Víkendová výluka a pak dlouhodobé omezení. Kolem Berounky začne platit nový jízdní řád
Nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Rychlíky Berounka budou mít několik měsíců obrat na Smíchově, na hlavní nádraží nedojedou.
Tyto dvě slova jsou na českých drahách nejoblíbenější a cílem manažerů je, dosáhnout tohoto stavu trvale na 100% délky českých tratí.
Až se bude měnit most na Výtoni, a až se bude stavět nový terminál Smíchovské nádraží, budou se tyto výluky stále opakovat? Není možné naplánovat tyto akce v jeden termín a vše udělat při jedné výluce ?
Oboje je ještě hodně daleko. 🙂
Na jedné koleji ze dvou se vlaky v krátkém úseku nějak prostřídají. Vy byste zavřel ne-li 20 kilometrů.
Ono by to možná i šlo, dálkovou vč. R ukončit v Berouně a NAD až do Prahy po dálnici. Problém je spíš příměsto, které vozí tolik lidí, že to dlouhodobě (rok, dva) autobusem snad ani pobrat nejde. Druhý problém by to byl pro nákladní dopravu, ono se to objíždí fakt blbě.
Fakt skvělý nápad. Dálnice D 5 problematická jak sviňa a vy byste na ni převedl NAD. No nedivím se. Jako silničář poradíte pro železnici jízlivě to „nejlepší“ řešení.
„možná i šlo“ = pochybuju o tom
Celý JŘ od 29.01. je neuvěřitelný šlendrián, který si nedovolili ani bolševici. Ti na 171 výlukovali jako o život, ale do centra Prahy lidi vždy dovezli. Města obsluhované R16 nemají v Praze možnost jakéhokoliv přestupu kamkoliv dál. V době 9-19 například Beroun, ale i Hořovice, Rokycany nemají žádný přímý spoj do centra Prahy. Smíchov skutečně není centrum. Paradoxem je, že takový Holýšov ano. To fakt příčetný člověk nevymyslí. Protažené jízdní doby, R16, zastavení v Karlštejně a Srbsku… to vše korunované v sudém směru pobytem v Berouně, tedy za výlukou 9 min, což je pobyt čistě pro sichr. S7 jedoucí z… Číst vice »
Jakože máme nosit v peněžence ten lísteček a na něm 5:32, 6:16, 6:47, 7:21, 7:55 … ? To jsem zažil a strč si to za klobouk.
Přiměřeně myslící člověk má paměť a rozhodně je to lepší, než si tu hrát na nějaký matematický model, podle kterého to stejně nepojede. Jeden Bavorský Ex +30 k tomu jedna R16, která nestihne na Smíchově obrat a je vymalováno po zbytek dne. A je tedy lepší Smíchov – Hl.n než jet 8 minut vlakem dát za 40 narvaným metrem a pěšky?
Přiměřeně myslící člověk má paměť …
Souhlasím. A proto si taky pamatuju zpoždění za dob, kdy takt neexistoval a přípoje tak jako tak ujížděly.
Z Berouna můžeš Arrivou po Hrbaté až na Hlavní
takt 2 hodiny
Kolikrát že za den?
Jak by rozbití taktu pomohlo?
Šlo by nakreslit R16 se stejným počtem souprav, stejný počet vlaků za den, dojede až na Hlavák?
Veřejná doprava je služba veřejnosti,. kterou si platíme ze svých daní. Má být přiměřeně rychlá a pohodlná. Tedy jezdit podle potřeb veřejnosti. Počet souprav cestujícího fakt nezajímá. Jízdní řád má reflektovat potřeby veřejnosti, zohledňovat technologii a nikoliv plnit jen nějaký matematický model. Na tak potřebuji infrastrukturu, jež mne dá jízdní doby. Kde je v tom novém JŘ zájem cestujícího? Ten mi fakt ukažte. Dokážete si představit, že dálková doprava na Kolín bude vycházet z Libně a příměstská doprava sice v centru a končit v Pečkách? To by bylo řevu.
