Více tramvajových tratí, dokončení okruhu a bezpečnější cyklotrasy. Plzeňané odhalili dopravní přání
Vizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.eu

Téměř polovina respondentů si přeje bezpečné cyklotrasy vedené městem a čtvrtina chce pokračovat ve výstavbě tras podél plzeňských řek.
To je ten průzkum, který nebylo možné vyplnit on-line a probíhal tak, že si tazatelé vybírali dotazované. To je krásná práce, jejímž výsledkem je, že chceme v Plzni „město, ve kterém se bude možné dobře pohybovat veřejnou dopravou, na kole nebo pěšky a zároveň budou vybudovány vhodné trasy pro jízdu autem,“ jak řekl pan Bosák…čili chceme všechno.
Gratuluji, lepší průzkum jsme si ani nemohli přát.
Ano, dle průzkumu, o kterém věděla jen místní cykloklika, chce půlka Plzně jezdit na kole. Jaké to překvapení!
Ale takhle fungují průzkumy vždycky. Je vybrán reprezentativní vzorek. Při online vyplňování nebudou zastoupeny všechny skupiny stejně, navíc se někteří domluví a ovlivní výsledky.
Jinak ano, výsledek ukazuje, že průzkum je skutečně reprezentativní, protože voliči kupodivu chtějí všechno. Kdyby se ptali, jestli má město stavět parkovací domy zdarma a poskytovat hodinky s vodotryskem, i to bude chtít nadpoloviční většina dotázaných.
Nemyslím si, že by průzkum „všichni chtějí všechno“ mělo platit město, když mu to nedá žádnou přidanou hodnotu.
Tak schválně jak se město chopí té bezpečnosti kolem hlavního nádraží… Zatím tam přidává azylové domy (naposledy Patronus) a v pěší infrastruktuře tam máme staré zavřené podchody a chybějící chodníky a přechody, prostě luxus…
Čím je nebezpečný azylový dům (např. pro ohrožené osoby)? Jinak ano, chodec je okolo nádraží nevítaný, v podstatě až k pivovaru a za řeku aby hledal, kudy to celé projít nebo obejít; o zastávce tramvají přímo u nádraží nemluvě, to „nejde“.
Kupte si byt vedle a pak se podělte, Wenzigovka je třeba super… 🙂
Postupně se okolí proměňuje a bude proměňovat, krok po kroku se problematické lokality mění s novou výstavbou – např. kancelářské centrum Hamburk, teď stavba nového bytového domu na Šumavské. I na Wenzigovu dojde.
Tady vidíme, že jako společnost se shodneme na rozvoji všech druhů dopravy ve městě. Pak ale přijde populistický politik, který si tu z městské cyklodopravy, tu z chodců, tu z rozvoje MHD udělá nástroj kulturních válek a pak dokáže dost velkou část populace naočkovat proti „těm druhým“
Zatím teda většinu kulturních válek rozjíždí točvolanti. Ty ostatní většinou jen chtějí bezpečnou infrastrukturu pro sebe.
No, a teď jste právě prakticky ukázal tu kulturní válku. Blahopřejeme.
Ne, popsání aktuálního stavu není kulturní válka. To je jen uvedení faktů. Jestli chcete důkaz mého tvrzení, stačí se podívat do diskuze pod jakýmkoliv článkem, který se týká cyklo dopravy.
Já tedy vnímám jen nářky motoristů proti instalacím sloupků, proti cykloinfrastruktuře, proti omezením dopravy z důvodu opravy komunikacím.
To že někdo řekne že pokud auto zabírá víc místa že má platit víc za parkování také není nějaký ideologický boj, to že někdo řekne že vnitroměstský tranzit by neměl jezdit po Smetanové nábřeží protože zpožďuje celou pražskou tramvajovou síť také není ideologický boj proti autům, ale politické řešení palčivého problému. Kulturní války z toho dělají ti kdo s navrženými změnami nesouhlasí nikoli ty kdo ty změny navrhují.
Bohužel u IAD v některých lokalitách narážíme na limity kapacity tohoto prostorově náročného způsobu dopravy.
Já v naší místní skupině na FB říkám, že by stačilo zbourat jednu řadu domů vedle hlavní silnice.
Just one more lane, bro. One more lane will fix it. I’m sure this time bro, please!!!
To by udělalo místo minimálně pro 3 pruhy. Ale klidně zbouráme dvě řady domů, tuto oběť jsem ochoten podstoupit.