatě zastínilo. Pokud toto sám nevidíte, není v mých silách vám to dál vysvětlovat.
Jakákoli ochrana životního prostředí je ze své podstaty „omezování mnoha aspektů života, podnikání a přirozeného vývoje společnosti“
Ale samozřejmě jakmile se dotkne našich zájmů a zejména peněženek, tak je to nepřijatelné omezování.
„Po mě potopa“ – a to doslova. Snad bude obojživelné i potomstvo…
Zajistit potomstvu příjemné klima, světový mír ani sociální jistoty z principu nedokážete. Výrok: „Dělám to, aby naše děti měly lepší svět,“ je jeden z nejfalešnějších vůbec. Ať už máte o budoucnosti jakékoliv představy – jediné, co lze spolehlivě garantovat je, že se většinově nenaplní. Ostatně – víte, jak by dneska svět vypadal, kdyby se vyplnily všechny představy našich rodičů?
Proto nemá smysl dětem budoucnost linkovat, ale vychovávat je k tomu, aby si v té budoucnosti dokázaly poradit, ať už bude jakákoliv. Vyžaduje to ovšem trochu více abstraktního myšlení.
Tak proto neznají ve městech zelenou vlnu. Zrovna tam by se zelená vlna vyplatila. Ne se na každé křižovatce znovu a znovu rozjíždět, nemluvím o zapadlých uličkách, ale o páteřních městských komunikacích, případně průtazích. Kecy typu, je to děláno pro cyklisty neberu. Ne jednou se mi stalo, že jsme spolu s cyklitou stáli světla co světla v úseku několika kilometrů. Bych to kolo hodil úředníkům na hlavu rozjíždět se do zblbnutí co 200-300 m.
Co je na tom fanaticky levicového? Není naopak „odpovědnost“ téma pravicové?
Třeba omezovat někoho s argumentem, že ušetří peníze za palivo je dost levičácké.
Jaká totalita. Názor jedné skupiny, který pravděpodobně nebude zaveden.
Čili máme se cítit že jsme národ zpátečnický nebo progresivistický, když naši představitelé chtějí rychlosti naopak zvyšovat? (Podle mě zcela iracionálně…)
Ano, záměr zvyšování rychlosti v ČR je zcela proti obecnému trendu v Evropě (možná snaha zvýšit obrat petrolejářů a tím i spotřební daně). Tím spíše, že návrhová rychlost většiny dálničních úseků je 120 km/h.
Ach zas to nepochopení, co je návrhová rychlost.
— „Návrhová rychlost je rychlost pro stanovení nejmenších nebo největších návrhových prvků pozemní komunikace (poloměru, sklonu).“
Takže víceméně jen takové teoretické číslo pro zaškatulkování.
— „Mezní rychlost je nejvyšší uvažovaná dosažitelná rychlost, kterou je schopno motorové vozidlo projet bezpečně, za přijatelné míry komfortu, směrovým vedením trasy pozemní komunikace.“
U běžných úseků dálnic s poloměry okolo 2 km a klopením cca 5 % je mezní rychlost 180–220 km/h. (To nezohledňuje provoz.) Na spoustě úseků s návrhovou rychlostí 100 je běžně dovoleno 130 km/h.
Mezní rychlost
v_m = √(127.R0 . (0,25 + p))
R0 – poloměr směrového oblouku
p – dostředný příčný sklon
Ale jistě, nemusíte ze mne dělat blbce, normy jsem léta dělal. To je spíš (někdy) účinná psychologická forma politické argumentace. Nikdo netvrdí, že to nejde projet rychleji a rovněž nejsou všude užity minimální prvky.
Z vašeho příspěvku je vidět, že z vás už nikdo jiný blbce dělat nemusí, není to už potřeba.
Myslím si, že naopak snížení rychlosti na 100-110 km/hod. by přineslo zklidnění dopravy.. Lidé jsou čím dál více agresivnější
V jakém paralelním vesmíru jakkoliv souvisí rychlostní limit na dálnici s agresivitou?😃
Pokud jim vykládáte takovéto věci, tak se nedivte.
Přesná trefa, 😁.
Stálo by za zmínku, že obecný rychlostní limit vypadl z programu německé strany zelených. Moc dobře si uvědomili, že by je to akorát stálo hlasy aniž by tím nějaké nové hlasy získali. Tato iniciativa teda nemá absolutně žádnou šanci projít bundestagem – ani teď ani po volbách.