Trvá otázka, k čemu by pomohlo rozbití taktu? Zájem o cestujícího- počet vlaků za den je daleko víc než za socíku. I když velká čast z nich jede ze Smíchova (který je dostupný krátkým intervalem S7). Plánovaná výluka s omezením vlaku od Kolína už byla – Pendolino a další vlaky jely třeba do Holešovic, něco končilo v Libni, měco mimo Libeň do Vršovic. Přesný takt – důvod proč jo je nenosit lístek s napsanými náhodnými časy, ale vědět že vlak z mé stanice mým směrem jede třeba v x:12. A rozdělení obsazenosti(větší mezera = plnější vlak). Neřekl ste důvod, proč… Číst vice »
Řekl jsem to naprosto přesně. Veřejná doprava slouží veřejnosti a má být proto vedena podle potřeb veřejnosti. ITJŘ je v konečném důsledku pouhý matematický model, kde zájem uživatele je až na druhém místě. Logickým zájmem většiny je v daném případě dojet do centra, nikoliv na periferii. A pokud R16 otočím kvůli taktu na Smíchově, kde je zájem veřejnosti? Pokud S7 otočím v Karlštejně, kde je zájem veřejnosti? Pokud to potřebujete ještě polopatičtěji: když budete třeba denně jezdit do Prahy, pak na západní okraj Prahy logicky jedete po D5, Stodůlky jsou 15 minut. Pokud potřebuji do centra Prahy je naopak lepší… Číst vice »
Důvodem ukončení R16 na Smíchově je hlavně nedostatek souprav, nezaplacení soupravy navíc. Opravdu by vám protažení na Hlavák vyšlo bez výrazného omezení, jen by se jelo o pár minut mimo takt?
Cestujícího jaksi nezajímají technologické problémy dopravce, nezajímá ho, že „národní dopravce“ nemá pět vozů navíc, nezajímá ho, že jaksi neumí vybojovat vícenáklady vzniklé těmi pěti vozy navíc. Z peněz daňových poplatníků má být hrazena přiměřeně kvalitní služba a ne paskvil a šlendrián, který veškeré, podotýkám veškeré náklady hodí na toho nebohého cestujícího. Náklady časové, finanční a v konečném důsledku nadneseně řečeno i duševní, když by člověk měl takový bordel abslovovat denně. Naštěstí člověk stvořil silnice a auto, které jsou účinnou zbraní proti takovýmto zvrácenostem. I přiměřeně příčetný technolog by prostě uznal, že trať nedává podmínky taktu, po dobu výluky by… Číst vice »
Nicméně pokud by někdo soupravu navíc zaplatil (proti tomu bych vůbec nebyl) tak proč nemít takt?
„a má být proto vedena podle potřeb veřejnosti“
Což mimo joné znamená jednoduše zapamatovatelný jízdní řád. Jednoduše zapamatovatelný je např. jede mi to v xx:02 a potom každou půlhodinu.
Většina cestujících si totiž potřebuje pamatovat i hromadu jiných věcí, ne jen jízdní řád.
Že tam dřív výluky nebyly a hlavně jezdit, jediz, moc na to nešahat – dneska se sklízí ovoce takového přístupu, že kolem Berounky nikdo nikdy neudělal ani ten autoblok.
To jako schopnosti společnosti jdou tak dolů, že prostě všechno musí jet každou hodinu stejně, ať to lidi potřebují nebo nepotřebují. Že si průměrný člověk nezapamatuje, když jezdí denně v kolik top jede. To je teda slušná degenerace. Fakt by mne zajímalo, co všechno dogmatičtí zastánci taktu v taktu dělají, ideálně kdyby tak činili i v případě osobních potřeb. Podle potřeb veřejnosti znamená: 1.) kdy veřejnost potřebuje a 2.) kam veřejnost potřebuje. Takt má smysl jen v případě dostatečně silného přepravního proudu a zároveň pokud to umožňuje stav infrastruktury = jízdní doby. Jinak je to drahý špás. Když si totiž… Číst vice »
souhlas v tom, ze prestup na Hlavaku smer PLzen na R16 je dle upraveneho jizdniho radu v rozmezi 9-19 tragedie, ostuda a hnus
……..co je mensi opruz, az prijedete z Pardubic? jet elefantem na smichov a pockat na rychlik, nebo vyuit sluzeb rychliku arrivy az do Zdic a jeet na HOrovice az odtamtud?
