Visutá dráha ve Wuppertalu může po letech jezdit opět rychleji
Visutá dráha ve Wuppertalu. Foto: Schwebebahn.de
Omezení rychlosti trvalo šest let, došlo k němu po dotyku vozu s konstrukcí.
Omezení rychlosti trvalo šest let, došlo k němu po dotyku vozu s konstrukcí.
Tak hlavně, že problém s padajícími slony už dávno vyřešili.
To je ovšem hodně stará historie 🙂
Schwebebahn je skvělá. Houpání ve stanicích zábavné. Chtěl bych se zeptat autora, jestli se vše skutečně řešilo kvůli kvůli zkrácení o jednu min. nebo se jedná o překlep. Děkuji.
Primárně určitě šlo o obnovení původní traťové rychlosti a odstranění pomalé jízdy. Vliv na jízdní doby je vedlejší produkt. Jinak s Vámi souhlasím, krásně se to houpe jako loď a v obloucích se přirozeně naklání. Žádné křižovatky, kolony sledujete shora. Holt nejslavnější světový monorail.
Nejstarší ano, nejslavnější asi ne. Maximálně v šotokruzích.
Nejslavnější je jednoznačně sprignfieldská jednokolejka.
Pro návštěvníky města je tato raritní visutá dráha možná exotický zážitek, pro místní – bydlící v okolí dráhy pravděpodobně zdroj hluku z kovové konstrukce a ztráty soukromí, (i pokud bydlíte v patře).
Zároveň je to i logická příčina nižší ceny nemovitosti.
https://speysight.de/?attachment_id=13492
Mezi domy je Schwebebahn jen na celkem krátkém úseku a už dlouho. Pro nikoho už se nemůže jednat o překvapení. Buď je dědicem nebo si tam nemovitost už koupil s tím, že tam SB už je.
Na mě ten Wuppertal působil jako třeba Orlová nebo Litvínov, takže proto bych se nižší ceně nemovitostí ani nedivil, a to celém městě.
Mimochodem, kousek vedle je další, i když mnohem kratší visutá dráha – H-Bahn v areálu univerzity v Dortmundu. Jedna stanice je hned vedle zastávky S1 Dortmund-Universität.
Ze je v tomhle „Litvinove/Orlove“ pomerne slavna univerzita, to vite?
…a třetí na düsseldorfském letišti.
Nedobře se na to díváš Veverko. Šotouši jistě zaplatí cokoli aby jim to jezdilo před oknama 🙂
Schwebebahn není žádné šotoušení, nýbrž integrální a velmi výkonná součást systému městské dopravy!
Všechny místní už dráha přežila. Mohli si zvyknout. A pokud ne, mají vždy možnost se odstěhovat.
Je to hrozně zajímavá dráha, ale moc efektivní řešení to není. Obyčejná tramvaj by pravděpodobně dnes zastala stejnou práci výrazně levněji a lépe by obsluhovala město. Původně se dráha stavěla nad řekou protože jinde na ni nebylo místo, nakonec se však místo našlo i na čtyřpruhovou silnici se středním dělícím pásem.
Tramvaj by byla podstatne pomalejsi, nez tohle.
Tramvaje tam svého času jezdily taky.
https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Wuppertal
… a předpokládám, že ta čtyřproudá silnice se stala čtyřproudou právě po likvidaci tramvajových kolejí, které po ní vedly.
Stejně byste mohl říci, že kopat o patro níž metro je nesmysl, když může po ulici jezdit tramvaj. Bezkonkurenční výhoda je zde samostatná infrastruktura bez kolize s ostatními komunikacemi, díky čemuž se dosahuje vysoká přepravní rychlost a výkonnost. Už i ETCS to má.
Kdo tam ještě nebyl, moc doporučuji, je to zážitek. Není to ani zas tak daleko.
Tvoje mama je negr.
Prosím pana Suru, aby tomuto kolegovi dal nějaký čas na přemýšlení!
do poruri jsem teda jezdil asi dva roky. i do wupertalu jsme zavitali cas od casu.
negra jsem tam ale nevidel asi jednoho.
hybaj na vaclavak, sraz nacicku je tam.
Já tím několikrát jel v letech 2007-8, jednou jsem si i vyhradil čas tak, abych to projel celé v kuse. Zajímavý zážitek 🙂
Staré vozy už tam nepotkáme? Dělají tam historické jízdy?
Dělají.
Jasně že jezdí i historik, s tím ale asi šedesátkou nejezdí. Zvlášť když je rozdíl minuta na celé trase, která je dost dlouhá.
Schwebebahn jsem poprvé viděl ve Wendersově filmu Alice ve městech a hned jsem věděl, že tam musím:
https://gbartos.blogspot.com/2018/05/4-cities-in-4-days-part-i.html
To je dobře, konečně mám záminku na další výlet do Wuppertalu.
Tam těch problémů bylo víc – viz cca roční výluka poté, co na podzim 2018 spadl velký kus napájecí kolejnice a jen značnou shodou náhod nespadl na žádnou osobu, která by se pod tím pohybovala v pouličním prostoru.
Pak od září 2020 výluky v pracovní dny kvůli vysokému počtu odstavených vozidel s poškozenými kolesy.
Snad už je tímto všem problémům konec.
Historicky nejbizarnější je samozřejmě incident se slonem Tuffi, tragická pak nehoda s pěti mrtvými v roce 1999. Na konec problémů bych asi nevsázel. Je to tam takové dramatičtější.
Ovšem jediná smrtelná nehoda za 120 let provozu není špatný výsledek.
Co ný za to v Brně, Petržalce či třeba z. Dejvic do Kobylis přes Bohnic dali
to fakt není lanovka
Ale zase musíte uznat, že se splést mohl, druhá obdobná dráha je v Drážďanech a slouží právě jako lanovka.
Vážený pane Sůro,
děkuji, jde o milou zprávu.
Přeji hezký den!
Já myslel že je teď moderní zavádět třicítku.
Tohle není tramvaj, aby se jí to týkalo.