VietJet zdvojnásobil kontrakt na nové Airbusy A330neo, možná se ukážou i v Praze
Airbus A330neo v barvách letecké společnosti VietJet. Zdroj: Airbus

Letiště Praha jedná s vietnamským dopravcem o zavedení linky z Hanoje.
Letiště Praha jedná s vietnamským dopravcem o zavedení linky z Hanoje.
Tak jsem si chtěl projet co kam nabízejí, ale jejich rezervační systém urputně trval na tom, že žádné lety odkudkoli kamkoli nejsou. 🙁
Jo, to je peklo. Když jsme byli ve Vietnamu, museli jsme je bookovat přes jiné weby, protože jejich je jak z 90. let a ještě nic neukazuje. Přitom aerolinka jako taková fajn.
Já kupoval u VietJet všechny lety přes appku, ta funguje bez problému, web je úplně marný a co se dopravce týče, tak za mě lepší než Air Asia, která už tak je docela fajn.
To jsem zvědavý, jestli spojení odstartuje ještě letos. Nedávno přímo dopravce oznámil, že do konce roku by rádi zavedly linky do Evropy, zatím s A330-300 pravděpodobně s mezipřistáním v Kazachstánu.
Jaký smysl by to mezipřistání mělo?
Tankujou jen za pětistovku, tak by to durch nedali
Doplnění paliva. A330-300 by pravděpodobně HAN-PRG nedaly.
Je to možné. World2fly s A 330 z Phu Quocku do Prahy tankuji v Istanbulu..
Dolet A330-300 je 11750km a vzdálenost PRG-HAN je přibližně 9000km, takže rezerva je tam obrovská.
tech cca 9000 je to po ortodrome pokud se budou vyhybat russkemu vzdusnemu prostoru, tak ta vzdalenost naroste na skoro 5400 mil (coz je skoro 10000 km). a to je jen cista vzdalenost – musime vzit v uvahu ze cesta z vietnamu do evropy je prevazne “proti vetru”. a pokud by byl let han – prg planovan prave na tuto chvili, tak by “headwind” slozka vetru byla prumerne 25kts (za cely let) coz prepocteno na kilometry u nasi a330 znamena jako by slo cca o 5631 mil, coz je 10 428 km. coz se zapoctenim vsech povinnych rezerv uz pro… Číst vice »
Já už to počítal právě tou oklikou mimo teroristy, takže to nebude až tolik. Navíc má jít o verzi Neo a ta má větší dolet, takže pohodička.
Tak jsem na to mrknul znova a je pravda, že pokud by byli plní, tak by to bylo přes limit. Jinak trasa mi vyšla na 4986nm. Je otázka kolik chtějí nabrat nákladu a možná proto se jim vyplatí ta zastávka. Neuvědomil jsem si, že je to low cost a že mají tolik sedaček.
A pardon, oni to mají lítat v A330Neo tedy pak je dolet verze 900 přes 13300km tedy opravdu značná rezerva.
Ale A330Neo ještě nemají, na začátku by měli létat s A330 která má sice papírově dolet takový, že HAN – PRG zvládne, ale oficiálně při plném obsazení je to úplně na hraně. Jak píše Ales, World2Fly létaji Phu Quoc – PRG a přímo to nedají, tankují v Istanbulu. Opačným směrem je to však bez problému, takže PRG – HAN udělá A330 přímo.
Jj, dálkový lowcosty, to je přesně něco pro naše provinční letiště. Stejně z toho bude… Achjo.
Vietnamské lowcosty patří k těm lepším. Své klienty si to najde. O smysluplnosti takového spojení svědčí i předchozí téměř spuštěná linka Bamboo Airways, kterou bohužel zařízl COVID.
A vy byste případnej prémiovej produkt třeba Vietnam Airlines využíval jak často, že vás tak trápí, že spojení (pravděpodobně) bude zajišťovat lowcost? Před covidem se podařilo přesvědčit taky “jenom” Bamboo Airlines, tak na tom asi něco bude, a pokud je primární klientela která tu linku bude využívat cenově citlivá, tak se prostě nedá nic dělat. Logo na letadle je pak jedno – jde primárně o přímý spoj. Potenciální linka VN z Prahy hub fakt neudělá.
No, lowcost na tak dlouhém letu si popravdě neumím moc představit. Nicméně Spojení Praha – Hanoi, pokud bude za rozumnou cenu, si klientelu najde. Spousta Vietnamců létá za rodinami a českých turistů je ve Vietnamu opravdu hodně.
Vždyť je to už úplně normální věc. Scoot lítá Berlín – Singapur, z Vídně taky. Norse lítá z Evropy do USA. Australskej Jetstar obsluhuje asijský destinace. V roce 2025 to rozhodně neni žádný novum. Vždy to bude hlavně o ceně, ne o brandu. A pro batůžkáře nebo vietnamce cestující jednou za rok za rodinou je jedno jestli jsou to dvě hodiny v Ryanairu nebo 12 do Hanoje. Zvlášť vietnamci využívali hlavně linky Aeroflotu, protože to přes Moskvu bylo prostě nejlevnější. Pokud jste byznys cestující, sbíráte míle, loajalita pro aerolinku je pro vás důležitá, nebo si chcete dopřát větší komfort, samozřejmě… Číst vice »
U VN je bohužel problém, že se bojí, že by se linka nenaplnila celoročně, protože PRG nemá dopravce, který by feedoval a doplňoval místní poptávku.
Tak to se bojí oprávněně, no. 🙂
No, tak jste si kopnul a snad je vám lépe… A asi budou stejně provinční letiště Sydney, Perth, Brisbane, Melbourne nebo Adelaide, popř. Osaka, Tokyo, Peking, Singapore a další, kam létají. Protože „naše provinční“ letiště je zařazeno do zásadní plánované expanze, ohlášené v březnu. Viceprezident pro obchod Jay L. Lingeswara totiž koncem března uvedl, že po nedávných úspěších na dálkových letech do Austrálie patří Evropa mezi hlavní cíle vietnamské LCC v oblasti mezinárodního růstu. Lingeswara uvedl, že LCC vyhodnocuje několik evropských měst – včetně destinací v České republice, Francii, Německu a Velké Británii. Jediný problém je, že lety do Evropy… Číst vice »
JJ, dálkový lowcosty…Nalétal jsem něco málo v Asií i USA u klasických aerolinek i lowcostů ve widebody a mohu s čistým svědomím říct, že to bylo všechno víceméně na jedno brdo. Když chcete lepší služby, tak je prostě nutné si zaplatit víc. Co se týče prostoru mezi sedadly v Y, tak mám 1,90m a bylo to pocitově všechno stejné.
Prosím, co je Y, mám 193. Kupuju ekonomy a nad tři hodiny se bojím, ale to Y tam neuvádějí. Letěl jsem Air Asia a sotva jsem de vešel. Díky
Y je obecné označení ekonomické třídy, (historicky bylo základní rozdělení tarifních tříd je F první, C business, Y ekonomy).
Kupuj si zásadně hot seat (air asia)/exit row. Normální sedačka nemá na 193 smysl.