Akorát za bolševika jelo za den celkem 13 párů rychlíků, dneska jich jede s expresy kolik?
Jednou tolik, je otázka k čemu, část z nich je k ničemu
Takže se vrátíme k rozsahu dopravy jako za bolševika a hned se to lépe vyjezdí…
Takže aby jsme toho měli jednou tolik vykopneme lidi na periferii? Tomu říkám zákaznická logika.
To jako „národní dopravce“ nemá 5 vozů na další soupravu pro R16. Chápu, přitom co občas nasadí by asi musel hledat v Lužné či Chomutově.
A pak už jen zbývá otázka: takový Holýšov má větší poptávku po dopravě do centra Prahy než třeba Beroun? Podle tvůrců jízdního řádu ano.
Fakt bůh zaplať za auto.
Vždyť za těch vašich komunistů stejně všechno končilo na Smíchově. Rychlíky i osobáky.
Fakt? No to je ale novina? A který že rychlík tam končil? Jen část osobáků. Probudil jste se v minulosti. Končilo se tam v roce 1862 a i tehdy lidé nadávali.
Mě je sedmdesát a pamatuju to. VŠECHNY osobní vlaky jezdily že Smíchova, naproti tomu přes Hlavní nádraží jezdily nákladní vlaky.
K ničemu, jakože kdyby se prostě škrtli, nebude to horší stav, než nyní?
dříve než podle aktuálních jízdních řádů.
Vlaky EC a IC linky Ex 6 Bavorský expres a Západní expres (Praha – Plzeň – München / Cheb) pojedou v celé své trase, nicméně u nich budou v čase od cca 9:30 do 17:30 hod. upravené časy odjezdů z Prahy hl.n. směrem do Chebu, resp. Mnichova. Jednotlivé spoje pojedou o 12 minut dříve než doposud, tj. z Prahy hl.n. ve 23. minutu. V opačném směru zůstávají zachované příjezdy v přibližně stejných časech.
=> už v 8.23 pojede IC směr Cheb dřív než dosud!
Zrovna spoj, který používám. Tam byla vata ještě před prosincem, časté dojezdy s náskokem, pak dlouhé čučení v Plzni. 20 minut navíc je zvláštní posun a jakákoli advokacie to bude mít těžké, protože tohle už odliv cestujících přinese. Jako by někdo na té vatě byl zainteresovaný a ten někdo není zainteresovaný na propadu počtu lidí ve vlacích.
A to je pro ty dva víkendy, nebo forever?
Ano, je zainteresovaný na zpoždění. A není důvod, aby udělal GVD bez kolizí.
Ty Berounky jsou blbé. Kdyby byl alespoň nějaký náhradní pendl Smíchov – Hlavák, klidně v podobě syslografu (co mimo špičku beztak stojí).
Problém bude možná v tom, že ten pendl vyžaduje soupravu navíc. A kdyby objednatel byl ochoten zaplatit soupravu navíc, tak to může být souprava rychlíku, která dojede až na hlavní nádraží.
Změnové listy do knižního jízdního řádu naleznete na http://prelepky.wz.cz
Zajímavé je, že kvuli mostu bude spoustu rychlíků a osobky končit na Smíchově, ale náklady dostaly vyjímku, takže přes most, který drží silou vůle, se vesele „prohánějí“ náklady 2500 tun a těžší…
Možná jste to nečetl, ale rychlíky tam budou končit kvůli obratu, kdy byla potřeba ještě jedna souprava navíc. U Řevnic by sice kapacita teoreticky byla, ale v nejhorší variantě by JŘ nebyl 15/15, ale 6/24 a ještě každým směrem jinak a ideálně s pobytem na Smíchově. A 2500 tun bych rád viděl, navíc není omezení na tuny vlaku, ale tuny na nápravu.
Ano, skutečně tam jezdí 2500, dokonce i 2700. Zkuste se poptat někoho třeba z ŽESNADU. U tun na nápravu souhlasím. Ale třeba vagon plný kamene bude tu hranici zátěže hodně atakovat.
A je to tak správně, takové těžké náklady mají jezdit po železnici.
