Více spojů mezi Českem a Polskem. PKP Intercity odhalily plány na dálkovou expanzi
Dálkové vlaky PKP Intercity. Ilustrační foto: PKP Intercity

Expanze polského dopravce se týká i spojení do Německa.
Expanze polského dopravce se týká i spojení do Německa.
Ty spoje do Vídně budou jak se říká ontop nebo je ve výhledu zrušení nějakého současného spoje? Nevíte někdo?
Dokud nezmizí ty zbytečné přepřahy lokomotiv a hraní si s vagony v Bohumíně, bude to nadále nepoužitelné.
Kam bude jezdit Leoexpress? Přes Žilinu se už příští rok v březnu nedostanou a když se začnou soustředit v nesmyslných časech na PL Krakow, tak je odpálí PKP
Je otázka jak rychle proběhne dualizace flirtů
2027 půjde první jednotka, všechny mají být v provozu 06/2028
Nakonec tím Česko vyřeší i soupravy na VRT. Budou tam jezdit polské
Je to krásné, určitě, všechna čest, ale kdy konečně někdo zavede pravidelnou linku v pravidelných taktech např. mezi Prahou a Franfurtem nad Mohanem? Nebo proč třeba takové vlaky nejezdí z Krakowa přes Katowice, Wrocław (prostě východ) do Frankfurtu? Evropská metropole jak pr… a z Česka žádný přímý vlak, kromě toho jednoho předřazeného nočního spoje.
A proč ne dál na západ? Linky z Prahy do Paříže, Bruselu, Amsterdamu…? Přepravní poptávka je, letadel na stejných trasách letá více než dost.
Pravda 👍
no jezdí Warszawa-Poznan-Rzepin-Frankfurt-Berlin :), to vám nestačí? 🙂
Kudy by to jelo, přes Ústí, Drážďany, Lipsko? Jiný použitelný přechod CZ/D reálně není.
Krom již zmíněného problému s absencí kolejí z Prahy na západ bych chtěl ještě vznést problém, že vysokorychlostní jednotky (které by pro takový vlak byly nutné, aby to mělo smysl oproti cestě s přestupem v Mnichově/Norimberku) jsou poměrně drahá sranda a plýtvat jejich časem na mnoho hodin jízdy po českých srandatratích nedává moc dobře smysl
Zas osobní doprava omezí tu nákladní 🙂
O vlacích z Prahy do Wroclavi přes Walbrzych se už neuvažuje?
Dokud nebudou dráty mezi Jaroměří a Walbrzychem, nemá to smysl
No, až se bude jezdit jednokolejně mezi Kolínem a Chocní, tak to možná smysl mít bude.
Což nebude dřív než dvoukolejně VOsek-Coceň.
No, uvidíme. Zvlášť ten průtah Hradcem nevypadá, že by moc postupoval. Bohužel, dost mi ta trať chybí
Možná od tohohle, ale spíš až příštího prosince by měly začít jezdit Sp vlaky (Pardubice -) Hradec Králové – Náchod – Meziměstí – Walbrzych – Wroclaw.
S dálkovými vlaky z Prahy se tu dočkáme až po vybudování Vysokovské spojky a následnou elektrizací.
Takt nastavený, jak se patří 😀 Výstřely do všech směrů.
Otázka zní, zda-li se jedná o tržní produkt na riziko PKP nebo o linky dotované polským ministerstvem dopravy.
Což může být cestujícímu šumafuk.
To jistě. Ale pro šotopřemítání nad jízdním řádem je to dost zásadní informace.
Ve článku se píše, že se má jednat o spoje dotované ze státního rozpočtu
Polský standard.