Těch 150-160 je na dálnici tak akorát, aby to bylo bezpečné a přitom to pěkně odsejpalo. 160 v bávu nebo audině je bezpečnější než 80 ve Wartburgu nebo Trabošovi. V Německu se uvažuje o autonomnim řízení aut nejdříve na městských obchvatech ,kde je největší provoz a je tam třeba v rámci zprůjezdnění udelat ordnung.Maká na tom zejména Bosch.Ale podmínkou bude 2 krát ročně technická kontrola zaměřena na řízení a brzdy.
Nezjistili uz nahodou v Rakousku, ze IG-L zony nemaji vyznamny vliv na kvalitu ovzdusi?
Dá se k tomu něco najít? Já jsem si třeba doteď myslel že je to kvůli hluku.
Cetl jsem neco ve smyslu, ze to vliv na emise nema, nebo je vliv zanedbatelny, ale masivni ruseni se nechysta, protoze jde o hezky bezpracny prijem do kasicky (obci?).
Je nutné ty obce vyhladovět. Jako ty koumáky z Písku.
IG-L znamena Imissiongesetz-Luft (typicky dalnice na Innsbruck), naopak kdyz je to kvuli hluku, tak jsou cedule Lärmschutz (treba prujezd Lincem)
A myslíte, že dnešní Česko nemá více důležitějších problémů než komentovat omezení rychlosti na německých dálnicích? Jestli ano, tak co tady děláte? Proč je neřešíte?
Nicméně obecně platí, že většina států ale i organizací nebo dokonce jednotlivců řeší většinou víc než jen jeden jediný problém naráz.
Úkolem novinářů je informovat o tom, co se děje, ne řešit problémy. A tak jako se tu objevují články o letadle spadlém v Koreji, jsou tu i články o německých dálnicích. Svět nekončí na našich hranicích – a když nic jiného, tak naši lidé často cestují do ciziny a tedy je zajímá, jaké je tam situace.
To byla odpověď na nejspíš smazaný komentář, že v Německu nemají co řešit rychlost.
Německo potřebuje svého Trumpa ( ČR také).
Toužíte po velké amnestii násilných zločinců nerespektující demokracii? Nebo aby Německo prohlásilo, že Čechy patří Německu?
Taky argument…
Nicméně je potřeba, velmi důrazně, vnímat, že se rozrůstá množina obyvatelstva, tvrdící, že demokracie nefunguje. A právě tato množina volá po tvrdší ruce (Trump). A volá zcela demokraticky.
No a pokud chceme demokracii chránit, musíme je vyslyšet a učinit kroky, které změní jejich názor.
Volby jsou za rohem a minitrampů bude dost i u nás…
A opravdu změníme jejich názor? Nebo jim jen bezpodmínečně vyjdeme vstříc a budeme doufat, že se s tím spokojí? A vyjdeme jim vstříc, protože doufáme, že pak už nebudou chtít nic dalšího nebo protože jsme úplně stejní jako oni a vlastně s nimi souhlasíme?
Ale to dělení my a oni není správné. Ve skutečnosti má většina lidí širokou škálu názorů a potřeb a při volbách se tak nějak snaží strefit tak, aby se ten zvolený co nejvíc prolínal s tou jejich osobní množinou. A tím, jak se pořád všechno víc a víc zakazuje a omezuje a byrokratizuje, tak víc a víc lidí přestává vidět v těch aktuálních zastupitelích a poohlíží se někde jinde. Pokud by třeba EU zakázala chodit náhodně kolem, může se stát, že se k ní i vy otočíte zády.
Ono to tak ovšem stále více přestává být, protože „díky“ sociálním sítím se lidé silně polarizují do překvapivě homogenních celků, kde je poměrně shoda na často zcela nesouvisejících tématech.
Takže já si nějak budu racionalizovat, proč nemám chodit náhodně kolem, ale stejně tak někdo na opačné straně spektra si sám před sebou obhájí cílené zabíjení žen a dětí.
Kdepak… Německo si vezme Dánsko. Ať je ten výprodej komplet.
Stačilo dočíst do věty „Deutsche Umwelthilfe (DUH)“ a hned víme odkud vítr vane.
Naprostý souhlas!
To je zase kachna století. Především v Německu není žádná „neomezená“ rychlost, nýbrž „doporučená maximální“ 130 km/h. Jízda vyšší rychlostí není zakázána, ale může být právně choulostivá v případě nehody. Na dobré polovině dálnic je navíc rychlost omezena místní úpravou nebo telematikou i pod 120 či 100 km/h, nehledě na silnou nákladní dopravu. Lobby automobilek (VW, Audi, Mercedes, Porsche…) jim to už vysvětlí, tyhle duševní záchvaty se dlouhodobě opakují v periodě několika let.