Vážně tuny jsou na nápravu a ne na délku(metr)? 😀 takže něco čtyřnápravového, co by mělo délku jenom aby to vyšlo(dva podvozky a spřáhla) by po tom převezlo plné konterjnery osmia.
Jsou na obojí. Písmeno v kategorii určuje tuny na nápravu, číslo tuny na metr.
V době, kdy se veřejnost informovala o blížící se rekonstrukci tratě přes Rudnou (r.2014). Tehdy jsem si pod pojmem „odklon“ představil větší využití úseku…
https://www.rudnamesto.cz/trat-do-berouna-pres-rudnou-zmodernizuje-za-641-milionu-azd-praha/d-196810
Přesně tohle jsem připomínal už u dřívějších článků – Hrbatá se mimo jiné dávala do kupy proto, aby se tam mohly provézt odklonový rychlíky. A ted? Nic. Neuvěřitelný!
Zadání rekonstrukce bylo aby tam mohl snadno projet jeden pár rychlíků za hodinu, což samo o sobě splněno bylo. Částečně to obsazuje Arriva. U případného odklonu R16 by byla potřeba nezávislá trakce a samozřejmě by se to muselo trefit do vhodných poloh… takže se to ve výsledku raději nevyužije a R16 se rve spodem přes výluky, jindy se nahrazuje busem z Prahy.
Sice uběhlo 10 let, ale elektrifikace provedená stále není.
To bude S6 narvaná… Škoda, že ji aspoň dočasně neprotáhnou na Wilson.
Máte pro ruce další soupravy? Ve špičce je na Smíchově obrat 5 min.
Já taky netvrdím, že se to muselo nutně udělat, jen že je to škoda.
Další soupravy by se asi našly (až se zprovozní více lišek), spíš jestli je další personál. Ale o víkendu by ta S6 obrat na hl.n. zvládla…
Před pár dny tu byla zpráva, že mají ČD hromadu zbytných 810.
Jak to, že tady najednou jde nahradit osobní vlaky rychlíky, a např Ústí – Choceň byl problém…?
Možná protože se mohl jednodušeji rekonstruovat Brandýs, bez zbytečných provizorních nástupišť nebo zdržování úzkého hrdla stojícím rychlíkem.
A to ještě letos začne přestavba Smíchova.
Časy jsou skvělé vymyšlené a díky tomu člověk ráno vyjede na výlet a večer se vrátí takže ho to neomezí. Jen by mě zajímalo jestli to je tak udělané schválně aby se lidi ráno a večer někam dostali a nebo to je shoda náhod
S dítětem nejezdíme na výlet v osm, ale později, návraty nikoli v šest večer, ale dříve. Takže je to blbě vymyšlené 🙂 🙂 🙂
(Taky blábol, ale nedalo mi to nereagovat…)
Jinak to budou časy pracovní činnosti, práce asi musí jet za světla… Vzhledem k fatálnosti úseku by se skoro čekaly práce 24/7, ale to je také nesmysl.
Já si teda myslel, že je to iroine…
Snad nemluvíme o tom Mnichovu…?! (co zde byla před chvilkou diskuze).
A my, kteří na té trati bydlíme, dojíždíme do škol, do práce ,k lékaři, na nákup atd. máme také jet na výlet?! Už jste NAD na této trase někdy jel? PEKLO je slabé slovo!
Najde se borec co zkusí v sobotu nebo neděli zajet Praha – Mnichov – „vlakem“ ?
NAD bude Praha – Beroun
Vlak Beroun – Plzeň
Jiný vlak – Plzeň – Domažlice
NAD Domažlice – Furth
jiná NAD Furth – Regensburg
Vlak Regensburg – Mnichov. (údajně)
Dá to někdo? 🙂 Zcela vážně, nabízím pár piv za reportáž. 🙂
(Dřívější článek o stávce v Německu – „Do Mnichova se 4 přestupy“ – nepočítal s touto výlukou, takže jsme na výlukovém a přestupovém rekordu, v počtu na jeden vlak? )
Jinak zde můžou pokračovat akademičtí teoretici o tom že železnice dopravou budoucnosti zcela určitě bude, tak se ukažte. 🙂
Mno František chtěl rozorávat silnice pro nepotřebnost, protože podle něj má mít každá vesnice maximálně 2 cesty. A zmenšit kombajny, aby ty silnice potřeba nebyly.
