Visutá dráha ve Wuppertalu může po letech jezdit opět rychleji

Visutá dráha ve Wuppertalu. Foto: Schwebebahn.deVisutá dráha ve Wuppertalu. Foto: Schwebebahn.de

Omezení rychlosti trvalo šest let, došlo k němu po dotyku vozu s konstrukcí.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Tak hlavně, že problém s padajícími slony už dávno vyřešili.

Pedro72

To je ovšem hodně stará historie 🙂

Tom

Schwebebahn je skvělá. Houpání ve stanicích zábavné. Chtěl bych se zeptat autora, jestli se vše skutečně řešilo kvůli kvůli zkrácení o jednu min. nebo se jedná o překlep. Děkuji.

Pavel Skládaný

Primárně určitě šlo o obnovení původní traťové rychlosti a odstranění pomalé jízdy. Vliv na jízdní doby je vedlejší produkt. Jinak s Vámi souhlasím, krásně se to houpe jako loď a v obloucích se přirozeně naklání. Žádné křižovatky, kolony sledujete shora. Holt nejslavnější světový monorail.

Roman Soudný

Nejstarší ano, nejslavnější asi ne. Maximálně v šotokruzích.

Vladimír

Nejslavnější je jednoznačně sprignfieldská jednokolejka.

Karl vB.

Pro návštěvníky města je tato raritní visutá dráha možná exotický zážitek, pro místní – bydlící v okolí dráhy pravděpodobně zdroj hluku z kovové konstrukce a ztráty soukromí, (i pokud bydlíte v patře).
Zároveň je to i logická příčina nižší ceny nemovitosti.
https://speysight.de/?attachment_id=13492

Tom

Mezi domy je Schwebebahn jen na celkem krátkém úseku a už dlouho. Pro nikoho už se nemůže jednat o překvapení. Buď je dědicem nebo si tam nemovitost už koupil s tím, že tam SB už je.

VTT

Na mě ten Wuppertal působil jako třeba Orlová nebo Litvínov, takže proto bych se nižší ceně nemovitostí ani nedivil, a to celém městě.
Mimochodem, kousek vedle je další, i když mnohem kratší visutá dráha – H-Bahn v areálu univerzity v Dortmundu. Jedna stanice je hned vedle zastávky S1 Dortmund-Universität.

jkt

Ze je v tomhle „Litvinove/Orlove“ pomerne slavna univerzita, to vite?

Libcha

…a třetí na düsseldorfském letišti.

ABC

Nedobře se na to díváš Veverko. Šotouši jistě zaplatí cokoli aby jim to jezdilo před oknama 🙂

Pavel Skládaný

Schwebebahn není žádné šotoušení, nýbrž integrální a velmi výkonná součást systému městské dopravy!

Lang

Všechny místní už dráha přežila. Mohli si zvyknout. A pokud ne, mají vždy možnost se odstěhovat.

David

Je to hrozně zajímavá dráha, ale moc efektivní řešení to není. Obyčejná tramvaj by pravděpodobně dnes zastala stejnou práci výrazně levněji a lépe by obsluhovala město. Původně se dráha stavěla nad řekou protože jinde na ni nebylo místo, nakonec se však místo našlo i na čtyřpruhovou silnici se středním dělícím pásem.

Pavel

Tramvaj by byla podstatne pomalejsi, nez tohle.

xyz

Tramvaje tam svého času jezdily taky.

https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Wuppertal

xyz

… a předpokládám, že ta čtyřproudá silnice se stala čtyřproudou právě po likvidaci tramvajových kolejí, které po ní vedly.

Pavel Skládaný

Stejně byste mohl říci, že kopat o patro níž metro je nesmysl, když může po ulici jezdit tramvaj. Bezkonkurenční výhoda je zde samostatná infrastruktura bez kolize s ostatními komunikacemi, díky čemuž se dosahuje vysoká přepravní rychlost a výkonnost. Už i ETCS to má.

User

Kdo tam ještě nebyl, moc doporučuji, je to zážitek. Není to ani zas tak daleko.

jkt

Tvoje mama je negr.

Tom

Prosím pana Suru, aby tomuto kolegovi dal nějaký čas na přemýšlení!

Pavel

do poruri jsem teda jezdil asi dva roky. i do wupertalu jsme zavitali cas od casu.

negra jsem tam ale nevidel asi jednoho.

hybaj na vaclavak, sraz nacicku je tam.

Dusanh

Já tím několikrát jel v letech 2007-8, jednou jsem si i vyhradil čas tak, abych to projel celé v kuse. Zajímavý zážitek 🙂

Jan

Staré vozy už tam nepotkáme? Dělají tam historické jízdy?

Robert Pražák

Dělají.

User

Jasně že jezdí i historik, s tím ale asi šedesátkou nejezdí. Zvlášť když je rozdíl minuta na celé trase, která je dost dlouhá.

firon

Schwebebahn jsem poprvé viděl ve Wendersově filmu Alice ve městech a hned jsem věděl, že tam musím:

https://gbartos.blogspot.com/2018/05/4-cities-in-4-days-part-i.html

Plecháč

To je dobře, konečně mám záminku na další výlet do Wuppertalu.

xyz

Tam těch problémů bylo víc – viz cca roční výluka poté, co na podzim 2018 spadl velký kus napájecí kolejnice a jen značnou shodou náhod nespadl na žádnou osobu, která by se pod tím pohybovala v pouličním prostoru.

Pak od září 2020 výluky v pracovní dny kvůli vysokému počtu odstavených vozidel s poškozenými kolesy.

Snad už je tímto všem problémům konec.

firon

Historicky nejbizarnější je samozřejmě incident se slonem Tuffi, tragická pak nehoda s pěti mrtvými v roce 1999. Na konec problémů bych asi nevsázel. Je to tam takové dramatičtější.

Pavel Skládaný

Ovšem jediná smrtelná nehoda za 120 let provozu není špatný výsledek.

Vojtěch

Co ný za to v Brně, Petržalce či třeba z. Dejvic do Kobylis přes Bohnic dali

ABC

to fakt není lanovka

milanek

Ale zase musíte uznat, že se splést mohl, druhá obdobná dráha je v Drážďanech a slouží právě jako lanovka.

VS

Vážený pane Sůro,

děkuji, jde o milou zprávu.

Přeji hezký den!

ABC

Já myslel že je teď moderní zavádět třicítku.

Jiří Kocurek

Tohle není tramvaj, aby se jí to týkalo.