Snaha omezit maximální rychlost je pracovníkem Centra dopravního výzkumu považována za duševní záchvaty?
V žádném případě, my jsme ideálně pro jednotnou evropskou maximální rychlost 120 km/h. Ale v podmínkách Německa je něco takového absolutně neprojednatelné.
A to je moc a moc dobře🙂
Moc dobře to není, protože se to politicky zneužívá stylem, „podívejte se, Německo má neomezenou rychlost, my chceme taky“.
Já to vidím jinak. Německo má neomezenou rychlost a žádný (c)armageddon se neděje, jinak by ji dávno zrušili. Proč je to tedy špatně? A proč bychom to nemohli mít stejně?
Oni ti Němci jsou poněkud odpovědnější, mj. při dodržování bezpečného odstupu, což je u nás nedostižný sen. Zavedení limitu by reálně snížilo emise CO2 a klesla by i relativní nehodovost (jakkoli dnešní bezpečnost není až tak špatná). „Neomezená“ (fakticky doporučená maximální) rychlost je hlavně lobby automobilek. Nicméně překvapí, že 55 % členů ADAC je pro zavedení rychlostního limitu, tj. velmi pomalu ale přece se názor veřejnosti mění. Tj. nelze vyloučit, že za 5-10 let bude i v Německu limit zaveden. Nedejbože aby vypukla válka či ropná krize a byl nedostatek paliva. Pak by byl limit zaveden obratem, podobně jako u… Číst vice »
Možná jim to dodržování odstupu jde lépe právě proto, že ho německá policie vymáhá, oproti té naší, která vykazuje činnost měřením rychlosti a odstup ji stejně jako jiné nebezpečné chování nezajímá.
Na druhou stranu se ještě nenaučili používat blinkry. Málokde jsem viděl tak časté opomenutí jejich použutí, jako na německých dálnicích. A z drtivé většiny to byly vozy s německou RZ.
To jsou kecy, protože bezpečný odstup se lépe dodržuje, pokud lze pomalejší vozidla předjet vyšší rychlostí. Když je přikázaná nízká rychlost, auta se na sebe víc tlačí, protože každý má pocit, že on nemusí uhnout.
Zde se musím zastat diskutujiciho kolegy z CDV. Opravdu se tyto záchvaty pravidelně objevují u těch, kteří vymýšlí něco, co není třeba. Zjevně z nedostatku znalosti legislativy. V SRN je, jak již píše kolega rychlost na dálnicích doporučená max. 130 km/h. Na velké části sítě jsou však omezení. Tedy zavedení maximální rychlosti 130 km/h nepovede k žádné zásadní změně. Navíc až květnové volby ukáží, kam se německá politika a tedy i různé nápady aktivistů posunou pod zřejmou vládou AfD… K tomu, co píše kolega s ohledem na zavedení maximální rychlosti 120 km/h se domnívám, že i v podmínkách EU bude… Číst vice »
Jsem si celkem jistý, že dřív v Evropě dojde k nové době ledové, než že nehodovost poklesne díky autonomii při zachování rychlosti silniční dopravy.
Napadá mne, kde by se daly ušetřit peníze státního rozpočtu….kolik asi tak ročně takové „CDV“ stojí?
No ona ta „neomezená“ rychlost je už spíše zbožným přáním a uměle udržovaným konstruktem, než aby byla reálně využitelná. Na dvouproudových dálnicích jsou v levém pruhu každou chvíli kamióny, jakmile se dálnice rozšíří na tři pruhy je tam okamžitě omezení na 120 (např.A6 za Norimberkem); a když je náhodou někde tří- či vícepruhový úsek v rovině (A5 kolem Karlsruhe), tak je levý pruh brzda-plyn: buď tam někdo vletí z prostředka ve 120; anebo zezadu někdo přiletí ve 180 a člověk musí doprostřed. O nějaké velké plynulosti se vůbec nedá mluvit.
No ono dlouhodobě jet nad 160 není moc „odpočinkové“ a člověk se rychleji unaví. Běžně v DE (bez omezení) jedu tak mezi 130-160 dle podmínek.
Kdekdo dokáže s bravurou kočírovat auto 120 na silnici a 160 na dálnici – na první pohled bezpečně.
Jakmile ale přijde nepředvídatelný problém (zvěř, technická závada, neočekávaný manévr někoho jiného), každý km/h navíc zkracuje reakční dobu, prodlužuje brzdnou dráhu, zvyšuje kinetickou energii.