Bez silnice to fakt nejde, pokud nechceme skončit jako v PolPotově Kambodži, kde během 4 let zemřela víc jak 1/4 obyvatel. Přičemž v tropech nemrzne.
Co to, s odpuštěním, plácáte?
To je kocour, ten i rohlíky musí vozit kamionem po dálnici….
Tři cesty. Ideální síť je trojúhelníková.
Když mi zaplatíte lístek, nemám problém. 😉
Není problém, hoďte mi mail na mullhouse@seznam.cz
Máte to tam, jen s tou domluvou kolem úhrady nákladů, to z vaší strany vázne.
Já myslel, že se zpožděním, kvůli pracem v úseku Karlštejn-Beroun se už počítalo v novém jízdním řádu od prosince. Už tehdy jsme se posunuli s odjezdy expresů z Prahy hl. n. z x:43 na x:35 a teď se tedy posuneme ještě na x:23? Proti loňskému jízdnímu řádu se tedy cesta do Plzně protáhne o 20 minut…
Jistěže. Vnímám to jako unfair krok. Jasně se deklarovalo, že vše od prosincové změny zohledňuje výlukové činnosti či omezení na trati. Další posun asi nikdo nečekal…
Autem jsem v Plzni „dveře dveře“ za cca 1:05 hod. (klidná jízda). Veřejnou dopravou celkem to nyní budu mít cca 2:25, s jedním přestupním nervem 🙂 No, nelíbí, ale co se dělat.
Škoda, že ze Smíchova na Hlavní nádraží nejsou za rychlíky žádné náhradní spoje. Od prosincového omezení provozu osobáků je to další úbytek spojů. Nabízelo by se přesměrovat některou rychlíkovou linku z Vršovic, nebo alespoň upravit časové polohy a kategorii Sv vlaků Sp Vrchlice pro účely náhradní dopravy.
Sv pro Vrchlice jsou odstavené na Smíchově?
Před změnou grafikonu v prosinci to tak bylo, jak to je teď ale nevím. Je možné že z důvodu nízké kapacity mostu na Výtoni, se ty soupravy přesunuli jinam.
Právě… nic tam není vidět, podle mne jsou jinde (ONJ?)
Něco takového lze vídat v Holešovicích.
Stále jezdí na Smíchov, často také na ONJ neboť se stále něco porouchává na vozech.
Ano jsou.
Stejně nechápu, že na SŽ nikoho nenapdalo zkapacitnit a elektrizovat trať přes Rudnou právě pro potřeby odklonů při plánované rekonstrukci trati údolím berounky.
Jste si jistý, že ta trať má volnou kapacitu? Totiž 1 pár vlaků za hodinu nic neřeší. Nicméně někoho napadlo kritizovat Arrivu, že tu kapacitu na Hrbaté _vyžrala_.
Však on píše i zkapacitnit. Po rekonstrukci z roku 2015 je možné provozovat osobáky v půlhodinovém intervalu a rychlíky v hodinovém – a z toho část už právě ta Arriva obsadila.
Tak to by tam musely být dvě koleje v celé délce, aby to zkapacitnění stačilo pro oklony všech R, IC, EC od Plzně, Příbrami i nějaký ten náklad s postrkem jak přes Vysočinu. Ale na to tam není místo, především v Hlubočepích.
Nejen kvůli odklonům. Během cestování ne této trati člověk vidí, jak masivně se kolem trati staví v Nučicích, Rudné nebo Jinočanech.
A trať pořád v parametrech 19. století. Narovnat a zdvojkolejnit to ne…
Od roku 2015 už v tom 19. století úplně nejsme, dá se křižovat všude aniž by to záviselo na tom že výpravčí nemá službu, nejsou potřeba pobyty na křižování (jako v Řeporyjích bývaly 2 minuty vždy pro jeden směr, ačkoliv někdy v tu dobu ani protivlak nejel), kromě Smíchova se nastupuje bezbariérově, máme informační systém a všechny přejezdy aspoň se signalizací… Zdvoukolejnění, aspoň úsekově, by se rozhodně hodilo. Jak by ale mělo vypadat to narovnání?