Často prostě hřešíme na to, že „přece umím řídit, tady to znám jak svý boty, tady se nemůže nic stát“. A někomu to takhle třeba dvacet let vychází… až se ucho utrhne.
Takže ty limity nejsou zbytečná buzerace, jen jsou založené na obecnější statistice a ne na kognitivním zkreslení průměrného řidiče.
Jenže v Německu je za několik dekád výstavby dálnic nainvestováno právě na to, aby se rychle a bezpečně jezdit dalo, právě aby se nepředvídatelné problémy nestávaly – na rozdíl od českých dálnic tu nenajdete horizonty nebo špatně naklopené zatáčky, dlouhé rovné úseky se na nových dálnicích snaží minimalizovat (dochází ke ztrátě pozornosti), kolem dálnic jsou vysekány široké pruhy a dálnice jsou z drtivé většiny pevně oploceny a u každého jen trochu komplikovanějšího místa je omezení rychlosti (prudší zatáčky, prudká klesání/stoupání, blízkost více sjezdů ve městech s očekávatelným zvýšeným provozem) a k tomu je postihováno i to, co je v česku… Číst vice »
i v Německu jsou nějaké dálnice nic moc extra stavěné, ale jinak obecně ano, dálnice tam stavěl už jistý pán s knírkem na návrhovou rychlost 160 km/h..u nás jsou některé úseky snad i na 80..resp. jistý čas určitě byly v kategorii R a na 130 km/h..
Rakouský malíř měl s dálnicemi jen tolik společného, kolik Andrej Babiš s rekonstrukcí D1- vcelku kulové, jen to uměl dobře prodat.
myslel jsem, že každý pochopí jak to je myšleno..prostě už tenkrát měly normy velkorysejší (co se rychlosti týká), než je máme teď my
Ty normy jsou krásně vidět na A8 směr Salzburg, tam je to krásně vidět – do prvních kopců jak podle pravítka jen s jedinou zatáčkou, jakmile přijdou kopce je to jak horská dráha, navíc částečně i bez odstavného pruhu, u konce kolem Bad Reichenhall ještě původní sjezdy s benzínkou uprostřed, natočené tak na 40kmh se smrtí v očích 😉
Tak stačí to nastavit tak, jako je to pro ty protěžované VRT, co mají fičet ještě mnohem rychleji. Každý na tomhle portálu vám jistě vysvětlí, že pokud někdo vstoupí/vjede tak rychle jedoucí potvoře do cesty, je to jeho problém.
Tak si běžte takhle (ne)zbytečně buzerovat šotouše.
Snížení rychlostí mimo obce určitě přinese redukci CO2, jelikož dominantním odporem mimo obce je odpor vzudchu, který roste s kvadrátem rychlosti. Jen si nejsem úplně jistý, co by udělalo z hlediska emisísnížení rychlosti na 30 km/h v obcích s ohledem na zpřevodování existujících vozidel.
Až bude většina aut na elektřinu, tak to bude jednoznačné. Nyní je potřeba brát v úvahu kolikrát na daném úseku je vozidlo nuceno zastavit nebo výrazně zpomalit.
to třeba v ČR bude trvat 20 let – než většina osobních aut bude čistě elektrických (ne plug-in)
To bude trvat určitě dýl, minimálně 30, spíš víc let.
Omezení na 30 km/h „by“ neudělalo vůbec nic, ono je to totiž již dnes v celém Německu realitou (mimo hlavní místní komunikace a průtahy je prakticky všude 30 km/h) již desítky let. Dokonce to vyplývá ze zákona o silničním provozu (StVO), kde se v tomto smyslu ukládají povinnosti silničním správním úřadům, aby všude mimo sběrače stanovily 30 km/h. Tj. to někdo objevil Ameriku a dobývá se do otevřených dveří.
V mém běžném rodinném autě musím mít na 80 podřazeno a žere to víc než při 100. Takže to určitě redukci CO2 nepřinese.
Mno, policejní odbory možná silné jsou, ale v poslední době spíš dostávali a podobné pokusy snížit rychlost na dálnicích existují už od šedesátých let, zatím velmi neúspěšné. ADAC a lobby automobilek zatím drží. V reálu… velká část dálnic už limitovaná je, například Bremen mají plošně 120kmh, na velké části jsou různá lokální a proměnlivá omezení, vzhledem k dost hustému provozu přes den na velké části sítě je také omezení spíš zbytečné – kdo zažil A3 za plného provozu, ví, že rychlost nad 120 je spíš zbožné přání nebo jízda brzda/plyn a obecně platí, že při rychlosti nad 130kmh se i… Číst vice »